PayPal.Me چیست

PayPal.Me چیست و چگونه کار می کند؟ هر آنچه که باید بدانید

زمان مطالعه 6 دقیقه

با PayPal.Me، می‌توانید پیوندی شخصی‌سازی‌شده برای دوستان، اعضای خانواده یا مشتریان بفرستید تا مستقیماً به حساب PayPal خود درخواست پرداخت کنند. برای مثال، می‌تواند روشی مفید برای به اشتراک گذاشتن هزینه‌ها با دوستان محلی باشد — اما شما متوجه شوید که پی پال برای بسیاری از تراکنش ها هزینه ای را اعمال می کند. PayPal.Me چیست؟

شارژ حساب پی پال

اگر به شخصی که حساب پی پال در خارج از ایالات متحده دارد پرداخت می کنید، هزینه های بین المللی پی پال می تواند بسیار زیاد باشد.

و وقتی تراکنش‌های تجاری خارج از کشور را با PayPal اضافه می‌کنید، می‌تواند دردناک‌تر شود.

در این موارد، اگر به طور کامل جایگزینی برای PayPal انتخاب کنید – مانند Wise – احتمالاً بهتر خواهید بود. بیشتر در مورد آن بعدا.

PayPal.Me چیست و PayPal.Me چگونه کار می کند؟

PayPal.Me چند سال پیش در ایالات متحده راه اندازی شد و به کاربران دارای حساب PayPal اجازه می دهد یک پیوند سفارشی ایجاد کنند تا برای دوستان، خانواده، مشتریان یا مشتریان ارسال کنند و درخواست پرداخت کنند.

می توان از آن هم به صورت شخصی و هم برای تجارت شما استفاده کرد. برای مثال، اگر با دوستانتان بیرون غذا می خورید و می خواهید به فردی که چک را پرداخت کرده است، از آن استفاده کنید. یا اگر کارآفرین یا فریلنسر هستید، می‌توانید از PayPal.Me برای درخواست از مشتریان و مشتریان برای پرداخت از طریق PayPal استفاده کنید.

شما فقط پیوند شخصی خود را ایجاد کرده و آن را برای هر کسی که می خواهید ارسال کنید. می‌توانید مبلغ دلاری را که می‌خواهید پرداخت شود وارد کنید، یا آن را باز بگذارید – که می‌تواند کمک کند، مثلاً اگر در حال جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه برای هدیه هستید و هرکسی می‌تواند آنچه را که می‌خواهد بدهد.

با این حال، استفاده از PayPal.Me برای کسب و کار هزینه هایی دارد. و همچنین اگر شخصاً از آن استفاده کنید، ممکن است با کارمزد مواجه شوید، مخصوصاً اگر تبدیل ارز یا پرداخت بین المللی وجود داشته باشد.

تفاوت بین PayPal و PayPal.Me چیست؟

این دو سرویس واقعاً متفاوت نیستند – زیرا PayPal.Me سرویسی است که توسط PayPal ایجاد شده است تا به مشتریان خود کمک کند تا سریعتر و آسان تر پرداخت کنند. بنابراین، با پیوند PayPal.Me خود، می توانید به جای استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که در PayPal ثبت نام کرده اید، از دریافت کنندگان پرداخت پول دریافت کنید.

آیا هنگام استفاده از PayPal.Me از فروشنده محافظت می شود؟ آیا PayPal.Me ایمن است؟

PayPal هم حفاظت از خریدار و هم از فروشنده را ارائه می‌دهد – با این حال نحوه اعمال این موارد دقیقاً به تراکنش مورد نظر بستگی دارد. برای مثال نمی‌توانید از محافظت فروشنده در مورد کالاهای دیجیتال برخوردار شوید، بنابراین اگر یک توسعه‌دهنده وب هستید یا هر نوع محصول دیجیتالی را می‌فروشید، واجد شرایط این پوشش نخواهید بود.

برای اینکه ببینید آیا تراکنش‌های شما تحت پوشش قرار می‌گیرند یا خیر، باید چاپ کوچک مربوط به پرسش‌های متداول PayPal.Me و قرارداد کاربر PayPal را بررسی کنید.

PayPal.Me چیست

PayPal.Me چیست

چگونه یک پیوند PayPal.Me ایجاد می کنید؟

برای ایجاد پیوند PayPal.Me خود به یک حساب PayPal نیاز دارید. اگر قبلاً یکی ندارید، می‌توانید یک حساب PayPal معمولی باز کنید و سپس مراحل زیر را روی دسکتاپ یا با استفاده از برنامه تلفن همراه PayPal انجام دهید:

  1. به صفحه وب PayPal.Me بروید و روی Create Your Payal.Me لینک کلیک کنید.
  2. یک نام کاربری انتخاب کنید — این نامی است که در انتهای پیوندی که برای دریافت پول به اشتراک می گذارید ظاهر می شود. اگر نمی توانید نام مورد نظر خود را به دست آورید زیرا شخص دیگری قبلاً برای آن ثبت نام کرده است، باید نام جدیدی را انتخاب کنید یا یکی از نام هایی را که PayPal به طور خودکار پیشنهاد می کند انتخاب کنید.
  3. روی Grab this link کلیک کنید – و همه چیز مال شماست.
  4. اکنون می توانید مراحل شخصی سازی و سپس فعال کردن لینک را دنبال کنید. برای مثال می‌توانید یک عکس نمایه اضافه کنید و رنگ‌های پس‌زمینه را تغییر دهید تا دوستان یا مشتریانتان به راحتی متوجه شوند که پیوند شماست وقتی می‌خواهند پرداخت کنند.

آیا می توانید پیوند PayPal.Me را تغییر دهید؟

در حال حاضر امکان تغییر نام کاربری PayPal.Me شما وجود ندارد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. شما نمی‌توانید پس از ایجاد پیوند خود را حذف کنید، اگرچه اگر می‌خواهید استفاده از آن را متوقف کنید، می‌توانید آن را از دید عموم پنهان کنید.

PayPal.Me می تواند راهی مفید برای پرداخت هزینه های شخصی و مشترک به دوستان یا اعضای خانواده باشد. با این حال، اگر پرداختی را انجام می دهید – حتی در داخل ایالات متحده – با کارت اعتباری یا نقدی، هزینه هایی برای پرداخت وجود دارد. و اگر پرداخت بین المللی باشد یا برای مقاصد تجاری انجام شود، این هزینه ها می تواند خیلی سریع افزایش یابد.

چگونه از طریق PayPal.me به شخصی پرداخت کنم؟

این یک فرآیند نسبتاً ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مراحل را دنبال کنید:

  1. پیوند PayPal.Me را که از گیرنده پرداخت دریافت کرده اید باز کنید
  2. مقدار پولی را که می خواهید ارسال کنید انتخاب کنید.
  3. “بعدی” را برای دریافت کننده فشار دهید و نحوه پرداخت را انتخاب کنید.
  4. حتماً علامت «پرداخت برای کالا یا خدمات؟» را علامت بزنید. اگر برای یک محصول یا خدمات پول پرداخت می کنید.
  5. نحوه پرداخت را انتخاب کنید.
  6. “اکنون ارسال” را فشار دهید. و تمام!

آیا برای دریافت پول به PayPal.Me نیاز دارید؟

در حالی که تنظیم یک پیوند PayPal.Me مطمئنا راحت تر است زیرا می تواند در زمان شما صرفه جویی کند، نیازی به ایجاد آن نیست. برای دریافت پول با پی پال، کافی است آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن در پی پال ثبت نام کرده اید به گیرنده پرداخت بدهید.

هزینه استفاده از PayPal.Me چقدر است؟

بسیار مهم است که بدانید هنگام تنظیم پیوند PayPal.Me خود، شرایط و ضوابط – و هزینه ها – بسته به اینکه از پیوند برای استفاده شخصی یا تجاری استفاده می کنید متفاوت است. اگر سعی می‌کنید با طبقه‌بندی پرداخت‌ها به‌عنوان شخصی که در واقع برای کالاها و خدمات هستند، از کارمزدهای تجاری اجتناب کنید، PayPal همچنان می‌تواند پس از آن هزینه‌های مناسب را از شما دریافت کند.

بنابراین، اگر PayPal معتقد باشد که پرداخت‌های تجاری را تحت پوشش پرداخت‌های شخصی دریافت می‌کنید، از شما کارمزد دریافت می‌شود. همچنین شایان ذکر است که اگر یک حساب تجاری PayPal دارید، فرض بر این است که پیوند PayPal Me مرتبط با آن حساب برای مقاصد تجاری خواهد بود و هر زمان که پیوندی ارسال کنید و درخواست پول کنید، تجاری شناخته می شود و به عنوان چنین اتهامی.

در دو بخش بعدی، ما قصد داریم هزینه های داخلی و بین المللی برای استفاده از PayPal.Me را به شما نشان دهیم.

هزینه های داخلی PayPal.Me

برای ارسال پول به دوستان و خانواده در ایالات متحده یا کانادا، هزینه های زیر را پرداخت خواهید کرد:

PayPal.Me domestic fees⁴ Cost for friends and family
Paying by balance or linked bank account No fee
Paying by credit or debit card 2.9% of the total transaction amount + a fixed fee based on the currency being used

اگر یک حساب پی پال ایالات متحده دارید و توسط مشتری برای کالاها و خدماتی که دارای حساب پی پال ایالات متحده نیز است پرداخت می کنید، هزینه آن عبارت است از:

2.99درصد از مبلغ معامله

PayPal.Me چیست

PayPal.Me چیست

هزینه های بین المللی PayPal.Me

اگر می‌خواهید برای دوستان و خانواده‌تان پول بفرستید یا اگر یک مشتری به شما پرداخت می‌کند یا فاکتور بین‌المللی شخصی که حساب PayPal در خارج از ایالات متحده یا کانادا دارد پرداخت می‌کنید، هزینه‌های زیر را پرداخت می‌کنید:

PayPal.Me international fees⁴ Cost for friends and family Cost for goods and services
Fixed fee⁵ Based on the currency Based on the currency
Paying by balance or linked bank account 5% (A minimum fee of 0.99 USD and a maximum fee of 4.99 USD) 5% (A minimum fee of 0.99 USD and a maximum fee of 4.99 USD)
Paying by credit or debit card (partially or fully funded) 2.9% + 5% (A minimum fee of 0.99 USD and a maximum fee of 4.99 USD) 2.9% + 5% (A minimum fee of 0.99 USD and a maximum fee of 4.99 USD)
Currency conversion fee (added on top of the base exchange rate)⁶ 4%, or such other amount if sending money to friends and family and they receive a different currency

3%, or such other amount in case of all other transactions 

4%, or such other amount if the goods or services or listed in another currency

3%, or such other amount in case of all other transactions

در مورد کارمزد تبدیل ارز. PayPal این هزینه را به نرخ مبادله ای که هنگام پرداخت بین المللی استفاده می کند اضافه می کند. این بدان معناست که شما نرخ ارز واقعی را که در گوگل می بینید دریافت نخواهید کرد.

در عوض، PayPal با اضافه کردن درصدی به نرخ استفاده شده، سود بیشتری می برد. آنها یک نرخ مبادله پایه⁷ برای ارز مربوطه تعیین می‌کنند و پس از آن یک هزینه تبدیل به آن اضافه می‌کنند.

اگر می خواهید به دوستان و خانواده خود در خارج از کشور پول انتقال دهید، اگر یک متخصص در انتقال پول بین المللی مانند وایز را انتخاب کنید، بهتر است. می‌توانید با استفاده از نرخ واقعی ارز متوسط بازار، و تنها با هزینه‌ای ناچیز، انتقالی انجام دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT