هک شدن کریپتو دات کام

هک شدن کریپتو دات کام | به سرقت رفتن 15 میلیون دلار اتریوم در crypto.com

زمان مطالعه 2 دقیقه

به گفته PeckShield و به گزارش سایت خبری یوتودی صرافی Crypto.com متحمل هک 15 میلیون دلاری شده است. در این خبر به بررسی هک شدن کریپتو دات کام می پردازیم.

هک شدن کریپتو دات کام

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال crypto.com  تقریباً 15 میلیون دلار اتریوم (ETH) را در اثر حمله هکرها از دست داده است.

هک شدن کریپتو دات کام

هک شدن crypto.com

نیمی از ارزهای دیجیتال به سرقت رفته با کمک سرویس پولشویی سکه‌های اتریوم، Tornado Cash، از ردیابی خارج شده است.

روز دوشنبه، Crypto.com اعلام کرد که برداشت ها را به دلیل “فعالیت مشکوک” متوقف کرده است. برخی از کاربران شروع به شکایت از از دست دادن سرمایه کردند. پس از آن 14 ساعت طول کشید تا شرکتی که دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد، برداشت را از سر بگیرد.

در یکی از بحث هایی که اخیراً در توییتر منتشر شده است، کریس مارشالک، مدیر عامل شرکت، گفت که هیچ سرمایه ای از مشتری ها از دست نرفته است. او همچنین اضافه کرد که تیم Crypto.com زیرساخت های صرافی را در پاسخ به این حادثه تقویت کرده است. صرافی همچنان در حال انجام تحقیقات داخلی در مورد این حادثه امنیتی است.

هک شدن کریپتو دات کام

هک شدن کریپتو دات کام

برخی از کاربران توییتر از صرافی کریپتو دات کام به شدت انتقاد کرده اند که چرا هرگز به این موضوع اشاره نمی‌کنند که چه مقدار رمزارز در نتیجه هک به سرقت رفته است.

هک شدن کریپتو دات کام

هک شدنcrypto.com

در حالی که کلاهبرداری های راگ پول و هک‌ها در فضای غیرمتمرکز مالی بیداد می‌کنند، هنوز مشخص نیست که چگونه یک صرافی متمرکز با چنین کالیبر بالایی قربانی این حمله شد. مارشالک قول داده است که به محض تکمیل تحقیقات، توضیح دهد که نفوذ امنیتی دقیقا چگونه اتفاق افتاده است.

در اوایل این ماه، مت دیمون، بازیگر آمریکایی، برای تبلیغی برای صرافی Crypto.com با واکنش شدید مواجه شد. در ماه نوامبر، این شرکت مستقر در سنگاپور حق نامگذاری مرکز استیپلز در مرکز شهر لس آنجلس را به قیمت 700 میلیون دلار خریداری کرد.
صرافی محل خرید و فروش ارز است و نه نگهداری آن. با توجه به تحریم های بین المللی علیه کاربران ایرانی و از طرفی با در نظر گرفتن این حقیقت که صرافی های آنلاین بهترین هدف برای هکر ها هستند، توصیه می شود که از نگهداری دارایی های خود در حساب صرافی ها خودداری نمایید.

منبع: یوتودی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT