پروژه کلاهبرداری دگ کوین

دستگیری سرشاخه های پروژه کلاهبرداری دگ کوین | ساکسز فاکتوری

زمان مطالعه 2 دقیقه

علی رغم تذکرات داده شده متاسفانه شاهد سرمایه گذاری تعداد زیادی از کاربران ایرانی در آن بوده ایم. در این خبر به بررسی دستگیری سرشاخه های پروژه کلاهبرداری دگ کوین می پردازیم.

پروژه کلاهبرداری دگ کوین

جدیدترین اخبار منتشر شده از شرکت نیز گویای دستگیری و بازداشت تعدادی از سرشاخه های این شرکت هرمی به دستور مقام قضایی است.

این سرشاخه ها با برگزاری همایش های متعدد که آخرین آنها در دبی بوده است، با طرح ادعاهای واهی در رابطه با سودآوری قطعی رمزارز دگ کوین و آینده روشن شرکت سعی در فریب مخاطبان و جذب سرمایه آنها داشته اند. اما چرا نام ساکسز فاکتوری در لیست هشدار قرار گرفته و دلایل برخورد مقامات قضایی با مبلغان آن چه بوده است؟

همه چیز درباره ساکسز فاکتوری

ساکسز فاکتوری از ابتدای شروع فعالیتش خود را یک سیستم بازاریابی شبکه ای معرفی کرد که مجوز فعالیتش را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است. به منظور موجه نشان دادن فعالیت خود نیز بر روی سایتش چندین محصول مالی با کاربردهای نامشخص قرار داد اما مجموع عملکرد شرکت و نحوه درآمدزایی آن، هرمی بودن طرح شرکت را مطرح کرد.

در سیستم معرفی شده توسط ساکسز فاکتوری افراد تنها از طریق معرف ها قادر به عضویت در سیستم هستند و دو شیوه برای درآمدزایی آنها معرفی شده است. یکی از این روش‌ها خرید دگ کوین و کسب سود ماهیانه و دیگری دریافت پورسانت در ازاء دعوت از دیگران و جذب زیر‌مجموعه است. در واقع بر طبق ادعا، ساکسز فکتوری یک شبکه سراسری خرید است که به فروش کالا و خدمات با استفاده از رمزارز خود با نام دگ کوین می پردازد و در کنار آن افراد 10 درصد از حجم فروش شخصی شان را به عنوان پورسانت دریافت می کنند و با تشکیل زنجیره انسانی تا 10 سطح قادر به دریافت پورسانت عضوگیری نیز خواهند بود.

معرفی و مبادله رمزارزی با نام دگ کوین که اعتبار آن مورد تردید قرار دارد و تشویق به عضوگیری و پرداخت پورسانت در ازای آن، گویای عملکرد کلاهبردارانه شرکت است. اما دگ کوین چیست و چرا اعتبار آن مورد تردید قرار دارد؟

بررسی دگ کوین و اعتبار آن

دگ کوین از نظر کارشناسان رمزارزی فاقد اعتبار است زیرا معیارهای اعتبار مورد نیاز برای رمزارزها را نداشته و سپیدنامه معتبری هم برای آن ارائه نشده است. این رمزارز در هیچ صرافی معتبری فهرست نشده و تنها صرافی که امکان خرید و فروش دگ‌کوین در آن وجود دارد صرافی SwipX می‌باشد که متعلق به بنیان‌گذار همین پروژه، نیلز گراسبرگ است. در واقع این رمزارز تنها در صرافی سازنده آن مبادله می شود که صرافی معتبری نیست.

در سایت coinmarketcap که اطلاعات رمزارزهای معتبر را در اختیار کاربران می گذارد هیچ اطلاعاتی درباره این رمزارز یافت نمی‌شود. علاوه بر آن در وب سایت هایی از جمله Behind MLM با کارکرد معرفی پروژه های کلاهبرداری مسئله جعلی بودن این رمزارز مطرح شده است. مجموع اطلاعات موجود در رابطه با دگ کوین کلاهبرداری بودن آن را تایید می کند.
نتیجه گیری

این شرکت با هدف قرار دادن کاربران ایرانی تبلیغات گسترده ای را با مطرح کردن ادعاهای واهی در جهت جذب سرمایه داشته است. اما علی رغم ادعاهای مطرح شده مجموع عملکرد شرکت فعالیت کلاهبردارانه آن را تایید کرده و نام ساکسز فاکتوری را در لیست هشدار طرح های پانزی قرار داده است. این شرکت هیچ گونه محصول و یا عملکرد مولد اقتصادی نداشته و تمامی تبلیغات مطرح شده از جانب او به منظور جذب سرمایه گذار بوده است.

هم اکنون پرونده شرکت در مراجع قضایی در جریان بوده و تعدادی از سرشاخه های آن نیز دستگیر شده اند. برخوردها با عوامل مجموعه ادامه دارد و اخبار آن به اطلاع کاربران خواهد رسید.

iranhoshdar

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT