کارت اعتباری مجازی

شماره‌های کارت اعتباری مجازی و راه‌های دیگر برای افزایش ایمنی پرداخت آنلاین

زمان مطالعه 6 دقیقه

امنیت پرداخت در اینترنت روز به روز تبدیل به یک موضوع داغ می شود. از یک طرف، این به دلیل حجم روزافزون کالاها، خدمات و راه حل های بازی آنلاین است که مردم می توانند بدون خروج از خانه خریداری کنند، و همچنین به دلیل رشد مداوم خریداران فعال که ترجیح می دهند از طریق عملیات مجازی در زمان خود صرفه جویی کنند. از سوی دیگر، تعداد تلاش برای سرقت پول و هویت در وب در حال افزایش است.

امروزه مشکل امنیت پرداخت در فضای مجازی به روش‌های مختلفی مطرح می‌شود که عمدتاً بر این اساس است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را به طور جزئی یا کامل پنهان کنید. این روش ها از نظر ماهیت، دسترسی، راحتی و میزان ناشناس بودن، دسته بندی های زیر را در بر می گیرند:

  • شماره کارت اعتباری مجازی
  • کیف پول دیجیتال
  • شماره کارت اعتباری فوری
  • خدمات کارت نقاب دار
  • VCC پیش پرداخت Ezzocard

اجازه دهید هر یک از این گزینه ها را با جزئیات بررسی کنیم.

شماره کارت اعتباری مجازی

چنین شماره کارتی (یا گاهی اوقات حتی VCC نامیده می شود)، همچنین به عنوان شماره کارت اعتباری یکبار مصرف یا یکبار مصرف شناخته می شود، به یک معنا جایگزین یک بار کارت اعتباری واقعی است. اگر برای این شماره اتفاقی بیفتد، همیشه می توانید آن را دور بریزید و شماره جدیدی بگیرید.

دو دلیل اساسی وجود دارد که چرا مردم به شماره کارت های یکبار مصرف متوسل می شوند: امنیت و راحتی. شما می توانید به سادگی این شماره را به فروشندگان ارائه دهید، نه اینکه جزئیات واقعی کارت بانکی واقعی خود را به آنها بدهید. در صورت بروز هرگونه مشکلی در مورد ایمنی سایت یا فروشنده، می توانید این شماره کارت یکبار مصرف را لغو کنید. بنابراین، نباید نگران سرقت اطلاعات کارت خود یا هرگونه تراکنش متقلبانه با آن باشید، زیرا تنها چیزی که می تواند از شما دزدیده شود همین شماره یکبار مصرف است. و جدای از آن نیازی به گزارش سرقت و سفارش کارت جدید ندارید.

این نوع کارت های اعتباری در مقایسه با کارت های فیزیکی هیچ ویژگی ایمنی اضافی دیگری را ارائه نمی دهند. با این حال، یک شماره کارت مجازی نقش اولین خط دفاعی را بر عهده می‌گیرد، که در صورت لزوم می‌توان آن را به راحتی جایگزین کرد، بنابراین سارقان به جای اطلاعات کارت واقعی، جزئیات کارت اعتباری یک بار مصرف شما را به دست می‌آورند. هنگام استفاده از چنین شماره های VCC، به یاد داشته باشید که آنها ناشناس بودن کامل را تضمین نمی کنند: فقط شماره و برخی دیگر از جزئیات کارت اعتباری واقعی شما پنهان است.

استفاده از شماره های VCC به ویژه در شرایط زیر ارزشمند به نظر می رسد:

خرید آنلاین: استفاده از این نوع شماره کارت هنگام خرید در سایت های مشکوک و مشکوک یا پلت فرم های معاملاتی ناآشنا توصیه می شود. فقط برای اینکه در امنیت باشم.

خدمات اشتراک: ما اغلب در اینترنت مشترک سرویس‌های مختلف می‌شویم و بعداً آنها را فراموش می‌کنیم در حالی که از زمانی که اشتراک به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود، هزینه‌های مکرر از کارت بانکی شما دریافت می‌شود. و در نتیجه، زمان و تلاش زیادی برای لغو اشتراک نیاز است. استفاده از شماره های VCC ممکن است این مشکل را حل کند، زیرا سرویس فقط یک بار می تواند حساب شما را بدهکار کند.

شما باید از خود در برابر نشت اطلاعات محافظت کنید. امروزه سرقت اطلاعات در اینترنت بسیار گسترده شده است. اما اگر هکرها شماره VCC شما را بدزدند، به احتمال زیاد ناراحت خواهند شد، در حالی که فقط چند دقیقه طول می کشد تا یک شماره یکبار مصرف جدید ایجاد کنید.

شما می خواهید پول جیبی برای فرزندان خود فراهم کنید. می توانید به جای دسترسی کامل به کارت بانکی واقعی خود، یک شماره کارت یکبار مصرف با محدودیت هزینه تعیین شده به فرزندان خود بدهید.

استفاده از شماره های VCC به ویژه در شرایط زیر ارزشمند به نظر می رسد:

این کارت ها فقط در اینترنت قابل استفاده هستند.

ممکن است مشکلاتی در بازپرداخت وجود داشته باشد.

هنگام رزرو آنلاین خدمات (اجاره اتومبیل، هتل و غیره) ممکن است از شما درخواست شود که کارت خود را تهیه کنید که در این شرایط خاص غیرممکن است.

شماره کارت های یکبار مصرف محدود است زیرا فقط توسط بانک های خاصی در ایالات متحده آمریکا و فقط برای ساکنان ایالات متحده که دارندگان کارت های صادر شده توسط این بانک ها هستند ارائه می شود.

پرداخت های شما نمی تواند کاملاً ناشناس باشد: فقط اطلاعات واقعی کارت بانکی شما پنهان می شود.

نمی‌توانید چنین کارت‌هایی را به حساب پی پال خود پیوند دهید یا آنها را برای تأیید حساب PayPal و سایر سیستم‌ها اعمال کنید.

کیف پول دیجیتال

کیف پول های دیجیتال جزئیات کارت شما را در مکانی امن (یا در نظر گرفته شده) ذخیره می کنند. هر بار که پرداختی انجام می دهید، یک توکن منحصر به فرد ایجاد می شود که به جای شماره کارت بانکی واقعی شما استفاده می شود.

چنین کیف پول هایی مشابه کارت های یکبار مصرف کار می کنند: هنگام پرداخت در اینترنت، با ایجاد و اعمال یک عدد تصادفی منحصر به فرد، اطلاعات حساب واقعی شما را پنهان می کنند. با این حال، کیف پول های دیجیتال فقط توسط بازرگانان خاص برای پرداخت پذیرفته می شوند.

علاوه بر این، ممکن است نسخه تلفن همراه نداشته باشند و برخی از آنها به شما امکان می دهند از طریق تلفن هوشمند خود (Apple Pay، Google Pay، Samsung Pay) در فروشگاه خرید کنید.

Mastercard Masterpass و Visa Checkout را می توان با هر یک از کارت های بانکی اصلی استفاده کرد، اما باید به خاطر داشته باشید که کیف پول ارائه شده توسط صادرکننده کارت فقط با کارت های همان تسهیلات صادر کننده کار می کند.

شماره کارت های اعتباری فوری

برخی از صادرکنندگان کارت گزینه ای مانند شماره کارت اعتباری فوری را ارائه می دهند که بلافاصله پس از تأیید کار می کنند. American Express، USAA و Capital One تنها مؤسسات صادرکننده‌ای هستند که چنین شماره‌هایی را به همه کارت‌های خود اعطا می‌کنند، در حالی که دیگران این شماره‌ها را فقط به کارت‌های خاص خود می‌دهند.

با وجود شباهت ظاهری، شماره کارت های فوری و شماره کارت های مجازی خیلی شبیه به هم نیستند: اولی با شماره حساب های کارت های بانکی پلاستیکی مربوطه یکسان است، در حالی که دومی با شماره های چاپ شده روی کارت های فیزیکی متفاوت است. از این رو، شماره‌های کارت اعتباری فوری نمی‌توانند ناشناس بودن یا حفاظت اضافی از داده‌ها را تضمین کنند. مزیت اصلی شماره های کارت اعتباری فوری سرعت تحویل آنها است.

خدمات کارت نقاب دار

در واقع، اینها خدمات آنلاینی هستند که جزئیات پرداخت شما را مخفی یا کدگذاری می کنند.

نکته این است که آنها یک VCC ایجاد می کنند که به کارت بانکی واقعی شما یا صندوق خاصی که سپرده گذاری می کنید گره خورده است. اینها، به عبارت ساده، مانند نوعی از کارت های پیش پرداخت یکبار مصرف هستند. بسته به ویژگی های عملکرد یک سرویس خاص، ممکن است بسته ها و روش های مختلفی ارائه شود. همه سرویس‌های کارت ماسک‌دار یک ویژگی مشترک دارند: همه آنها سطح امنیت داده‌های کارت شما را افزایش می‌دهند و پرداخت‌ها را ناشناس‌تر می‌کنند. بسیاری از آنها به شما این امکان را می دهند که نه تنها ابزار پرداخت خود، بلکه سایر اطلاعات شخصی خود را نیز پنهان کنید. این بدان معناست که گیرنده پرداخت نه به شماره کارت شما دسترسی دارد و نه نام واقعی شما را می داند. با این حال، چنین خدماتی نمی توانند ناشناس بودن کامل شما را تضمین کنند زیرا اطلاعات شخصی واقعی شما را به دست می آورند و بنابراین، در صورت لزوم، ممکن است نام مستعار معامله شما را به شما پیوند دهند.

خدمات ماسک در مقایسه با شماره کارت یک بار مصرف می تواند غیر شخصی و راحت تر باشد، بقیه به انتخاب شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که این خدمات دارای محدودیت های منطقه ای هستند: آنها معمولاً فقط برای ساکنان کشورهای خاصی مانند کانادا، ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی در دسترس هستند.

کارت های اعتباری مجازی Ezzocard

در واقع این نوع کارت ها از نظر ایمنی و محرمانه بودن گزینه ایده آلی هستند:

کارت‌های Ezzocard امنیت کامل شما را تضمین می‌کنند: شما به سادگی خطر سرقت را به مقدار باقی‌مانده در کارت مجازی خود کاهش می‌دهید. از آنجایی که کارت هایی با مقادیر اسمی مختلف وجود دارد، چنین ریسکی را می توان به صفر کاهش داد.

شما از ناشناس بودن کامل خود لذت می برید: می توانید کارتی را از طریق پرداخت های ناشناس بدون افشای اطلاعات شخصی خود خریداری کنید و می توانید آن را به هر نامی (از جمله نام مستعار و نام مستعار) و به هر آدرس موجود ثبت کنید.

هنگام خرید و ثبت نام کارت مجازی Ezzocard، نه بررسی هویت انجام می شود و نه شناسنامه یا مدارک دیگری مورد نیاز است.

VCC های Ezzocard، بر خلاف تمام روش های ذکر شده در بالا، می توانند برای تأیید حساب های مختلف (PayPal، iTunes و غیره) استفاده شوند.

Ezzocard VCC به شما امکان می‌دهد در هر فروشگاه آنلاین، از جمله فروشگاه‌هایی که محدوده فروش محدودی دارند، خرید کنید.

استفاده از کارت های مجازی Ezzocard محرمانه بودن اطلاعات شخصی شما و اطلاعات مربوط به کالاها و خدماتی که پرداخت کرده اید را تضمین می کند.

Ezzocard به شما پیشنهاد نمی کند که صرفاً یک کارت اعتباری یک بار مصرف را به صورت آنلاین خریداری کنید – این یک ابزار پرداخت طولانی مدت با طیف گسترده ای از همه ویژگی های ضروری است.

نتیجه

همه ابزارهای بالا برای افزایش ایمنی پرداخت آنلاین، مزایا و معایب خود را دارند که از جمله به نیازها و محل زندگی شما بستگی دارد.

کارت های اعتباری مجازی Ezzocard تنها ابزار پرداخت آنلاین است که امنیت و ناشناس بودن کامل شما را فراهم می کند و در عین حال هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند. شما می توانید آنها را به صورت آنلاین در سراسر جهان دریافت کنید و طیف گسترده ای از پرداخت ها را در فضای مجازی بدون نگرانی در مورد بودجه و امنیت اطلاعات شخصی خود انجام دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT