شغل فنی

8 شغل فنی که می تواند در جهان تفاوت ایجاد کند

زمان مطالعه 6 دقیقه

مشاغل حوزه تکنولوژی یا فنی یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد است و در عین حال تأثیر مثبتی بر جهان دارد. با دیجیتالی شدن صنایع متخصصان فناوری پتانسیل بسیار زیادی برای کمک به بهبود زندگی مردم دارند. شغل فنی را در ادامه معرفی کرده ایم.

1. کار در دولت

اگر متخصص فناوری هستید، با تبدیل شدن به یک کارمند دولتی به شهروندان کشور خود خدمت کنید. استفاده کارآمد از فناوری هزینه های تولید را کاهش می دهد، سیستم های موثرتری را در ادارات دولتی ایجاد می کند و اقتصاد کشور را تقویت می کند. با این حال کارکنان دولتی اغلب فاقد مهارت های فنی هستند.

وبلاگی در Emeritus می گوید که اگر دولت می‌خواهد خدمات بهتری ارائه دهد، پاسخگویی به تقاضا برای مشاغل دولتی فناوری اطلاعات و مهندسی ضروری است. با کمبود متخصصان فناوری با تجربه و ماهر در دولت، مهارت های شما ارزشمند تلقی خواهد شد.

کاهش دستمزد و فرآیندهای طولانی‌تر استخدام برخی از بزرگترین چالش‌ها در مشاغل دولتی است. اگر آمریکا هستید برای مشاغل فناوری می توانید با جستجو در وب سایت شورای اطلاعات CIO شروع کنید.

2. در یک سازمان غیرانتفاعی مشارکت کنید

سازمان‌های غیرانتفاعی معتبر و خوب زندگی فردی و جوامع را ارتقا می‌دهند و از فقیرترین و ضعیف‌ترین افراد جامعه حمایت می‌کنند. 1.3 میلیون سازمان غیرانتفاعی خیریه آمریکا به طور غیرمستقیم به نفع همه شهروندان است و باعث رشد اقتصادی و توانمندسازی شهروندان می شود. این اطلاعات از مقاله شورای ملی سازمان های غیرانتفاعی در مورد تأثیر سازمان های غیرانتفاعی در جوامع است.

اگر شما هم همین دیدگاه را دارید، می‌توانید برای سازمان‌های غیرانتفاعی فناوری مانند Code.org کار کنید یا داوطلب شوید. این سازمان به هر دانش‌آموز K-12 در هر مدرسه فرصتی برای تحصیل در علوم رایانه می دهد. حتی سازمان‌های غیرانتفاعی غیرتکنولوژیکی مانند International Care Ministries یا Feeding America به متخصصان فناوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و راه‌اندازی، نگهداری و ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزار خود نیاز دارند.

سازمان های غیرانتفاعی کمتر از شرکت های خصوصی حقوق پرداخت می کنند. بنابراین باید بیشتر به حل مشکلات جهان علاقه داشته باشید تا حقوق دریافتی. برای پیدا کردن این مشاغل می توانید در وب سایت های غیرانتفاعی یا بوردهای شغلی مانند لینکدین جستجو کنید.

3. مورد نگرانی های اخلاقی مرتبط با فناوری بحث و گفتگو کنید

فناوری مانند همه ابزارهای دیگر می تواند برای مقاصد غیراخلاقی نیز استفاده شود. محبوبیت فزاینده هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، دیپ فیک، فناوری مستقل و مهندسی ژنتیک منجر به معضلات اخلاقی مختلفی در هوش مصنوعی، حریم خصوصی داده ها، اطلاعات غلط و سایر مشکلات شده است.

شما به عنوان متخصص فناوری می توانید آگاهی از این موضوعات را گسترش دهید. آگاهی از این مسائل به دیگران کمک می کند تا از فناوری مسئولانه تر استفاده کنند، از حریم خصوصی و ایمنی افراد محافظت می کند و تضمین می کند که عامل یا کنترل انسانی به خطر نیفتد.

می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و محتوای ویدیویی برای تولید محتوا درباره موضوعاتی که بر مصرف‌کنندگان فناوری تأثیر می‌گذارد، استفاده کنید. همچنین میتوانید از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنید. این ابزارها تولید محتوا را آسان تر میکند و پیام شما را موثرتر به افراد منتقل می کند.

4. تحقیق برای حل نگرانی های جهانی

تحقیقات یکی از حوزه هایی است که می تواند بیشترین تأثیر را در جهان داشته باشد. محققان بر روی شناسایی و حل مشکلات جهانی کار می کنند. می‌توانید روی نگرانی‌های مهم مانند ایمنی هوش مصنوعی، فناوری تغییرات آب و هوا، تأثیرات فناوری بر کار، و پیشگیری از پاندومی ها کار کنید.

محققان در مشاغل تأثیرگذار معمولاً در سازمان‌های غیرانتفاعی، دولتی، مؤسسات تحقیقاتی یا دانشگاهی کار می‌کنند. شما همچنین می توانید با شرکت های کارآفرینی اجتماعی در حوزه تحقیق و توسعه مشارکت کنید. به دنبال شغل هایی مانند محقق، دستیار پژوهشی، مشاور پژوهشی، محقق داده، محقق دانشگاهی یا دانشمند پژوهشی باشید.

5. به کسی آموزش دهید یا مربی باشید

آموزش، کوچینگ و منتورینگ شغل هایی با تاثیرگذاری بالا هستند که به دانش‌آموزان، مشتریان و مربیان کمک می‌کنند تا مهارت‌ها و دانش خود را برای موفقیت و دستیابی به اهداف تقویت کنند. در این شغل میتوانید یک توسعه دهنده، رئیس، مدیر عامل، معلم یا یک کارمند را هدایت کنید تا زندگی، خانواده، جامعه، ملت یا جهان را تغییر بدهند.

به گفته دانشگاه میشیگان کوچینگ و منتورینگ با یکدیگر متفاوت است. یک مربی یا کوچ بازخورد بی طرفانه و بدون قضاوت در مورد عملکرد یک فرد ارائه می دهد تا بتواند به یک هدف برسد. به عنوان مثال یک مربی شغلی مسیر شغلی یک فرد را روشن می کند و به آنها کمک می کند تا اقدام کنند. از سوی دیگر یک منتور به عنوان یک مشاور یا راهنما عمل می کند و مثلا از یک نوجوان حمایت می کند.

شما می توانید در یک موسسه آکادمیک تدریس کنید، یک مربی حرفه ای یا آموزشی شوید، یا در محل کار منتور کسی باشید. این شغل بر افراد، محل کار و جامعه قطعا تأثیر می گذارد.

6. یک اپلیکیشن موبایل برای حل یک مشکل توسعه دهید

 شغل فنی

شغل فنی

اگر توسعه‌دهنده اپلیکیشن هستید، می‌توانید اپلیکیشنی برای افزایش کیفیت زندگی افراد یا کمک به حل مشکلات جهانی ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید یکی از بهترین اپلیکیشن های کاریابی برای آیفون و اندروید یا بهترین اپلیکیشن های سلامت روان را برای کودکان بسازید. همچنین می‌توانید برنامه‌های حمایتی مانند NASA Earth Now ایجاد کنید که داده‌های تغییرات آب و هوایی جهانی را به صورت به روز ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید مشاغل فناوری اطلاعات را در شرکت‌های توسعه‌ اپلیکیشن نجات‌دهنده دنیا جستجو کنید. به عنوان مثال 3Sided Cube چندین برنامه را توسعه داده است. مثلا برنامه اهدای خون برنده جایزه است که روند اهدای خون صلیب سرخ آمریکا را راحت‌تر کرده است.

7. یک کارآفرین در حوزه فناوری اجتماعی شوید

مقاله بررسی نوآوری های اجتماعی استنفورد کارآفرین فناوری اجتماعی را به عنوان فردی تعریف می‌کند که هدفش توسعه و استقرار راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری برای رفع نیازهای اجتماعی است. در حالی که شرکت‌های با فناوری پیشرفته سود محور هستند، کارآفرینان فناوری اجتماعی رفاه اجتماعی مورد هدف قرار میدهند.

برای اینکه یک کارآفرین فناوری اجتماعی باشید، باید در عین کسب درآمد از فناوری برای کارآمدتر کردن عملیات و حل مشکلات اجتماعی استفاده کنید.

8. در حوزه کاری خود متخصص شوید

در نهایت اگر می‌خواهید با شغل فنی خود بر جهان تأثیر بگذارید، یادگیری مداوم ضروری است. خود را به چالش بکشید تا به یک فرد متخصص در حوزه کاری خود تبدیل شوید. خواندن کتاب، مشاوره، توسعه مهارت‌های سخت و نرم و همکاری با متخصصان فناوری همفکر گام‌هایی هستند که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک متخصص انجام دهید.

 شغل فنی و فناوری جهان را تغییر می دهد

فناوری حوزه کاری پرسودی است و پتانسیل بسیار زیادی برای تغییر جهان دارد. شما گزینه های زیادی مانند تدریس، تحقیق، توسعه اپلیکیشن موبایل، تولید محتوا و کار در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی دارید. اگر می خواهید شغلی با تاثیرگذاری بالا داشته باشید، کارهای حمایتی را انتخاب کنید و از مهارت های خود برای گسترش آگاهی و کمک به بهبود زندگی افراد استفاده کنید.

یک شغل فنی با تاثیرگذاری بالا ممکن است حقوق کمتری داشته باشد ولی همیشه اینطور نیست. مشاغلی حمایتی همیشه به مقداری فداکاری نیاز دارند. شما همچنین می توانید به دنبال مشاغل فنی در سازمان های هدفمند بگردید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT