پرداخت هزینه ICF

پرداخت هزینه ICF (تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ)

زمان مطالعه 6 دقیقه

فدراسیون بین المللی کوچینگ یا International Coaching Federation برای اولین بار در آمریکا به وجود آمد و نزدیک به ۲۰ سال است که با همین نام شناخته می‌شود. در تاریخچه فدراسیون بین المللی کوچینگ آمده است که در ابتدا تنها چند نفر مربی (Coach)، دور هم جمع شده بودند تا اطلاعات لازم را در اختیار یکدیگر قرار دهند، اما اکنون بعد از گذشت ۳۰ سال قریب به ۳۰ هزار نفر در این مجمع گرد هم آمده‌اند تا برای مربی‌ها یا کوچ‌های حرفه‌ای به یکدیگر کمک کنند. این فدراسیون یکی از مجمع‌های غیر انتفاعی است و به خاطر مربی‌های حرفه‌ای تشکیل شده است. برای پرداخت هزینه ICF (تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ) می توانید از لینک زیر ثبت سفارش نمایید:

پرداخت هزینه ICF 

پرداخت هزینه ICF

فدراسیون بین المللی کوچینگ یا ICF بعد از گذشت چندین سال متوجه شد که در بازار کوچینگ تحت نظارت نیست. بنابراین خودش تصمیم گرفت که برای نظارت بر این فدراسیون کاری انجام دهد و وابسته به هیچ ارگانی نباشد. نقش نظارتی برای تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ کار دشواری است زیرا اعضای آن باید با توجه به شرایط خاص و چهارچوب مشخصی عمل کنند و تحت همان شرایط ذکر شده که یک نوع استاندارد است دور هم جمع شوند و با هم در ارتباط باشند. در حال حاضر این به هم پیوستگی در این مجمع بیشتر شده و چندین لایه دیگر به آن اضافه شده است و دارای قوانین و شرایط خاص و جدیدی است.

تاییدیه فدراسیون بین‌ المللی کوچینگ چگونه است؟

تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ برای تاییدیه یک مربی برنامه ویژه‌ای دارد که آن هم مبنی بر این‌که به فرد متقاضی می‌گوید که باید بیشتر از ۶۰ ساعت در کلاس‌های آموزشی شرکت کند و بعد از آن وارد بازار شود و کسب و کار خود را شروع کند و ردی از این کسب و کار به جا بگذارد. افراد متقاضی باید از قوانین و دستورات فدراسیون پیروی کنند در غیر این صورت ورود آن‌ها امکان‌پذیر نیست. مربی بعد از انجام دستورات می‌تواند یک امتیاز و اعتبار به جمع فدراسیون اضافه کند و در رشد آن مجمع تاثیرگذار باشد.

تاییدیه ICF به چه کسی تعلق می‌گیرد؟

همه ما به سراغ کسانی می‌رویم که بتوانند نیازمان را برطرف کنند و همه این را می‌دانیم که هر کسی به سراغ یک مربی می‌رود که آموزش کافی کسب کرده باشد و بتواند به رفع نیاز افراد کمک شایانی کند. در نتیجه تاییدیه ICF به شخصی داده می‌شود که هم برای خود و هم برای دیگران حائز اهمیت باشد و قدرت تصمیم‌گیری و قدرت تکلم در امور فدراسیون را داشته باشد. بنابراین چنین فردی نسبت به کسی که هیچ آموزشی ندیده و توانایی لازم را ندارد در اولویت قرار می‌گیرد و تاییدیه به او تعلق می‌گیرد.

پرداخت هزینه ICF

پرداخت هزینه ICF

مراحل اخذ تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ

افراد در راستای اخذ این تاییدیه باید مراحل مشخصی را پشت سر بگذارند. در مرحله اول فرد باید ۱۰۰ ساعت کسب و کار کند و ۶۰ ساعت در کلاس‌های آموزشی شرکت کند. در مرحله بعدی طی تحقیقاتی از طرف فدراسیون، باید اطمینان حاصل کنند که آیا فرد توانسته ۱۲۵ ساعت آموزش را گذرانده و ۵۰۰ ساعت کار کرده باشد؟ در نتیجه، چنین فردی مورد تایید فدراسیون قرار می‌گیرد چون بیشتر ساعت کار و آموزش را پشت سر گذاشته است و در نهایت به حد یک استاد رسیده است. این فرد در سطح بهترین‌ها قرار می‌گیرد و بیشتر مراجعه کننده‌ها به او مراجعه می‌کنند چون از مهارت و تجربه زیادی برخوردار است.

حمایت فدراسیون کوچینگ از افراد

کسانی که برای تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ تلاش می‌کنند، مورد حمایت این فدراسیون قرار می‌گیرند. افرادی که از سطح ۱ به سطح ۲ و از آن به سطح ۳ رسیده‌اند این موقعیت را برای فدراسیون فراهم می‌کنند که مدیران از آن‌ها بپرسند در بین تمامی مهارت‌هایشان کدام یک بیشترین کاربرد را دارد و آیا این مهارت در بازارکار مفید است؟ در اینجا فدراسیون کوچینگ نقش حمایتی را برای اعضای کوچینگ به عهده می‌گیرند و بر کار آن‌ها نظارت می‌کند.

برای مثال اگر فردی قصد داشته باشد یک دوره را آموزش بدهد می‌تواند این تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ را با محوریت آن دوره از فدراسیون به دست بیاورد و اگر در کار خود مهارت لازم را کسب کرده باشد به طور یقین فدراسیون به او اجازه چنین کاری می‌دهند. البته برای چنین کاری لازم است که تیم آموزشی تایید کنند که فرد به حد استانداردهای بین المللی رسیده است یا خیر. در نهایت فدراسیون از افراد آموزش دیده به خوبی حمایت می‌کند.

علت وجود تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ

  • تقویت دانش از برنامه‌های آموزشی.
  • افراد می‌توانند از ابزارها و مهارت و تکنیک‌های کوچینگ نهایت استفاده را ببرند.
  • بازخوردهای ارزشمندی را از این فدراسیون کسب کنند.
  • درباره چالش‌های خود با مدیران بحث و گفتگو کنند.
  • دلایل اصلی نرسیدن به موفقیت را مورد بررسی قرار دهند.
  • افراد می‌توانند قدرت و نقطه قوت‌های خود را کشف کنند.
  • اعتماد به نفس و خود آگاهی را در خود افزایش دهند.
  • اقدامات علمی مفیدی انجام دهند که در نتیجه انگیزه افراد را بیشتر می‌کند.
  • توسعه و افزایش شایستگی‌های اصلی برای مربیگری.
  • به وجود آمدن منشور اخلاقی و ایجاد استانداردهای حرفه‌ای.
  • افراد می‌توانند در ایجاد یک برنامه اعتبارسنجی معتبر بین المللی شرکت داشته باشند.
  • بررسی دستورالعمل‌هایی که از طریق اعتباربخشی به منظور تربیت مربی‌ها در نظر گرفته می‌شود.
  • ارائه آموزش‌های جهانی که از طریق جوامع عملی ایجاد می‌شوند.

دریافت اعتبارنامه سازمان بین المللی کوچینگ

برای دریافت اعتبارنامه و تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ لازم است که افراد دوره ACSTH را سپری کرده و گواهی‌نامه را دریافت کنند. لازم است که فرد کوچ، مدارک خود را مبنی بر گذراندن دوره‌های آموزشی را به فدراسیون کوچینگ ارائه دهد. البته نیازی نیست که محتوای جلسه‌های آموزشی را برای فدراسیون ارسال کنند. برای فرآیند ارزیابی لازم است که شماره تماس کوچ‌ها در اختیار فدراسیون قرار بگیرد. همچنین باید رضایت مراجعه کننده‌ها را برای فدراسیون مستندسازی کنند و یک روش مناسب برای حفظ اطلاعات خود داشته باشند.

پرداخت هزینه ICF

پرداخت هزینه ICF

افراد باید در نظر داشته باشند کپی از اعتبارنامه دیگران و یا اسناد جعلی باعث لغو کل مراحل کوچینگ می‌شود و ۵ سال در لیست سیاه قرار می‌گیرند و اعتبارنامه آن‌ها مورد بررسی کارشناسان قرار نمی‌گیرد.

حفظ محرمانگی اطلاعات مراجعه کننده‌ها

یکی از موارد بسیار مهم برای تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ حفظ محرمانگی اطلاعات مراجعه کننده‌ها است. برای حفظ اصول اخلاقی لازم است که کارکنان، میزان رضایت مراجعه کننده‌ها را در لیست خود ثبت نمایند. بنابراین اسم کسانی که رضایت ندارند در جدول نوشته می‌شود اما درون لیست حفظ محرمانگی وجود ندارد مگر اینکه در مواردی که توافق نامه به اسم کوچینگ سوم شخص است که در این صورت باید اسم آن‌ها ذکر شود.

چگونه مستندسازی کوچینگ

یکی از الزامات کار کوچینگ، ثبت ساعت‌های مراجعه کننده‌ها است. افراد می‌توانند در اکسل، جدولی به این منظور ایجاد کنند تا بتوانند اطلاعات لازم را ثبت نمایند. در این جدول ۴ نوع مراجعه کننده ثبت می‌شوند که شامل: مراجعان گروهی، مراجعان فردی، مراجعان سوم شخص و مراجعان درون سازمان هستند.

اطلاعات مراجعان فردی شامل چه مواردی است؟

هر فرد مراجعه کننده باید به مواردی دقت کند که شامل: نام و نام‌خانوادگی مراجعه‌کننده، آدرس ایمیل و شماره تماس است. تاریخ شروع رابطه با کوچینگ و همچنن شروع ساعت کوچینگ و پایان جلسه نیز باید درج شود. بسیار مهم است که ذکر شود این جلسه جزو جلسه‌های رایگان است یا در آن، صورت حساب پرداخت شده است یا خیر. مراجعه‌کننده‌هایی که از جلسه کوچینگ رضایت ندارند باید نامشان از لیست حذف شود و کلیه مراحل و جلسات باید توسط مدیر این جلسه ثبت و مستندسازی شود.

جلسات گروهی کوچینگ چگونه است؟

برای تاییدیه فدراسیون بین المللی کوچینگ به صورت گروهی لازم است که جلسات به صورت تعاملی برگزار شوند. مستندسازی ساعت‌های جلسه گروهی جدا از مستندسازی جلسات فردی ثبت می‌شوند.

نام و آدرس ایمیل و شماره تماس تنها یک نفر از اعضای گروه باید ارئه شود و نیازی به اطلاعات تک تک افراد جلسه نیست. در این جلسات همانند جلسات فردی ساعت شروع و پایان جلسات و همچنین جلسه‌های رایگان یا پرداختی را نیز باید درج کنند.

پرداخت هزینه ICF

پرداخت هزینه ICF

مدیران کوچینگ باید در نظر داشته باشند آن‌ها نمی‌توانند به ازای هر فرد در گروه یک ساعت اضافه ثبت کنند. برای مثال اگر تعداد افراد جلسات ۱۵ نفر هستند و ساعت برگزاری کوچینگ ۱ ساعت بوده، باید تنها ۱ ساعت ثبت شود.

کوچینگ سوم شخصی شامل چه کسانی می‌شود؟

این نوع کوچینگ افرادی را دربرمی‌گیرد که هزینه جلسات خود را از طریق سازمان پرداخت می‌کنند. این پرداخت ممکن است به صورت مبلغ مشخص یا ارائه کالا و یا خدمات مشخصی باشد. باید در این نوع کوچینگ اطلاعات افراد ثبت شود مگر اینکه با توجه به رعایت محرمانگی سازمان خاصی از این کار اجتناب کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT