یادگیری ژاپنی با مانگا

نحوه یادگیری ژاپنی با مانگا

زمان مطالعه 6 دقیقه

یادگیری ژاپنی ساده تر و سرگرم کننده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید ابزار و مانگا مناسب است. یادگیری ژاپنی با مانگا را در ادامه بررسی کرده ایم.

آیا می خواهید ژاپنی یاد بگیرید و همزمان سرگرم شوید؟ خواندن مانگا به زبان ژاپنی راهی عالی برای بهبود درک مطلب، گرامر و تشخیص کانجی شماست.

اگر مبتدی هستید، خواندن مانگا به زبان ژاپنی ممکن است غیرممکن به نظر برسد. با این حال، با ابزار و برنامه عمل مناسب، می توانید زودتر از آنچه فکر می کنید، خواندن مانگا را به زبان ژاپنی شروع کنید.

چرا زبان ژاپنی را از طریق مانگا یاد بگیریم؟

یادگیری ژاپنی با مانگا

یادگیری ژاپنی با مانگا

اگر در حال مطالعه ژاپنی هستید، دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید مانگای ژاپنی را بخوانید. ابتدا به تمام مانگای موجود به زبان ژاپنی دسترسی خواهید داشت. تنها بخشی از مانگای ژاپنی به زبان انگلیسی منتشر شده است که باعث می شود برخی از بهترین مانگا ها برای غیر ژاپنی زبانان کاملاً غیرقابل دسترس باشند.

دوم، به شما امکان می‌دهد ماه‌ها یا حتی سال‌ها قبل از اینکه به زبان انگلیسی در دسترس قرار گیرد، مانگای محبوب را بخوانید. شما می توانید با عناوین مورد علاقه خود به روز باشید و آنها را تقریباً از لحظه انتشار در ژاپن بخوانید.

در نهایت، یادگیری زبان ژاپنی از طریق مانگا بسیار لذت بخش تر از مطالعه ساده از طریق یک کتاب درسی یا برنامه است. اگر مبتدی هستید، احتمالاً به یک کتاب درسی یا مطالب دیگری برای تکمیل مطالعات خود نیاز خواهید داشت، اما زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته با درک کامل از زبان ژاپنی می توانند تمرین روزانه مانگا را تشکیل دهند که باید برای همگام شدن با مطالعات آنها کافی باشد.

نحوه مطالعه مانگا ژاپنی

استفاده از مانگا برای یادگیری زبان ژاپنی ممکن است خیلی خوب به نظر برسد که درست نباشد، اما اگر بدانید از کجا شروع کنید، ممکن است. در اینجا راهنمای ما برای یادگیری ژاپنی با مانگا است.

1. انتخاب Manga With Furigana

Furigana شخصیت های هیراگانا را در کنار کانجی فهرست می کند و خواندن آنها را آسان تر می کند. حتی زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته نیز تمایل به مبارزه با کانجی دارند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید کانجی را در مانگای خود بخوانید (بدون نیاز به بیرون کشیدن آن با انگشت خود در Google Translate)، یک مانگا با فوریگانا انتخاب کنید.

به عنوان یک راهنما، شوجو و مانگا شونن بیشتر احتمال دارد فوریگانا داشته باشند، اما این یک قانون سخت و سریع نیست. اگر مانگا گزینه ای برای “پیش نمایش” آن ارائه می دهد، مانند آمازون که گاهی اوقات انجام می دهد، می توانید بررسی کنید که آیا فوریگانا دارد یا خیر. Isekai (“جهانی دیگر”) و مانگا فانتزی برای اکثر زبان آموزان سخت ترین خواندن هستند، زیرا آنها تمایل دارند از زبان رسمی استفاده کنند که در زندگی روزمره استفاده نمی شود.

در اینجا چند مانگا وجود دارد که تایید شده فوریگانا دارند:

. Knitter’s High Link!

. Kesaran Nanigashi to Soupya-san

. Animal Crossing Nonbiri Shima Da Yori

. The Bibliophile Princess

. The Duchess’ 50 Tea Recipe (a manhwa that has been translated into Japanese)

. Duchess in the Attic

. Alice in the Kyoraku Forest

. Dahliya Wilts No More

. Isekai Shokudo

. Super Cub

. Campfire Cooking in Another World

. Sanrio Boys

. Yotsuko Gurashi

2. خواندن سریع مانگا و یادداشت برداری انجام دهید

یادگیری ژاپنی با مانگا

یادگیری ژاپنی با مانگا

قبل از فرو رفتن در مانگا، هر صفحه را برای هر کانجی که نمی‌شناسید اسکن کنید و آنها را به لیست اضافه کنید. می‌توانید کانجی را برای تمرین خوب نوشتن با دست بنویسید، یا آن‌ها را مستقیماً در پایگاه داده‌های Notion، Google Doc و غیره تایپ کنید.

3. کلمات را از فهرست خود یاد بگیرید

اکنون می توانید هر کلمه را از لیست خود از طریق فرهنگ لغت، مترجم گوگل یا برنامه ای برای مطالعه ژاپنی جستجو کنید. اگر در یافتن یک تعریف خاص یا مثال‌های مفید مشکل دارید، عبارت را به همراه کلمات って英語で何 (“به انگلیسی _ در چیست؟”) در گوگل تایپ کنید.

4. شرایط جدید را در برنامه Flashcard وارد کنید

یک برنامه فلش کارت مانند Anki یا Quizlet واقعا به شما کمک می کند تا کانجی و واژگان جدید را یاد بگیرید. این تکرار مطالعه کلمات در فلش کارت های خود و سپس تشخیص آنها در مانگای که می خوانید به حفظ آنها کمک می کند. علاوه بر این، در نهایت می توانید بدون فوریگانا به سراغ مانگا بروید.

5. مانگا را به طور کامل بخوانید

اکنون که مینی دیکشنری از کلمات دشوار خود را دارید که در مانگا ظاهر می شوند، آماده خواندن آن به صورت واقعی هستید. به یاد داشته باشید که احتمالاً در زبان ژاپنی بسیار کندتر از انگلیسی خواهید خواند و این اشکالی ندارد. اگر کلمات خاصی را فراموش کردید، در صورت نیاز به فلش کارت های خود مراجعه کنید.

6. مرتباً فلش کارت های خود را مرور کنید

پس از اتمام کار با مانگا، حتماً فلش کارت ها را به طور منظم مرور کنید تا هیچ یک از اصطلاحاتی را که به تازگی یاد گرفته اید فراموش نکنید.

7. با یک مانگای جدید بشویید و تکرار کنید

اگر توانستید مانگا را بخوانید و (بیشتر) همه چیز را فهمیدید، به شما تبریک می‌گوییم! اکنون شما آماده هستید تا یک مانگای جدید را امتحان کنید. می توانید حجم بعدی را انتخاب کنید یا به سریال یا ژانر دیگری بروید.

8. پاداش – شرایط خود را در مفهوم مرور کنید

هنگامی که به طور منظم شروع به خواندن مانگا می کنید، احتمالاً با چندین لیست فلش کارت مواجه خواهید شد که حاوی انواع واژگان مختلف است. برای از بین بردن بخشی از یکنواختی مطالعه با فلش کارت، چرا پایگاه داده های جدیدی در Notion ایجاد نکنید؟

به عنوان مثال، تمام افعال را بردارید و آنها را در یک پایگاه داده قرار دهید. خودتان را به چالش بکشید تا ببینید آیا می توانید اشکال دیگر افعال را بنویسید، از جمله مفعول، حال پیش رونده (te-form)، و غیره. حتی قالب‌های Notion مخصوص زبان‌آموزان وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا پیش بروید.

همچنین می‌توانید کلمات مشابه را در پایگاه داده‌های خودشان گروه‌بندی کنید. بسته به نوع مانگای که می خوانید، می توانید دسته بندی هایی برای آشپزی، مد، سفر و غیره ایجاد کنید. مانگا به‌خاطر ویژگی‌های «سرگرمی» خود شناخته شده است، بنابراین اگر مجموعه‌ای مانند «بافندگی بالا» را بخوانید، واژگان مفید زیادی برای بافتنی و کاردستی یاد خواهید گرفت. “کمپ آرام” اصطلاحات فضای باز مانند “آتش استارتر”، “کیسه خواب” و موارد دیگر را به شما آموزش می دهد.

به خواندن مانگا به زبان ژاپنی کمک کنید

یادگیری ژاپنی با مانگا

یادگیری ژاپنی با مانگا

اگر برای گذراندن یک مانگا به زبان ژاپنی مشکل دارید، یکی از این نکات را امتحان کنید:

. به یک ژانر ساده تر بروید (فانتزی و isekai سخت ترین ها هستند).

. به یک کتاب مصور یا مانگا برای کودکان بروید.

. ابتدا مانگا (یا انیمه را تماشا کنید) به زبان انگلیسی بخوانید تا به درک زمینه کمک کنید.

. چیزهایی را که نمی‌فهمید یادداشت کنید و از یک زبان مادری کمک بخواهید.

. ثبت نام برای آموزش آنلاین مانند از طریق iTalki را در نظر بگیرید. شما حتی می توانید مانگا را همراه با معلم در طول جلسات خود بخوانید.

. نویسنده دیگری را امتحان کنید، زیرا برخی از نویسندگان بیشتر از دیگران مستعد استفاده از زبان عامیانه هستند.

. اگر در حال خواندن مانگا در کامپیوتر شخصی خود هستید، Kanjitomo را امتحان کنید، برنامه رایگانی که به شما در شناسایی شخصیت ها کمک می کند.

فهرستی از تمام مانگا هایی که می خواهید بخوانید تهیه کنید

مانگای ژاپنی زیادی وجود دارد که منتظر کشف شدن هستند. اکنون که می‌توانید مانگا را به زبان ژاپنی بخوانید، به ایجاد فهرستی برای ردیابی همه مانگا‌هایی که می‌خواهید بخوانید فکر کنید. چند راه مختلف برای انجام آن وجود دارد، اما MyAnimeList یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه ها برای شروع ردیابی است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT