nft در اینستگرام

کاربرد nft در اینستگرام

زمان مطالعه 4 دقیقه

توکن ‌های غیرقابل تعویض (NFT) در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از محبوبیت بالایی برخوردار شدند و حالا حتی اینستاگرام هم قصد دارد از این پدیده استفاده کند. اخبار انتشار NFT ها در پلتفرم اینستاگرام در همه جا پر شده است و سؤالی که اکنون برای خیلی از افراد مطرح می شود این است که NFT ها در اینستاگرام چگونه مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟  در این خبر به بررسی کاربرد nft در اینستگرام می پردازیم.

nft در اینستگرام

nft در اینستگرام

nft در اینستگرام

مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌ گذار شرکت متا، اولین بار در مارس 2022، از به کار گیری NFT ها در پلتفرم اینستاگرام صحبت کرد و سپس در می 2022 در یک پست فیس بوک، به طور کامل اهداف خود در رابطه با استفاده از NFT ها در اینستاگرام را شرح داد. زاکربرگ در یک ویدئو توضیح داد: “ما شروع به آزمایش کلکسیون های دیجیتال NFT در اینستاگرام می کنیم تا سازندگان و مجموعه داران بتوانند NFT های خود را از طریق این پلتفرم به نمایش بگذارند.”

او همچنین اظهار داشت که مجموعه های NFT هر فرد می تواند به نوعی آزادی بیان توصیف شود چرا که افراد می توانند با استفاده از آن‌ها علایق خود را به جهان نشان دهند و شخصیت خود را بیشتر به نمایش بگذارند. 

آدام موسری، رئیس پلتفرم اینستاگرام، با انتشار توییتی در این باره نوشت: «این هفته، ما شروع به آزمایش کلکسیون‌های دیجیتالی با تعداد معدودی از سازندگان و مجموعه ‌داران آمریکایی می‌کنیم که می‌ توانند NFT‌ ها را در اینترنت به اشتراک بگذارند، همچنین اینستاگرام هیچ هزینه ای برای ارسال یا اشتراک گذاری یک مجموعه دیجیتال از هنرمندان و یا خریداران دریافت نخواهد کرد.”

موسری رویکردی مشابه با زاکربرگ را در پیش گرفت و ویدیویی به همراه این خبر در حساب توییتر خود منتشر کرد. موسری در کلیپی که کمتر از دو دقیقه به طول می‌انجامد، بر اهمیت خلاقیت و سیاست های اقتصادی خلاق در پلتفرم اینستاگرام تأکید کرد. او NFT ها را به عنوان فرصتی عالی برای هنرمندان و طراحان معرفی کرد و گفت که هنرمندان از این طریق می توانند از کاری که به آن علاقه‌مند هستند، درآمد مناسبی را کسب کنند و تأیید کرد که از ماه می، کاربران منتخب اینستاگرام می‌توانند NFT‌های ایجاد شده یا خریداری ‌شده را از طریق فید اینستاگرام، استوری یا دایرکت ‌های حساب های کاربری خود به اشتراک بگذارند.

نحوه عملکرد NFT ها در اینستاگرام چگونه است؟

nft در اینستگرام

nft در اینستگرام

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نحوه عملکرد NFT  ها در پلتفرم اینستاگرام به این صورت است که پست‌ های NFT دارای برچسبی در گوشه پایین سمت راست خواهند بود که روی آن نوشته شده است: «کلکسیونی دیجیتال» و به کاربران اجازه می ‌دهد که بتوانند به راحتی پست های دارای NFT را از سایر پست ها تشخیص دهند.

همچنین این کار باعث می شود تا کاربران به ساخت و استفاده از NFT ها بیشتر مشتاق شوند و این پست ها از سایر پست ها قابل توجه تر به نظر برسد. وقتی شخصی روی پست، استوری یا پیام ضربه می‌زند، از طریق لینک های متعدد به پروفایل اینستاگرام مالک و سازنده، نام قطعه و توضیحات هنرمند هدایت خواهد شد.

اینستاگرام از NFT ها روی بلاک چین ‌های اتریوم و Polygon پشتیبانی می ‌کند و Flow و Solana نیز به زودی پس از آن عرضه خواهند شد. هنرمندان و کلکسیونرها می توانند ابتدا از کیف پول های Rainbow، MetaMask و Trust Wallet و به دنبال آن از کیف پول های Coinbase، Dapper و Phantom برای خرید و فروش NFT  ها استفاده کنند. موسری همچنین اشاره کرد که هیچ هزینه ‌ای برای برخورداری از قابلیت NFT ها در این پلتفرم وجود نخواهد داشت که همین امر، به حفظ ماهیت غیرمتمرکز فناوری کمک خواهد کرد. او تصریح کرد که در ابتدا فقط تعداد محدودی از افراد این قابلیت را در دسترس خواهند داشت و اینستاگرام قصد دارد تا در طول زمان قابلیت های مختلف را در دسترس طیف وسیعی از افراد قرار دهد. با این حال، او معتقد است که بهتر است قدم های اولیه با افراد معدود برداشته شود تا همین موضوع باعث شود افراد دیگر زمانی کافی برای کسب آموزش در مورد استفاده از این قابلیت را داشته باشند.

او همچنین قول داد که مردم در چند ماه آینده اخبار و آموزش های بیشتری در مورد آنچه اینستاگرام برای کمک به سازندگان NFT انجام خواهد داد، خواهند شنید. زاکربرگ اعلام کرد که کاربران با استفاده از این قابلیت قادر خواهند بود تا NFT‌ ها را در استوری اینستاگرام خود با استفاده از Spark AR، پلتفرم نرم‌ افزار AR متا، به نمایش بگذارند. Spark AR Hub فیس‌بوک در حال حاضر به کاربران اجازه می ‌دهد تا بتوانند جلوه‌ های بصری AR را ایجاد ‌کرده و آن ‌ها را تبلیغ کرده، به اشتراک‌ بگذارند و مدیریت و ردیابی کنند.

قدم بعدی متا در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر NFT ها چه خواهد بود؟

زاکربرگ در اطلاعیه ویدیویی خود اشاره کرد که علاقه‌مند است از NFT ها در سایر پلتفرم های متا نیز استفاده نماید و تأیید کرد که فیس بوک نیز به زودی این قابلیت را خواهد داشت و سایر برنامه های زیر نظر متا نیز ممکن است از این ویژگی را در آینده ای نزدیک پشتیبانی کنند. 

متا همچنین قصد دارد روی NFT های سه بعدی که با واقعیت افزوده (AR) کار می کنند، سرمایه گذاری نماید. او در نظر دارد تا هنر دیجیتال را به فضاهای فیزیکی بیاورد از طریق آن مردم بتوانند از
آثار هنری دیجیتال در دنیای واقعی استفاده کرده و آنها را بر روی سطوح فیزیکی به نمایش بگذارند.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 24 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT