تحلیلگر تحقیقات بازار

چگونه یک تحلیلگر تحقیقات بازار شویم: راهنمای نهایی

زمان مطالعه 6 دقیقه

یک تحلیلگر تحقیقات بازار یکی از پردرآمدترین مشاغل موجود است. دریابید که درباره چیست، چرا مهم است و چگونه می توانید یکی شوید.

برای ایجاد یک کسب و کار موفق، باید درک مردم از محصولات یا خدمات خود را درک کنید. این افراد علاقه مند به یک محصول هستند که بازار را تشکیل می دهند. بدون این افراد، بازاری برای فروش وجود ندارد.

از این رو، درک نیازهای افراد و رفتار خرید برای فروش محصول به عنوان راه حلی برای آنها ضروری است. این جایی است که یک تحلیلگر تحقیقات بازار وارد می شود. این مقاله با نشان دادن مراحل شروع کار، شما را در مسیر تبدیل شدن به یک تحلیلگر تحقیقات بازار راهنمایی می کند.

تحلیل تحقیقات بازار چیست؟

تجزیه و تحلیل تحقیقات بازار فرآیند انجام یک مطالعه گسترده از بازار هدف و مشتریان شما است. این به شما امکان می دهد نیازهای کاربران و چرایی خرید یک محصول را درک کنید. سپس، می توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک محصول ارزشمند استفاده کنید که برای مشتریان شما جذاب باشد و مشکلات آنها را حل کند.

این فرآیند همچنین شامل تجزیه و تحلیل رقبای شما نیز می شود. این مرحله شما را قادر می سازد تا استراتژی های موثری برای شکست دادن آنها، به دست آوردن سهم بیشتری از بازار و تسلط ایده آل بر بازار طراحی کنید. تحقیقات بازار موثر ممکن است هفته ها و گاهی ماه ها طول بکشد تا داده های دقیقی در مورد پویایی بازار هدف ارائه دهد. اما پاکسازی مناطق خاکستری در مورد اتفاقات صنعت ضروری است.

شرکت‌هایی که به دنبال رشد هستند، همیشه به داده‌های تحقیقات بازار برای دستیابی به بینش در بازار و تعیین بهترین گام‌های بعدی برای کسب‌وکار متکی هستند. اطلاعاتی که به عنوان تحلیلگر تحقیقات بازار در اختیار این شرکت ها قرار می دهید اغلب برای تعیین خط مشی ها و محصولات شرکت بسیار مهم است. در نتیجه، آنها می توانند کمپین های بازاریابی موثرتر و استراتژی های قیمت گذاری را طراحی و اجرا کنند.

تحقیقات بازار در چشم انداز کسب و کار امروز چقدر اهمیت دارد؟

تحقیقات بازار برای شرکت ها ضروری است تا بازار هدف خود را بشناسند و قطب نما را برای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن کسب و کار خود و فروش به مشتریان ارائه دهند. همچنین به کاهش ریسک های تجاری کمک می کند. شرکت‌هایی که تحقیقات بازار را در فعالیت‌های خود به کار نمی‌گیرند، به احتمال زیاد مشتریان خود را از دست می‌دهند.

بنابراین، آنها ممکن است در عرض چند سال از کار بیفتند زیرا با تقاضاها و روندهای دائمی در حال تغییر بازار هماهنگ نیستند. به همین دلیل است که تحلیلگران تحقیقات بازار در چشم انداز کسب و کار امروز حیاتی هستند.

در نتیجه، تقاضا برای تحلیلگران تحقیقات بازار بسیار زیاد است و در دهه آینده حتی سریعتر رشد خواهد کرد. ارقام اداره آمار کار ایالات متحده چشم انداز شغلی این صنعت را 22 درصد نشان می دهد و متوسط ​​دستمزد سالانه حدود 64000 دلار است.

چگونه یک تحلیلگر تحقیقات بازار شویم

برای شروع کار خود به عنوان یک تحلیلگر تحقیقات بازار، باید با بازارهای هدف آشنا باشید و در عین حال دارای مهارت های حرفه ای برای استفاده از آن دانش به روش های مفید برای مشتریان یا کارفرمایان خود باشید. در اینجا کاری است که باید انجام دهید تا یک تحلیلگر تحقیقات بازار شوید.

1. مدرک بازاریابی یا معادل آن را دریافت کنید

برای اینکه شما یک تحلیلگر تحقیقات بازار شوید، مطمئناً باید تحصیلات خود را با حداقل مدرک لیسانس در موضوعی مرتبط با بازاریابی یا مدیریت بازرگانی کسب کنید. مدرک بازاریابی توصیه می شود زیرا شما را در معرض مفاهیم بازار مانند قیمت گذاری، مکان، محصول و روابط مصرف کننده قرار می دهد.

با این حال، مدرک مدیریت بازرگانی نیز ارزشمند است زیرا شما را با دانش پایه اقتصاد، حسابداری مالی و آمار مسلح می کند. علاوه بر این، شما می توانید یک تحلیلگر تحقیقات بازار با مدرک روانشناسی شوید، زیرا بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار خرید مصرف کننده ارائه می دهد.

دریافت مدرک، سرعت درک کامل برخی از مهم‌ترین مفاهیمی را که انگیزه انسانی، هزینه‌های مصرف‌کننده و بخش‌های بالقوه مشتریان را هدایت می‌کنند را برای شما تعیین می‌کند. اینها در تحلیل تحقیقات بازار بسیار مهم هستند.

2. نحوه سازماندهی داده های تحقیق را بیاموزید

به عنوان یک تحلیلگر تحقیقات بازار، شما با داده های زیادی از تحقیقات و نظرسنجی های بازار کار خواهید کرد. این داده‌ها مایه حیات کار شما هستند و نحوه مدیریت آن، موفقیت یا شکست کمپین شما را تعیین می‌کند. از این رو، یادگیری نحوه مرتب ‌سازی و ذخیره داده‌ها یک مهارت ارزشمند است که باید از آن برخوردار باشید. استفاده از نکاتی برای یادگیری سریع Microsoft Excel، Google Sheets و Tableau می تواند در این راه برای شما بسیار مفید باشد.

هنگام سازماندهی داده های تحقیق، جایی برای اشتباه یا اشتباه محاسباتی وجود ندارد. رقبای شما آماده خواهند بود تا از آن برای برتری در بازار استفاده کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، با مقادیر کمتری از داده‌ها تمرین کنید که به راحتی بتوانید با دقت سازماندهی کنید. سپس، به تدریج داده های انبوه را دریافت کنید و به جزئیات توجه کنید.

3. سایر مهارت های فنی و نرم لازم را توسعه دهید

برای موفقیت به عنوان یک تحلیلگر تحقیقات بازار باید طیف گسترده ای از مهارت ها را داشته باشید. به عنوان مثال، شما باید مهارت های تحلیلی قوی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله، تجزیه و تحلیل داده ها و استدلال منطقی داشته باشید. این مهارت‌ها شما را قادر می‌سازد کارآمدی کار کنید، زیرا توجه به جزئیات و تفسیر صحیح داده‌ها بخش‌های حیاتی کار شما هستند.

همچنین، مهارت‌های ارتباطی کلامی و نوشتاری عالی ضروری است، زیرا این شغل مستلزم ارائه یافته‌های خود و ارائه گزارش است. اینها می تواند با اعضای تیم، مشتریان و سایر ذینفعان باشد. این کار می تواند فشار بالایی نیز داشته باشد، بنابراین شما باید بتوانید تحقیقات عمیق و مرتبط را در بازه های زمانی کوتاه انجام دهید.

می‌توانید مهارت‌های فنی مانند نحوه استفاده از Power BI یا Tableau برای تجزیه و تحلیل داده‌ها را بیاموزید. علاوه بر این، گذراندن دوره‌های آنلاین و شرکت در برنامه‌های صدور گواهینامه، کارگاه‌ها یا آموزش‌ها می‌تواند کار شما را بسیار دور کند.

4. تجربه کاری مرتبط به دست آورید

شما باید تجربه کار با داده های به موقع را داشته باشید تا به طور کامل به عنوان یک تحلیلگر تحقیقات بازار شناخته شوید. شما می توانید با انجام پروژه های تحقیقاتی شخصی بازار یا درخواست موقعیت های کارآموزی برای کسب تجربه به عنوان یک تحلیلگر تازه کار تحقیقات بازار شروع کنید. اینها به شما کمک می کنند تا سبد خود را بسازید.

همچنین می‌توانید برای نقش‌های تحلیلگر تحقیقات بازار در سطح ورودی درخواست دهید تااز نردبان بالا بروید. درخواست فرصت ها در آژانس های تبلیغاتی یا بازاریابی یک شروع عالی است، اگرچه ممکن است بخواهید به صنایع دیگر نگاه کنید. با این حال، توصیه می کنیم برای افزایش شانس خود برای یافتن سریع شغل، مدرک پیشرفته ای مانند کارشناسی ارشد دریافت کنید.

5. ایجاد یک شبکه حرفه ای قوی از مخاطبین

ایجاد یک حرفه در تجزیه و تحلیل تحقیقات بازار زمانی آسان تر است که شما تماس های گسترده ای در داخل و خارج از صنعت خود داشته باشید. بنابراین، شما باید آن مخاطبین را تا آنجا که می توانید با دقت توسعه دهید. اگرچه مردم در مورد شایستگی پرداخت برای LinkedIn Premium بحث می کنند، ابزارهایی مانند آن می توانند به شما در ایجاد شبکه و افزایش تعامل خود با همسالان (peers) و کارفرمایان بالقوه کمک کنند.

همچنین می توانید در رویدادهای حرفه ای شبکه ، سمینارها و کنفرانس ها شرکت کنید تا مهارت های ارتباطی و ارائه خود را بهبود ببخشید. اینها دید شما را افزایش می دهند و شما را از روندها و فرصت های فعلی بازار آگاه می کنند.

6. در دوره های آنلاین شرکت کنید

اگر می خواهید بدون گذراندن مسیر آموزش رسمی، مسیر سریعی را به دنیای تحلیل تحقیقات بازار وارد کنید، دوره های آنلاین نقطه شروع عالی هستند. چندین گزینه فوق العاده وجود دارد، از جمله:

. تخصص تحقیقات بازار، ارائه شده توسط UC Davis از طریق Coursera

. تحقیقات بازار و رفتار مصرف کننده، ارائه شده توسط مدرسه تجارت IE از طریق Coursera

. برنامه ریزی استراتژیک و تحقیقات بازار، ارائه شده توسط آکادمی Saylor از طریق Alison

اکنون سفر (Journey) تحلیلگر تحقیقات بازار خود را شروع کنید

تقاضا برای تحلیلگران تحقیقات بازار به این معنی است که افرادی که وارد این صنعت می شوند اکنون این فرصت را دارند که در کسب و کار و عملیات خود تغییر ایجاد کنند و وارد عصر دیجیتال جدید شوند. آموزش و مهارت های مورد نیاز برای ایجاد یک شغل قوی در این زمینه را دریافت کنید.

با همکاران حرفه ای ارتباط برقرار کنید و برای رفع نیازهای مشتریان و کارفرمایان شروع به کار کنید. فرصت ها بی پایان هستند و پیروی از مراحل ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا به عنوان یک تحلیلگر تحقیقات بازار در بازار کار موفق شوید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT