چالش کار از راه دور

7 چالش کار از راه دور و نحوه غلبه بر آنها

زمان مطالعه 7 دقیقه

کار از راه دور با موانع زیادی همراه است، بنابراین مهم است که برای همه آنها آماده باشید. در اینجا چند نکته برای مقابله با چالش های کار از راه دور آورده شده است.

انعطاف پذیری برای کار از محلی راحت، پس انداز بیشتر، تعادل بهتر بین کار و زندگی، زندگی بدون رفت و آمد، و موارد دیگر چیزی است که بسیاری را در مورد کار از راه دور هیجان زده می کند. سبک کار در حالی که مزایای خود را دارد، با چالش هایی نیز همراه است که می تواند مانع پیشرفت شما شود.

خبر خوب این است که با استراتژی ها و ابزارهای مناسب، می توانید بر هر مانعی که با پیشرفت در نقش شغلی شما پیش می آید، غلبه کنید. بیایید به برخی از چالش‌های رایج همراه با راه‌حل‌های آن‌ها نگاهی بیندازیم تا راه شما را به سمت یک حرفه موفق از راه دور تضمین کنیم.

1. چالش کار از راه دور: نقص فنی

چالش کار از راه دور

چالش کار از راه دور

لازم نیست نگران مشکلات فنی در محل کار خود باشید، زیرا یک تیم فناوری اطلاعات حضوری خواهید داشت که به شما در حل همه مشکلات کمک می کند. با این حال، کار از خانه یا از راه دور مستلزم آن است که بیشتر اوقات آماده باشید تا خودتان مسائل را حل کنید. به‌علاوه، اگر در فناوری تسلط ندارید، در چنین موقعیت‌هایی بیشتر درگیر مبارزه و حل مشکلات می شوید.

برای اطمینان از عملکرد بهتر، می توانید از تیم فنی خود بخواهید که سیستم شما را به طور مکرر در طول ماه بررسی کنند و از چالش های فنی اجتناب ناپذیر جلوگیری کنند. حتی بهتر از آن، ما مقاله‌ای در مورد رایج‌ترین مشکلات فنی کار از راه دور و نحوه رفع آن‌ها بدون نیاز به تکیه زیاد به تیم خود داریم.

2.چالش کار از راه دور:  ارتباطات ضعیف در محل کار

چالش کار از راه دور:  ارتباطات ضعیف در محل کار

چالش کار از راه دور:  ارتباطات ضعیف در محل کار

یکی از چالش های مهم مرتبط با کار از راه دور، ارتباط است. عدم تعامل حضوری می تواند منجر به ایجاد ارتباط نادرست شود و باعث شود که شما از تیم خود جدا شوید. از این رو، برقراری ارتباط موثر با تیم برای انتقال پیام شما ضروری است. این به شما کمک می کند تا از هرگونه سردرگمی و همچنین تاخیر در انجام وظایف خود جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از ارتباط نادرست، اهداف و انتظارات خود را در طول مکالمات و جلسات آنلاین مشخص کنید. سعی کنید بیشتر از طریق تلفن و کنفرانس ویدیویی به جای پیام های متنی ارتباط برقرار کنید تا به شما کمک کند افکار خود را به طور موثرتر منتقل کنید. علاوه بر این، با استفاده از چت‌های دوستانه و ایده‌های استراحت مجازی با صرف قهوه برای بهبود تعامل در محل کار، با تیم خود شرکت کنید.

استفاده از ابزارها و پلتفرم های مناسب می تواند به شما کمک کند تا از هر چالش ارتباطی از راه دور غلبه کنید. در اینجا چند ابزار وجود دارد که به شما کمک می‌کند بر چالش‌های ارتباطی تیم از راه دور غلبه و ارتباط معناداری با همکاران خود ایجاد کنید.

3.چالش کار از راه دور: کار در مناطق زمانی مختلف

چالش کار از راه دور: کار در مناطق زمانی مختلف

چالش کار از راه دور: کار در مناطق زمانی مختلف

یک شغل از راه دور فرصت های زیادی را برای تعامل با یک تیم جهانی برای شما باز می کند. کار با یک تیم جهانی به شما کمک می کند تا تنوع فرهنگی را کشف کنید، ایده ها را به اشتراک بگذارید و تجربیات یادگیری زیادی داشته باشید.

با این حال، همکاری می تواند چالش برانگیز باشد زیرا شما و تیمتان در مناطق زمانی مختلف کار می کنید. تأخیر در دریافت بازخورد (feedback)، ایمیل‌ها و کاهش تعامل با تیم، برخی از چالش‌های متعددی است که در حین کار با یک تیم راه دور جهانی با آن مواجه هستیم.

بسیاری از ابزارها و پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با یک تیم از راه دور در مناطق زمانی متعدد کار کنید و به اهداف خود برسید، بدون اینکه از دستیابی به اهداف خود به خطر بیافتید. علاوه بر این، تیم خود را برای به اشتراک گذاری مناطق زمانی ترجیحی و عادی سازی کار بر روی مناطق زمانی ناهمزمان را قبل از تلاش برای تماس با آنها یا تعیین هر گونه ضرب الاجل تشویق کنید.

4.چالش کار از راه دور: مسائل بهره وری

چالش کار از راه دور: مسائل بهره وری

چالش کار از راه دور: مسائل بهره وری

در حالی که کار از راه دور می تواند رهایی بخش باشد، اگر به کار بدون نظارت یا کسی در اطراف خود عادت نداشته باشید، به احتمال زیاد با مشکلات بهره وری روبرو خواهید شد. برای کارگران باتجربه از راه دور نیز طبیعی است که در طول زمان با چنین چالش هایی روبرو شوند. مشکلات بهره وری می تواند منجر به شکست در برنامه ریزی وظایف خود در طول روز، مسائل مربوط به مدیریت زمان، مشکل در مدیریت تعادل کار و زندگی و موارد دیگر شود.

برای غلبه بر آن، عادات پیشگیرانه را در طول روز در خود تلقین کنید، که شامل برنامه ریزی وظایف خود در طول روز تا تشویق به مراقبت از خود در پایان روز می شود. علاوه بر این، استفاده از بهترین ابزار کار از راه دور برای افزایش بهره وری می تواند به شما کمک کند تا کارها را انجام دهید و سازماندهی کنید.

5.حواس پرتی

چالش کار از راه دور: حواس پرتی

چالش کار از راه دور: حواس پرتی

وقتی در خانه کار می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی با کوچک ‌ترین چیزهای اطرافتان، مانند تلفن، شبکه‌های اجتماعی یا حتی تمایل دائمی به حرکت کردن، حواستان پرت شود. این می تواند شما را عقب بیندازد و شما را از دستیابی به اهدافتان باز دارد.

وسایل خود را نزدیک خود نگه دارید، تا مجبور نباشید از جای خود بلند شوید. همچنین، سعی کنید محیطی بدون سروصدا را در محل کار خود، چه در خانه، چه در یک کافه، یا در یک فضای کاری، حفظ کنید تا از حواس پرتی دوری کنید.

شما می توانید نحوه استفاده از تکنیک پومودورو را یاد بگیرید، که روشی موثر برای تمرکز بر روی وظایف شما با تنظیم یک تایمر با مدت زمان ثابت برای خود است. این به شما این امکان را می دهد که در کار خود تمرکز حواس را تمرین کنید و بدون اینکه اجازه دهید عوامل حواس پرتی روی شما تأثیر بگذارند، آنها را انجام دهید.

6.چالش کار از راه دور: عدم تعامل اجتماعی

چالش کار از راه دور: عدم تعامل اجتماعی

چالش کار از راه دور: عدم تعامل اجتماعی

کار از راه دور می تواند احساس انزوا ایجاد کند. در صورت عدم مراقبت می تواند منجر به مشکلات بهداشت روانی ضعیف مانند افسردگی یا اضطراب شود. تجربه فقدان تعامل اجتماعی، به ویژه به دلیل ساعات طولانی کار از راه دور، معمول است. حتی اگر ترجیح می دهید به تنهایی کار کنید، عدم ارتباط حضوری ممکن است بر بهره وری شما تأثیر بگذارد و باعث شود با گذشت زمان احساس قطع ارتباط کنید.

برای کنار آمدن با این وضعیت، می‌توانید در برقراری ارتباط با همکارانتان از طریق تماس‌ها و پیام‌ها فعال باشید. چند جلسه هم فکری برگزار کنید تا با هم تیمی های خود در نرم افزارهای کنفرانس ویدیویی مانند زوم، Google Meet و تیم های مایکروسافت تعامل داشته باشید.

علاوه بر این، می توانید برای برقراری ارتباط با مردم و ایجاد ارتباطات معنادار، بیشتر در فضاهای کار مشترک کار کنید. حتی محاصره کردن خود با افراد بدون ارتباط مستقیم می تواند باعث شود کمتر احساس تنهایی کنید و بیشتر در ارتباط باشید.

7.استرس و فرسودگی شغلی

چالش کار از راه دور: استرس و فرسودگی شغلی

چالش کار از راه دور: استرس و فرسودگی شغلی

کار در خانه مسئولیت‌های خانه را افزایش می‌دهد و نیازهای خانواده‌تان را برآورده می‌کند در حالی که سعی می‌کنید روی شغلتان تمرکز کنید. این می تواند منجر به استرس و فرسودگی اجتناب ناپذیر شود. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط FlexJobs، 75 درصد از مردم در حین کار از راه دور دچار فرسودگی شده اند.

علاوه بر این، ساعات کاری طولانی‌تر در کار از راه دور رایج است. می تواند استرس ایجاد کند و بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.

ایجاد یک برنامه کاری سازمان یافته، از جمله استراحت های بیشتر، به شما کمک می کند تا احساس شادابی کنید. با کارفرمای خود ارتباط برقرار کنید تا حد و مرزهای کار و زندگی را تعیین کنید و از کار کردن برای ساعات طولانی خودداری کنید. سلامت خود را با ورزش، تمرین مدیتیشن و خواب با کیفیت به طور منظم در اولویت قرار دهید.

مانند یک حرفه ای بر چالش های کار از راه دور غلبه کنید

در حالی که کار از راه دور فواید زیادی به همراه دارد، تا زمانی که برای حفظ آن کارآمد و منظم نباشید، به شما کمک نمی‌کند تا به تعادل بین کار و زندگی دست یابید. مطمئناً راه حل های ذکر شده در بالا برای مقابله با چالش های کار از راه دور شما مفید خواهد بود.

آنها را به طور مداوم دنبال کنید تا برنامه خود را در مسیر درست نگه دارید و سلامت خود را برای غلبه بر آنها در اولویت قرار دهید. بدانید که شما تنها نیستید که با آن دست و پنجه نرم می کنید، و هر روز با رشد در حرفه خود انگیزه ایجاد کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT