نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی

نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی در 30 روز: راهنمای گام به گام

زمان مطالعه 7 دقیقه

نوشتن یک کتاب الکترونیکی ممکن است یک تکه کیک به نظر برسد. اما نوشتن آن در 30 روز چگونه است؟ با ابزار و گردش کار مناسب، امکان پذیر است. نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی را در ادامه ببینید.

آیا شما علاقه مند به نوشتن کتاب الکترونیکی هستید اما از این روند می ترسید؟ شاید بخواهید بنویسید اما نگران هستید که ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا کتاب خود را تمام کنید.

در حالی که نوشتن کتاب الکترونیکی در 30 روز برای همه عملی نیست، اما قطعاً با ابزار و انگیزه مناسب امکان پذیر است.

این مقاله طرحی را برای نحوه نوشتن یک کتاب الکترونیکی در 30 روز معرفی می‌کند که آماده‌سازی، ویرایش و قالب‌بندی جداگانه در نظر گرفته شده است تا شانس موفقیت شما بیشتر شود.

آیا می توانم در 30 روز یک کتاب الکترونیکی بنویسم؟

نوشتن یک کتاب الکترونیکی به اندازه کافی ساده است، اما نوشتن یک کتاب در 30 روز داستان متفاوتی است. اگر قصد دارید کتاب الکترونیکی خود را در 30 روز در ماه نوامبر بنویسید، می توانید در رویداد ماه ملی رمان نویسی (NaNoWriMo) شرکت کنید.

رویداد NaNoWriMo چیست؟

NaNoWriMo یک رویداد جهانی است که هر ماه نوامبر برگزار می شود. شرکت کنندگان در سراسر جهان هدف خود را برای نوشتن حداقل 50 هزار کلمه از 1 تا 30 نوامبر تعیین کردند (این معادل 1666 کلمه در روز است). انگیزه‌های زیادی برای شرکت در NaNoWriMo وجود دارد، از جمله رویدادهای محلی، کارگاه‌های آموزشی، کالاها، نشان‌های سرگرم‌کننده که می‌توانید کسب کنید و موارد دیگر.

کتاب‌های محبوب بسیاری وجود دارند که با عنوان کتاب‌های NaNoWriMo شروع شدند، از جمله کتاب‌های موفق Legends و Lattes اثر تراویس بالدری. نوشتن کتاب خود در طول NaNoWriMo می تواند فشار لازم برای اتمام سریع را به شما بدهد، بنابراین می توانید کتاب خود را در مدت زمان معقولی منتشر کنید.

اگر صادق باشیم، تولید یک اثر با کیفیت که ظرف 30 روز آماده انتشار باشد، بسیار دشوار است. اما اگر کتاب خود را به مراحل مختلف تقسیم کنید، می توانید روند را کمتر ترسناک کنید.

. برنامه ریزی: دو تا چهار هفته

. نوشتن: 1666 کلمه در روز به مدت 30 روز (مجموع 50 هزار کلمه)

. ویرایش و قالب بندی: دو تا شش ماه

. انتشار و تبلیغ: دو تا چهار ماه

مرحله 1: برنامه ریزی کتاب الکترونیکی خود

اگر می خواهید در 30 روز در نوشتن کتاب موفق شوید، چند هفته از قبل برای کتاب خود برنامه ریزی کنید. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از قبل برنامه ریزی کنید، از جمله طرح داستان، فصل ها و توسعه شخصیت. همچنین می‌توانید به این فکر کنید که چه ویژگی‌های اضافی را می‌خواهید به کتاب الکترونیکی خود اضافه کنید، از جمله نقشه، فهرست، واژه‌نامه یا پیش‌گفتار.

چندین ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای تنظیم یک برنامه کامل برای کتاب خود استفاده کنید.

Pinterest

پینترست مکانی فوق العاده برای دریافت الهام بصری برای رمان خود است. تابلوهایی برای مناظر، شخصیت های مختلف و هر آنچه که دوست دارید بسازید. هنگام نوشتن کتاب خود، می توانید برای ایده ها و الهام گرفتن به صفحه Pinterest خود مراجعه کنید.

Notion

اگر می‌خواهید صحنه‌ها، جدول‌های زمانی و غیره را برنامه‌ریزی کنید، Notion مکانی عالی برای سازماندهی است. Notion بسیار قابل تنظیم و قدرتمند است، به این معنی که شما می توانید جهان های پیچیده و شخصیت های پیچیده بسازید، در حالی که اطلاعات را به راحتی در دسترس نگه دارید.

ChatGPT

مانند بسیاری از نویسندگان، ممکن است در مورد استفاده از ChatGPT برای کمک به نوشتن یک رمان تردید داشته باشید. با این حال، اگر به‌عنوان ابزار به‌جای یک روح‌نویس استفاده شود، ChatGPT برای الهام گرفتن عالی است. این دستورات ChatGPT را امتحان کنید تا به شما در توسعه شخصیت‌های کتاب کمک کند.

Campfire

Campfire یک نرم افزار برنامه ریزی و جهان سازی است که به ماژول های مختلف برای دسترسی تقسیم می شود. اگر نرم‌افزاری مانند Notion را بسیار دلهره‌آور می‌دانید و چیزی را ترجیح می‌دهید که دستورالعمل‌های راهنمایی داشته باشد، Campfire می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

فاز 2: نوشتن پیش نویس اول زشت شما

نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی

نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی

اکنون که کتاب خود را برنامه ریزی کرده اید، می توانید برای 30 روز آینده روی نوشتن تمرکز کنید. اگر در ماه نوامبر برای NaNoWriMo می نویسید، نباید با انگیزه و هدف ماندن مشکل زیادی داشته باشید. همچنین می توانید در ماه های آوریل و جولای در کمپ NaNoWriMo شرکت کنید.

اگر در ماه‌های دیگر مشغول نوشتن هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در رسیدن به هدف کمک می‌کند:

. یک هدف کلمه روزانه ایجاد کنید. بین 1000 تا 3000 کلمه ایده آل است.

. قبل از هر جلسه نوشتن، مقاصد خود را تنظیم کنید. چه صحنه هایی را می خواهید بنویسید؟

. برای پشتیبانی به یک انجمن نویسندگی آنلاین بپیوندید.

. یک “ورزشگاه کاری” آنلاین را امتحان کنید تا به شما کمک کند در حین نوشتن متمرکز بمانید.

. مراقب باشید هنگام نوشتن روی کامپیوتر از حواس پرتی خودداری کنید.

. کتاب الهام‌بخشی مانند «درباره نوشتن» نوشته استیون کینگ را بخوانید تا شما را برای انجام کار پیش رو آماده کند.

نرم افزار خود را انتخاب کنید

نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای نوشتن کتاب خود از آنها استفاده کنید. Scrivener یک انتخاب محبوب برای نویسندگان است، و به عنوان یک جایزه، شرکت‌کنندگان NaNoWriMo می‌توانند 20% تخفیف دریافت کنند—یک اکانت NaNoWriMo ایجاد کنند و سپس از صفحه اصلی روی My Offers کلیک کنند.

از دیگر نرم افزارهای محبوب می توان به Ulysses، Notion و البته آماده به کار قدیمی مانند Google Docs و Microsoft Word اشاره کرد.

قبل از استفاده از نرم افزار، ببینید که آیا یک نسخه آزمایشی رایگان ارائه می دهد یا خیر، بنابراین می توانید قبل از خرید آن را امتحان کنید. همچنین می‌توانید آموزش‌هایی را در YouTube تماشا کنید تا ببینید آیا رابط کاربری جذاب و قابل درک به نظر می‌رسد یا خیر.

هنگامی که نرم افزار مورد علاقه خود را پیدا کردید، می توانید در 30 روز آینده روی نوشتن “پیش نویس اول زشت” خود تمرکز کنید.

پیش نویس اول زشت چیست؟

نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی

نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی

در نوشتن، بسیاری از مردم به “پیش نویس اول زشت” به عنوان وسیله ای برای نوشتن سریع به قیمت املا، دستور زبان و قالب بندی اشاره می کنند. مانند یک مجسمه ساز که با خاک رس کار می کند به آن فکر کنید: ابتدا شکل را ایجاد می کنند، سپس جزئیات ظریف را بعداً حک می کنند.

نویسندگان اغلب درگیر نوشتن دو سرعتی می شوند که در آن سعی می کنند تا حد امکان در مدت زمان مشخصی بنویسند. در طول این اسپرینت ها، نویسندگان واقعاً نمی توانند با نوشته های خود “زیبا” باشند. این بیشتر یک شیوه نوشتن جریان آگاهی است که اگرچه نامرتب است، اما کار را سریع انجام می دهد.

اگر عادت دارید هر روز با در نظر گرفتن اولین پیش نویس زشت، به نوشتن دویدن بپردازید، قبل از اینکه متوجه شوید، مطالب زیادی برای کتاب خود خواهید داشت. فقط مطمئن شوید که نوشته برای شما منطقی است، بنابراین در مرحله بعدی زمان آسان تری برای ویرایش آن خواهید داشت.

بشین و بنویس

اگر از قبل کتاب خود را به طور کامل برنامه ریزی کرده اید، نرم افزار انتخابی خود را دارید و آماده نوشتن نامرتب هستید، اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و بنویسید. البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما به یاد داشته باشید که نوشتن یک چیز بد بهتر از ننوشتن است.

سعی کنید برنامه ای برای 30 روز آینده برنامه ریزی کنید تا به شما کمک کند در مسیر خود بمانید. حداقل یک یا دو دور مطالعه را هر روز برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که به هدف 1666 کلمه ای خود رسیده اید. اگر یک روز را از دست دادید، باید تعداد کلمات را در روز متفاوتی جبران کنید تا عقب نمانید.

تعداد بسیار کمی از نویسندگان می توانند 1666 کلمه را هر روز به مدت 30 روز بدون مشکل بنویسند. شکست هایی وجود خواهد داشت. شما ممکن است با چیزهای دیگری مشغول شوید، بلاک نویسنده داشته باشید یا به سادگی آن روز حوصله نوشتن نداشته باشید. بنابراین برای خود یک کوسن قرار دهید.

اگر یک روز 3000 کلمه می نویسید، روز بعد آن را آسان نگیرید فقط به این دلیل که از هدف خود “پیشتر” هستید. سعی کنید هر روز بنویسید حتی اگر روز قبل آن را خرد کرده باشید. به این ترتیب، هنگامی که تراشه ها از کار افتاده اند و در واقع در حال تقلا هستید، کمی فضای تکان دادن خواهید داشت.

مرحله 3: ویرایش و قالب بندی

نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی

نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی

اگر نوشتن اولین پیش نویس خود را به پایان رساندید، به شما تبریک می گویم! شما از یکی از بزرگترین موانع نوشتن کتاب الکترونیکی در 30 روز گذشته اید. اکنون چیزی که احتمالاً بزرگترین مانع است پیش می آید: نوشتن پیش نویس نهایی و ویرایش کتاب خود.

اگرچه کتاب‌های زیادی در طول NaNoWriMo نوشته شده‌اند، تعداد بسیار کمی از آنها همانطور که هست منتشر می‌شوند. چه بخواهید خودتان کتاب را ویرایش کنید، چه یک ویراستار حرفه ای استخدام کنید یا در ویرایش همتا شرکت کنید، زمان قابل توجهی نیاز است.

همچنین باید مدتی را صرف قالب‌بندی کتاب الکترونیکی خود برای انتشار کنید. باید مطمئن شوید که در دستگاه‌های مختلف از جمله کیندل‌ها، تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها خوب به نظر می‌رسد. به طراحی جلد کتاب هم فکر کنید، زیرا علیرغم گفته ها، مردم واقعا کتاب ها را از روی جلدشان قضاوت می کنند.

اگر می خواهید از طریق Kindle Direct Publishing منتشر کنید، آمازون می تواند در قالب بندی به شما کمک کند.

فاز 4: انتشار و ارتقاء

اکنون زمان انتشار و تبلیغ کتاب جدیدتان فرا رسیده است. مطمئن شوید که برای این مرحله زمان کافی را به خود اختصاص دهید و اگر فروش کتاب شما بلافاصله شروع نشد، ناامید نشوید. اگر یک استراتژی برای شما کار نمی کند، راه های مختلف برای تبلیغ کتاب خود را بخوانید.

کتاب الکترونیکی خود را در 30 روز بنویسید

اگرچه جنبه های برنامه ریزی، ویرایش و تبلیغ کتاب الکترونیکی شما به بیش از 30 روز نیاز دارد، نوشتن داستان در این بازه زمانی امکان پذیر است. با کمک نرم افزار و ابزار مناسب و تلاش زیاد، می توانید اولین پیش نویس خود را تنها در عرض یک ماه آماده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT