پذیرش ارزهای دیجیتال در ایران

پذیرش ارزهای دیجیتال در ایران

زمان مطالعه 2 دقیقه

وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران استفاده از ارز رمزنگاری شده را برای واردات به کشور در بحبوحه تحریم های تجاری بین المللی تایید کرده است. در این خبر به بررسی پذیرش ارزهای دیجیتال در ایران می پردازیم.

پذیرش ارزهای دیجیتال در ایران

به گزارش اخبار داخلی، رضا فاطمی امین وزیر بازرگانی تایید کرد که مقررات دقیقی در مورد استفاده از ارزهای رمزپایه برای تجارت و تامین سوخت و برق بیت کوین (BTC) و استخراج کنندگان کریپتو در کشور تصویب شده است.

امین در نمایشگاه صنعت خودرو روز یکشنبه، تنها یک هفته پس از ثبت اولین سفارش واردات خودرو به ارزش 10 میلیون دلار، با استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت، امین تغییرات نظارتی را تشریح کرد. وزارت بازرگانی ایران قبلاً اعلام کرده بود که استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند تا سپتامبر 2022 به طور گسترده در تجارت خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پس از واردات با سرمایه ارزهای دیجیتال، انجمن واردات ایران خواستار پارامترهای نظارتی شفاف شد تا اطمینان حاصل شود که کسب‌وکارهای محلی و واردکنندگان با تغییر دستورالعمل‌ها دچار مشکل نمی‌شوند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مقررات جدید تمامی مسائل مربوط به ارزهای رمزنگاری شده از جمله فرآیند اعطای مجوزها و همچنین تامین سوخت و انرژی به اپراتورهای ماینینگ در کشور را مشخص می کند.

این قابل درک است که کسب و کارهای محلی قادر خواهند بود وسایل نقلیه و طیف وسیعی از کالاهای وارداتی مختلف را با استفاده از ارزهای دیجیتال به جای پرداخت دلار یا یورو به ایران وارد کنند.

تحریم های تجاری بین المللی علیه ایران عمدتاً به دلیل مخالفت با برنامه هسته ای این کشور بوده است که اساساً این کشور را از سیستم بانکی جهانی خارج کرده است.

با توجه به ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین های عمومی مانند بیت کوین و اتریوم که توسط دولت یا مقامات مرکزی کنترل نمی شوند، ایران از آن زمان توجه خود را به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای مقابله و دور زدن تحریم های وارداتی معطوف کرده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در ژوئن 2021 به 30 مرکز ماینینگ کریپتو در کشور مجوز فعالیت اعطا کرد و بیش از 2500 مجوز برای راه‌اندازی عملیات استخراج جدید تصویب شد. در ماه‌های بعد، دولت عملیات مزارع ماینینگ غیرقانونی را نیز سرکوب کرد و حتی برای کاهش فشار بر شبکه ملی خود، استخراج معدن را به مدت سه ماه ممنوع کرد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT