وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد

وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد !

زمان مطالعه 3 دقیقه

وارن بافت (Warren Buffett) که یکی از شخصیت‌های موفق در بازار مالی و سرمایه‌گذاری و معروف به “اوراکل از اوماها” است، میزان نقدینگی شرکت خود، Berkshire Hathaway را در فصل اول سال به 2 میلیارد دلار افزایش داده است، این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده کاهش اعتماد این سرمایه‌گذار موفق به دارایی‌های پرخطر باشد. وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد !

وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد !

روی آوردن وارن بافت به نقد کردن دارایی‌های خود، به معنای آمادگی او برای احتمال سقوط قیمت دارایی‌های پرخطر است. با توجه به افزایش 70 درصدی قیمت بیت کوین در طول سال جاری و همبستگی آن با بازار سهام، آیا سرمایه‌گذاران بیت کوین هم باید برای احتمال سقوط بازار سهام آماده باشند؟
این شرکت در مجموع 13.30 میلیارد دلار از سهام خود را فروخته و در عوض، نقدینگی و سرمایه‌گذاری خود را در اوراق خزانه آمریکا افزایش داده است. همچنین، 4.4 میلیارد دلار از این مبلغ را برای خرید سهام خود و 2.9 میلیارد دلار را برای خرید سهام شرکت‌های عمومی دیگر به کار برده است.

با توجه به اینکه دارایی‌های شرکت Berkshire Hathaway از راه‌آهن آمریکا تا تاسیسات برقی و تجارت خرده‌فروشی متنوع است، فعالان بازار عملکرد این شرکت را به عنوان یک شاخص کلیدی برای سنجش وضعیت اقتصاد آمریکا در نظر می‌گیرند.
به نظر می‌رسد که این سرمایه‌گذار 92 ساله دیگر از آینده رشد اقتصادی آمریکا ناامید است و معتقد است که رشد اقتصادی مانند گذشته نمی‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد شرکت او داشته باشد.
بافت در طی هفته گذشته در یک رویداد اعلام کرد که بیشتر کسب‌وکارهای ما در این سال، سود کمتری نسبت به سال گذشته خواهند داشت. او همچنین افزود که دوره‌ بی‌نظیر برای اقتصاد آمریکا در طول شش ماه گذشته به پایان رسیده است.
طبق گزارش‌ها، برکشایر ذخایر نقدی خود را 2 میلیارد دلار افزایش داده و به 130.60 میلیارد دلار در سه ماهه اول 2023 رسانده که بالاترین سطح ذخایر نقدی برای این شرکت از سال 2021 است.
به عبارت دیگر، بافت خود را برای سقوط احتمالی بازار سهام آماده می‌کند، به‌ویژه با آشکار شدن بحران بانکی ایالات متحده، که سهام بسیاری از بانک‌ها مانند PacWest Bancorp و Western Alliance Bancorp در حال سقوط است.
در این میان، افزایش احتمال به وقوع پیوستن رکود جهانی، می‌تواند خطر افزایش فشار فروش برای بیت کوین را هم به همراه داشته باشد. در همین راستا، لازم به ذکر است که همبستگی 100 هفته‌ای بیت کوین با شاخص نزدک به بالاترین سطح خود یعنی حدود 0.42 درصد رسیده است.

وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد

وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد

علاوه بر این، تحلیل‌گر بلومبرگ، مایک مک‌گلون، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین احتمالاً به عنوان شاخص اصلی برای سقوط بازار سهام عمل کند. مک‌گلون معتقد است، اگر بدترین حالت برای دارایی‌های پرخطر تمام نشده باشد، بیت کوین ممکن است راه را برای افت قیمت دیگر دارایی‌های پرریسک پیش ببرد.

وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد

وارن بافت از دنیای ارزدیجیتال خارج شد

وی افزود که بیت کوین تا تاریخ 2 می سال 2023 تقریبا 70 درصد افزایش قیمت داشته است، در حالی که شاخص بورس فقط 20 درصد رشد را تجربه کرده‌ است. این‌ موارد می‌تواند یک افزایش مقطعی در یک بازار نزولی در نظر گرفته شود. فدرال رزرو همچنان تمایل به اجرای سیاست‌های انقباضی دارد، مگر این که با سقوط دارایی‌های پر ریسک تورم نیز کاهش یابد. که این سیاست می‌تواند زیان‌هایی را به همراه داشته باشد.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT