کلاهبرداری با روش قصابی خوک

هشدار : کلاهبرداری با روش قصابی خوک

زمان مطالعه 2 دقیقه

کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) همکاری جدیدی را با انجمن بانکداران آمریکایی و چندین نهاد نظارتی فدرال آغاز کرده است. در ادامه به بررسی کلاهبرداری با روش قصابی خوک می پردازیم.

کلاهبرداری با روش قصابی خوک

هدف از این همکاری، آگاه‌سازی مردم نسبت به کلاهبرداری با روش قصابی خوک است. کلاهبرداری قصابی خوک شامل ارتباط کلاهبرداران با قربانیان از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایجاد روابط عاشقانه دروغین است که منجر به سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی جعلی می‌شود.
کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در همکاری با دفتر آموزش و اطلاع‌رسانی مشتریان خود و نهادهای دیگر مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تلاش می‌کند که از طریق انتشار یک اینفوگرافیک، مراحل این کلاهبرداری را برای عموم مردم توضیح دهد.
در این اینفوگرافیک توصیه‌هایی از جمله عدم پاسخ به پیام‌های کلاهبرداران، عدم پرداخت وجوه برای بازیابی دارایی از دست رفته، توجه به لینک‌های مخرب با غلط املایی و غیره ارائه شده است.

طبق آمار ارائه‌شده توسط FBI، در سال ۲۰۲۳ حدود ۵.۶ میلیارد دلار از دارایی مردم به دلیل کلاهبرداری‌های رمزارزی از دست رفته است که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایشی ۴۵ درصدی داشته است. در این گزارش اشاره شده که بیش از ۲۱۵ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری عاشقانه از دست رفته است.

 کلاهبرداری با روش قصابی خوک

کلاهبرداری با روش قصابی خوک

در همین رابطه، کمیسیون معاملات فدرال، هشدار داد که وجوه سرقت‌شده با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، از سال ۲۰۲۰ تقریباً ۱۰ برابر شده است. این کلاهبرداری‌ها معمولاً به این صورت است که کلاهبردار خود را به عنوان نماینده خدمات مشتری معرفی می‌کند و قصد سرقت هویت یا نفوذ به حساب کاربری را دارد.
در سال گذشته حدود ۱۱۰ میلیون دلار از طریق این تاکتیک کلاهبرداری از دست رفته است. جالب اینجااست که افراد بالای ۶۰ سال سه برابر بیشتر از افراد جوان‌تر قربانی می‌شوند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT