کاهش تاخیر اینترنت

5 راه آسان برای کاهش تاخیر اینترنت

زمان مطالعه 3 دقیقه

مزایای اتصال به اینترنت سریع به سختی نیاز به معرفی دارد. هیچ‌کس نمی‌خواهد با تاخیرها کنار بیاید یا ارتباط خود را در یک لحظه حساس از دست بدهد. با این آموزش کاهش تاخیر اینترنت را تجربه کنید.

چه ذخیره یک سند کاری مهم یا انجام یک بازی آنلاین، تأخیر بهره وری را از بین می برد. اتصالات کند باعث تاخیر غیرقابل قبولی در گیم پلی می شود. این می تواند خدمات رسانه های جریان یا کنفرانس های ویدئویی را خراب کند و به طور کلی باعث آزار همه شود.

کاهش تاخیر اینترنت: درک تاخیر

مهم است که بین سه دلیل احتمالی اتصال ضعیف تمایز قائل شویم. این علل اغلب به گونه‌ای برخورد می‌شوند که گویی قابل تعویض هستند – توان عملیاتی، پهنای باند و تأخیر.

توان عملیاتی مقدار داده ای است که می تواند از طریق یک اتصال در طول یک دوره زمانی معین منتقل شود. این با پهنای باند و تأخیر اتصال تعیین می شود.

پهنای باند ظرفیت انتقال یک اتصال است – به طور موثر چه مقدار داده می تواند در یک بار انتقال دهد.

حل مشکلات تاخیر

تأخیر زمانی است که طول می کشد تا داده ها از یک کلاینت به سرور منتقل شوند و از طریق اتصالات موجود برگردند. تأخیر بالا و/یا پهنای باند کم منجر به توان عملیاتی کم می شود که باعث ایجاد مشکلات و تأخیر در اتصال می شود.

تأخیر ممکن است در هر جایی بین دستگاه محلی و سرور شما رخ دهد، بنابراین مهم است که به هر دو رسیدگی کنید. اغلب اوقات، تاکتیک هایی که برای دستگاه محلی خود استفاده می کنید برای سرور شما نیز به خوبی کار می کند.

به یاد داشته باشید که حذف کامل تاخیر غیرممکن است. با این حال، راه‌های آسانی برای کاهش تأخیر یا حداقل شناسایی منبع آن وجود دارد.

1.کاهش تاخیر اینترنت: راه اندازی مجدد

هشدار، ما در شرف استفاده از مخوف ترین کلمات در تمام کمک های IT هستیم… آیا آن را خاموش کردید و دوباره روشن کردید؟ جدا از شوخی، راه اندازی مجدد از نظر محلی و از دیدگاه سرور مهم است.

اگر یک شبکه راه اندازی مجدد نشده باشد می تواند به مرور زمان کند شود. به صورت محلی، کش یک مودم یا روتر به تدریج پر می شود و شروع به باتلاق شدن می کند. علاوه بر این، سرورهای شبکه گاهی اوقات نیاز به راه اندازی مجدد دارند.

2. برنامه های دارای پهنای باند را خاموش کنید

همانطور که در بالا توضیح داده شد، تاخیر و پهنای باند به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. اگر از حداکثر پهنای باند نزدیک – یا حتی بیش از – برای اتصال خود استفاده می کنید، تاخیر را افزایش می دهد.

اتصال برای انتقال چنین حجم بالایی از داده بیشتر طول می کشد. سعی کنید مقدار پهنای باند مورد استفاده را در هر لحظه کاهش دهید ممکن است تأثیر مثبتی بر تأخیر داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد برنامه میزبانی فعلی خود را بر اساس میزان استفاده افزایش دهید.

3. یک اتصال سیمی را در نظر بگیرید

برای مدت طولانی، تکنولوژی به سمت جایگزین های بی سیم پیشرفت کرده است. اتصال به شبکه شما از طریق کابل اترنت می تواند در مورد سرعت اتصال معجزه کند اگر تاخیر به صورت محلی رخ دهد. در صورت آپلود یا دانلود مقادیر زیادی داده در دستگاه محلی خود، این بسیار مهم است. همچنین دارای امتیاز اضافه شده است که یک تعمیر ساده و ارزان است. دستگاه های بی سیم زیادی را در مراکز سرور پیدا نخواهید کرد.

4. در مکان های مراکز داده تجدید نظر کنید

بسته به جایی که داده‌های شما در حال حاضر میزبانی می‌شود، ممکن است بخواهید داده‌های خود را جابه‌جا کنید یا مکان‌های دیگری اضافه کنید. اگر بتوانید داده‌های خود را نزدیک‌تر به کاربر یا نقطه بازیابی میزبانی کنید، می‌توانید تأخیر را به شدت کاهش دهید. درباره مکان های مرکز داده ما در VPS.NET بیشتر بیاموزید. با 24 مکان در سراسر جهان، مطمئناً مکان مناسبی را پیدا خواهید کرد.

5.کاهش تاخیر اینترنت: یک CDN اضافه کنید

شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) می‌توانند به شما کمک کنند کپی‌هایی از داده‌هایتان را در مکان‌های زیادی میزبانی کنید. با ایجاد چندین نقطه حضور، داده های شما می تواند برای بازیابی سریع توسط افرادی که به طور منظم به آن دسترسی دارند، ذخیره شود. CDN ها می توانند تأخیر را کاهش دهند و همچنین زمان کار را افزایش دهند. CDN های مختلفی در بازار موجود است. با کمی تحقیق می توانید راه حل مناسبی برای مشکلات تاخیر خود پیدا کنید.

با VPS.NET برای ابرهای خوددرمانی و اتصالات رعد و برق سریع شریک شوید

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT