پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

زمان مطالعه 10 دقیقه

همه کاربران وب در مقطعی با صفحه مخوف 404 مواجه می شوند. تقریباً اجتناب ناپذیر است. اما حتی اگر رایج است، این بدان معنا نیست که برندها باید به آن توجه ساده ای داشته باشند. پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت را در ادامه یاد بگیرید.

هنگامی که کاربران شما در صفحه 404 قرار می گیرند، می تواند باعث ناامیدی شود. این باعث می شود که بازدیدکنندگان شما بیشتر از وب سایت شما خارج شوند و نرخ پرش بالا می تواند در مورد سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به شما آسیب برساند. و اگر تعداد زیادی لینک دارید که به 404 صفحه منتهی می شود، به نظر می رسد که وب سایت کسب و کار خود را جدی نمی گیرید و شایسته اعتماد نیستید.

وقتی صحبت از صفحه 404 به میان می‌آید، اصلی‌ترین کاری که می‌توانید برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان خود انجام دهید، کاهش احتمال فرود آنها در صفحه 404 است.

اما شما همچنین باید بپذیرید که احتمالاً نمی‌توانید از تمام موارد احتمالی بازدیدکنندگان خود به یک صفحه 404 در وب‌سایت خود جلوگیری کنید، بنابراین هدف ثانویه شما باید این باشد که مطمئن شوید صفحه 404 به خوبی طراحی شده و مفید است.

مرحله 1: پیوندهای شکسته فعلی خود را پیدا کنید

تعدادی ابزار به طور خاص طراحی شده اند تا به صاحبان وب سایت کمک کنند تا به سرعت و به راحتی تمام پیوندهای شکسته ای را که خطاهای 404 را در یک وب سایت ارائه می دهند، شناسایی کنند. بهتر از آن، بسیاری از آنها رایگان هستند. چند گزینه برتر شما عبارتند از:

از یک جستجوگر لینک شکسته رایگان استفاده کنید

تعدادی از وب سایت ها ابزارهای رایگانی برای یافتن لینک های شکسته ارائه می دهند. با ابزارهایی مانند بررسی لینک شکسته، جستجوگر لینک شکسته Ahrefs (تصویر زیر)، و جستجوگر پیوند مرده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL وب سایت خود را وصل کنید و منتظر بمانید تا وب سایت سایت را برای شما اسکن کند.

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

از افزونه Broken Link Checker وردپرس استفاده کنید

اگر یک وب‌سایت وردپرس دارید، تا به حال می‌دانید که تقریباً برای همه چیز یک افزونه وجود دارد. به طور طبیعی، این شامل یافتن لینک های شکسته می شود. افزونه رایگان Broken Link Checker پیوندهای موجود در وب سایت شما را کنترل می کند، لیستی از مواردی که کار نمی کنند جمع آوری می کند و ویرایش یا لغو پیوند هر یک را برای شما آسان می کند.

یکی از معایب استفاده از افزونه‌هایی مانند Broken Link Checker این است که می‌تواند به طور موقت سرعت سایت شما را در حین اجرا کند کند، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری برای استفاده از آن، این را در نظر داشته باشید.

لینک های شکسته را با SEO Spider پیدا کنید

ابزار SEO Spider از Screaming Frog وب سایت شما را بررسی می کند تا به طور خودکار به شما کمک کند چند مشکل مختلف از جمله لینک های شکسته را شناسایی کنید. و برای وب سایت هایی با کمتر از 500 صفحه، استفاده از آن رایگان است. برای یافتن لینک های شکسته با SEO Spider، باید این ابزار را دانلود کنید. هنگامی که آن را دانلود کردید، فقط باید URL خود را وارد کنید و روی Start کلیک کنید. خزیدن کل وب سایت شما ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

با کلیک بر روی Response Codes و انتخاب Client Error می توانید لینک های شکسته را ببینید. با کلیک بر روی پیوند و سپس انتخاب Inlinks، از کجای لینک در وب سایت خود مطلع شوید. برای دریافت لیستی از تمام پیوندهای شکسته خود به صورت صفحه گسترده (که می تواند انجام پروژه تعمیر آنها را آسان تر کند)، صادرات انبوه، کدهای پاسخ، پیوندهای داخلی خطای مشتری را انتخاب کنید.

مرحله 2: پیوندهای شکسته خود را اصلاح کنید

هنگامی که لیست پیوندهای شکسته خود را تهیه کردید، نوبت به بخش سخت تر می رسد. شما باید وارد شوید و هر کدام را تعمیر کنید. تعیین کنید که کدام یک به پیوند به روز شده نیاز دارند و کدام پیوندها باید به سادگی حذف شوند. در حین حرکت پیشرفت خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک را از دست ندهید، و هر صفحه وب را باز کنید تا قبل از رفتن به صفحه بعدی، پیوند به روز شده را خودتان دوباره بررسی کنید.

این زمان می برد، اما تضمین می کند که بازدیدکنندگان شما تجربه بهتری در وب سایت شما خواهند داشت. بهتر است این مرحله را هر سه ماه یکبار یا بیشتر انجام دهید تا هر لینک شکسته جدیدی که ظاهر می شود در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود. و هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، هر بار کار کمتری خواهید داشت. اگر خوش شانس باشید، لینک های بد را قبل از هر بازدیدکننده ای مشاهده خواهید کرد.

مرحله 3: صفحه 404 خود را به روز کنید

حتی اگر مرتباً پیوندهای شکسته را بررسی کنید، احتمالاً مواقعی وجود خواهد داشت که به موقع آن را مشاهده نمی کنید، و مواقع دیگری که کاربران URL را اشتباه وارد می کنند. برخی از بازدیدکنندگان شما بدون توجه به آنچه انجام می دهید، تقریباً به طور قطع در صفحه 404 شما قرار می گیرند. بنابراین زمانی که آنها این کار را می کنند از آن نهایت استفاده را ببرید.

بهترین شیوه های 404 صفحه

برای مفیدتر کردن صفحه 404 خود، برخی از بهترین روش های صفحه اصلی 404 را در نظر بگیرید.

آن را در برند نگه دارید.

برای کاهش سردرگمی، می‌خواهید مردم بدانند که وقتی در صفحه 404 قرار می‌گیرند هنوز در وب‌سایت شما هستند. بسیاری از برندها هنوز از صفحات 404 عمومی استفاده می کنند که هیچ برندی و ارتباط بصری با بقیه وب سایت ندارند.

صفحه ای مانند این شخص را از نظر ذهنی از وب سایت شما دورتر می کند و تقریباً مطمئناً اطمینان می دهد که آنها به طور کامل کلیک خواهند کرد.

در عوض، شما می خواهید مردم بدانند که هنوز با شما هستند. اطمینان حاصل کنید که صفحه در سبک کلی برندینگ و پیام‌هایی که می‌خواهید ارائه دهید باقی بماند. ناسا این کار را با صفحه‌ای انجام می‌دهد که زیبایی ستارگان را نشان می‌دهد، در حالی که همچنان لوگوی ناسا و منوی اصلی وب‌سایت را در خود دارد.

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

واضح است که اگر در آن صفحه فرود بیایید احتمال بیشتری وجود دارد که در آن صفحه بمانید تا صفحه بالا.

آن را مفید کنید.

بازدیدکننده ای که در صفحه وب شما قرار می گیرد در حالی که سعی می کرد به جای دیگری برود به آنجا رسید. شما نمی خواهید آنها از یافتن صفحه اصلی که می خواستند به آن برسند منصرف شوند، بنابراین هر کاری می توانید انجام دهید تا کار را آسان کنید.

شامل یک نوار جستجو و پیوندهای پیشنهادی می شود که به افراد کمک می کند به قسمت های اصلی سایت برگردند که اکثر بازدیدکنندگان شما می خواهند در آن باشند.

صفحه 404 ModCloth شامل یک منوی همبرگر و یک نوار جستجو در بالا، همراه با پیوندهایی به برخی از صفحات اصلی است که می‌خواهند بازدیدکنندگان را به آنها سوق دهند، مانند New Arrivals و Bestsellers. همچنین، شامل یک جناس ساده است، بنابراین به آن اشاره کنید.

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

کسانی که در نهایت در یک صفحه 404 در وب سایت خود گیر کرده اند می دانند که لازم نیست این صفحه پایان مقصد آنها باشد، آنها به راحتی می توانند راه خود را به صفحه مفیدتری پیدا کنند.

مقداری شخصیت تزریق کنید.

صفحات 404 اغلب فنی و کسل کننده هستند. کاربر شما در حال حاضر در دیدن چیزی غیر از چیزی که در تلاش برای یافتن بود گیر کرده است، شما نمی خواهید این تجربه را بدتر کنید – بنابراین در عوض با سرگرم کردن و آوردن شخصیت واقعی به صفحه، آن را بهتر کنید.

هر دو مثال بالا کار خوبی برای انعکاس شخصیت برند و اضافه کردن چیز کمی جالب‌تر به تجربه فرود در صفحه انجام می‌دهند.

چگونه صفحه 404 خود را به روز کنید

اگر متقاعد شده‌اید که زمان ایجاد یک صفحه 404 سفارشی برای وب‌سایت خود فرا رسیده است، اما مطمئن نیستید که جنبه فنی به‌روزرسانی صفحه 404 شما چگونه کار می‌کند، فهمیدن این بخش نباید خیلی سخت باشد.

برای دستورالعمل های نحوه دسترسی و به روز رسانی صفحه 404 خود، با ارائه دهنده میزبانی وب خود تماس بگیرید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، یا مسیر ساده‌تری را طی کنید و افزونه‌ای مانند این را امتحان کنید.

و شما تمام شده اید! اگر ایجاد کد html واقعی برای صفحه به نظر می رسد خارج از عمق شما باشد و طراح وب خوبی ندارید که به آن مراجعه کنید، سازنده سایت HostGator ایجاد تمام صفحات شما – از جمله صفحه 404 – را سریع و آسان می کند.

الهام می خواهید؟ 10 مثال عالی 404 صفحه

برای الهام گرفتن بیشتر از طراحی 404 صفحه، این ده نمونه را بررسی کنید.

Disney

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

صفحه 404 دیزنی دارای یک انیمیشن برند بسیار جذاب است که به یکی از فیلم های محبوبش، رالف اینترنت را می شکند، ارجاع می دهد. رالف را نشان می دهد که در حال عبور از اعداد 404 است (دریافت؟ گوش کنید، طنز صفحه 404 لازم نیست که SNL آماده باشد)، و شخصیت KnowsMore از همان فیلم را در کنار نوار جستجو نشان می دهد که برای هرکسی که به آنجا می آید آسان می کند. آنچه را که در ابتدا به دنبال آن بودند را پیدا کنید.(عکس)

Atlas Obscura

صفحه Atlas Obscura 404 بسیار ساده است، اما می تواند در موضوع وب سایت باقی بماند. “شما از نقشه خارج شدید” عبارتی است که برای یک وب سایت برای مسافران علاقه مند به “عجایب پنهان جهان” کاملاً منطقی است. و در حالی که صفحه از منو یا نوار جستجو چشم پوشی می کند، این کار را برای افراد آسان می کند تا به «خانه» بروید، جایی که می توانند همه آن چیزها را پیدا کنند.(عکس)

Birds Barbershop

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

پیدا و اصلاح کردن صفحات 404 سایت

مسلماً، بسیاری از نمونه‌های موجود در این فهرست مربوط به وب‌سایت‌های بزرگ با بودجه‌های کلان هستند. بنابراین برای اینکه به شما نشان دهیم چگونه یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند با 404 برند خود را حفظ کند، به یک آرایشگاه محلی مستقر در آستین می‌رویم.

صفحه Birds Barbershop 404 منوی اصلی وب سایت را در بالا نگه می دارد، بنابراین بازدیدکنندگان یک راه آسان برای رفتن به هر صفحه ای که به آن علاقه دارند (یا رزرو یک سرویس، دعوت به اقدام اصلی وب سایت) را دارند. یک “اوه نه!” واضح وجود دارد. بر روی صفحه متمرکز شده است، بنابراین افراد می توانند در یک نگاه متوجه شوند که در صفحه ای نیستند که می خواستند به آن برسند.

تصویر پس‌زمینه اصلی صفحه، عکسی از کنار یکی از مکان‌های آن‌ها است که با رنگ‌های رنگین‌کمان نقاشی شده است – تصویری که به معنای واقعی کلمه نماینده کسب‌وکار است (عکس آن است)، اما همچنین نشان‌دهنده برند بودن آن است. کسب و کار فراگیر که از تنوع شهر پشتیبانی می کند.

IMDB

آیا عاشق فیلم هستید؟ اکثر بازدیدکنندگان وب سایت IMDB احتمالاً این کار را انجام می دهند. به جای اینکه وقتی در یک صفحه 404 در سایت قرار می گیرند ناراحت شوند، از دیدن تغییرات در نقل قول های فیلم محبوب لذت می برند.

طرفداران فرهنگ پاپ هیجان دیدن مرجعی را که شما می شناسید می دانند، و IMDB هوشمندانه است که از آن استفاده کند. این سایت همچنین دارای پیوند بازگشت به صفحه اصلی imdb و همچنین صفحه IMDB فیلم نقل شده است.

Wired

صفحه Wired’s 404 حاوی یک پیام کاملاً ساده در مورد گم شدن صفحه و همچنین پیوندهایی به برخی از مقالات فعلی وب سایت است. پس چرا در لیست ما قرار گرفت؟ زیرا کاری را انجام می‌دهد که بسیاری از صفحات 404 انجام نمی‌دهند: از بازدیدکنندگان می‌خواهد که وب‌سایت را در مورد پیوند شکسته هشدار دهند تا بدانند که آن را تعمیر کنند.

چرا از بازدیدکنندگان خود برای کمک در این امر دعوت نمی کنید؟ آنها می دانند که این اختیاری است (اینطور نیست که شما کار آنها را طلب کنید)، اما همچنین روشن می کند که شما فعالانه برای بهبود تجربه آنها تلاش می کنید.

NPR

صفحه رادیو عمومی ملی (NPR) 404 با اطلاعات ناوبری اصلی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید شروع می شود: منوی اصلی، پیوندی به عملکرد جستجو، پیوندی به نحوه گزارش دادن صفحه از دست رفته، و یکی به صفحه اصلی. پایین تر از صفحه – جایی که اگر دقت نکنید می توانید آن را از دست بدهید – جایی است که همه چیز هوشمندانه می شود.

نیمه پایینی صفحه به داستان‌هایی درباره چیزها و افرادی که گم شده‌اند اختصاص دارد – از آملیا ارهارت تا والدو (از شهرت کجاست والدو) تا شهر گمشده آتلانتیس. شنوندگان NPR احتمالاً افراد کنجکاو هستند، بنابراین ارائه چند داستان جالب در موضوع به آنها راه خوبی برای اطمینان از خروج آنها از صفحه 404 با کنجکاوی و علاقه، به جای ناامیدی است.

Chewy

می دانید مشتریان Chewy چه چیزی را دوست دارند؟ عکس حیوانات بامزه. بنابراین به طور طبیعی، وب سایت ارائه می دهد. صفحه 404 شامل موارد اولیه است: نوار جستجو و پیوند به صفحه اصلی. و این عناصر را با تصاویر حیوانات خانگی زیبا تکمیل می کند. چه چیز دیگری می توانید نیاز داشته باشید؟

Spotify

صفحه 404 اسپاتیفای به وضوح با در نظر گرفتن دوستداران موسیقی طراحی شده است، با تصویری از یک دستگاه پخش ضبط و خطی که دقیقاً از متن آهنگ “404s and heartbreaks” به نظر می رسد. این صفحه همچنین شامل منوی اصلی وب سایت برای اهداف ناوبری و پیوندی به سؤالات متداول و صفحات انجمن است.

Slack

صفحه 404 اسلک شامل یک انیمیشن رنگارنگ و تعاملی است. کافی است شما را برای چند ثانیه در صفحه نگه داریم تا ببینید وقتی از این طرف به آن طرف می روید یا روی مرغ کلیک می کنید چه اتفاقی می افتد. اما هنگامی که برای بازگشت به مسیر آماده شدید، پیوندی به مرکز راهنمایی به همراه منوی اصلی وب سایت و پیوندهای پاورقی وجود دارد.

Canva

Slack ممکن است یک انیمیشن تعاملی ارائه دهد، اما Canva پا را فراتر گذاشته و یک پازل تعاملی در صفحه 404 خود ارائه می دهد. راهی برای گرفتن تجربه بد یک لینک شکسته و تبدیل آن به چیزی غیرمنتظره و سرگرم کننده.

و برای وب سایتی که در مورد خلاقیت است، یک پازل بصری برای کاربران سایت کاملاً منطقی است. همچنین یک پیوند به صفحه اصلی وجود دارد، برای زمانی که بازدیدکننده پازل را تمام کرده و آماده بازگشت است.

آیا آماده هستید تا صفحات 404 خود را تغییر دهید؟

کسب‌وکارها کارهای زیادی انجام می‌دهند تا مردم را به وب‌سایت‌هایشان برسانند، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که این کار به هدر برود، زیرا مشتری پس از فرود در یک صفحه عمومی 404 باز می‌گردد. اگر 404 صفحه باید رخ دهد (و همانطور که در ابتدا گفتیم، آنها تقریباً اجتناب ناپذیر هستند)، می توانید از آنها برای انجام کارهای بیشتر هم برای برند و هم برای کاربران خود استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT