پردازش بازپرداخت پی پال

پردازش بازپرداخت پی پال چه مدت طول می کشد

زمان مطالعه 4 دقیقه

از خرید خودپشیمان شده اید ؟ از خرید خود ناراضی هستید؟ پردازش بازپرداخت پی پال را در ادامه بیشتر بشناسید.

. نحوه درخواست بازپرداخت PayPal: به تب Activity بروید، پرداخت را انتخاب کنید و برای بازپرداخت با فروشنده تماس بگیرید.

. جدول زمانی بازپرداخت پی پال: ظرف 180 روز درخواست دهید، فروشنده می تواند بازپرداخت را تأیید یا رد کند.

. بازپرداخت PayPal کجا می‌رود: بازپرداخت به حالت پرداخت اصلی (حساب بانکی، موجودی PayPal، کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی) می‌رود.

خرید با پی پال

PayPal برای انجام پرداخت‌های آنلاین عالی است، اما وقتی فروش اشتباه می‌شود و شما نیاز به درخواست بازپرداخت دارید، چه اتفاقی می‌افتد؟

در اینجا چیزی است که باید در مورد بازپرداخت پی پال بدانید.

نحوه درخواست بازپرداخت با استفاده از پی پال

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید برای پرداختی که با استفاده از PayPal انجام شده است، درخواست بازپرداخت کنید:

1. به تب Activity بروید.

2. پرداخت مورد نظر را انتخاب کنید.

3. می توانید از اطلاعات تماس فروشنده برای تماس با فروشنده برای بازپرداخت استفاده کنید.

پس از درخواست، باید منتظر پاسخ فروشنده باشید.

بازپرداخت پی پال چقدر طول می کشد؟

برای بازپرداخت PayPal زمان‌بندی‌های مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. برای شروع، می توانید ظرف 180 روز پس از خرید، از فروشنده درخواست بازپرداخت کنید. با این حال، فروشنده این حق را برای خود محفوظ می دارد که درخواست بازپرداخت را تأیید یا رد کند.

بازپرداخت پی پال کجا می رود؟

برای اینکه درخواست بازپرداخت پی پال شما به کجا ختم می شود، دو ملاحظه وجود دارد و همه اینها به حسابی که برای پرداخت استفاده کرده اید بستگی دارد.

1. هنگامی که فروشنده درخواست بازپرداخت شما را تأیید می کند

پی پال بازپرداخت را به حالت پرداخت اصلی هدایت می کند، که چندین گزینه برای آن وجود دارد:

. حساب های بانکی: اگر از طریق حساب بانکی خود پرداخت کرده باشید، مبلغ بازپرداخت ظرف پنج روز کاری به حساب بانکی شما واریز می شود. تنها نکته ای که در مورد این روش وجود دارد این است که گاهی اوقات در موارد استثنایی ممکن است تا 30 روز طول بکشد.

. موجودی PayPal: برای هرگونه پرداختی که با استفاده از موجودی PayPal شما انجام می شود، بازپرداخت شما در همان روز در دسترس است، زیرا وجوه مستقیماً به موجودی شما اضافه می شود.

. کارت‌های اعتباری: اگر از کارت اعتباری خود استفاده کرده‌اید، بازپرداخت ممکن است یک یا دو چرخه صورت‌حساب طول بکشد تا مبلغ بازپرداخت در حساب شما در دسترس باشد. توصیه می شود برای بازه زمانی دقیق با صادرکننده کارت خود چک کنید، به علاوه بررسی کنید که بازپرداخت دریافت می شود.

. کارت‌های نقدی: برای پرداخت‌های کارت نقدی، می‌توانید انتظار داشته باشید که بازپرداخت PayPal ظرف مدت پنج روز کاری اعتبار داده شود.

. کارت اعتباری و موجودی پی پال: جدول‌های زمانی فوق برای پرداخت‌های جزئی اعمال می‌شود، که در آن شما با استفاده از کارت اعتباری و موجودی PayPal خود پرداخت‌ها را انجام داده‌اید. به عنوان مثال، مبلغی که از موجودی PayPal شما برداشت می شود همان روز به موجودی شما بازگردانده می شود، در حالی که موجودی کارت اعتباری باقیمانده یک یا دو چرخه صورتحساب طول می کشد.

2. هنگامی که فروشنده درخواست بازپرداخت شما را رد می کند

در یک سناریوی جایگزین، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که فروشنده یا درخواست بازپرداخت شما را رد کند یا به طور کلی درخواست را تأیید یا رعایت کند. در چنین مواردی، شما چند گزینه دارید:

. اختلاف: می‌توانید برای بازپرداخت با فروشنده اختلاف ایجاد کنید. زمانی که کیفیت محصول/خدمت مطابق با استانداردهای وعده داده شده نیست، می توانید اعتراض خود را مطرح کنید. فقط به این دلیل که محصولی را که دریافت کرده اید دوست ندارید، نمی توانید اختلافی را مطرح کنید. این فرآیند حدود 45 روز طول می کشد که از تاریخ تحویل محصول شروع می شود.

. ادعا: وقتی فروشنده نتواند اختلاف را تأیید کند یا به درخواست شما پاسخ مناسبی ندهد، می‌توانید با پی پال شکایت کنید. این باید ظرف 20 روز از آخرین تصمیم/اقدام فروشنده انجام شود. پی پال به عنوان یک واسطه عمل می کند و در مورد نتیجه تصمیم می گیرد، که می تواند به طرف هر یک از طرفین منحرف شود.

در طول این فرآیند، اطمینان حاصل کنید که از کلاهبرداری های PayPal که ممکن است قول به نفع شما را بدهند دوری کنید.

نحوه بررسی وضعیت بازپرداخت پی پال

برای بررسی وضعیت بازپرداخت پی پال، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به تب Activity بروید.

2. در قسمت Filter by بر روی Type کلیک کنید.

3. بازپرداخت را از منوی کشویی انتخاب کنید.

4. اطمینان حاصل کنید که فیلتر محدوده تاریخ مورد نظر را برای مشاهده لیست تراکنش ها وارد کرده اید.

شما به راحتی می توانید پرداخت های پی پال را انجام دهید و وضعیت بازپرداخت های خود را از داخل پورتال پی پال پیگیری کنید. بسته به روش پرداخت، بازپرداخت PayPal ممکن است چند روز طول بکشد، اما در بیشتر موارد بیش از پنج روز طول نخواهد کشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT