پرداخت هزینه LMIA برای کار در کانادا

پرداخت هزینه LMIA برای کار در کانادا

زمان مطالعه 6 دقیقه

کانادا دارای بازار کار متنوعی است که به متقاضیان خارجی فرصت کار در حین گذراندن زمان در این کشور را می دهد. بسیاری از این فرصت های شغلی نیاز به دریافت مجوز کار دارند. بسته به مجوز کاری که باید داشته باشید، اغلب متوجه می شوید که مجوز کار LMIA باید قبل از صدور مجوز تکمیل شود. این یکی از الزامات دولت کانادا است که اطمینان حاصل می کند که هیچ شهروند واجد شرایط یا مقیم دائم کانادا برای پر کردن موقعیت در دسترس نیست. نامه تأیید این ارزیابی برای صدور مجوز شما لازم است، شما باید یک کپی از کارفرمای خود دریافت کنید. برای پرداخت هزینه LMIA برای کار در کانادا از لینک زیر می توانید ثبت سفارش نمایید:

پرداخت هزینه LMIA

پرداخت هزینه LMIA برای کار در کانادا

هنگام بررسی ارزیابی تأثیر بازار کار، Employment and Social Development Canada (ESDC) عوامل و عناصر مختلف برنامه را تجزیه و تحلیل می کند. این موارد شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نیست:

• ثبات در حقوق ارائه شده به کارگران خارجی موقت بر اساس محل و نوع موقعیت

• شرایط کاری که با قوانین کار و قراردادهای دسته جمعی مطابقت دارد.

• کمبود نیروی کار برای نوع شغل و محل موقعیت شغلی

• اختلافات کاری در شرکت یا صنعت تجربه می شود.

• تلاش از طرف شرکت برای جذب شهروندان کانادایی واجد شرایط مجوز کار LMIA یا مقیم دائم

• توانایی یک کارگر خارجی برای افزودن تخصص یا مجموعه مهارت های منحصر به فرد به موقعیتی که پر خواهد کرد.

• ایجاد شغل یا حفظ شغل استخدام یک کارگر بین المللی برای شهروندان کانادایی اضافه خواهد شد.

• وضعیت کارگر خارجی در شرکت شامل عواملی مانند حقوق و ساعات کار

هنگامی که ESDC این ارزیابی را تکمیل کرد، یک نسخه از تصمیم را برای کارفرما ارسال می کند.

بازه های زمانی مهم و هزینه های مربوط به LMIA

هنگامی که برای موقعیت‌های شغلی درخواست می‌دهید که به عنوان مشاغل پرتقاضا طبقه‌بندی می‌شوند، در سطح بالای 10 درصد درآمد دستمزد قرار دارند، یا مدت زمان کوتاهی دارند، ESDC اغلب LMIA ارزیابی تأثیر بازار کار را پردازش می‌کند و به شما ارائه می‌کند. تصمیم گیری مجوز کار LMIA ظرف 10 روز در غیر این صورت، زمان های معمول پردازش از 2 هفته تا 6 ماه متغیر است.

LMIA دارای تاریخ انقضا است. این مسئولیت کارمند است که قبلاً برای مجوز کار مربوطه درخواست دهد. اگر کارمند بخواهد مجوز کار خود را تمدید کند، در بیشتر موارد، LMIA دیگری مورد نیاز است. کارفرما یا نماینده شخص ثالث موجود در پرونده مسئول پرداخت هزینه 1000 دلاری به دولت برای LMIA است. هزینه به ازای هر موقعیت است و از کارمند قابل دریافت نیست.

همه مشاغلی که به شما فرصت کار در کانادا را می دهند نیاز به LMIA توسط ESDC ندارند. افراد و موقعیت‌های خاصی از طریق مجوزهای کاری آزاد که دولت کانادا می‌تواند صادر کند در دسترس هستند.

ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) در کانادا چیست؟

مجوز کارLMIA مخفف Labor Market Impact Assessment است. این نوعی ارزیابی است که دولت کانادا برای برخی از شرکت هایی که به دنبال استخدام استعدادهای بین المللی هستند، استفاده می کند. این تجزیه و تحلیل می کند که آیا پیشنهاد کار به یک تبعه خارجی تأثیر منفی بر بازار کار داخلی خواهد داشت یا خیر. اگر چنین پیشنهاد کاری تأثیر منفی نداشته باشد، احتمالاً به کارفرما یک LMIA مثبت داده می شود و می تواند کار را به یک تبعه خارجی پیشنهاد دهد.

فرآیند درخواست LMIA گام به گام

کارفرمایان کانادایی برای دریافت LMIA باید مراحل درخواست ۶ مرحله ای زیر را دنبال کنند:

مرحله 1: مطمئن شوید که شرکت شما واجد شرایط درخواست LMIA است.

مرحله 2: مطابق با الزامات LMIA برای تبلیغات و حقوق.

مرحله 3: فرم درخواست LMIA را به صورت آنلاین ارسال کنید.

مرحله 4: منتظر بمانید تا Employment and Social Development Canada (ESDC) پیشنهاد شغل و فرم درخواست LMIA کارفرما را ارزیابی کند.

مرحله 5: در مصاحبه با یک افسر ESDC شرکت کنید.

مرحله 6: در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست، یک نامه تأیید از ESDC دریافت کنید.

پس از تایید LMIA، مرحله بعدی چیست؟

پس از تایید مجوز کار LMIA ، مرحله بعدی به عهده کارمند است. LMIA و دریافت نامه تأیید تنها بخشی از کار موفق یک کارگر خارجی در کانادا است. کارگر همچنین باید برای ویزای کار (اگر از یک کشور ویزا باشد) درخواست کند و مجوز کار در مرز کانادا دریافت کند و به موارد زیر نیاز دارد:

الزامات کارفرما برای LMIA

الزامات LMIA گسترده است و ممکن است برآورده کردن آن دشوار باشد. اولین الزام برای همه کارفرمایان این است که شواهدی نشان دهند که تلاش کرده اند به دنبال کارگران خانگی واجد شرایط که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند، بگردند. شما چاره ای ندارید جز اینکه کارگران خارجی را استخدام کنید زیرا نمی توانید استعداد مناسب پیدا کنید.

شرط دوم بستگی به این دارد که آیا قصد دارید یک کارمند با دستمزد بالا یا کم دستمزد استخدام کنید. اگر قصد دارید به کارگران خارجی خود بالاتر از میانگین دستمزد استان بپردازید، برای اهداف مجوز کار LMIA به عنوان دستمزد بالا طبقه بندی می شوند. اگر کمتر از میانگین دستمزد استان شما پرداخت شود، به عنوان کارگران کم دستمزد طبقه بندی می شوند.

سومین الزام مستلزم بازرسی از انطباق با مقررات و گزارش پیشرفت برنامه انتقال است. این الزام فقط برای کارفرمایانی قابل اعمال است که قبلاً کارگران خارجی را تحت LMIA استخدام کرده اند.

استخدام کارگران با دستمزد بالا

اگر قصد دارید یک کارگر خارجی LMIA با دستمزد بالا استخدام کنید، باید برنامه انتقال را همراه با درخواست LMIA خود ارائه دهید. طرح انتقال تعهدات قابل اندازه گیری کارفرما را برای کمک به انتقال کارمند خارجی به نیروی کار داخلی در طول اشتغال با کارفرمای کانادایی و یا نشان دادن کاهش اتکا به استعدادهای خارجی نشان می دهد.

شما می توانید این کار را با استخدام، بازآموزی ویا ارتقاء مهارت کارگرانی که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند انجام دهید. کارفرمایان همچنین می توانند نشان دهند که چگونه به کارگران خارجی موقت با مهارت بالا کمک می کنند تا اقامت دائم کانادا را بگیرند.

استخدام کارگران کم دستمزد

اگر قصد دارید یک کارگر خارجی با دستمزد پایین استخدام کنید، نیازی به ارائه طرح انتقال ندارید. با این حال، توانایی شما برای استخدام کارگران خارجی مشمول محدودیتی خواهد بود که دولت کانادا برای محدود کردن تعداد کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین تعیین می کند.

شما باید هزینه های حمل و نقل به کانادا را در ابتدای دوره کاری بپردازید و به کشور اصلی کارگر خارجی موقت خود بازگردید. همچنین باید از مسکن مناسب و مقرون به صرفه برای کارگران خود اطمینان حاصل کنید.

واجد شرایط بودن مجوز کار LMIA

پس از دریافت درخواست LMIA، ESDC عوامل مختلفی را برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کارفرمای کانادایی می تواند یک کارگر خارجی استخدام کند، در نظر می گیرد. ESDC عوامل زیر را ارزیابی خواهد کرد:

• آیا کمبود نیروی کار آشکاری وجود دارد که با ساکنان کانادایی در این منطقه قابل جبران نباشد؟

• آیا کارفرمای کانادایی تلاش های مناسبی برای استخدام برای ارائه این موقعیت به یک کارمند محلی کانادایی انجام داده است؟

• آیا شرایط کار مطابق با مقررات شهرداری، استانی و فدرال است؟

• آیا پیشنهاد حقوق شامل نمایش منصفانه میانگین حقوق برای آن موقعیت در منطقه جغرافیایی است؟

• آیا کارگر قادر به انجام وظایف شغلی و به اشتراک گذاشتن تخصص و دانش خود با کانادایی ها خواهد بود؟

• آیا کارفرما درگیر یک اختلاف شغلی مداوم است؟

• آیا حقوق در نظر گرفته شده منعکس کننده میانگین حقوق برای این حرفه و منطقه است؟

• آیا استخدام یک کارگر خارجی تأثیر مثبتی بر ایجاد و حفظ شغل در کانادا خواهد داشت؟

ارزیابی ESDC

ESDC روش ارزیابی خود را بسته به نوع کار و کارگری که کارفرما در نظر دارد استخدام کند تنظیم می کند. این تنظیم برای الزامات LMIA بسیار مهم است و کارفرما باید برای دستیابی به نتیجه مثبت برنامه LMIA به آنها مراجعه کند.

زمان پردازش LMIA در سال 2023

در سال 2023، زمان رسیدگی به درخواست های مجوز کار LMIA بین 10 روز تا 2 ماه است. ESDC تلاش می کند تا زمان برگشت نسبتاً سریعی را برای برنامه های LMIA فراهم کند. اگرچه برخی از برنامه‌ها می‌توانند سریع پردازش شوند، اما برخی دیگر بسته به میزان شلوغی ESDC، زمان بیشتری می‌برند.

برای شرکت‌هایی که برای LMIA درخواست می‌کنند، ضروری است که برنامه‌های خود را بر اساس آن با قرار دادن یک زمان ۱ یا ۲ ماهه و داشتن یک تیم حقوقی قابل اعتماد برای کمک به اسناد، زمان‌بندی کنند. ناهماهنگی ها یا اشتباهات در طول فرآیند درخواست مجوز کار LMIA می تواند منجر به تاخیرهای قابل توجهی شود و به طور قابل توجهی بر زمانی که کارمند خارجی شما شروع به کار برای شما می کند تأثیر بگذارد.

هزینه LMIA در سال 2023 چقدر است؟

هزینه درخواست مجوز کار LMIA برای هر کارمند 1000 دلار است. کارفرما مسئول هزینه های درخواست و هزینه های خدمات حقوقی مرتبط است. به عنوان مثال، اگر کارفرما مایل به استخدام 5 کارمند خارجی باشد، کارفرما باید 5 درخواست LMIA جداگانه را ثبت کند.

آنها فقط 5000 دلار هزینه درخواست برای کارفرما هزینه خواهند داشت. اغلب همچنین این مورد است که کارفرما هزینه های درخواست مجوز کار را نیز پرداخت می کند. با این حال، در برخی موارد، کارگران خارجی باید هزینه آنها را بپردازند. این به شدت به ترتیب بین شرکت کانادایی و کارگر خارجی بستگی دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT