کیف پول های جعلی اپ استور

کیف پول های جعلی اپ استور

زمان مطالعه 2 دقیقه

یک برنامه مخرب که ادعا می‌کرد مربوط به کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor) است، از اپ استور اپل حذف شده است، اگرچه یک جستجوی سریع در این فروشگاه نشان می‌دهد که سایر برنامه‌های تقلبی هنوز در کمین کاربران ارز دیجیتال هستند. در این پست به بررسی کیف پول های جعلی اپ استور می پردازیم.

کیف پول های جعلی اپ استور

در روزهای اخیر اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یک برنامه مخرب مرتبط با کیف پول ترزور در اپ‌استور اپل ظاهر شده که «Trezor Wallet Suite» نام دارد. رافائل یاکوبی، یکی از شرکای The Crypto Lawyers، با انتشار این خبر به کاربران هشدار داد و ادعا کرد که این برنامه «عبارت بازیابی شما را درخواست می‌کند و به اپراتورهایش اجازه می‌دهد همه رمزارزهای شما را بدزدند.» به گفته این وکیل رمزارز، این اپلیکیشن برای هفته‌ها در دسترس بوده، به این معنی که ممکن است صدها هزار قربانی داشته باشد.

در زمان نگارش این خبر، برنامه مخرب مذکور در اپ استور وجود ندارد و به نظر می‌رسد که پس از هشدارهای اخیر، اپل آن را حذف کرده است.
با این حال، با جستجوی «Trezor Wallet Suite»، یک برنامه مخرب دیگر به نام «MyTREZŌR Suite: One Edition» به چشم می‌خورد که فقط دو نظر دارد و هر دو هم هشدار می‌دهند که این برنامه کلاهبرداری است و رمزارزها را می‌دزدد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که اپل هنوز مشکل را به طور کامل حل نکرده است.

این در حالی است که اپل اصرار دارد که برنامه‌های موجود در اپ استور رسمی آن، برای اهداف امنیتی بررسی و پاک‌سازی شده‌اند.

وجود برنامه‌های کیف پول جعلی در اپ استور اپل چیز جدیدی نیستند. در سال ۲۰۲۱، یک کاربر پس از دانلود یک برنامه مخرب ترزور از اپ‌استور، ۶۰۰ هزار دلار بیت کوین را از دست داد. برای جلوگیری از چنین خطراتی، امن‌ترین راه برای دانلود برنامه‌های موبایل کیف پول‌های رمزارزی، وب‌سایت رسمی سازنده آن است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT