هوش مصنوعی گروک (Grok) ایلان ماسک

هوش مصنوعی گروک (Grok) ایلان ماسک رونمایی شد !

زمان مطالعه < 1 دقیقه

استارت‌آپ فعال در حوزه هوش مصنوعی xAI متعلق به ایلان ماسک، چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی را راه‌اندازی کرده که گروک (Grok) نام دارد و ظاهراً می‌تواند از نسخه‌های اولیه ربات ChatGPT، ساخته‌شده توسط شرکت اوپن‌اِی‌آی (OpenAI) بهتر عمل کند. در این پست به بررسی جزئیات هوش مصنوعی گروک (Grok) ایلان ماسک می پردازیم.

هوش مصنوعی گروک (Grok) ایلان ماسک

ماسک و تیم xAI با انتشار توییتی در تاریخ ۵ نوامبر با اعلام خبر راه‌اندازی این ربات، توضیح دادند که هدف اصلی از ساخت گروک، ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی مجهز برای کمک به بشریت، از طریق توانمندسازی آنها در بخش تحقیق و نوآوری است.

به گفته آنها، یک مزیت منحصربه‌فرد و اساسی که گروک از آن برخوردار است، این است که از طریق پلتفرم X (توییتر سابق)، به صورت آنی به اطلاعات جهان دسترسی دارد.
تیم xAI در ادامه گفت:

ربات گروک برای پاسخ دادن به سوالات با کمی شوخ‌طبعی طراحی شده است. بنابراین اگر از طنز متنفرید، لطفا از آن استفاده نکنید!

بر اساس داده‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط xAI، موتور نیروبخش گروک، یعنی Grok-۱، در چندین آزمون آکادمیک در بخش ریاضیات و کدنویسی مورد ارزیابی قرار گرفت و در تمام تست‌ها بهتر از ChatGPT-۳.۵ عمل کرد. با این حال، این ربات در هیچ یک از آزمایش‌ها از پیشرفته‌ترین نسخه ربات شرکت اوپن‌اِی‌آی، یعنی GPT-۴، بهتر عمل نکرد.

طبق گزارش‌ها، گروک برای مشترکان سرویس پریمیوم پلاس X با هزینه ماهانه ۱۶ دلار قابل‌دسترسی خواهد بود. اما در حال حاضر، این ربات تنها در دسترس تعداد محدودی از کاربران در ایالات متحده قرار دارد. تیم xAI همچنین گفته که گروک در حال حاضر یک نسخه اولیه است و باید هنوز بهبود یابد.

ربات گروک تنها هشت ماه پس از تاسیس شرکت xAI توسط ماسک در ماه مارس راه‌اندازی شده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT