کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب در سال 2022: 7 روش مؤثر

زمان مطالعه 15 دقیقه

ستارگان یوتیوب، مشاهیر خودساخته امروزی هستند که با ایجاد محتوای ویدیویی با هدف آموزش، سرگرمی، بررسی، مخاطبان بسیاری را برای خود به دست آورده ‌اند. ممکن است دلیل شما برای راه اندازی یک کانال کسب درآمد از یوتیوب نباشد، با این حال، فرصت های شگفت انگیزی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارند و می توانید از راه های خلاقانه ای به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید. داشتن مخاطبان بالا در کانال YouTube، فرصت لازم برای کسب درآمد را فراهم کنند، همانطور که اغلب در مورد اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان اینستاگرام شاهد آن هستیم، فرصت های مختلف و ایجاد جریان های درآمدی متعدد به شما کمک می کند تا از این پلتفرم درآمد کسب کنید.

به YouTube Partner Program بپیوندید

اولین جریان درآمدی که احتمالاً بررسی خواهید کرد تبلیغات است. چه بخواهید بدون ایجاد ویدیو در YouTube کسب درآمد کنید و یا به عنوان یک سازنده محتوا در این بستر فعالیت داشته باشید، پیوستن به YouTube Partner Program و راه اندازی کسب درآمد یک مرحله حیاتی برای فعالیت شما به شمار می آید. برای این کار، شما باید با همه خط‌مشی‌ های کسب درآمد YouTube موافقت کنید و در کشور یا منطقه ‌ای زندگی کنید که Partner Program YouTube در آن در دسترس است. پس از اینکه در یک سال گذشته به 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت تماشا دست پیدا کردید، می توانید برای کسب درآمد درخواست دهید.

در ادامه نحوه فعال کردن کسب درآمد در YouTube آورده شده است :

  1. به حساب YouTube که می‌ خواهید کسب درآمد کنید وارد شوید.
  2. روی نماد حساب خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  3. روی YouTube Studio کلیک کنید.
  4. در منوی سمت چپ، گزینه سایر ویژگی ها و سپس کسب درآمد را انتخاب کنید.
  5. شرایط و قوانین واجد شرایط بودن YouTuber Partner Program را بخوانید و با آن موافقت کنید.
  6. یک حساب Google AdSense جدید ایجاد کنید یا یک حساب موجود خود را به کانال خود متصل کنید. (برای دریافت پول به حساب AdSense نیاز دارید.)
  7. تنظیمات مورد نظر خود در مورد کسب درآمد را اعمال کنید.

پس از انجام این کار، به داشبورد برگردید و روی تب Analytics در سمت چپ کلیک کنید. از آنجا، باید گزینه درآمد را از تب ‌های بالا انتخاب کنید، سپس به نمودار درآمد تخمینی ماهانه بروید تا یک تخمین از درآمد پیش ‌بینی ‌شده YouTube خود داشته باشید.

YouTube Premium چیست؟

YouTube Premium یک برنامه عضویت پولی است که به علاقه‌مندان این امکان را می دهد یوتیوبرهای مورد علاقه خود را بدون نمایش تبلیغات تماشا کنند و از آن‌ها حمایت کنند. این ویژگی برای یوتیوبر، تغییرات زیادی ایجاد نمی کند، زیرا هم به ازای محتوای دیده شده توسط افراد غیرعضو در YouTube، هم به ازای افرادی که عضو YouTube Premium هستند، پول دریافت می‌ کنند.

یوتیوبرها بر اساس میزان تماشایی که کسب کرده اند به ازای هر اکانت YouTube Premium پول دریافت می ‌کنند. اگرچه استفاده از این روش آسان است، اما کسب درآمد از طریق تبلیغات را نمی توان سودآورترین جریان کسب درآمد از یوتیوب به شمار آورد.

چرا برای کسب درآمد باید به فراتر از تبلیغات نگاه کنید

یوتیوب اخیراً تصمیم گرفته تا تبلیغات را در این پلتفرم به صورت شفاف تری ارائه دهد و به صورت کلی تبلیغات را بیشتر در محتواهای آگهی پسند به نمایش بگذارد. از همین رو، بسیاری از یوتیوبرها به دلیل ماهیت محتوایشان، نگران این بودند که در آمدی که از تبلیغات دارند را از دست بدهند.

طبق بیانیه انتشار شده توسط YouTube، محتوای شما اگر شامل موارد زیر باشد ممکن است شامل درآمد از تبلیغات حذف نشود :

  • محتوای تحریک آمیز جنسی، از جمله برهنگی جزئی و طنز جنسی
  • خشونت، از جمله نمایش آسیب های جدی و رویدادهای مرتبط با افراط گرایی خشونت آمیز
  • زبان نامناسب، از جمله آزار و اذیت، فحاشی و زبان رکیک
  • ترویج مواد مخدر و مواد تحت نظارت، از جمله فروش، استفاده و سوء استفاده از این اقلام
  • موضوعات و رویدادهای بحث برانگیز یا حساس، از جمله موضوعات مربوط به جنگ، درگیری های سیاسی، بلایای طبیعی و تراژدی ها، حتی اگر تصاویر گرافیکی نشان داده نشود.

اما واقعیت این است که YouTube از سال 2012 از طریق فرآیندی خودکار، بدون هشدار و بدون اطلاع به سازنده محتوا، برای محتوایی که مناسب نمی ‌داند، تبلیغاتی نشان نمی دهد. با این حال، اکنون، وضعیت بهتر شده است، زیرا هنگامی که محتوای یوتیوبری بر حسب این موارد علامت ‌گذاری می ‌شود، مطلع می ‌شود و می ‌تواند هر زمانی که احساس کنند یک ویدیو به اشتباه از برنامه تبلیغاتی YouTube حذف شده است، درخواست بازبینی دهد.

تبلیغات ممکن است وسیله ای متداول برای ایجاد درآمد غیرفعال برای یوتیوبر باشد، اما موضوع این است که شرکت مادر YouTube، یعنی گوگل، حدود 45 درصد از درآمد تبلیغات را دریافت می کند. به طور خلاصه، یوتیوب‌برها باید سایر جریان ‌های درآمد را برای کسب درآمد از یوتیوب در اولویت خود قرار دهند، در ادامه همراه ما باشید تا جریان های درآمدی دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

محصولات یا کالاها را بفروشید

محصولات زیادی برای فروش وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از طریق کانال YouTube خود درآمد کسب کنید. فروش اجناسی مانند تی شرت، لیوان قهوه، کیسه های حمل و نقل اجناسی هستند که هم برای بازدید کننده کاربردی می باشند و هم می توانید از آن‌ها به کسب درآمد بپردازید.

زمانی که شما کالایی را به فروش می رسانید، با استفاده از آن می توانید شخصیت آنلاین خود را در دنیای آفلاین نیز به نمایش بگذارید و در معرض دید قرار بگیرد، همین موضوع باعث می شود تا رابطه بین شما و مخاطبانتان عمیق‌تر شود، زیرا آن‌ها به معنای واقعی کلمه خریداران شما خواهند بود. یوتیوبرهایی مانند رومن اتوود کالاهای مختلفی را در فروشگاه خود با نام تجاری Smile More می فروشد.

فروش محصولات ساده تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می رسد. می‌ توانید با استفاده از سایت ‌های مستقل مانند Fiverr، برخی کالاهای مقرون‌ به ‌صرفه متناسب مانند تی‌شرت را سفارش دهید و وقتی نوبت به رسیدگی به سفارش ‌ها می ‌رسد، می‌ توانید فروشگاه خود را با خدماتی مانند DSers یا یکی از شرکت های چاپی که بر اساس میزان تقاضا، طرح های مورد نظر شما را به صورت شخصی سازی شده بر روی محصولات شما چاپ می کند، ادغام کنید و از همین رو، این فرصت را دارید تا به صورت مجزا یک کسب و کار ایجاد نمایید.

از طرف دیگر، می‌ توانید با یک شبکه تجاری که با یوتیوبرهای دیگر نیز همکاری می کند، مانند DFTBA همکاری کنید و فراموش نکنید که در کار خود بهترین باشید. با این حال، شما با سایر YouTubers رقابت خواهید کرد و کنترل کمتری بر اضافه کردن محصولات، ارائه تخفیف، یکپارچه سازی محتوای خود و تمام مزایایی که داشتن سایت تجارت الکترونیک به همراه دارد، خواهید داشت. شما حتی می توانید با تولید و فروش محصولات منحصر به فرد خود و تقویت کسب و کار خود از طریق کانال YouTube یک قدم فراتر بروید، مانند کاری که Luxy Hair برای فروش اکستنشن مو با آموزش های ویدیویی مرتبط با مو انجام داد.

به ‌عنوان یک یوتیوبر که در حال حاضر مخاطبان خود را به دست آورده ‌اید، در مزیت در اختیار شما خواهد بود :

  1. هر ویدیویی که می سازی به طور مداوم ترافیک را به فروشگاه شما هدایت می کند
  2. اعتماد مخاطبان شما، که با ارائه منظم محتوای برند خود، آن را به صورت رایگان به دست آورده اید

سرمایه گذاری جمعی برای پروژه های خلاقانه

در دنیایی که پول پلی بین یک ایده و اجرای آن است، سرمایه گذاری جمعی راه خوبی برای تحقق اجرای ایده ها به شمار می آید. فرقی نمی کند که برای خرید تجهیزات بهتر، استخدام بازیگران یا پوشش سایر هزینه ‌های تولید به کمک نیاز داشته باشید، اگر ایده شما به اندازه کافی برای مخاطبان شما خوب و قانع‌ کننده است، می ‌توانید از مخاطبان خود درخواست سرمایه ‌گذاری جمعی کنید تا در این راه همراه شما باشند. بسیاری از پروژه‌ های خلاقانه موفق با ایجاد یک تریلر هیجان انگیز که مخاطبان را هیجان زده می کند، یک طرح سرمایه گذاری را ارائه می دهند. بنابراین کاری که در اینجا باید انجام دهید این است که یک ویدیو بگیرید و در آن پروژه خود را توضیح دهید یا قسمتی از نحوه انجام آن ارائه دهید، این همان کاری است که Kickstarter محبوب برای Kung Fury انجام داد.

سایت‌ های محبوب سرمایه‌ گذاری جمعی با سابقه فعالیت کمپین‌ های یوتیوبرها در آن‌ها عبارت‌اند از:

  • Kickstarter : یکی از شناخته شده ترین سایت های تامین مالی جمعی، برای تامین مالی محصولات جالب و پروژه های خلاقانه است. پیش از هر اقدامی، مطمئن شوید که یک هدف مالی قابل دستیابی را تعیین کرده اید تا بتوانید واقعاً به هدفی که تعیین کرده اید دست پیدا کنید.
  • Indiegogo : یک جایگزین خوب برای Kickstarter به شمار می آید که آپشن های مالی انعطاف پذیرتری را ارائه می دهد.

اجازه دهید مخاطبانتان از طریق «تامین مالی علاقه‌مندان» از شما حمایت کنند

شما می توانید از جریان‌ های درآمدی «تأمین مالی علاقه‌مندان» مانند تأمین مالی جمعی یک پروژه، نیز برای تأمین کمک‌های مالی از سوی مخاطبان خود استفاده کنید.

به ‌عنوان یک یوتیوبر این امکان را دارید تا با استفاده از این قابلیت بدون مجبور کردن مخاطبان خود، به آن‌ها پیشنهاد دهید که از شما حمایت های مالی کنند. بنابراین، اگر محتوای خوبی ارائه می دهید، ممکن است مخاطبان شما تمایل داشته باشند که به طور مداوم از شما حمایت کنند.

بسیاری از پلتفرم‌ های تأمین مالی از مخاطبان نیز وجود دارند که این امکان را می دهند تا بتوانید مخاطبان وفاداری را به خود جذب کنید تا از شما حمایت کنند. Wait But Why پلتفرمی است که با استفاده از آن می توانید محتوای نوشتاری طولانی تری نسبت به ویدیوهای YouTube ایجاد کنید، اما نمونه ای عالی برای دریافت پشتیبانی از جامعه Patreon است. اگر مسیر تأمین مالی جمعی را انتخاب می کنید، حتماً به چند نکته مهم در این زمینه توجه داشته باشید. اولین مورد، ایجاد شفافیت در مورد نحوه خرج کردن پولی است که از طرفداران خود دریافت می کنید. این شفاف سازی باعث می شود که علاقه‌مندان شما روی نیت یا ماموریت شما سرمایه گذاری کنند و به معنای واقعی کلمه، ارزش محتوای شما را خریداری کنند.

سعی کنید وعده هایی نظیر ارائه برخی ویدیوهای خاص و هیجان انگیز را به مخاطبانتان دهید و به آن‌ها بگویید برای ساختن آن، می توانند از نظر مالی شما را حمایت کنند. هر چه بیشتر بتوانید به اهداکنندگان این احساس را بدهید که به دلیل وفادار بودن، چیزی منحصر به فرد دریافت می ‌کنند، احتمال دریافت کمک ‌های مالی بیشتر می‌شود.

برخی از روش های محبوب تامین مالی توسط مخاطبان عبارت‌اند از :

  • YouTube Super Chat : یوتیوب سوپر چت یک ویژگی است که هنگام پخش استریم در YouTube استفاده می شود. این ویژگی به شما امکان می ‌دهد یک قسمت به عنوان انعام برای بینندگان خود ایجاد کنید تا در هر زمان و هر چقدر که تمایل دارند به شما کمک کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، برای استفاده از این قابلیت باید حساب YouTube خود را برای تبلیغات تنظیم کنید.
  • عضویت در کانال یا Channel memberships : عضویت در کانال به بینندگان این امکان را می ‌دهد که بتوانند از طریق پرداخت‌ های ماهانه در ازای هدیه ‌هایی که شما مختص اعضا تدارک دیده اید، از کانال شما حمایت کنند. برای دسترسی به این ویژگی باید مانند Super Chat، بخشی از Partner Program YouTube باشید.
  • Patreon : طرفداران یوتیوبرهای مختلف با استفاده از این پلتفرم می توانند با مبلغی کمتر از یک دلار در ماه، سازنده محتوای مورد علاقه خود را سابسکرایب کنند و جوایز انحصاری دریافت کنند.
  • Tipeee : این پلتفرم به شما امکان می دهد ترکیبی از کمک های مالی را به صورت یکباره و مکرر دریافت کنید.
  • Buy Me A Coffee: به یوتیوبرها و هنرمندان اجازه می‌ دهد کمک‌ های مالی و حق عضویت علاقه‌مندان خود را دریافت کنند. از این پلتفرم به عنوان “جایگزین شماره یک Patreon” با بیش از 300000 یوتیوبر یاد می شود. تفاوت‌ این دو پلتفرم در این است که پذیرش پرداخت با Buy Me A Coffee آسان‌تر است، همچنین برای همه ویژگی‌ها یک کارمزد ثابت 5٪ (در مقابل تا 12٪ برای Patreon) وجود دارد و پرداخت‌ها آنی هستند.

برای محتواهای خود حق پخش بگیرید

اگر به صورت اتفاقی یک ویدیوی وایرال بسیار جذاب ایجاد کردید؛ می توانید در ازای پخش آن مبلغی را به عنوان مجوز دریافت کنید. اگر ویدیوهای شما در فضای مجازی منتشر شود، ممکن است رسانه ‌های خبری تلویزیون، برنامه ‌های صبحگاهی، سایت‌ های خبری آنلاین و سایر یوتیوبرها درباره حقوق استفاده از ویدیوهای شما صحبت کنند.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

همچنین می ‌توانید ویدیوهای خود را در پلتفرم های مختلف قرار دهید، در برخی از این پلتفرم ها افراد برای محتواهای خوب حاضر به پرداخت پول هستند.

به عنوان اینفلوئنسر با برندها کار کنید

امروزه برندها بیشتر و بیشتر بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه ‌گذاری می کنند و معمولاً بودجه ‌های تبلیغاتی خود را صرف اینفلوئنسرهایی می ‌کنند که وفاداری مخاطبان خود را به دست آورده‌ اند. اگر بتوانید فرصت های مناسبی را در این زمینه دریافت کنید، یک فرصت بزرگ برای شما به عنوان یک یوتیوبر خواهد بود.

Brendan Gahan، کارشناس و اینفلوئنسر بازاریابی یوتیوب، توصیه می‌ کند با مشاهده تعداد بازدیدهایی که معمولاً ویدیوهایتان دریافت می‌ کنند، هزینه ثابت پایه خود را تعیین کنید و آن را در 0.05 تا 0.15 دلار در هر بازدید ضرب کنید (که تقریباً چیزی است که بسیاری از برندها حاضرند برای آن بپردازند).

طبق داده‌های WebFX، قیمت ‌های بالقوه برای اینفلوئنسر مارکتینگ در YouTube عبارت‌اند از :

  • 200 دلار برای هر ویدیو برای یوتیوبر با 10000 سابسکرایبر
  • 2000 دلار برای هر ویدیو برای یوتیوبر با 100000 سابسکرایبر
  • 20000 دلار برای هر ویدیو برای یوتیوبر با 1000000 سابسکرایبر

بسته به میزان بازدیدهای شما، جمعیت شناسی مخاطبان، کیفیت محتوا و میزان منحصر به فرد بودن و سودآوری جایگاه شما، ممکن است برندهای مختلفی به شما درخواست تبلیغات بدهند.

نکته کلیدی هنگام مشارکت در محتوای حمایت شده توسط برند این است که در مورد آن شفاف باشید، بر روی چیزی که واقعاً دوست ندارید یا به آن اعتقاد ندارید، تأیید نکنید و در مورد دلیل استفاده از آن با مخاطبان خود صحبت کنید.

به عنوان مثال تعداد انگشت شماری از بازارهای مربوط به اینفلوئنسرها وجود دارد که می توانید در آن‌ها عضو شوید و با برندهای کوچک و بزرگ کار کنید :

  • Crowdtap : این پلتفرم به شما وظایف کوچکی ارائه می کند تا در ازای پول سایر پاداش ها آن‌ها را تکمیل کنید. همچنین هیچ محدودیتی در مورد داشته باشید وجود ندارد.
  • Upfluence : یک پلتفرم اینفلوئنسر در مقیاس بزرگ است که بیش از 3 میلیون اینفلوئنسر از آن استفاده می کنند، مشتریان می توانند از طریق Upfluence جستجو کنند تا یوتیوبر مورد نظر خود را بر اساس کلمه کلیدی بیابند و با آن‌ها تماس بگیرند و همکاری کنند.

برخی از اینفلوئنسر مارکت ها محصولات رایگانی را به شما ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر با برندهای بزرگ و معروفی کار می کنند و از همین رو باید مبالغ بیشتری را به آن‌ها ارائه کنید. در هر صورت سعی کنید از فرصت هایی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند استفاده کنید، اما تا جایی که می توانید خودتان را در معرض دیده شدن قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید شرکت ها شما را می بینند.

یک بازاریاب وابسته شوید

بازاریابی وابسته به معنی کسب کمیسیون از طریق تبلیغ محصول یا خدمات ساخته شده توسط برند دیگر می باشد. شما می توانید یک بازاریاب وابسته برای برندها شوید و درج محصول، تأییدیه ها یا انواع دیگر محتوا را برای آن‌ها ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید. با این حال، باید همکاری خود با برندها را در ویدیوهای خود برای بینندگان فاش کنید. به ویژه اگر محصولات برند مورد نظر را در کانال یوتیوب خود بررسی و آنباکس می کنید. در این روش، تنها زمانی برند مورد نظر به شما برای همکاری پرداخت می کند که از طریق شما به فروش دست پیدا کرده باشد، بنابراین محدودیتی برای شروع آن وجود ندارد.

برنامه های محبوب در زمینه بازاریابی وابسته شامل برنامه هایی مانندClickBank می شود که بسته به آنچه فروشنده تعیین می کند 1 الی 75 درصد کمیسیون دریافت می کند و شبکه بازاریابی وابسته آمازون نیز تا 10٪ در هر فروش دریافت می کند. همچنین می‌ توانید با برندهایی که می خواهید با آن‌ها همکاری داشته باشید، تماس بگیرید و به آن‌ها پیشنهاد دهید که در پروژه هایی مربوط به بازاریابی با یکدیگر همکاری داشته باشید، این کار در فضای تجارت الکترونیک غیرمعمول نیست. بازاریابی ویدئویی ابزار قدرتمندی است که نباید آن را نادیده بگیرید.

برای کسب درآمد به چند بازدید در یوتیوب نیاز است؟

طبق داده‌ های اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، یک کانال یوتیوب به صورت میانگین می ‌تواند حدود 18 دلار به ازای هر 1000 بازدید از آگهی دریافت کند، که برابر با 3 تا 5 دلار در هر بازدید ویدیو است.

تعداد بازدیدهایی که دریافت می کنید با درآمد کسب شده ارتباطی ندارد. اگر ویدیوی شما هزاران بازدید داشته باشد اما هیچ کس تبلیغ را تماشا یا کلیک نکند، هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد. این موضوع به دلیل معیارهای YouTube در مورد صورت‌حساب تبلیغ ‌کنندگان است و طبق آن بیننده باید روی تبلیغ کلیک کند یا آگهی ویدیویی را به طور کامل (10، 15 یا 30 ثانیه) تماشا کند تا بتوانید پول دریافت کنید.

نحوه دریافت پول در یوتیوب به صورت کلی عبارت اند از :

  • تبلیغات را در کانال خود منتشر کنید
  • اشتراک کانال را ارائه دهید
  • پیشنهاد عضویت در کانال
  • اقدام به بازاریابی وابسته کنید

برای شروع کسب درآمد مستقیم از طریق YouTube، باید حداقل 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت تماشا در سال گذشته داشته باشید. پس از رسیدن به آن، می توانید برای Partner Program YouTube درخواست دهید و از کانال خود کسب درآمد کنید.

یکی از زمینه هایی که می توانید به عنوان یک مبتدی با تعداد کمی سابسکرایبر درآمد کسب کنید، بازاریابی وابسته است. موضوعاتی مانند بررسی مواد غذایی، افتتاحیه محصولات، و یا بررسی 10 مورد از بهترین اقلام، موضوعات محبوب در YouTube هستند. وقتی بازدیدکنندگان شما محصولات بررسی شده در ویدیوی شما را خریداری کنند، می توانید در مقابل هر کلیک بر روی آگهی یا مشاهده ویدیو، درآمد کسب کنید.

یوتیوبرها در سال چقدر درآمد دارند؟

5 کاربر برتر یوتیوب که عبارت اند از MrBeast، Jake Paul، Markiplier، Rhett and Link و Unspeakable تا ژانویه 2021 هر کدام ده ها میلیون دنبال کننده به خود جذب کرده اند. این یوتیوبرها سالانه بیش از 28.5 میلیون دلار از طریق کانال های خود درآمد کسب می کنند. اگرچه درآمد این دست از یوتیوبرها بسیار زیاد است، اما کانال ‌های کوچک‌تر هم می ‌توانند در YouTube کسب درآمد کنند.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

به عنوان مثال، کانال یوتیوب جاستین لکونت را در نظر بگیرید. او 913000 سابسکرایبر و 91 میلیون بازدید ویدیو در کانال خود دارد که به مردم کمک می کند بهتر لباس بپوشند و مد را درک کنند. بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط محاسبه‌ گر درآمد اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، درآمد کل تخمینی او بدون در نظر گرفتن درآمد از تبلیغات، حدود 259,304 دلار است که به طور میانگین به ازای هر ویدیو 979 دلار درآمد دارد. بر اساس این اعداد تخمینی، جاستین می تواند با ارسال یک یا دو ویدیو در هفته از کانال یوتیوب خود درآمد کسب کند. توجه به این نکته مهم است که این‌ها فقط تخمین هستند. جاستین ممکن است بسته به استراتژی های درآمدزایی YouTube که برای کسب و کار خود استفاده می کند، بیشتر یا کمتر از اعداد بالا درآمد داشته باشد.

یوتیوبرها چگونه درآمد خود را دریافت می کنند ؟

داده های فوربس نشان می دهد که یوتیوبرهای پر در آمد، حدود 50 درصد از درآمد سالانه خود را از تبلیغات به دست می آورند. پس از ایجاد یک کانال YouTube، می توانید یک حساب AdSense راه اندازی کنید و کسب درآمد را فعال کنید. زمانی که در حساب AdSense خود به 100 دلار رسیدید، پول دریافت خواهید کرد.

کانال‌ های یوتیوب حتی اگر میلیون ‌ها سابسکرایبر نداشته باشند، امکان کسب درآمد را فراهم کرده اند. پتانسیل کسب درآمد شما صرفاً با تعداد سابسکرایبرها و بازدیدهایی که دارید تعیین نمی شود، بلکه با توجه به سطح تعاملی که ایجاد می کنید، جایگاهی که به آن توجه می کنید و جریان های درآمدی که استفاده می کنید نیز تعیین می شود. البته این بدان معنا نیست که تعداد سابسکرایبرها مهم نیست.

نکاتی برای فروش در یوتیوب

بسیاری از استراتژی‌های بالا که برای کسب درآمد ارائه کردیم شامل تبلیغ محصولات یا کمپین‌ ها مانند تأمین مالی جمعی از یک مجموعه ویدیویی می شود. اما باید مطمئن شوید که تبلیغات شما یکپارچگی محتوای با کیفیت شما را خراب نکند. “فروش محصول” یک موضوع نگران کننده برای بسیاری از یوتیوبرها است. اما اگر به دنبال راه حل های آن نباشید، هرگز نمی توانید بهترین روش را پیدا کنید. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از نکات مربوط به فروش را مورد بررسی قرار دهیم.

مخاطبان خود را در یوتیوب درک کنید

کسب رضایت مخاطبان، شما را در موقعیتی عالی برای کسب درآمد از محتوا از طرق مختلف قرار می دهد.

این موضوع برای بسیاری از یوتیوب‌برهایی که به دنبال کسب درآمد هستند صادق است که هرچه بهتر مخاطبان خود را بشناسند، می توانند تصمیمات بهتری در مورد همکاری با برندهای مختلف اتخاذ کنند. در این زمینه پیشنهاد می دهیم به دقت به موارد زیر توجه کنید:

  • جنسیت مخاطب ها، برای اینکه ببینید آیا به سمت یک گروه خاص گرایش دارد یا خیر
  • محدوده سنی اکثر مخاطبان
  • موقعیت جغرافیایی و کشورها یا شهرهایی که ویدیوهای شما در آنجا تماشا می شوند
  • مشارکت کلی مخاطبان یا «زمان تماشا»

با در دست داشتن این اطلاعات جمعیت شناختی، درک بهتری از مخاطبان خود خواهید داشت و می توانید با برندها بهتر کار کنید. تمام اطلاعات جمعیت شناختی را می توان از قسمت تجزیه و تحلیل YouTube استخراج کرد، اما برای مقایسه کانال خود با دیگران، پیشنهاد می دهیم ابزاری مانند Social Blade را امتحان کنید.

بازدیدکنندگان را تشویق به حمایت کنید

بسیاری از یوتیوب‌برها در پایان ویدیوهای خود برای افزایش حمایت جملاتی مانند “اگر این ویدیو را دوست داشتید، دکمه لایک را بزنید و سابسکرایب کنید.” را به کار می برند. این کار سبب افزایش بازدید ویدیوها می شود. زمانی که شما این اقدام را پیشنهاد می دهید؛ مخاطبان شما به احتمال زیاد آن را انجام می دهند. شما می توانید این رویکرد را برای هدایت توجه مخاطبان خود به یک فرصت درآمدزا تطبیق دهید.

کارت‌ های YouTube را در زمان مناسب داخل ویدیوهای خود اضافه کنید

کارت های یوتیوب به معنای نشان دادن لینک ویدیوهای دیگر خود در ویدیوهای یوتیوب شما می باشد. چه در حال فروش چیزی باشید و یا محصولات خود را تبلیغ کنید، YouTube Cards روشی عالی برای جلب توجه بینندگان درگیر ارائه می دهد. می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که درست در لحظه مناسب و هماهنگ با ویدیو، ظاهر شوند تا تأثیرشان را افزایش دهید.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

لینک هایی را در توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید

می‌توانید با افزودن لینک هایی به توضیحات ویدیوی خود، بینندگان را به فروشگاه های مختلف، صفحه Patreon، کمپین Kickstarter یا سایر بخش‌های متمرکز بر درآمد از حضور آنلاین خود هدایت کنید.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

اگر یک سازنده ویدیو هستید که می ‌خواهید به عنوان یک بازاریاب وابسته بر روی درآمدزایی تمرکز کنید، کانال Unbox Therapy می تواند یک کانال الهام بخش مناسب برای شما باشد. Unbox Therapy در بررسی محصولات تخصص دارد و از لینک های وابسته در توضیحات ویدیوی خود برای کسب درآمد از طریق مخاطبان YouTube استفاده می کند. اگر در مورد محصولات خود ویدیو می سازید و مالک یا مدیریت فروشگاه Shopify هستید، می‌توانید با تبلیغات یا تخفیف‌های «خرید X دریافت Y»، مشتریان جدید را برای خرید محصولات خود تشویق کنید.

پلتفرم های دیگر خود را تبلیغ کنید

صرفاً به این دلیل که محتوای شما در YouTube پخش می شود به این معنی نیست که نباید از سایر صفحات خود استفاده کنید. پیشنهاد می دهیم در مورد کمپین ها یا تخفیف های جدید در توییتر، فیس بوک و هر پروفایل دیگری که دارید، اطلاع رسانی کنید. هر چه فعالیت شما در پلتفرم های مختلف بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. بنابراین همیشه ایده خوبی است که با بازاریابی رسانه های اجتماعی، دنبال کنندگان خود را فراتر از YouTube افزایش دهید.

ظهور “YouTubepreneur”

یوتیوب بیش از این که صرفا برای کسب درآمد مورد استفاده قرار بگیرد، برای ساختن چیزی برای لذت بردن جهان است. بسیاری از یوتیوبرهای معروف مانند PewDiePie با شروعی فروتنانه شروع کردند اما از قضا، همین موضوع آن‌ها را در موقعیتی عالی قرار داد تا در این پلتفرم درآمد کسب کنند. برای افزایش مخاطب و کسب درآمد،

چیزی که حائز اهمیت است این است که خلاق باشید و انگیزه کارآفرینی خود را برای کشف ایده ‌های کسب درآمد از مخاطبان به کار بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT