هوش مصنوعی Movie Gen : تولید ویدیوی صدادار از روی دستور متنی

زمان مطالعه 2 دقیقه

متا اعلام کرد که هوش مصنوعی جدید این شرکت با نام Movie Gen امکان ساخت وید‌ئوهای صدادار با وضوح بالا را فراهم می‌کند. متا چندماه بعد از اینکه OpenAI از مدل تبدیل متن به ویدئوی Sora رونمایی کرد، Movie Gen را معرفی کرده است؛ اگرچه هنوز دسترسی عمومی به این هوش مصنوعی وجود ندارد. در ادامه به معرفی هوش مصنوعی Movie Gen می پردازیم.

هوش مصنوعی Movie Gen

Movie Gen از دستورهای متنی برای تولید ویدئوهای جدید و همچنین ویرایش تصاویر ثابت و ویدئوهای خام موجود استفاده می‌کند. این هوش مصنوعی ویدئوها را با نسبت‌های مختلف تولید می‌کند. متا، Movie Gen را با استفاده از ترکیبی از مجموعه داده‌های مجاز و دردسترس عموم آموزش داده، اما این شرکت هنوز مشخص نکرده که چه داده‌هایی را به‌کار برده است.

خرید اکانت هوش مصنوعی

متا می‌گوید Movie Gen، می‌تواند ویدئوهای سفارشی از تصاویر را ایجاد کند یا عناصر مختلف در ویدئوهای موجود را تغییر دهد. این هوش مصنوعی،‌ صدای اضافه‌شده به ویدئوها را نیز تولید می‌کند و تصاویر را با نویز محیط، جلوه‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه مطابقت می‌دهد.

Movie Gen را می‌توان برای تغییر سبک ویدئوهای موجود و اضافه‌ نمودن آیتم‌هایی که پیش‌تر وجود نداشته‌اند، استفاده کرد. از دو سال پیش که ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید تصویر و ویدئو، گسترش یافتند، شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی این فناوری را پیش‌ بردند. در ۶ ماه گذشته علاوه‌بر شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل و OpenAI استارتاپ‌‌های کوچک نیز روی ابزارهای مشابه کار می‌کنند.

هوش مصنوعی Movie Gen

Movie Gen

OpenAI مدل هوش مصنوعی سورا را اولین‌بار در ماه فوریه معرفی کرد؛ اگرچه هنوز به‌صورت عمومی راه‌اندازی نشده است. در هفته‌ی جاری یکی‌از مدیرانی که روی پروژه‌ی تولید ویديو کار می‌کرد، شرکت OpenAI را ترک کرد و به گوگل پیوست.

کریس کاکس، مدیر محصول متا، در تردز اعلام کرد که هوش مصنوعی Movie Gen را نمی‌توان به‌زودی به‌عنوان یک محصول عرضه کرد؛ چراکه بسیار گران و زمان تولید ویدئو توسط آن طولانی است.

ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده‌ی تصویر، نگرانی‌هایی را درمورد مالکیت تصاویر ایجاد کرده بودند؛ اکنون با پیشرفت روزافزون ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید ویدئو، نگرانی‌ها در این مورد نیز تشدید شده است. فیلمسازان، عکاسان، هنرمندان، نویسندگان و بازیگران نگران این مسئله هستند که هوش مصنوعی می‌تواند بر معیشت آن‌ها نیز تأثیر بگذارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT