بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی: یک استراتژی ویدیویی برنده در سال 2023 بسازید

زمان مطالعه 15 دقیقه

در کانال یوتیوب یک برند آرایشی محبوب، موسس آن در حین آزمایش محصولات جدید مراقبت از پوست، با یک مهمان چت می کند. در یک ویدیوی TikTok، یک کارآفرین غیرانتفاعی داستان منشأ نام تجاری خود را در حالی که بسته‌های مراقبتی را روی دوربین جمع‌آوری می‌کند، به اشتراک می‌گذارد. و در یک ویدیوی توضیحی در اینستاگرام Reels، یک سازنده بینندگان را وارد فرآیند خود می‌کند. در ادامه درباره بازاریابی ویدیویی بیشتر بدانید.

در ابتدا، ممکن است اینها شبیه به آن نباشند، اما همه نمونه هایی از بازاریابی ویدیویی هستند. این ویدیوها یک محصول را به فروش می‌رسانند یا یک نام تجاری را به روشی منحصر به فرد تبلیغ می‌کنند و در عین حال ارتباط شخصی با طرفداران و مشتریان برقرار می‌کنند—همه اینها بدون اینکه احساس فروش داشته باشند. محتوای معتبر بخشی از یک استراتژی است که اعتماد مخاطبان را ایجاد می کند و در نهایت آنها را مجبور به خرید می کند.

داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که 91 درصد از کسب‌وکارها در بازاریابی ویدئویی شرکت می‌کنند که بالاترین رقم در تمام دوران است. و جای تعجب نیست: ویدیوی آنلاین بخش مؤثری از استراتژی بازاریابی یک برند است، به طوری که 87 درصد در همان گزارش می گویند این تاکتیک به افزایش فروش کمک کرده است.

پیش از این، کشف کنید که چگونه نام تجاری شما می تواند از استراتژی بازاریابی ویدیویی بهره مند شود، ابزارهایی که برای ایجاد محتوای ویدیویی نیاز دارید و چگونه می توانید از این ابزار بازاریابی برای رشد مخاطبان، بهبود آگاهی از برند و فروش استفاده کنید.

بازاریابی ویدئویی چیست؟

بازاریابی ویدئویی روش استفاده از ویدئوهای آنلاین برای تبلیغ یک تجارت، برند یا محصول است. این رویکرد دیجیتال مارکتینگ یک افزونه به طور فزاینده ای محبوب برای استراتژی های کلی بسیاری از برندها است، زیرا ویدئو قالب محتوای ترجیحی مصرف کنندگان است.

بازاریابی ویدیویی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از ویدیوهای عمودی سریع و محبوب در پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram Reels گرفته تا فیلم‌های کوتاه بسیار تولید شده که داستان یک برند را روایت می‌کنند. فرمت‌های محبوب برای ویدیوهای بازاریابی عبارتند از ویدیوهای نحوه انجام، ویدیوهای توضیحی، محتوای ویدیویی پشت صحنه، جعبه‌گشایی و توصیفات مشتری.

مزایای بازاریابی ویدئویی چیست؟

بازاریابی ویدئویی بر روی فرمت‌های بازاریابی دیجیتال ثابت قدم برمی‌دارد، زیرا بینندگان را به سمت یک برند با تجربه‌ای فراگیر از حرکت و صدا می‌کشاند. مانند فیلم مورد علاقه شما، بازاریابی ویدیویی از موسیقی، داستان سرایی و تصاویر زیبا برای تنظیم صحنه و القای احساسات استفاده می کند.

بازاریابان ویدیویی اغلب از تکنیک های داستان سرایی موثر برای ایجاد وابستگی و اعتماد به برند استفاده می کنند – این در نهایت به مصرف کنندگان اطمینان خرید می دهد. برای مثال، بررسی‌ها و توصیفات ویدیویی قدرتمند هستند زیرا به افراد واقعی نشان می‌دهند که در مورد تجربیات خود با یک محصول یا خدمات صحبت می‌کنند. مشتریان می توانند خود را در این داستان ها ببینند.

هنگام تدوین استراتژی بازاریابی ویدئویی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

بازاریاب‌های ویدیویی موفق استراتژی‌ها و محتوای خود را قبل از فیلم‌برداری با دقت برنامه‌ریزی می‌کنند. حتی ویدیوهای کوتاه مانند YouTube Shorts و Instagram Reels باید به «چرا» برند پاسخ دهند. قبل از ایجاد محتوای بازاریابی ویدیویی، از خود بپرسید: این ویدیو برای چه کسانی است، می‌خواهید چه اقدامی انجام دهند و چگونه موفقیت را می‌سنجید؟

همانطور که استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را ایجاد می کنید، این کادرها را علامت بزنید.

مخاطب خود را درک کنید

مخاطب هدف شما، شخصیت جمعیتی و مشتری خاصی است که امیدوارید با محتوای ویدیوی خود به آن برسید. به عنوان بخشی از تمرین برندسازی خود، احتمالاً قبلاً این مخاطب را تعریف کرده اید. در غیر این صورت، قبل از اینکه به بازاریابی ویدئویی بپردازید، از تحقیقات بازار، گروه های متمرکز و نظرسنجی ها استفاده کنید تا درک بهتری از مشتری هدف خود داشته باشید.

با در نظر گرفتن نیازها، خواسته ها و چالش های این مشتری بالقوه، محتوای ویدیویی ایجاد کنید. و به یاد داشته باشید، مخاطبان شما در کانال های رسانه های اجتماعی ممکن است متفاوت باشند. آزمایش محتوای ویدیویی بومی و تعامل با فالوورها به شما احساس بهتری از سبک و محتوای ویدیویی می‌دهد که در هر پلتفرم بهترین عملکرد را دارد.

بودجه تعیین کنید

ویدیوهایی با ارزش تولید بالا می‌توانند پرهزینه باشند، اما افزایش فرمت‌های ویدیویی عمودی که توسط TikTok محبوب شده‌اند، یک پیروزی برای برندهای جدید است. با این فرمت کم توان، برای هر برندی می‌توان بدون توجه به بودجه، بازاریابی ویدیویی را شروع کرد.

اگر در حال ایجاد یک داستان برند تولیدی هستید که در بالای کانال YouTube شما و در صفحه درباره شما زندگی می کند، هزینه های استعداد، گروه تولید، ویرایش ویدئو و سایر هزینه های پس از تولید را در نظر بگیرید. اگر فیلم های متحرک را انتخاب می کنید، هزینه طراحان حرکت و تصویرگران را در نظر بگیرید. شاید ارزش تخصیص بودجه بالاتر به ویدیویی را داشته باشد که برند شما را تثبیت کند و دید بسیار زیادی داشته باشد.

یک استراتژی ویدیویی موثر در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی شامل ایجاد محتوای کوتاه و منسجم برای جذب مخاطبان است.

مطابق دستورالعمل های برند خود بمانید

استراتژی برندسازی که هنگام راه‌اندازی نام تجاری خود ایجاد کرده‌اید، باید بسیاری از انتخاب‌های زیبایی‌شناختی شما را در حین ساختن برنامه بازاریابی ویدیویی خود نشان دهد. برای ایجاد یک تجربه برند ثابت و کمک به شناخته شدن نام تجاری خود در پلتفرم‌ها و تبلیغات ویدیویی، رنگ‌های برند و انتخاب سبک را در تمام محتوای ویدیویی خود انتخاب کنید.

احتمالاً قبل از شروع تولید محتوای ویدیویی باید تصمیمات بیشتری برای سبک برند بگیرید. چه سبک موسیقی مناسب برند شماست؟ آیا سبک یا فیلتر ویدیویی متناسب با احساسی که می‌خواهید ایجاد کنید وجود دارد؟ با کدام سینماگران یا کارشناسان پس از تولید بر اساس کارنامه آنها دوست دارید کار کنید؟ بازاریابی ویدیویی موفق در مورد گرفتن روحیه مناسب برای برانگیختن یک احساس خاص است – کار با متخصصانی که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

یک پیام واضح و فراخوان برای اقدام داشته باشید

یک ویدیو زمانی تبدیل به یک ابزار بازاریابی ویدیویی می شود که قصد واضحی داشته باشد (یا فراخوانی برای اقدام). احساسی را که می‌خواهید مخاطبانتان از محتوای ویدیوی شما حذف کنند یا اقدامی که می‌خواهید انجام دهند را مشخص کنید. این می تواند هر چیزی باشد از یادگیری بیشتر در مورد تعهد پایداری شما تا بازدید از وب سایت شما و خرید.

بسته به اهداف شما برای هر یک از کانال های دیجیتالی و اجتماعی خود، تماس برای اقدام ممکن است اشتراک یا دنبال کردن باشد. هدف شما هر چه باشد، بازاریابی ویدئویی موثر باید بیننده را وادار به عمل کند.

اهداف تعیین کنید

مشابه ایجاد یک فراخوان برای اقدام، تعیین اهداف برای محتوای ویدیوی شما تمرکز را فراهم می کند. اهداف شما باید با فراخوان برای اقدام شما مطابقت داشته باشد. اگر از بینندگان می خواهید که در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند یا در کانال YouTube شما مشترک شوند، یک هدف قابل اندازه گیری تعیین کنید. شاید اهداف بازاریابی ویدیویی شما با افزایش فروش مرتبط باشد، یا در حال تولید ویدیوهای توضیحی برای کاهش بدهی پشتیبانی و افزایش اطمینان خرید مشتری هستید. باز هم برای اینها اهداف تعیین کنید.

بدون اهداف قابل اندازه گیری، تعیین موفقیت کمپین های ویدیویی شما ممکن است چالش برانگیز باشد.

تعریف کنید موفقیت یعنی چه

داشتن اهداف واضح مرتبط با کمپین های بازاریابی ویدیویی به شما کمک می کند تا موفقیت آنها را تعریف کنید. همانطور که با ویدیوهای بازاریابی در رسانه های اجتماعی و وب سایت خود آزمایش می کنید، این نتایج به شما کمک می کند تا روی نوع، طول، قالب و محتوایی که بهترین عملکرد را دارد تمرکز کنید.

7 نوع فرمت بازاریابی ویدیویی

تعدادی از فرمت های بازاریابی ویدئویی وجود دارد که برند شما می تواند برای جذب مشتری از آنها استفاده کند. مثال‌های زیر تعدادی از محبوب‌ترین‌ها هستند، اما بسته به محصول و صنعت شما، بسیاری از ایده‌های بازاریابی ویدیویی دیگر وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید. انواع مختلف ویدیوهای آنلاین را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی طنین انداز می شود.

در اینجا شش مورد از بهترین فرمت های بازاریابی ویدیویی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای پست های رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا ویدیو ایجاد کنید.

ویدیوهای برند/Brand videos

ویدیوهای برند، مخاطبان را با محصولات، مأموریت، داستان برند یا افرادی که پشت آن برند هستند آشنا می‌کند. این قالب اغلب برای بازاریابی YouTube به‌عنوان پیش‌پرده کانال یا به‌عنوان معرفی در صفحه اصلی وب‌سایت یک برند یا صفحه درباره استفاده می‌شود.

هدف این دارایی‌های بازاریابی ویدیویی این است که به مشتریان بالقوه فرصتی برای ارتباط با برند بر اساس ارزش‌های مشترک داده شود، یا در پشت صحنه فرآیندهای یک نام تجاری نگاهی بیندازند. اصالت برای این نوع محتوای ویدیویی کلیدی است. معمولاً نشان دادن چهره به نام تجاری – مثلاً یک سفیر یا بنیانگذار – به ارائه این اعتبار و ارتباط کمک می کند. ویدیوهای برند می‌توانند فیلم‌های کوتاه، AMAهای بنیانگذار (از من هر چیزی بپرسید)، وبلاگ‌های ویدیویی یا اعلامیه‌های راه‌اندازی باشند.

برند مد پایدار Alohas عکس‌های سرمقاله‌ای خود را یک گام فراتر می‌برد و مدل‌هایی را که آخرین چکمه‌ها و لوازم جانبی خود را در حین حرکت می‌پوشند، به تصویر می‌کشد. این رویکرد بازاریابی ویدیویی سبک زندگی خاصی را ایجاد می کند که مشتریان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند یا آرزوی دستیابی به آن را داشته باشند.

ویدیوهای زنده/Live videos

پخش زنده فرمت محبوبی است که توسط بازاریابان ویدیو در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی از جمله اینستاگرام، توییچ و یوتیوب لایو استفاده می شود. این یک گزینه عالی برای برندهایی است که به دنبال تعامل مستقیم با مشتریان از طریق چت و بازخورد زنده هستند.

در فیس بوک، ویدیوهای زنده از نظر تعامل از ویدیوهای از پیش ضبط شده پیشی می گیرند، به خصوص برای مارک های کوچکتر، و این نوع محتوا را به یک افزوده ارزشمند برای تلاش های بازاریابی ویدیویی تبدیل می کند.

محتوای متداول برای پخش ویدیو شامل AMA، جلسات پرسش و پاسخ، نمایش محصولات، ویدیوهای نحوه انجام و سایر ویدیوهای آموزشی است.

Hercules Candies با استفاده از بازاریابی ویدیویی در YouTube با محتوای ویدیویی زنده، طرفداران زیادی ایجاد کرد. با ویدیوهای زنده که در پشت صحنه گرفته شده است، مشتریان را وارد فرآیند تولید آب نبات خود می کند.

ویدیوهای گواهی/Testimonial videos

توصیفات و نظرات ویدیویی دارایی‌های قدرتمندی هستند که می‌توانید از آنها در صفحات محصول و سایر بخش‌های وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خود برای تأثیرگذاری بر مشتریان برای خرید استفاده کنید. این دارایی‌های بازاریابی ویدیویی یک شخص واقعی را نشان می‌دهد که در مورد محصول یا خدمات بحث می‌کند و لحن، تفاوت‌های ظریف و نمایش فیزیکی را اضافه می‌کند که نظرات کتبی فاقد آن هستند.

برندها می‌توانند از مشتریان بخواهند که در محتوای ویدیویی گواهی ارائه کنند، از مصاحبه‌های ویدیویی برای نظرسنجی از مشتریان در فروشگاه استفاده کنند، یا نظرات ویدیویی تولید شده توسط مشتری را در کانال‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این یک استراتژی بازاریابی ویدیویی معتبر و موثر است که توسط مارک هایی مانند شرکت لباس زیر دوره Thinx استفاده می شود.

فیلم های آموزشی/Educational videos

ویدیوهای آموزشی به هر نوع ویدیویی که دانش را منتقل می کند، اشاره دارد: یک ویدیوی نحوه سریع، یک آموزش گام به گام طولانی تر، یا یک دوره آنلاین کامل. این نوع ویدیوها می توانند بخش موثری از استراتژی بازاریابی محتوا باشند. می توانید ترافیک ارگانیک را به کانال های رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود به دست آورید و افرادی را که به دنبال محتوای آموزشی هستند جذب کنید.

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی ویدیویی خود، ویدیوهای آموزشی را پیرامون موضوعاتی که به برند شما و علایق مخاطبان هدف شما مرتبط است، توسعه دهید. به عنوان مثال، اگر محصولات مو می فروشید، با یک تأثیرگذار زیبایی شریک شوید تا آموزش های مدل مو را ایجاد کنید که محصولات شما را در بر می گیرد.

برند الگوی خیاطی Friday Pattern Company محتوای ویدیویی جذاب YouTube مرتبط با خیاطی تولید می کند، از جمله جلسات «دوختن در کنار» که بیننده را در یک پروژه راهنمایی می کند. اینها به جذب ترافیک اینترنتی ارگانیک کمک می کند و زمانی که بیننده به دنبال خرید الگوها است، برند را در ذهن خود نگه می دارد.

در TikTok، SmartSweets از یک قالب محتوای ویدیویی محبوب استفاده می‌کند تا دستور العمل‌های آموزشی سریع خود را با استفاده از آب‌نبات‌های خود جمع کند. این دارایی‌های بازاریابی ویدیویی کوتاه نه تنها محصول یا خدمات را نشان می‌دهند، بلکه به بینندگانی که به دنبال ایده‌های دستور پخت هستند نیز ارزش ارائه می‌دهند.

نسخه نمایشی محصول یا جعبه گشایی ویدیوها/Product demo or unboxing videos

راه اندازی یک محصول یا مجموعه جدید کار بزرگی است. چرا یک کمپین بازاریابی ویدیویی برای جشن ایجاد نمی کنید؟ با این حال، یک ویدیوی نمایشی محصول می‌تواند بیشتر از اعلام یک محصول جدید انجام دهد. همچنین می‌تواند به مشتری بالقوه کمک کند تا محصول را از زوایای مختلف ببیند، استفاده یا پوشیدن آن را تماشا کند و درباره ویژگی‌های آن اطلاعات بیشتری کسب کند.

برخی از محصولاتی که به دانش فنی نیاز دارند یا دستورالعمل های پیچیده ای برای تنظیم دارند، کاندیدای عالی برای این نوع بازاریابی ویدیویی هستند. پخش زنده ویدیو و ویدیوهای کوتاه را برای استفاده در رسانه های اجتماعی امتحان کنید، یا ویدیوهای ویرایش شده نرم را که می توان مستقیماً در صفحات محصول جاسازی کرد.

Crayola محصولات جدید خود را از طریق ویدیوهای محصولی که کودکان ویژگی های خود را نشان می دهند، عرضه می کند.

ویدیوهای توضیح دهنده/Explainer videos

ویدیوهای توضیح دهنده فراتر از یک نسخه نمایشی سریع یا جعبه گشایی هستند. اینها اغلب ویدیوهای طولانی‌تری هستند که عمیق‌تر به موضوع یا جنبه‌ای از یک محصول می‌پردازند. گاهی اوقات اینها به شکل یک ویدیوی فهرستی هستند یا به شکستن یک افسانه مرتبط با صنعت برند کمک می کنند. در حالی که این محتوای ویدیویی مفید برای مشتریان فعلی است، اعتماد خرید را برای کسانی که محصول شما را در نظر می گیرند افزایش می دهد.

همچنین ممکن است تصمیم بگیرید از محتوای ویدیویی برای هدایت ترافیک ارگانیک با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. برای مثال، اگر برند شما کفش‌های پیاده‌روی می‌فروشد، یک ویدیو از «بهترین کفش‌های پیاده‌روی»، از جمله کفش‌های شما در ترکیب، ایجاد کنید.

Snow Peak USA از توضیح‌دهنده‌هایی استفاده می‌کند تا با ارائه ویدیوهای طولانی‌تر که در آن راه‌اندازی کمپ ایده‌آل یا رازهای درست کردن قهوه‌ای عالی در طبیعت را توضیح می‌دهد، به مشتریان خود کمک کند تا از فضای باز لذت ببرند. در حالی که آنها آشکارا “فروشنده” نیستند، ویدیوها به طور طبیعی محصولاتی را نشان می دهند که می توانید در وب سایت برند خریداری کنید.

فیلم ها و وبلاگ های پشت صحنه/Behind the scenes videos and vlogs

مردم اغلب ویدیوهای آنلاین را تماشا می کنند تا با سازندگان و برندها ارتباط برقرار کنند. بهترین راه برای دستیابی به این مخاطب از طریق کمپین های بازاریابی ویدیویی است که بر اساس محتوای معتبر ساخته شده اند. یک ویدیوی جذاب لزوماً نباید ویدیویی با کیفیت بالا باشد. ولوگ ها و محتوای پشت صحنه به گونه ای طراحی شده اند که شخصی باشند، نه جلا.

آنجلینا لی، اینفلوئنسر Slime، مخاطبان خود را از طریق بازاریابی ویدئویی ایجاد کرد. اکنون او Firefly Slime را تمام وقت اجرا می کند و مرتباً ویدیوهای آنلاین را برای دنبال کنندگان عظیم خود ارسال می کند. برخی از این محتواها شامل فیلم‌های ویدئویی است که در پشت صحنه مشاهده می‌شود، مانند TikTok که دنبال‌کنندگانش را در فرآیند بسته‌بندی سفارش خود می‌برد.

سپس I Met You و موسس SOKO GLAM شارلوت چو اغلب در وبلاگ های ویدیویی و انواع دیگر ویدیوهای برند ظاهر می شود تا داستان شخصی خود را تعریف کند.

ابزارهای بازاریابی ویدئویی

ویدئوی دیجیتال را می توان با حداقل تجهیزات و ابزار ایجاد کرد. اگر می‌خواهید وارد بازاریابی ویدیویی شوید، می‌توانید با یک تلفن هوشمند و یک حساب YouTube رایگان شروع کنید. اما ابزارهایی نیز در بازار وجود دارند که می توانند به شما در برنامه ریزی ویدیو، فرآیند ساخت ویدیو و فرآیند پس از تولید از جمله ویرایش ویدیو کمک کنند.

تجهیزات صوتی و تصویری برای تولید فیلم آنلاین

سرمایه گذاری روی چند قطعه کلیدی از تجهیزات ساخت ویدیو می تواند محتوای ویدیوی شما را به سطح بالاتری برساند. برخی از مواردی که باید برای بازاریابان ویدیویی جدید در نظر گرفت عبارتند از:

  • دوربین DSLR و لنزهای مناسب
  • کیت روشنایی ساده، از جمله پایه های نور
  • چراغ حلقه قابل حمل
  • سه پایه دوربین یا گوشی هوشمند
  • پس زمینه عکس
  • ضبط صوت حرفه ای
  • میکروفون حرفه ای

برخی از این تجهیزات ویدئویی می توانند اهداف دیگری نیز داشته باشند. برای مثال، کیت نورپردازی، سه‌پایه و پس‌زمینه برای عکس‌برداری از محصول و سبک زندگی برای ظاهر دیجیتالی شما مفید است.

برنامه ها و نرم افزارهای بازاریابی ویدئویی

اگر قصد سرمایه گذاری در بازاریابی ویدئویی دارید، اپلیکیشن ها و ابزارهایی وجود دارند – هم رایگان و هم پولی – که ممکن است برای شما ارزشمند باشند. اینها می توانند فرآیند ویرایش ویدیوهای آنلاین را ساده کنند، آنها را در دسترس قرار دهند و موفقیت آنها را اندازه گیری کنند.

  • ابزارهای ویرایش ویدیو مانند Apple iMovie یا Adobe Premiere Pro
  • ابزار زیرنویس
  • ابزار رونویسی

ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی ویدئویی

ابزارهای بازاریابی ویدیویی در فروشگاه برنامه Shopify، از جمله برنامه هایی مانند Promo Video Maker، Video Ad Machine برای فیس بوک و اینستاگرام و Vidjet برای ویدیوهای قابل خرید.

میزبانی و توزیع ویدئو بازاریابی

تطبیق محتوای مناسب با پلتفرم مناسب کلیدی برای به حداکثر رساندن بازدیدها است. مخاطبان شما و انتظارات آنها ممکن است بر اساس پلتفرم متفاوت باشد. انواع مختلفی از محتوای ویدیویی را آزمایش کنید تا به شما کمک کند استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را در کانال ها ارتقا دهید.

در اینجا برخی از سایت ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توانید ویدیوهای بازاریابی خود را در آنها میزبانی کنید.

فیس بوک

فیس بوک بر اساس تعداد کاربران همچنان محبوب ترین سایت رسانه اجتماعی در جهان است. با این حال، این بدان معنا نیست که برای هر برندی بهترین است. کاربران جوان‌تر از این پلتفرم کمتر استفاده می‌کنند و بنابراین، برندهایی که سعی در دستیابی به نسل Z و مخاطبان جوان‌تر دارند، باید پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram را در نظر بگیرند. با این حال، فیس بوک می تواند یک ابزار بازاریابی ویدئویی سودمند برای برندهایی باشد که می تواند محتوای ویدئویی مناسب را به مخاطبان مناسب ارائه دهد.

اگر قصد دارید تبلیغات ویدیویی اجرا کنید، در نظر داشته باشید که اکثر مردم محتوای فیس بوک را در تلفن همراه مصرف می کنند و 68٪ از این پلتفرم منحصراً از این طریق استفاده می کنند. به این ترتیب، فرمت ویدیوی عمودی از طریق استوری های فیس بوک برای تبلیغات ویدیویی فیس بوک محبوب تر می شود. تحقیقات خود فیس بوک نشان می دهد که 50 درصد از کاربران دوست دارند از طریق Stories با محصولات جدید آشنا شوند و 46 درصد از برندها می خواهند که از محصول برای راهنمایی و مشاوره استفاده کنند.

اینستاگرام

اینستاگرام یک پلت فرم محبوب برای مشتریان برای کشف و تعامل با برندها است. مانند محصول خواهر خود، فیس بوک، محتوای ویدیویی عمودی کوتاه (به نام قرقره و داستان) برای بازاریابی ویدیویی و تبلیغات ویدیویی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

اینستاگرام همچنین از هر دو فرمت طولانی تر برای ویدیوهای تا 10 دقیقه پشتیبانی می کند. هشتگ‌ها و پست‌های اینفلوئنسر حمایت‌شده به‌ویژه در اطلاع‌رسانی یک کسب‌وکار مؤثر هستند.

TikTok

TikTok سریع‌ترین شرکت رسانه‌ای در حال رشد از سال 2022 است. برای برندها، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر ویدیو فرصت‌های زیادی را برای پول بازاریابی ویدیویی شما ارائه می‌کند—این شرکت بالاترین نرخ تعامل را در میان همه برنامه‌های اجتماعی تلفن همراه دارد و کاربران به طور متوسط هزینه می‌کنند. 95 دقیقه در روز با استفاده از TikTok.

با توجه به اینکه تنها 35 درصد از کسب‌وکارها در یک نظرسنجی از TikTok به‌عنوان پلتفرمی برای تبلیغات خود نام می‌برند، فضای زیادی برای برجسته شدن برندها وجود دارد. در اینجا اصالت مهمتر از پولیش است. به همین دلیل است که اینفلوئنسر مارکتینگ با محتوای ویدیویی می تواند راهی موثر برای دستیابی به مخاطبان باشد. مارک‌هایی که می‌توانند از صداها و میم‌های پرطرفدار استفاده کنند نیز می‌توانند توجه را در TikTok جلب کنند.

اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی در TikTok یک راه عالی برای جلب نظر مصرف کنندگان Gen Z یا Gen Alpha است.

لینکدین

اگر یک شرکت B2B (لینکدین بهترین پلتفرم اجتماعی برای این منظور در نظر گرفته می شود) یا برای استارتاپ خود استخدام می کنید، لینکدین ممکن است یک ابزار بازاریابی ویدئویی موثر باشد. این همچنین می‌تواند پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایده‌آلی برای تأثیرگذاران و سازندگان ایجاد یک برند شخصی و جذب مشتریان و مشارکت برند باشد. از ویدیوی کوتاه و بهینه شده برای موبایل برای بیان داستان خود استفاده کنید.

یوتیوب

پس از گوگل، یوتیوب دومین وب سایت محبوب در جهان است. این یک موتور جستجو به عنوان یک پلت فرم اجتماعی در نظر گرفته می شود و بسیاری از برندها از ترافیک ارگانیک سود می برند. یک رویکرد خوب سئو و بازاریابی محتوا می تواند به نمایش ویدیوهای برند شما در نتایج جستجو در YouTube و Google کمک کند.

محتوا و قالب در پلتفرم متفاوت است، اما با افزایش استفاده از تلفن همراه و محبوبیت محتوای سبک TikTok، برندها باید به آزمایش YouTube Shorts فکر کنند. الگوریتم یوتیوب کانال‌هایی را با آپلود ویدیو و محتوای ثابت با کلمات کلیدی سئوی هدفمند، موضوعات پرطرفدار و جذابیت گسترده ترجیح می‌دهد.

Vimeo

Vimeo یکی دیگر از پلتفرم‌های میزبانی ویدیوی محبوب است، اما کمتر برای جذب طرفداران و بیشتر توسط حرفه‌ای‌هایی که به دنبال ویژگی‌های فنی خاص مانند سفارشی‌سازی، امکان آپلود ویدیوهای با کیفیت بالاتر و تنظیمات حریم خصوصی دقیق‌تر هستند، استفاده می‌شود.

این یک پلت فرم عالی برای سازندگان و حرفه‌ای‌هایی است که ویدیوهایی با ارزش تولید بالا مانند قرقره‌های نمایشی، لوک‌بوک‌های ویدیویی و مستندهای برند تولید می‌کنند. Vimeo اغلب برای تعبیه دارایی های بازاریابی ویدئویی در وب سایت ها استفاده می شود.

در مورد تبلیغات ویدیویی چطور؟

پیش بینی می شود که هزینه تبلیغات ویدیویی دیجیتال در ایالات متحده تا سال 2026 به 134.5 میلیارد دلار در سال برسد. جایی که شما برای بازاریابی ویدیویی پولی انتخاب می کنید به برند، محتوا و مخاطبان شما بستگی دارد.

برای مثال، یوتیوب چندین گزینه برای تبلیغات دارد، از جمله تبلیغات سنتی بازاریابی غیر ویدئویی. و قابلیت‌های هدف‌گیری تبلیغات قوی پلتفرم ویدیویی به شما امکان می‌دهد به مخاطبان خاص دسترسی پیدا کنید.

در TikTok، می‌توانید برای تبلیغات درون فید که به‌صورت یکپارچه با محتوای ارگانیک در حین پیمایش کاربران ظاهر می‌شوند، پرداخت کنید. طبق گفته TikTok، کاربران روی پلتفرم ۱.۵ برابر بیشتر احتمال دارد محصولی را که در فید خود کشف کرده‌اند، بلافاصله خریداری کنند.

درباره نحوه عملکرد تبلیغات ویدیویی در هر پلتفرم رسانه اجتماعی، از جمله هزینه‌ها، ROI، انواع تبلیغات و نحوه شروع بیشتر بدانید:

برند شما در سال 2023 به محتوای ویدیویی نیاز دارد

واضح است که ویدئو راه آینده است. ویدیو بر بزرگ‌ترین و سریع‌ترین پلتفرم‌های در حال رشد از YouTube تا TikTok تسلط دارد و برندهای بیشتری به عنوان بخشی از استراتژی‌های خود برای دستیابی به مشتریان از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند.

با افزایش رقابت در این فضا، برای بازاریابان ویدیو مهم است که به طور مداوم کمپین ها و محتوای خود را ارزیابی کنند. در جریان روندها باشید و با رویکرد خود برای ارائه محتوای ویدیویی مورد نظر مخاطبان زیرک باشید. و به یاد داشته باشید، بهترین بازاریابی ویدیویی شبیه بازاریابی نیست – با مخاطبان ارتباط شخصی برقرار کنید و به روشی معتبر که ارزش های برند شما را منعکس می کند، مشارکت کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT