نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا می خواهید پست های رسانه های اجتماعی شما برجسته باشد؟ نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT را یاد بگیرید.

به عنوان یک نویسنده رسانه های اجتماعی، روزهای شما می تواند گردبادی از مدیریت وظایف، تولید ایده ها و تولید محتوای جذاب باشد. در عجله این روال روزانه، ChatGPT می تواند ابزار ارزشمندی باشد. این نکات را دنبال کنید تا از ChatGPT برای ساده کردن گردش کار نوشتن رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

خرید با ویزا کارت

1. زمینه را برای کار خود فراهم کنید

هنگامی که ChatGPT را برای نوشتن در رسانه های اجتماعی درگیر می کنید، تا حد امکان زمینه را برای دریافت بهترین نتایج فراهم کنید. نتایج مورد نظر خود را مشخص کنید، پلتفرمی را که برای آن می نویسید شناسایی کنید، مخاطبان هدف خود را توصیف کنید و لحن صدایی را که مناسب برند شما است مشخص کنید.

یک چشم انداز روشن به ChatGPT کمک می کند تا کمک های خود را با نیازهای خاص شما هماهنگ کند. اگر الزامات یا دستورالعمل‌های منحصربه‌فردی دارید، آن‌ها را به وضوح با کلمات ساده بیان کنید تا مطمئن شوید که پاسخ‌های ChatGPT با هویت برند شما همسو هستند.

در اینجا یک نمونه درخواست برای ایجاد یک تقویم رسانه های اجتماعی و زیرنویس برای یک آژانس طراحی گرافیک تخیلی وجود دارد:

مشتری [X] یک آژانس طراحی را اداره می کند. آنها خدمات طراحی گرافیک را برای اشتراک ارائه می دهند. چالش این است که تنها تعداد کمی از مشترکین خدمات خود را درخواست می کنند. مشتری [X] می خواهد به مشترکین خود یادآوری کند که می توانند از اشتراک خود برای خدمات طراحی استفاده کنند.

استراتژی: الگوهای رسانه های اجتماعی رایگان با مضامین مختلف ارائه دهید تا به مشترکین یادآوری کنید که از خدمات خود استفاده کنند.

صدای برند: معمولی، محاوره ای، ساده

پلتفرم ها: اینستاگرام و فیسبوک

با توجه به این سناریو، از شما می خواهم موارد زیر را ایجاد کنید:

1. تم های مختلف برای قالب های رسانه های اجتماعی

2. تقویم محتوای یک هفته ای

3. زیرنویس‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی برای تقویم محتوا.

در کمتر از دو دقیقه، ChatGPT ایده هایی برای قالب های رسانه های اجتماعی همراه با زیرنویس های خاص ایجاد کرد.

نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

2. پاسخ‌های ChatGPT را برای تمرکز بر اطلاعات کلیدی اصلاح کنید

وابستگی بیش از حد یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که هنگام استفاده از ChatGPT برای تولید محتوا باید از آن اجتناب کرد. پاسخ های ChatGPT اطلاعات خام هستند. آنها به عنوان نقطه شروعی عمل می کنند که می توانید با خلاقیت خود القا کنید. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با افزودن لمس منحصر به فرد خود یا پر کردن شکاف ها اصلاح کنید، و اطمینان حاصل کنید که کپی با مخاطبان شما طنین انداز می شود.

به عنوان مثال، یکی از ایده های ChatGPT به اشتراک گذاری یک الگوی نقل قول الهام بخش بود. می توانید به طراح خاص اشاره کنید و از هشتگ ها برای شخصی سازی ایده استفاده کنید.

عنوان اصلی ChatGPT این بود: «بلوز وسط هفته؟ در اینجا مقداری انگیزه برای ادامه دادن شما وجود دارد. آن را با اشتراک طراحی ما سفارشی کنید!»

با کمی تغییر می‌توانید این را به این صورت ویرایش کنید: «Blus Midweek? در اینجا مقداری انگیزه از طراح مورد علاقه ما، Saul Bass وجود دارد! آن را با اشتراک طراحی ما سفارشی کنید! [لینک پیشنهاد] #DesignWithUs”

3. در اولین پاسخ متوقف نشوید

می توانید از ChatGPT برای بهبود پروژه های خلاقانه خود با درگیر شدن در گفتگو با هوش مصنوعی استفاده کنید. سؤالات بعدی را بپرسید، به دنبال توضیحات باشید و در مورد پاسخ های آن بازخورد ارائه دهید. این تعامل کیفیت محتوای شما را افزایش می دهد و به ChatGPT کمک می کند اولویت های شما را درک کند.

پرسیدن سوالات و ارائه دستورالعمل های اضافی می تواند به اصلاح نتایج ChatGPT کمک کند. همچنین می توانید پاسخ ها را در ChatGPT بازسازی کنید. اگر از نتایج راضی نیستید یا فراموش کرده‌اید که جزئیاتی را به درخواست اصلی خود اضافه کنید، می‌توانید به سادگی مکالمه را ادامه دهید، یا می‌توانید پس از ویرایش‌هایی در درخواست، پاسخ را دوباره ایجاد کنید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شده باشید که می‌خواهید زیرنویس‌هایتان جالب و شوخ به نظر برسند. به ChatGPT دستور دهید که زیرنویس ها را سرگرم کننده و شوخ طبع کند، سپس پاسخ های آن را اصلاح کنید.

نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

ChatGPT به عنوان دستیار شخصی شما عمل می کند و وظایف اداری جزئی را انجام می دهد. با تعامل مداوم با ChatGPT، می‌توانید از مزایای گردش کار کارآمدتر و سریع‌تر در تیم رسانه‌های اجتماعی خود لذت ببرید.

4. با دستورالعمل های خود مشخص باشید

دقت هنگام کار با هوش مصنوعی مهم است. دستورالعمل‌های خاصی را برای ChatGPT ارائه کنید تا پاسخ‌های متمرکز و مرتبط‌تری ایجاد کنید. راهنمایی روشن به شما کمک می کند محتوایی را به دست آورید که کاملاً با دید شما همسو باشد.

مثال بالا نتایج جدید را پس از درج دستورالعمل های برند در اعلان نشان می دهد. درخواستی که ما استفاده کردیم این بود: «با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های برند زیر [درج دستورالعمل‌های برند]، شرح‌ها را اصلاح کنید».

افزودن صدای برند در دستورالعمل ها نتایجی را به ما داد که با سبک ارتباطی برند مطابقت داشت به طوری که پست های جدید رسانه های اجتماعی با پست های قبلی سازگار باشد.

5. آزمایش با Prompts

تطبیق پذیری ChatGPT را با آزمایش اعلان های مختلف کاوش کنید. عبارات و دستورالعمل های مختلف را از منابع دیگر برای مقایسه نتایج امتحان کنید.

به عنوان مثال، یک اعلان ساده مانند «به من ایده‌های تازه برای پست‌های فیس‌بوک من در طراحی گرافیک بدهید» نتایج متفاوتی از «به من ایده‌های تازه برای پست‌های فیسبوک من در طراحی گرافیک بدهید» ایجاد می‌کند. چه جزئیاتی از من نیاز دارید تا بتوانید بهترین نتایج را بدست آورید؟

اولین درخواست ایده های کلی برای پست های رسانه های اجتماعی در مورد طراحی گرافیکی به شما می دهد. پاسخ ها نقطه شروع خوبی هستند اگر بلاک نویسنده دارید و برای طوفان فکری به کمک نیاز دارید.

درخواست دوم لیستی از اطلاعات اضافی را ایجاد می کند که ChatGPT برای تطبیق نتایج با طراحی گرافیکی خاص و مخاطبان شما نیاز دارد. هر اعلان بسته به هدف خاص شما مفید است.

نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

نوشتن پست های رسانه های اجتماعی با ChatGPT

6. یک بانک اعلان رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

یک مخزن از دستورات متناسب با نیازهای رسانه های اجتماعی خود بسازید. این “بانک سریع” منبع اصلی شما برای ایجاد محتوای موثر رسانه های اجتماعی خواهد بود.

در اینجا یک لیست نمونه وجود دارد که می توانید برای بانک سریع خود از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در صورت لزوم، زمینه بیشتری را اضافه کنید:

درخواست برای تقویم رسانه های اجتماعی:

. یک تقویم محتوایی [زمینه زمانی، به عنوان مثال، یک هفته] پیرامون [موضوع/موضوع] برای کسب و کار ما برنامه ریزی کنید.»

. «پست‌های [تعداد] برای [تعطیلات/رویداد آینده] ایجاد کنید.»

. «پیش‌نویس [تعداد] پست‌ها برای راه‌اندازی [محصول/خدمات] ما».

. ایده‌های [تعداد] را برای پست‌های [پلتفرم] ما در [موضوع] جمع‌آوری کنید.»

درخواست هایی برای زیرنویس رسانه های اجتماعی:

. برای فروش [محصول/خدمت] شرح‌ها [تعداد] [صفت] طوفان فکری.»

. توضیح دهید که چگونه [محصول/خدمات] ما [مشکل] را حل می کند.”

. یک عنوان طنز برای تبلیغ [محصول/خدمات] بنویسید.»

درخواست هایی برای ایده های محتوا:

. ایده‌های محتوایی ایجاد کنید که با ارزش‌های برند ما همسو باشد: [ارزش‌های برند را وارد کنید].»

. ایجاد محتوا در اطراف [روند صنعت/اخبار].

. “موضوعات محتوای همیشه سبز را در جایگاه ما کاوش کنید.”

. “محتوای جذاب را برای توصیفات مشتری زیر ایجاد کنید: [درج توصیفات مشتری].”

درخواست برای تغییر منظور محتوا:

. «پست وبلاگ ما را به مجموعه ای از زیرنویس های رسانه های اجتماعی تبدیل کنید. [درج پست وبلاگ]”

. «داده‌های زیر را در یک اینفوگرافیک قانع‌کننده قرار دهید. [درج داده ها]”

. «محتوای [وبینار/کارگاه] ما را با پست‌های رسانه‌های اجتماعی با اندازه کوچک تطبیق دهید.»

درخواست برای همکاری اینفلوئنسر:

. “پیام فراگیر برای اینفلوئنسرهای بالقوه تهیه کنید.”

. ایده‌های همکاری با [نام اینفلوئنسر] برای [محصول/خدمات] را ترسیم کنید.»

. محتوای تیزر برای مشارکت اینفلوئنسر آینده ما ایجاد کنید.

درخواست برای مسابقات رسانه های اجتماعی و هدایا:

. “یک پست طراحی کنید که آخرین مسابقه/هدیه ما را اعلام کند.”

. “قوانین و دستورالعمل های مسابقه را برای مخاطبان ما بنویسید.”

. برای تبلیغ هدیه ما، زیرنویس‌های جذاب بسازید.

7. محتوای خود را تصحیح و ویرایش کنید

قبل از انتشار، محتوای تولید شده توسط ChatGPT را مرور کنید. به دستور زبان، انسجام و پایبندی به دستورالعمل های برند خود توجه کنید. نگاه نهایی تضمین می کند که محتوا کاملاً با استانداردهای برند شما مطابقت دارد.

همچنین می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر برای ویرایش و تصحیح استفاده کنید. به عنوان مثال، Grammarly می تواند گرامر، لحن و سرقت ادبی را بررسی کند. باز هم، این ابزارها مفید هستند، اما تصمیم نهایی با شماست. به عنوان یک نویسنده رسانه های اجتماعی، باید بهترین برند خود را بشناسید.

8. از دادن داده های حساس ChatGPT خودداری کنید

در نهایت، همیشه هنگام استفاده از ChatGPT احتیاط کنید. از به اشتراک گذاری اطلاعات حساس یا محرمانه با ابزار هوش مصنوعی خودداری کنید، زیرا همه ابزارهای آنلاین ممکن است در برابر نقض داده ها آسیب پذیر شوند. همیشه مراقب باشید و حریم خصوصی را در تعاملات آنلاین خود در اولویت قرار دهید.

هنگام استفاده از ChatGPT برای کار، یادگیری نحوه محافظت از حریم خصوصی خود را در اولویت قرار دهید. سابقه چت خود را خاموش کنید، بلافاصله مکالمات را حذف کنید و از تکنیک های پوشاندن داده برای محافظت از اطلاعات حساس استفاده کنید.

بازی رسانه های اجتماعی خود را با ChatGPT ارتقا دهید

ChatGPT می تواند یک تغییر دهنده بازی برای نویسندگان رسانه های اجتماعی باشد. می‌توانید ایده‌های تازه را طوفان فکری کنید، محتوا را با صدای برندهای مختلف توسعه دهید، و به سرعت تقویم‌های رسانه‌های اجتماعی را با دستورالعمل‌های درست ایجاد کنید.

فقط به یاد داشته باشید که ChatGPT هنوز برای ایجاد بهترین پاسخ ها به لمس انسانی نیاز دارد. ChatGPT علیرغم ویژگی‌های قدرتمندش، مجهز به زمینه و تجربه‌ای نیست که شما دارید. همیشه کار خود را به دقت بررسی کنید و با پیام های رسانه های اجتماعی مختلف آزمایش کنید تا نتایجی را به دست آورید که با مخاطبان خود طنین انداز شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !