طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

چگونه یک طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

زمان مطالعه 8 دقیقه

آیا به یک لوگوی کشنده یا طراحی وب سایت نیاز دارید؟ یک بنر تبلیغاتی فانتزی یا کارت ویزیت جدید می خواهید؟  چگونه طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم؟

نام تجاری شما تأثیری ماندگار بر مشتریان شما ایجاد می کند، و ضروری است که این تصور مثبت باشد و دیدگاه شما را منعکس کند. طراحی اشتباه می تواند منجر به مشتریان کمتر، تبدیل کمتر و دلارهای واقعی از دست رفته شود. بنابراین پیدا کردن یک طراح گرافیک مستقل مناسب برای پیاده سازی چشم انداز شما بسیار مهم است.

مرحله 1 – تفاوت های بین طراحان گرافیک، طراحان وب و توسعه دهندگان وب را درک کنید

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

ممکن است شنیده باشید که این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت های بزرگی وجود دارد و مهم است که هنگام استخدام بین آنها تمایز قائل شوید.

طراح گرافیک چیست؟

طراح گرافیک (همچنین به عنوان یک گرافیست نیز شناخته می شود) یک اصطلاح کلی برای هنرمندی است که با هر نوع طراحی بصری تجربه دارد. آنها می توانند در رسانه های چاپی (مجلات، بیلبوردها، بروشورها، و غیره) یا رسانه های وب (لوگو، عکس، طراحی وب سایت و غیره) کار کنند.

تصویرگر چیست؟

تصویرگر هنرمندی است که تصاویر دو بعدی برای شرکت ها و صنایع مختلف مانند طراحی مد، کتاب های کودکان، مجلات، کتابچه های راهنمای پزشکی، وب سایت ها، طرح های فنی و تبلیغات ایجاد می کند. آنها اغلب در ترسیم مفاهیم از ابتدا تجربه دارند. درباره طراحی گرافیک در مقابل تصویرسازی بیشتر بخوانید.

طراح وب چیست؟

طراح وب نوع خاصی از طراح گرافیک است که در طراحی بصری و قابلیت استفاده وب سایت ها تخصص دارد. آنها بر روی بخش جلویی یک وب سایت و زیبایی شناسی مانند طرح بندی صفحه، رنگ ها، فونت ها و تصاویر متمرکز هستند.

توسعه دهنده وب چیست؟

یک توسعه‌دهنده وب روی جنبه‌های فنی «بک‌اند» یک وب‌سایت مانند «برش دادن» طراحی تصویر یک وب‌سایت به HTML/CSS، کدنویسی، بهینه‌سازی تصاویر و غیره تمرکز می‌کند. خاموش کردن و ساختن “جرات” نادیده وب سایت.

در حالی که گاهی اوقات بین طراحان وب و توسعه دهندگان وب همپوشانی وجود دارد، همه طراحان توسعه دهندگان خوبی نیستند و بالعکس. اگر روی یک پروژه مبتنی بر وب کار می کنید و می توانید یک فرد مجرد در هر دو زمینه را پیدا کنید که فوق العاده است. اگر نه، ممکن است لازم باشد یک منبع برای انجام کارهای هنری خود و دیگری برای تبدیل آن به یک وب سایت کارآمد پیدا کنید.

مرحله 2 – از اطراف برای ارجاع درخواست کنید

از همکاران، دوستان و خانواده خود بپرسید که آیا گرافیست ماهری را می شناسند.

یک ارجاع خوب باعث صرفه جویی در وقت، انرژی و کاهش خطر می شود.

قبل از شروع جستجو برای هر فریلنسر، سعی می کنم به این فکر کنم که آیا کسی است که من می شناسم که در وضعیت مشابهی بوده و توصیه خوبی داشته باشد.

مرحله 3 – خدمات طراحی گرافیک جایگزین را در نظر بگیرید

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

قبل از شروع جستجوی یک طراح گرافیک مجرد، استفاده از انواع دیگر خدمات طراحی گرافیک مانند طراحی گرافیک نامحدود، جمع سپاری، و وب سایت های مستقل طراحی گرافیک را در نظر بگیرید.

طراحی گرافیک نامحدود چیست؟

طراحی گرافیکی نامحدود به این معنی است که شما هر تعداد که می خواهید مفاهیم طراحی و بازنگری را با هزینه ثابت ماهانه دریافت می کنید. تنها محدودیت این است که طراحان درخواست‌ها را یکبار انجام می‌دهند، مگر اینکه برای بیش از یک طراح مبلغ کمی اضافی بپردازید. اکثر تیم های طراحی در خارج از کشور هستند و درخواست ها را در طول شب هنگام خواب تکمیل می کنند.

اکثر خدمات نامحدود طراحی گرافیک حدود 400 دلار در ماه هزینه دارند.

Crowdsourcing چیست؟

جمع سپاری به این معنی است که شما از تیمی از طراحان گرافیک دعوت می کنید تا گزینه های طراحی مختلفی را ایجاد کنید که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. شما یک مسابقه طراحی برگزار می کنید که هر کسی می تواند در آن شرکت کند و طرح های متنوعی را برای انتخاب خواهید داشت. شما می توانید بازخورد عمومی را در مورد طرح ها در حین ارسال ارائه دهید تا گروه بتواند روی دیدگاه شما تمرکز کند. در پایان مسابقه می توانید طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در صورت نیاز می توانید برنده را برای کارهای بیشتر استخدام کنید.

مرحله 4 – ایجاد یک آگهی شغلی

اگر استفاده از طراحی گرافیک نامحدود یا جمع سپاری برای شما مناسب نیست، می توانید یک طراح گرافیک مستقل را استخدام کنید. یک دلیل برای جستجوی یک طراح مجرد این است که می خواهید نمونه کارها را مرور کنید تا زمانی که سبک خاصی را پیدا کنید که متناسب با دیدگاه شما باشد. اگر ترجیح می دهید این مسیر را طی کنید، در اینجا بهترین وب سایت های طراح آزاد وجود دارد که می توانید در آنها طراحان گرافیک را جستجو کنید.

در مرحله بعد، باید یک خلاصه خلاقانه بنویسید و شغل خود را پست کنید. وقتی طراحان را در مرحله بعدی پیدا کردید، از آنها دعوت خواهید کرد تا برای کار شما پیشنهاد بدهند.

در اینجا نمونه ای از یک پست شغلی طراحی گرافیک آورده شده است.

مرحله 5 – نامزدهای خود را محدود کنید

برخلاف پیدا کردن یک برنامه نویس وب آزاد، توصیه می کنم از ارسال شغل در یک سایت فریلنسری خودداری کنید و منتظر بمانید تا افراد درخواست دهند. آثار هنری ذهنی هستند و شما واقعا باید یک طراح گرافیک را پیدا کنید که سبکی متناسب با دیدگاه شما داشته باشد. من ترجیح می‌دهم پروفایل‌هایی را با مهارت‌هایی که نیاز دارم مرور کنم و سپس به موارد دلخواهم برسم.

ابتدا می خواهید دسته خاصی از تخصص (مانند “طراحی لوگو” یا “انیمیشن”) را انتخاب کنید. در هر یک از سایت های فریلنسری فوق، انتخاب یک دسته باید برای تکالیف کوتاه مدت واضح باشد. با این حال، برای کارهای طولانی مدت که ممکن است برند شما را در چندین نوع رسانه گسترش دهد، چندان واضح نیست. اگر اینطور است، مرور خود را در یک دسته بندی کلی مانند «طراحی گرافیک» برای پیدا کردن افراد کلی شروع کنید.

برای کمک به محدود کردن جستجوی خود، از عملکردهای فیلتر در این سایت ها استفاده کنید که به شما امکان می دهد نتایج خود را بر اساس نظرات و بازخوردها، مهارت ها و نرم افزارهای خاص، نرخ های ساعتی و غیره اصلاح کنید.

مرحله 6 – وب سایت های طراح آزاد را از نظر سبک و کیفیت بررسی کنید

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

هنگامی که لیست قابل مدیریتی از پروفایل های فریلنسر برای بررسی دریافت کردید، روی هر یک کلیک کنید تا به دنبال نمونه کارها یا وب سایت شخصی بگردید. وب سایت هر طراح مستقل را تا زمانی که سبک هنرمندی را پیدا کنید که با دیدگاه شما مطابقت داشته باشد، مرور کنید. اگر تخصص هنرمند ایجاد انیمه ژاپنی است، اما شما به دنبال Art Frahm هستید، باید به جستجو ادامه دهید.

قبل از صحبت کردن با یک طراح گرافیک خوب، دو چیز اصلی وجود دارد.

یک نمونه کار حرفه ای و عالی که شامل سبک هایی است که برای من جذاب است. همیشه مطمئن شوید که وب سایت های شخصی آنها را نیز بررسی کنید. اگر آنها یکی ندارند، یک پاس بگیرید. اگر در کنار هم قرار نگرفته است، یک پاس بگیرید. این واضح به نظر می رسد، اما نشانگر بسیار خوبی از کیفیت و توجه به جزئیات است.

بازخوردها و نظرات مثبت. به دنبال رتبه‌بندی بازخورد بالا در چندین پروژه باشید، اما برای خواندن نظرات کارفرمایان قبلی نیز وقت بگذارید. شما یک طراح می خواهید که کار با آن آسان باشد و مشتریان قبلی WOW داشته باشد.

مرحله 7 – از یک فریلنسر دعوت کنید تا برای شغل شما پیشنهاد دهد

پس از یافتن نامزدی که دوست دارید، باید دکمه‌ای در کارنامه او وجود داشته باشد تا با آن‌ها تماس بگیرید یا برای آگهی شغلی خود درخواست پیشنهاد دهید.

در اینجا نمونه ای از دعوت از یک طراح گرافیک آورده شده است. می توانید این را بسیار شبیه به آگهی شغلی خود کنید.

مرحله 8 – یک مصاحبه معکوس انجام دهید

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

هنگامی که چند متقاضی دارید، ایده خوبی است که با آنها صحبت کنید و ببینید که آیا آنها مناسب هستند یا خیر. در این مرحله، شما قبلاً نمونه کارهای آنها را دیده اید و در مورد مهارت های آنها مطالعه کرده اید.

اکنون باید بدانید:

آیا آنها توانایی تفسیر دید شما را دارند؟

آیا آنها چندین گزینه را در اختیار شما قرار می دهند و انعطاف پذیری لازم برای تغییر مسیر را بر اساس نظرات شما خواهند داشت؟

عجیب است که مصاحبه معمولی من در زمینه طراحی گرافیک برعکس مصاحبه سنتی است.

هنگامی که با یک طراح صحبت می کنید (از طریق تلفن یا ایمیل)، با اختصاص چند دقیقه به توضیح دیدگاه و الزامات خود شروع کنید. سپس اجازه دهید طراح سوالات را از شما بپرسد. همانطور که آنها سوال می پرسند شما باید این احساس را داشته باشید که آنها چگونه به مشکلات برخورد می کنند و آیا دید شما را درک می کنند یا خیر.

شما می خواهید چند سوال در مورد فرآیند طراحی، قیمت و چارچوب زمانی آنها بپرسید. و نگران نباشید اگر در محل پاسخی نداشتند، به آنها فرصت دهید تا در مورد آن فکر کنند و با شما تماس بگیرند.

وقتی یک طراح پیدا کردید که دیدگاه شما را درک می کند، به او فرصت دهید تا ایده های شما را به واقعیت تبدیل کند!

مرحله 9 – با افراد خلاق مانند افراد فنی رفتار نکنید، آنها متفاوت هستند!

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

طراح گرافیک فریلنسر استخدام کنیم

کار با یک هنرمند بسیار متفاوت از یک برنامه نویس است. در برنامه نویسی، شما الزامات را ارائه می دهید و انتظار یک نتیجه بسیار خاص را دارید. در طراحی گرافیک ممکن است چیزی خلاقانه و غیرمنتظره به دست آورید. و این اغلب می تواند چیز خوبی باشد.

به طراح خود مشکلی را برای حل ارائه دهید، نه راه حل از پیش طراحی شده خود را. به عنوان مثال، به جای درخواست از یک طراح برای یک لوگوی چشمک زن قرمز روشن، از یک طراحی شدید بخواهید که حس فوریت را منتقل کند. طراحان را به عنوان اپراتورهای فتوشاپ برای انجام کارهای بسیار خاص در نظر نگیرید، آنها را به عنوان حل کننده های خلاقانه مسئله در نظر بگیرید و کمی به آنها آزادی عمل بدهید.

هنگام کار با طراحان وب و گرافیک آزاد، اعتماد کلیدی است. درخواست چندین گزینه در شروع یک پروژه کمک می کند. هنگامی که یک ایده سطح بالا را انتخاب کردید، تغییرات طراحی را تکرار کنید و تا زمانی که راضی شوید مرور کنید.

در واقع استخدام یک طراح گرافیک آزاد باید آسان باشد، پیدا کردن یک طراح گرافیک مناسب بخش مشکل است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT