ویزای کار دبی

ویزای کار دبی 2022: چگونه برای ویزای کار دبی اقدام کنیم؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

امارات متحده عربی به یک مقصد محبوب برای مهاجران از سراسر جهان تبدیل شده است. فرصت های زیادی در سراسر این کشور متنوع فرهنگی وجود دارد. قلب امارات متحده عربی، به ویژه دبی، از فرهنگی پر رونق و جهان وطنی برخوردار است که کار سخت را با رویدادهای اجتماعی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و انبوهی از فعالیت های بیرونی و سرپوشیده برای افرادی که در امارات کار می کنند، متعادل می کند.

تعیین وقت سفارت

اگر علاقه مند به زندگی و کار در دبی هستید، در اینجا تمام آنچه باید در مورد درخواست ویزای کار دبی بدانید وجود دارد. هزینه ها، الزامات و موارد دیگر.

ویزای کار دبی 2022

مهاجرانی که مایل به کار در دبی هستند باید برای اجازه کار دبی یا ویزای کار برای استخدام قانونی در امارات اقدام کنند. مجوز کار (اجازه ورود) سندی است که توسط سازمان فدرال برای هویت و شهروندی صادر می شود که به خارجی ها اجازه می دهد برای مدت معینی به طور قانونی وارد امارات متحده عربی شده و کار کنند.

ویزای کار دبی (ویزای اقامت) زمانی برای خارجی ها صادر می شود که قبلاً در داخل کشور بوده و با استفاده از مجوز ورود وارد شده باشند. هنگام نقل مکان به امارات، در نهایت باید ویزای اقامت دریافت کنید که مجوز کار شما در آن ذکر شده است.

انواع ویزای کار دبی

در دبی، یک نوع مجوز کار وجود دارد. این مجوز کار اغلب به عنوان کارت کار شناخته می شود. با این حال، کارمندان قبل از درخواست برای مجوز کار باید ویزای ورود، ویزای اقامت و کارت شناسایی امارات را دریافت کنند.

با این حال، بر اساس قوانین جدید ویزای امارات متحده عربی، امارات متحده عربی اخیراً یک مجوز ورود برای مأموریت های کاری موقت معرفی کرده است که به بازدیدکنندگانی که دارای یک مأموریت کاری موقت هستند (مانند آزمایش آزمایشی یا مأموریت مبتنی بر پروژه با حمایت کارفرما) می توانند برای مجوز ورود درخواست دهند. برای یک ماموریت کاری موقت اگر بازدیدکننده ای از بستگان یا دوستان یک شهروند یا مقیم امارات باشد، می تواند برای این مجوز ورود اقدام کند.

علاوه بر این، اعتبار تمامی ویزاهای ورودی اکنون برای یک یا چند بار ورود در دسترس خواهد بود و به مدت 60 روز از تاریخ صدور آنها معتبر خواهد بود. آنها همچنین می توانند برای دوره های مشابه تمدید شوند. برخی از الزامات عبارتند از:

  • قرارداد کار موقت، یا غیره …
  • نامه ای از کارفرما که هدف بازدید را روشن می کند
  • اثبات سلامت و تناسب اندام برای کار
  • هر خارجی بالای 18 سال می تواند در دبی کار کند، مشروط بر اینکه استانداردهای زیر را که توسط وزارت منابع انسانی و امارات (MOHRE )
  • کارگران خارجی بر اساس مدارک تحصیلی/مجموعه مهارت هایشان به سه دسته تقسیم می شوند:
  • پاسپورت معتبر و فتوکپی
  • عکس پاسپورت
  • کپی مدارک تحصیلی (مدارک شما باید توسط سفارت یا کنسولگری امارات متحده عربی در کشور شما و همچنین از وزارت امور خارجه کشور شما تایید شده باشد)
  • کپی شناسنامه متقاضی (و گواهی ازدواج در صورت وجود).
  • کارت شناسایی امارات
  • مجوز ورود از وزارت کار
  • گواهی پزشکی، صادر شده توسط یک مرکز بهداشتی مورد تایید دولت در امارات.
  • مدرک اقامت در امارات متحده عربی، مانند کپی قرارداد اجاره
  • کپی کارت شرکت از طرف کارفرما
  • کپی مجوز تجاری شرکت
  • شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی دارای تمکن مالی کافی برای حمایت از خود در امارات است
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست.

اعتبار ویزای کار دبی

زمانی که متقاضیان برای اولین بار مجوز کار را دریافت می کنند، این مجوز به مدت 30 روز معتبر است و می تواند به مدت 30 روز تمدید شود. بنابراین، متقاضیان می توانند به مدت 60 روز در دبی بمانند و در این مدت کارفرمای آنها باید ویزای اقامت، شناسه امارات و کارت کار خود را دریافت کند.

این ویزای اقامت علاوه بر کارت کار است که به مسافران اجازه می دهد تا به طور قانونی در امارات زندگی و کار کنند. ویزای اقامت و مجوز کار مرتبط معمولاً بسته به قرارداد کاری شما یک یا دو سال طول می کشد.

چگونه به صورت آنلاین برای ویزای کار دبی اقدام کنیم؟

برای شروع مراحل لازم برای دریافت ویزای کار و مجوز کار برای دبی، به کارفرمایی نیاز دارید که مایل به استخدام شما باشد. مراحل اخذ ویزای کار دبی سه مرحله دارد.

اخذ ویزای ورود امارات

برای شروع فرآیند اخذ ویزای ورود به کار (ویزای صورتی/ویزای اقامت)، کارفرما باید مراحل زیر را دنبال کند:

  1. از طرف شما برای تایید سهمیه ویزا اقدام کنید. وزارت کار (MOL) این را تایید خواهد کرد.
  2. قرارداد کار را به MOL ارسال کنید. شما ملزم به امضای این قرارداد خواهید بود.
  3. وزارت باید درخواست مجوز کار را قبل از صدور ویزای ورود به کار تایید کند. با تایید و ویزا، باید ظرف دو ماه وارد امارات شوید.

پس از ورود به امارات متحده عربی با ویزای صورتی، یک دوره زمانی 60 روزه برای دریافت ویزای اقامت و اجازه کار رسمی خواهید داشت.

اخذ شناسه امارات

شناسه امارات برای غربالگری پزشکی مورد نیاز است. برای درخواست کارت شناسایی، باید ویزای ورود خود را به همراه گذرنامه اصلی و کپی ارائه دهید. کارمندان باید شخصاً در مرکز اداره هویت امارات (EIDA) درخواست دهند.

اخذ ویزای اقامت و اجازه کار

برای درخواست ویزای اقامت، به تمام مدارک مورد نیاز، همانطور که در بالا ذکر شد، نیاز دارید.

هنگامی که شرکت شما تاییدیه سهمیه ویزا را از وزارت کار دریافت کرد، می توانید قرارداد خود را امضا کرده و به کارفرما بازگردانید. در این مرحله، کارفرما می تواند از طرف شما برای مجوز کار درخواست دهد. مجوز کار به عنوان بخشی از ویزای اقامت درج خواهد شد. پس از تأیید مجوز کار، کارمند مجاز است به طور رسمی شروع به کار کند.

ویزای ورود به کار را دریافت کنید

متقاضیان اکنون ویزای ورود به کار (ویزای صورتی) را در فرودگاه دریافت خواهند کرد. این به متقاضیان اجازه می دهد تا زمانی که درخواست ویزای اقامت خود را تکمیل می کنند، به مدت دو ماه در امارات زندگی کنند.

هنگامی که در امارات متحده عربی هستید، برای نشان دادن پاسپورت و مجوز ورود خود و انجام آزمایشات بیومتریک، باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید و در مرکز خدمات شناسه امارات (که گاهی به عنوان مرکز شادی مشتری شناخته می شود) حضور پیدا کنید. وزارت کار بیشتر نتایج پزشکی و قرارداد کاری شما را دریافت خواهد کرد که برای پردازش شما در سیستم حقوق و دستمزد استفاده می شود.

شناسه امارات خود را جمع آوری کنید

متقاضیان اکنون مهر ویزای اقامت خود را در پاسپورت خود خواهند داشت. هنگامی که متقاضیان این را داشته باشند، ممکن است یک حساب بانکی باز کنند و به خدمات دولتی دسترسی داشته باشند. پس از ده روز، متقاضیان می توانند کارت شناسایی اماراتی خود را دریافت کنند.

ویزای کار برای دبی یا هر امارت دیگری در امارات دارای قوانین خاصی است که تضمین می کند حقوق کارگران نقض نمی شود.

قیمت ویزای کار دبی چقدر است؟

به گفته برخی منابع، هزینه های زیر برای مجوز کار دبی است:

دسته1 – 300 درهم (81.67 دلار آمریکا)

دسته 2 – 500 درهم (136.12 دلار آمریکا) تا 2000 درهم (544.50 دلار)، بسته به اینکه کارگر ماهر یا غیر ماهر باشد.

دسته 3 – 5000 درهم (1361.25 دلار آمریکا)

ویزای کار دبی به مدت 2 سال – 3000 درهم (816.75 دلار آمریکا) تا 7000 درهم (1905.75 دلار آمریکا)

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT