پروژه مبتدی برای برنامه نویسان

10 بهترین پروژه مبتدی برای برنامه نویسان جدید

زمان مطالعه 7 دقیقه

می خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ پروژه مبتدی برای برنامه نویسان را معرفی کرده ایم.

وقتی تازه برنامه نویسی را شروع می کنید، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید ذهنتان را در اطراف خود بچرخانید. اگر به PHP تسلط ندارید، در حال یادگیری پایتون هستید. اگر یک زبان برنامه نویسی نیست، یک چارچوب وب جدید است.

شما باید از جایی شروع کنید، اما از کجا؟ بهترین راه برای تقویت مهارت های برنامه نویسی این است که دانش خود را با ساخت پروژه های برنامه نویسی ساده به کار ببرید.

چه مبتدی باشید و چه در حال بازگشت به برنامه نویسی، در اینجا بهترین ایده های پروژه برنامه نویسی برای افزایش اعتماد به نفس و تبدیل شدن شما به یک توسعه دهنده بهتر است.

پروژه های برنامه نویسی مبتدی

اگر یک مبتدی مطلق هستید، می خواهید اصول دو فناوری وب را بدانید: HTML و CSS. درک اصول اولیه کد HTML اولین چیزی است که باید در مورد ایجاد برنامه های وب بدانید.

اگر با اصول اولیه راحت هستید، می توانید سرمایه گذاری کنید و یکی از بسیاری از پروژه های کدنویسی را برای مبتدیان که بر HTML تمرکز دارند، امتحان کنید. بهترین پروژه های کدنویسی ساده در نهایت به دوره های تصادفی در کدنویسی تبدیل می شوند. آنها مرزهای آنچه را که قبلاً می‌دانید پیش می‌برند و به هر زبانی که انتخاب می‌کنید تمرین عملی به شما می‌دهند.

این ایده های کدنویسی ساده هستند، حتی اگر در ابتدا آسان نباشند. شما با دو چیز از این پروژه های کد جالب دور خواهید شد: یک قطعه نمونه کار که می توانید از آن برای اثبات توانایی خود به عنوان یک برنامه نویس استفاده کنید و یک درک کامل تر از این هنر.

برخی از این پروژه های برنامه نویسی از زبان های مختلفی مانند جاوا یا جاوا اسکریپت استفاده می کنند، اما می توانید از هر یک از زبان های برنامه نویسی محبوب نیز استفاده کنید. در اینجا لیست ما از 10 بهترین پروژه مبتدی برای برنامه نویسان جدید آمده است.

1. بازی شطرنج خود را بسازید

ساخت یک بازی شطرنج یک راه عالی برای گرفتن یک بازی کلاسیک است که ممکن است قبلاً آن را بشناسید و آن را به یک پروژه برنامه نویسی تبدیل کنید. اگر می‌خواهید پایه‌ای برای حرفه‌ای در فناوری بسازید، شطرنج یک مهره آغازین فوق‌العاده ایجاد می‌کند – جناس کاملاً هدفمند.

شما با نقشه برداری از تابلو و قطعات خود شروع می کنید. سپس، حرکات خاصی را به هر نوع قطعه روی تخته اختصاص می دهید. شما مجبور خواهید شد از منظر توسعه دهنده به شطرنج فکر کنید و سعی کنید مفاهیم را به الگوریتم هایی تبدیل کنید که کامپیوتر قادر به درک آنها باشد.

برای شروع یادگیری نحوه ایجاد برنامه شطرنج خود در جاوا (و نحوه تغییر آن برای ایجاد نسخه خود) ویدیو را بررسی کنید. این دقیقاً یک آموزش گام به گام نیست، اما بینش خوبی در مورد نحوه تفکر برنامه نویسان هنگام ساخت پروژه های کدنویسی پیچیده ارائه می دهد.

2. یک طرح پاسخگو کد کنید

بهترین پروژه های کدنویسی برای مبتدیان بر اهمیت توانایی ایجاد رابط های سازگار با موبایل تاکید می کنند. برای ایجاد طرح‌بندی‌های زیبا که می‌توانند با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند، به چیزی غیر از HTML و CSS نیاز ندارید.

علاوه بر این، خوبی این است که پروژه‌های کدنویسی اولیه مانند این به شما یاد می‌دهند که چگونه یک رابط ایجاد کنید، نه فقط منطق کدنویسی. این آموزش به شما نشان می دهد که چقدر آسان است که با ایجاد یک کارت محصول ساده، یک طرح بندی ایجاد کنید.

به طور کلی، این یک راه عالی برای تمرین مهارت های طراحی شما است. شما مجبور نیستید کد را خط به خط کپی کنید، به پروژه حس منحصر به فرد خود را بدهید و آن را طوری طراحی کنید که مطابق با ترجیحات شما باشد.

3. ماشین حساب خود را بسازید

ساخت ماشین حساب شخصی یکی از بهترین پروژه های مهندسی نرم افزار برای مبتدیان است. ایجاد یک ماشین حساب به شما فرصت عملی برای تمرین طراحی یک طرح، خواندن اعداد یا نمادها از ورودی کاربر، و اجرای منطق برای پردازش اطلاعات و تولید نتایج می دهد.

پروژه های برنامه نویسی کوچک مانند اینها به اندازه کافی برای یک مبتدی ساده هستند و به اندازه کافی چالش برانگیز هستند که شما را وادار به تفکر انتقادی کنند. جاوا اسکریپت یک زبان عالی برای جفت شدن با HTML و CSS برای ساخت این برنامه است. می توانید از آن برای مدیریت تعاملات کاربر، انجام محاسبات و نمایش نتایج در صفحه وب به صورت پویا استفاده کنید.

4. یک برنامه لیست کارها ایجاد کنید

ساختن یک برنامه لیست کارها یکی دیگر از پروژه های برنامه نویسی سرگرم کننده مورد علاقه ما برای آزمایش مهارت های شما است. این شامل ایجاد یک رابط کاربری ساده است که شامل دکمه‌ها، انیمیشن، تعامل کاربر و مدیریت رویداد است.

شما می توانید عملکرد CRUD و تعاملات کاربر مانند اضافه کردن وظایف، علامت گذاری آنها به عنوان کامل، و حذف وظایف تکمیل شده را پیاده سازی کنید. این به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه ورودی کاربر را مدیریت کنید و چگونه رابط کاربری را بر این اساس به روز کنید.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با ساختارهای داده مانند آرایه ها برای ذخیره و مدیریت وظایف موجود در لیست کارها کار کنید.

این ویدیو با استفاده از سه برنامه بزرگ – HTML، CSS و جاوا اسکریپت، شما را در برنامه راهنمایی می کند. اگر می خواهید آن را به نمایش بگذارید، می توانید نتیجه نهایی را در نمونه کارها آپلود کنید. هنگامی که نسخه اصلی را ساختید، ادامه دهید و سعی کنید چرخش خود را روی آن قرار دهید زیرا با مفاهیم پیچیده راحت‌تر می‌شوید.

5. یک ابزار تبدیل وزن ایجاد کنید

ابزارهای ساده تبدیل وزن نمونه دیگری از پروژه های کدنویسی آسان برای مبتدیان است. مانند برنامه لیست کارها، پروژه های مبتدی برنامه نویسی مانند این شما را در ایجاد و استایل طرح بندی و کد منطق جاوا اسکریپت به چالش می کشد. نحوه کار با توابع جاوا اسکریپت و عملیات ریاضی را تمرین خواهید کرد. این پروژه همچنین به شما اجازه می دهد تا مدیریت ورودی کاربر را تمرین کنید.

همانطور که در حال ساختن پروژه ها هستید، آنها را به دلخواه شخصی سازی کنید. خلاقیت با این پروژه های کدنویسی آسان با افزودن ویژگی ها یا عناصر طراحی به شما کمک می کند هویت خود را به عنوان یک توسعه دهنده کشف کنید. خیلی زود، این ایده های پروژه کدنویسی ساده شروع به رشد خواهند کرد و زندگی خودشان را خواهند گرفت.

6. کد بازی سنگ، کاغذ، قیچی

Rock, Paper, Scissors یک بازی کلاسیک است که به راحتی می توان آن را به یک پروژه علم کامپیوتر برای توسعه دهندگانی که تازه شروع کرده اند تبدیل کرد.

این نیاز به گرفتن ورودی بازیکن و انتخاب یکی از سه گزینه (سنگ، کاغذ یا قیچی) به طور تصادفی و مقایسه آنها دارد. با این بازی، شما بازی را کدنویسی می کنید و همچنین منطق رباتی را که بازیکن با آن رقابت می کند، پیاده سازی می کنید.

پروژه های برنامه نویسی جالبی مانند این محصول تعاملی را برای کدنویسان مبتدی فراهم می کند که می تواند بلافاصله پخش شود. زمانی که سعی می‌کنید الهام‌بخش بمانید، کمی لذت آنی کمک زیادی به شما می‌کند. از آنجایی که اشیاء گرافیکی مختلفی برای تعامل وجود دارد، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید خلاق باشید.

7. بازی تیک تاک (Tic-Tac-Toe) خود را بسازید

اگر واقعاً در مورد ایده های پروژه برنامه نویسی ضرر دارید، ایجاد یک چیز چالش برانگیز مانند یک بازی Tic-Tac-Toe را در نظر بگیرید. این یک بازی سنتی دوران کودکی با قوانین سر راست است که آن را به یک نقطه شروع عالی برای مبتدیان تبدیل می کند.

ایجاد طرح بندی بسیار ساده است، اما منطق جایی است که جالب می شود. برنامه نویسی کد برای تعیین زمان پایان بازی فرصتی را برای مبتدیانی که می خواهند مهارت های حل مسئله خود را گسترش دهند، ارائه می دهد.

با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت، می توانید یاد بگیرید که چگونه یک ربات بی نظیر Tic-Tac-Toe ایجاد کنید. چه کسی گفته است که ایده های پروژه برنامه نویسی برای مبتدیان نمی تواند شکوهی را که به سختی به دست آورده اید به زندگی شما بیاورد؟

8. Web Scraper با پایتون

پایتون به دلیل تطبیق پذیری و کاربرد آن برای تقریباً هر پروژه کدنویسی مشهور است. برای استخراج داده ها از اسناد HTML و XML می توانید از پایتون به همراه یک کتابخانه پایتون به نام Beautiful Soup استفاده کنید.

این مثال از خراش دادن وب داده ها را به یک فایل CSV صادر می کند تا بتوانید از برنامه ای مانند اکسل برای ایجاد نمودارها، نمودارها، نمودارها و موارد دیگر استفاده کنید. پایتون می تواند بیشتر از حذف کدهای HTML انجام دهد – همچنین می توانید ربات های توییتر، اینستاگرام یا ردیت را با استفاده از پایتون بسازید.

پروژه های تمرین برنامه نویسی مانند این نیاز به دانلود یک توزیع پایتون به نام Anaconda دارند. این یک کتابخانه بزرگ با انواع ابزارهای پایتون است که از ابتدا در آن تعبیه شده است (فقط افزونه و پایتون!).

یادگیری نحوه یافتن و دانلود ابزارهای مفید به اندازه یافتن چیزهایی برای کدنویسی به طور کلی حیاتی است. بهترین پروژه های برنامه نویسی برای مبتدیان این درس را زودتر به شما آموزش می دهند.

9. یک وب سایت پایه HTML5 بسازید

تعداد کمی از پروژه ها برای برنامه نویسان مبتدی به اندازه ساختن یک وب سایت کامل HTML و CSS از ابتدا به شما آموزش می دهند.

ایجاد یک وب سایت ساده ترکیبی از اصول طراحی، لینک فایل، هاستینگ وب و منطق کدنویسی است. این یکی دیگر از آن پروژه‌های کدنویسی سرگرم‌کننده است که می‌توانید در مجموعه خود بگنجانید، به خصوص اگر در راه تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب هستید.

با یادگیری بیشتر پیچیدگی وب سایت شما افزایش می یابد. هنگامی که آماده اضافه کردن یک Backend هستید، می توانید از زبان های برنامه نویسی دیگر مانند جاوا اسکریپت یا پایتون برای افزایش مهارت های برنامه نویسی خود استفاده کنید.

10. یک نمایش اسلاید جاوا اسکریپت ساده بسازید

ساخت یک نمایش اسلاید جاوا اسکریپت یک پروژه برنامه نویسی سرگرم کننده است که به کار زیادی نیاز ندارد. ایده های پروژه کدنویسی برای مبتدیان مانند این توصیه می شود زیرا آنها اصول تعامل با Document Object Model (DOM) در مرورگر و نحوه پویایی وب سایت خود را به شما آموزش می دهند.

پروژه های برنامه نویسی آسان مانند این ارزشمند هستند زیرا می توانید بارها و بارها از آنها در وب سایت های دیگر استفاده مجدد کنید. ممکن است فقط نیاز به تغییر طراحی داشته باشید، اما منطق اساسی یکسان خواهد ماند.

بهترین پروژه های برنامه نویسی برای مبتدیان: از کوچک شروع کنید، بزرگ فکر کنید

پروژه های برنامه نویسی خوب راهی برای الهام بخشیدن به مبتدیان دارند و آنها را در مورد چالش بعدی هیجان زده می کند.

پس از ساخت چندین پروژه کدنویسی جالب که از HTML و CSS استفاده می کنند، به زودی متوجه خواهید شد که در پروژه های پیچیده تر جاوا اسکریپت و پایتون غوطه ور می شوید. این جریان مداوم پروژه های کدنویسی جالب واقعاً می تواند مهارت های برنامه نویسی شما را تقویت کند و اشتیاق شما را به کد بالا نگه دارد.

پروژه های برنامه نویسی سرگرم کننده برای مبتدیان احتمالاً در اطراف شما وجود دارد. دوست دارید در ادامه چه بخشی از زندگی خود را بهبود بخشید؟ احتمالاً یک پروژه برنامه نویسی در آنجا پیدا خواهید کرد.

امتیاز 2/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT