کارت های پیش پرداخت

مقایسه کارت های پیش پرداخت با سایر کارت های پرداخت

زمان مطالعه 6 دقیقه

علیرغم این واقعیت که امروزه کارت های اعتباری بسیار گسترده شده اند، بسیاری از کاربران هنوز این فرصت را نداشته اند که شایستگی های خود را ارزیابی کنند و مزایا و فرصت هایی را که ارائه می دهند درک کنند. در حالی که از نظر استفاده عملا مشابه کارت‌های پرداخت بدهی یا اعتباری هستند، تعدادی ویژگی جذاب را ارائه می‌دهند، بنابراین در میان سایر محصولات بانکی متمایز هستند. تفاوت در چیست؟

از همان ابتدا باید توجه داشت که در اینجا به کارت‌های صادر شده توسط بانک در شبکه پرداخت بین‌المللی (ویزا و مستر کارت و غیره) اشاره می‌کنیم که ابزارهای پرداخت جهانی هستند و به روش‌های مشابه معمولی استفاده می‌شوند.

بنابراین، اجازه دهید به موضوع بپردازیم.

“کارت پیش پرداخت” چیست؟

بیایید با تمرکز بر تعاریف شروع کنیم.

کارت نقدی یک کارت بانکی است که برای خرید کالاها و خدمات و برداشت پول نقدی که دارنده آن در حساب شخصی خود که چنین کارتی به آن بسته شده است، استفاده می کند. بگذارید بگوییم که این به نوعی کلیدی برای وجوه دارنده آن در حساب بانکی او است.

یک کارت اعتباری برای انجام عملیات مشابه با کارت بدهی طراحی شده است، اما از طریق وجوه بانک صادرکننده آن و در محدوده خط اعتباری آن تأمین مالی می شود. از این رو این نوعی اعتبار غیر نقدی به اشخاص حقیقی است.

کارت پیش‌پرداخت یا با ارزش ذخیره‌شده، کارت بانکی است که برای انجام عملیات مشابه ابزارهای فوق در نظر گرفته شده است، اما از طریق وجوهی که بانک صادرکننده از قبل در حساب تلفیقی خود دریافت می‌کند، تأمین مالی می‌شود.

ما می‌خواهیم در اینجا فقط یک نظر بدهیم: برخی از افراد گاهی اوقات «کارت‌های اعتباری مجازی آنلاین» را جستجو می‌کنند که دلالت بر کارت‌های پیش‌پرداخت دارد. مگر اینکه قصد دریافت اعتبار را داشته باشید، اصطلاح “کارت پیش پرداخت” در این مورد دقیق تر است.

تفاوت کارت های پیش پرداخت با انواع دیگر چیست؟

بنابراین، چه تفاوتی دارد؟

همانطور که از تعاریف بالا می بینیم، کارت های اعتباری و نقدی به گونه ای صادر می شوند که همیشه به یک حساب بانکی خاص متعلق به یک شخص حقیقی یا یک شرکت متصل شوند. بنابراین، شناسایی صاحب پول واقعی که پرداخت می کند، همیشه بسیار آسان است.

هنگام صدور کارت اعتباری، بانک برای مشتری خود حساب شخصی باز نمی کند، بنابراین هیچ اطلاعات شخصی مالک در لحظه صدور و یا زمانی که به دست می آید وجود ندارد. علاوه بر این، دارنده کارت فقط مجاز به استفاده از آن در محدوده ارزش اسمی یا کل وجوهی است که قبلاً واریز شده است. به دلیل فقدان حساب جاری و الزام آور بودن به یک هویت خاص، هر کسی که کارت را در اختیار دارد می تواند از آن استفاده کند. همه این موارد باعث می شود که کارت های بانکی از پیش پرداخت شده با ابزارهای مشابه متفاوت باشند، زیرا تنها مالکان قانونی که دستور صدور و سرویس کارت را صادر کرده اند، مجاز به استفاده از آنها هستند.

انواع کارت های بانکی پیش پرداخت

در واقع، با توجه به اینکه کارت های با ارزش ذخیره شده بسیار متنوعی در بازار وجود دارد، در این مقاله مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد.

به دنبال امکان شارژ مجدد، با کارت های اعتباری قابل شارژ و غیر قابل شارژ مجدد مواجه می شویم.

فرم غیرقابل بارگیری محدود به مقدار مشخصی پول است که ارزش اسمی کارت است و ممکن است فوراً خریداری شود، زیرا در زمان خرید آنها قبلاً صادر شده و به مبلغ مشخصی در حساب بانکی بسته شده اند. در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده و کانادا، کارت‌های پیش‌پرداخت در فروشگاه‌ها به عنوان کارت هدیه فروخته می‌شوند و مشتریان می‌توانند آن‌ها را بدون ارائه کارت شناسایی خود خریداری کنند، چیزی که استفاده از آن‌ها را کاملا غیرشخصی می‌کند.

کارت‌های پیش‌پرداخت قابل بارگیری مجدد به یک حساب گره خورده‌اند، اگرچه عموماً ناشناس هستند. موجودی آنها صفر است و دارنده آنها مجاز است هر زمان که بخواهد حساب را دوباره بارگیری کند. با این حال، علی‌رغم این واقعیت که کارت‌های قابل بارگیری مجدد به یک حساب متصل نیستند، خود آنها نیز غیرشخصی نیستند، زیرا خرید آنها به بررسی هویت نیاز دارد.

بر اساس نوع مشخصات فیزیکی، کارت‌های پیش پرداخت پلاستیکی و مجازی وجود دارند که شبیه کارت‌های بانکی معمولی اعتباری یا نقدی هستند اما نام دارنده روی آن‌ها وجود ندارد. کارت‌های هدیه رایج‌ترین نسخه کارت‌های پیش‌پرداخت غیرقابل شارژ پلاستیکی هستند، اما نمی‌توانید آن‌ها را به‌صورت ناشناس به صورت آنلاین خریداری کنید.

تفاوت اصلی کارت‌های اعتباری مجازی با کارت‌های پلاستیکی این است که کارت‌های پیش‌پرداخت مجازی به صورت فیزیکی وجود ندارند و فقط داده‌هایی وجود دارد که هنگام پرداخت آنلاین از آن‌ها استفاده می‌شود. همه سیستم های مبتنی بر وب آنها را به عنوان فرم های بدهی معمولی می شناسند. با این حال، در آنجا با مشکل مواجه می شویم، زیرا خرید چنین کارت هایی از راه دور و ناشناس عملا غیرممکن است. به عنوان یک قاعده کلی، برای به دست آوردن یک کارت اعتباری مجازی، شخص باید مقیم کشوری باشد که این کارت در آن فروخته می شود، هویت خود را تأیید کند و یک آدرس فیزیکی (یک صندوق پستی) داشته باشد که داده ها از طریق پست معمولی به آن ارسال می شود.

Ezzocard یک کارت بانکی از پیش پرداخت شده مجازی غیرقابل شارژ است و امروزه این تقریبا تنها ابزار مالی است که می توان از راه دور و به صورت ناشناس به صورت آنلاین به دست آورد.

جنبه های خاص کارت های پیش پرداخت

در واقع، کارت‌های اعتباری دارای برخی ویژگی‌ها هستند که از ویژگی‌های اساسی آن‌ها ناشی می‌شود.

آنها باید فعال شوند.

از آنجایی که یک کاربر یا یک واسطه کارت را دیرتر از روز صدور دریافت می‌کند، کارت‌ها در وضعیت غیرعملکردی ذخیره می‌شوند و نمی‌توان آنها را نه ثبت کرد و نه استفاده کرد. به عنوان یک قاعده، آنها در مکان های خرده فروشی توسط فروشنده مستقیماً زمانی که آنها را به مالک تحویل می دهد فعال می شوند یا دارنده کارت خود با تماس با سرویس بانک مربوطه فعال سازی را انجام می دهد. کارت های پیش پرداخت Ezzocard از قبل فعال شده فروخته می شوند.

قرار است ثبت شوند.

هنگام پرداخت با هر کارت بانکی، تأیید نام و آدرس انجام می شود، به همین دلیل است که هر کارت اعتباری باید ثبت شود. از آنجایی که یک چک AVS (سیستم تأیید آدرس) وجود دارد، آدرس صورت‌حساب دارنده باید در واقعیت موجود باشد. در عین حال، کارت‌های اعتباری غیرقابل شارژ را می‌توان به هر نامی از جمله نام مستعار ثبت کرد، در حالی که گاهاً محدودیت‌هایی در آدرس صورتحساب برخی از آنها وجود دارد، از نظر جغرافیایی فقط در یک کشور خاص قابل ثبت هستند.

کارت‌های مجازی Ezzocard با دلار آمریکا را می‌توان در هر آدرس پستی ثبت کرد، در حالی که کارت‌های Ezzocard به دلار کانادا (CAD) نیاز به کارت‌های موجود در کانادا دارند.

آنها محدودیت های ارزش و تاریخ انقضا دارند.

کارت‌های با ارزش ذخیره‌شده نسبت به نسخه‌های بدهی و اعتباری معمولی در معرض محدودیت‌های بسیار شدیدتری در تاریخ انقضا هستند. در اغلب موارد مدت اعتبار آنها از 1 سال تجاوز نمی کند. اما حتی اگر چنین کارتی برای مدت زمان بیشتری اعتبار داشته باشد، پس از 1 سال استفاده از آن کارمزد پردازش بانکی دریافت می شود.

اگر کارت اعتباری غیرقابل بارگیری دارید، مقدار پول شما به ارزش اسمی آن محدود می شود و امکان افزایش مبلغ حتی برای یک سنت وجود ندارد. این را باید در هنگام خرید کارت خود در نظر داشت و گزینه ای با ارزش اسمی بالاتر ترجیح داده می شود.

مزایای کارت های پیش پرداخت

به طور کلی، استفاده از کارت‌های با ارزش ذخیره‌سازی برای انجام تراکنش‌ها مانند زمانی که با محصولات کلاسیک سروکار دارید آسان است. علاوه بر این، با وجود برخی معایب مانند محدودیت های ارزش و تاریخ انقضا، آنها مزایای زیادی را برای صاحبان خود ارائه می دهند، به عنوان مثال:

آنها ممکن است به صورت ناشناس استفاده شوند. کارت ها ثبت نامی را به نام فرضی یا نام مستعار می پذیرند و بنابراین دارنده آن ممکن است برخی از پرداخت های خود را مخفی نگه دارد.

آنها فرصتی برای تأیید حساب های نام فرضی فراهم می کنند. کارت‌های پیش‌پرداخت به دارندگان این امکان را می‌دهند تا حساب‌های خود را در بسیاری از سیستم‌های پرداخت (پی پال، گوگل ادوردز، آی‌افر، و غیره) برای هر نامی که کارت در آن ثبت شده است تأیید شود.

هیچ هزینه پردازشی در طول سال اول استفاده وجود ندارد.

سلام را می توان بلافاصله خریداری کرد. در ایالات متحده و کانادا می توانید کارت های هدیه را مستقیماً از فروشگاه خریداری کنید. با این وجود، اگر نیاز به خرید یک کارت با ارزش ذخیره شده به صورت آنلاین دارید، این فرصت را دارید که کارت مجازی Ezzocard را با تحویل فوری بلافاصله پس از پرداخت هزینه آن خریداری کنید.

ممکن است به افراد دیگری داده شود.

نتیجه گیری

به نظر می‌رسد کارت‌های پیش‌پرداخت یک راه‌حل بهینه و حتی گاهی تنها برای شما هستند، به‌خصوص زمانی که باید سریع کارت پرداخت دریافت کنید یا می‌خواهید با برخی از تسویه حساب‌های مالی خود مخفی بمانید.

ما به شما این امکان را می دهیم که کارت های بانکی اعتباری مجازی را به صورت کاملاً ناشناس و با تحویل آنی به محض پذیرش تراکنش پرداخت خود خریداری کنید. اگر سؤالی در مورد خرید کارت دارید، می‌توانید از طریق ویجت زیر صفحه یا از طریق ایمیل با گروه پشتیبانی ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT