کلاهبرداری بروکر آمارکتس[شکایت های رسمی] صحت دارد؟

کلاهبرداری بروکر آمارکتس[شکایت های رسمی] صحت دارد؟ – اعتبار بروکر آمارکتس «AMarkets» زیر ذره بین

زمان مطالعه 4 دقیقه

در شرایط فعلی، کارگزاری های محدودی خدماتشان را به ایرانیان ارائه می دهند. در نتیجه اکثر تریدر های ایرانی از چند بروکر مشخص استفاده می کنند؛ به همین دلیل وقتی خبر/شایعه کلاهبرداری یکی از این بروکر ها پخش شود، تعداد بسیار زیادی از تریدر ها نگران وضعیت سرمایه شان می شوند. کلاهبرداری بروکر آمارکتس[شکایت های رسمی] صحت دارد؟

«آمارکتس» یکی از محبوب ترین بروکر های ایرانی [در کنار آلپاری، فارکس چیف، لایت فارکس و…] محسوب می شود. اخیرا شایعه ای درباره کلاهبرداری بروکر آمارکتس پخش شده است؛ به همین دلیل، در این مطلب اعتبار بروکر آمارکتس و احتمال کلاهبرداری آن را بررسی می کنیم.

این مطلب جنبه تبلیغاتی داشته و اول پرداخت هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با ندارد.

معرفی آمارکتس؛ از خدمات تا احتمال کلاهبرداری آمارکتس

آمارکتس – (AMarkets) یک کارگزاری آنلاین فارکس است که از سال 2007 به تریدر ها انواع خدمات مربوط به بازار های مالی را ارائه می دهد. این کارگزاری توجه ویژه ای به ایرانیان دارد و درصد بالایی از مشتریانش ایرانی هستند. این بروکر با ارائه پلتفرم های معاملاتی قوی، طیف گسترده ای از ابزار های معاملاتی و تعهد به جلب رضایت مشتریان فعالیت می کند. برخی از ویژگی های بروکر آمارکتس:

  • ارائه اهرم تا 1:3000

  • امکان افتتاح اکانت دمو

  • امکان معامله جفت ارز ها، فلزات، CFD ها، شاخص ها، کالا، ارز دیجیتال، سهام و EFT

  • ارائه حساب اسلامی (Swap Free)

  • حساب فیکس اسپرد آمارکتس
  • امکان معامله با IP ایران

  • روش های واریز و برداشت: پرفکت مانی/ ارز دیجیتال/ پرداخت ریالی/ اسکریل

  • پشتیبانی به زبان فارسی.

 شایعه کلاهبرداری آمارکتس از ادعای چند کاربر مبنی بر دستکاری بروکر در سفارشات شروع شد.

شایعه کلاهبرداری آمارکتس از ادعای چند کاربر مبنی بر دستکاری بروکر در سفارشات شروع شد.

شایعه کلاهبرداری بروکر آمارکتس از کجا شروع شد؟

این شایعه از انتشار ویدیو هایی در فضای اینترنت از سوی کاربران آمارکتس شروع شد. آن ها با نشان دادن تصاویری از تغییرات عمدی کارگزاری آمارکتس در سفارشاتشان، ادعای کلاهبرداری داشتند.

برای مثال در یکی از این ویدیو ها شخصی مدعی شد که سفارش خریدی را با اهرم (1:3000) ثبت کرده بود؛ اما بروکر نه تنها سفارشش را در فاصله زیادی از نقطه خرید انجام داده، بلکه اهرم را به (1:500) کاهش و مقدار اسپرد را افزایش داده است! طبیعتا در ابتدا هر کسی احتمال کلاهبرداری آمارکتس را می دهد؛ اما اگر اطلاعات بیشتری از سیاست های بروکر داشته باشیم، متوجه می شویم که ادعای کلاهبرداری آن دروغ است!

طبق قوانین و سیاست های کاری سایت آمارکتس، “در زمان نوسانات شدید بازار، اتفاقات مهم جهانی و انتشار اخبار خاص، مقدار لوریج در  آمارکتس محدود می شود.” این مورد در بیش از 90% بروکر ها به صورت یک «قانون» ثبت شده است؛ در نتیجه کار بروکر کاملا قانونی بوده و این اتفاق، اعتبار بروکر آمارکتس را زیر سوال نمی برد.

برای آنکه بتوانیم درباره کلاهبرداری آمارکتس نظر دهیم، باید آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

برای آنکه بتوانیم درباره کلاهبرداری آمارکتس نظر دهیم، باید آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

نکات مهم در بررسی کلاهبرداری بروکر آمارکتس چیست؟

با وجود رد شایعه بالا، باز هم ممکن است گروهی از کاربران درباره کلاهبرداری آمارکتس شک داشته باشند. در نتیجه باید به دنبال دلایل بیشتری برای رد یا تایید اعتبار آمارکتس باشیم. نشانه های احتمالی کلاهبرداری بروکر آمارکتس:

  • داشتن یا نداشتن رگولاتوری معتبر

  • وعده های واقعی یا غیر قابل باور

  • وضعیت پشتیبانی بروکر

  • روش های واریز و برداشت محدود و مشکوک

  • شکایت رسمی مشتریان.

داشتن یا نداشتن رگولاتوری معتبر

مهم ترین دلیلی که می توان برای تایید یا رد اعتبار بروکر آمارکتس آورد، وضعیت رگولاتوری آن است. این بروکر رگوله های معتبر (FSC) و (Financial Comission) را دارد؛ در نتیجه می توان گفت که بزرگ ترین مهر تایید بر اعتبار این بروکر وجود دارد.

وعده های واقعی یا غیر قابل باور

مورد دیگری که در بررسی اعتبار کارگزاری آمارکتس باید مورد بحث قرار بگیرد، وعده های این بروکر به مشتریانش است. به طور کلی اگر یک بروکر وعده سود بالا [مثلا 50% یا بیشتر] به مشتریانش بدهد، به احتمال زیاد کلاهبردار است. بروکر آمارکتس چنین وعده های دروغینی به مشتریانش نمی دهد.

وضعیت پشتیبانی بروکر

بروکر های کلاهبردار معمولا سیستم پشتیبانی قوی و کارآمدی ندارند. آن ها یا به پرسش ها پاسخ نمی دهند یا پاسخ هایشان مبهم و ناقص است. بنابراین، اگر یک بروکر پشتیبانی خوبی داشته باشد، احتمال کلاهبرداری آن بسیار کم می شود. بروکر آمارکتس نه تنها تیم پشتبانی قوی و پاسخگویی دارد، بلکه بخش پشتیبانی آمارکتس فارسی آن هم پاسخگوی تریدر های ایرانی است!

روش های واریز و برداشت محدود و مشکوک

بروکر های معتبر روش های واریز و برداشت معتبر، شناخته شده و متنوعی را ارائه می دهند. اگر یک بروکر تنها از روش های محدود، ناشناخته یا غیر قابل ردیابی [مانند پرداخت با ارز های دیجیتال، درگاه های پرداخت نامعتبر و…] استفاده کند، احتمالا کلاهبرداری است. البته واریز و برداشت با ارز های دیجیتال به خودی خود مشکلی ندارد؛ اما اگر روش های دیگری در کنار آن ارائه نشود، باید به اعتبار بروکر شک کرد.

کارگزاری آمارکتس انواع روش های واریز و برداشت از جمله پرداخت ریالی، پرفکت مانی، ارز های دیجیتال، اسکریل و از طریق صرافی تاپ چنج را به کاربرانش ارائه می دهد. در نتیجه می توان به اطمینان گفت که کلاهبرداری بروکر آمارکتس صحت ندارد.

شکایت های رسمی مشتریان

جدا از تمام مواردی که گفتیم، وضعیت شکایت های کاربران می تواند مهر تایید یا عدم تایید بر کلاهبرداری یک بروکر باشد. مشتریان آمارکتس تا کنون هیچ شکایت رسمی از این بروکر نداشته اند. تمام مشکلات مربوط به افتتاح حساب، واریز و برداشت، اجرای سفارشات و… از طرف پشتیبانی بروکر پیگیری و رفع شده اند. بنابراین می توانیم اعتبار بروکر آمارکتس را تایید و هرگونه شایعه کلاهبرداری آن را رد کنیم.

اطلاع از آخرین وضعیت بروکر های معتبر فارکس برای افرادی که در این بازار فعالیت دارند نکته مهمی است؛ به منظور کسب اطلاعات به روز در مورد کلاهبرداری بروکر آمارکتس، متاتریدر 4 آمارکتس برای ویندوز، مقایسه آمارکتس و آلپاری، بونوس بروکر آمارکتس و … میتوانید به وبسایت های مهم در این زمینه مانند تریدرز یونیون Traders Union، یاهو فایننس Yahoo!Finance، دیجی تریدرز Digitraderz و دیگر وبسایت های فعال در این زمینه مراجعه نمایید.

سخن پایانی درباره کلاهبرداری بروکر آمارکتس

برخی از افراد در حالی ادعای کلاهبرداری آمارکتس را بیان می کنند که این بروکر اجازه واریز و برداشت در کمتر از یک ساعت را به معامله گران ایرانی از طریق ارزهای دیجیتال مثل تتر و یا روش درگاه ریالی مثل تاپ چنج را ارائه می کند.

بروکر آمارکتس دارای رگوله های سنت وینست (FSA) است که دارای ثبت رسمی با شماره IBC 201522567 می باشد. این بروکر در بازار ایران به خوشنامی و تعهد شهرت دارد و تاکنون مستنداتی مبنی بر شکایات و یا مشکلات مشتریان به دست ما نرسیده است.

منبع: دیجی تریدرز Digitraderz 

این مطلب جنبه تبلیغاتی داشته و اول پرداخت هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با ندارد.

امتیاز 4/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. علیرضا گفت:

    سلام دوست کسانی که با آمارکتس کارمیکنن بیان نظربدن بلاخره کاربران ایرانی زیاد داره چندنفربیاد نظر بده بگن چندساله کارمیکنن واگرمشکلی هست بگه اگرنیست بگن تا یکی مثل من تازه واردم باخیال راحت تواین بروکر حساب بازکنم

  2. سارو گفت:

    من تقریباً هفت ماه با بروکر آمارکتس کار میکنم دو سه بار برداشت داشتم و از لحاظ واریز و برداشت مشکلی نداره من با حساب ECN کار میکنم لورج اینهام خیلی پایین تا الان من هیچ چیز بدی ازش ندیدم معاملات اصلا دستی خود بروکر نمیبنده بعضی بروکر های دیگه خودشو وقتی قیمت به استاپ تو نزدیک میشه یکی ، دو واحد مونده میبندن ولی آمارکتس این مشکل نداشته ولی اصلا حساب استاندارد برای تریدر های تازه کار هم خوب نیست چون اسپرد زیاد داره معاملات زیادی بخاطر همین اسپرد یان تی پی کامل نمیخوره یا نقطه ورود درستی نمیگیرد. موفق و پر سود باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT