جستجوی سریع شغل

10 نکته موثر برای جستجوی سریع شغل

زمان مطالعه 7 دقیقه

جستجوی شغل هرگز آسان نیست، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای بهبود موفقیت خود بردارید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین مشاغل را سریع تر پیدا کنید.

افتتاح حساب فریلنسر

جستجوی شغل می تواند فرآیندی زمان بر باشد. شما در مورد یک شغل جدید هیجان زده می شوید، فقط با مدارک مورد نیاز غرق می شوید. به آن فشاری اضافه شده است که چگونه پروفایل خود را برای مشتریان و کارفرمایان بالقوه جذاب تر کنید.

با صورت‌حساب‌های رو به جلو و پس‌اندازهای رو به کاهش، دلسرد شدن آسان است. با این حال، راهی برای یافتن شغل کارآمدتر وجود دارد. در اینجا چند نکته برای سرعت بخشیدن و خودکارسازی جستجوی کار آورده شده است، بنابراین برای استخدام کنندگان بیشتر قابل مشاهده خواهید بود.

1. جایگاه خود را بشناسید

جایگاه (موقعیت مناسب) شما مناسب ترین شغل برای شماست. این بستگی به کاری که می‌خواهید انجام دهید، مهارت‌های موجود شما و میزان درآمدی که می‌خواهید به دست آورید بستگی دارد. جایگاه شما باید بخشی از بازاری را که می خواهید به آن خدمت کنید نیز در نظر بگیرد.

فکر کردن به مشتری ایده آل به شما کمک می کند جایگاه خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال، می توانید خود را به عنوان یک طراح وب برای آژانس های املاک معرفی کنید. دقیق‌تر بودن در مورد بازار هدف به شما کمک می‌کند تا متخصص شوید و اعتماد مشتریان بالقوه را در این صنعت به دست آورید.

اگر می خواهید جستجوی شغلی خود را محدود کنید، برای شناسایی جایگاه خود زمان بگذارید. می توانید به دنبال موقعیت های کلی مانند “نویسنده” باشید. اما این می تواند باعث ایجاد انبوهی از مشاغل آزاد شود که حتی ممکن است جذاب نباشند. در مقابل، اگر می‌دانستید که به دنبال چیزی خاص‌ تر هستید، مانند «نویسنده فنی برای یک شرکت فناوری»، جستجوی شغل شما بسیار سریع‌تر پیش می‌رود.

2. اهداف شغلی SMART را تعیین کنید

درک این نکته مهم است که برخی از مشاغل به شما در دستیابی به اهداف شغلی، مالی یا خانوادگی کمک نمی کنند. هدف گذاری به شما کمک می کند مشاغلی را که به آن اهداف کمک نمی کنند کنار بگذارید.

یاد بگیرید که چگونه اهداف SMART را برای پیشرفت شخصی و شغلی خود تعیین کنید. به یاد داشته باشید که اهداف SMART باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع باشند. “کار پیدا کنید” یک هدف هوشمندانه نیست. اما “تا پایان سال در بوستون حسابدار شوید و سالانه 70000 دلار درآمد کسب کنید” مراحل بعدی جستجوی شغل شما را روشن می کند.

اگر برای ایجاد اهداف SMART به کمک نیاز دارید، اپلیکیشنی مانند GoalsOnTrack را دانلود کنید. این برنامه دارای الگوهای هدف رایگان است که می توانید از آنها برای ایجاد برنامه های عملیاتی دقیق استفاده کنید. همچنین دارای یک ردیاب عادت است که می توانید از آن برای برنامه ریزی زمان برای جستجوی شغل خود هر روز استفاده کنید.

3. پروفایل آنلاین خود را بهینه کنید

وقتی 24 ساعته و 7 روز هفته به دنبال شغل نیستید، چگونه استخدام‌کنندگان را وادار می‌کنید تا با آنها تماس بگیرند؟ یکی از راه ها این است که پروفایل آنلاین خود را بهینه کنید، به خصوص در شبکه های اجتماعی، جایی که کارفرمایان و مشتریان می توانند به راحتی شما را پیدا کنند. مطمئن شوید که نحوه معرفی خود به صورت آنلاین نشان دهنده نوع کاری است که می خواهید انجام دهید. برخی از عناصری که می خواهید بهینه سازی کنید عبارتند از:

  • عکس پروفایل: آیا حرفه ای و آراسته به نظر می رسید؟
  • درباره من: آیا پروفایل آنلاین شما به وضوح مهارت هایی را نشان می دهد که می تواند به شما در رسیدن به شغل ایده آل کمک کند؟
  • پروفایل جستجو: وقتی نام خود را در گوگل جستجو می کنید چه چیزی به شما نشان می دهد؟
  • لینک ها: آیا پروفایل شما به نمونه کارهای مرتبط یا وب سایت شما لینک دارد؟

4. یک رزومه اختصاصی ایجاد کنید

یک رزومه مناسب با شرح شغل مطابقت دارد و به استخدام‌کنندگان کمک می‌کند تا ببینند که شما به وظیفه‌ای که در دست دارید انجام می‌دهید. به یاد داشته باشید که مدیران استخدام ممکن است صدها درخواست دریافت کنند. اگر مهارت‌ها و تجربه‌های کاربردی را در رزومه خود بگنجانید، کار آنها را آسان‌تر می‌کنید و جستجوی شغل شما سریع‌تر می‌شود.

اگر زمان یا دانش لازم برای ایجاد یک رزومه مناسب را ندارید، ResumeSpice را بررسی کنید، که خدمات حرفه ای رزومه نویسی را ارائه می دهد. همچنین می توانید به راحتی با استفاده از یک ابزار آنلاین رایگان مانند Resume.com رزومه خود را بسازید. به یاد داشته باشید که رزومه خود را در تابلوهای شغلی آپلود کنید و یک نسخه از آن را در رایانه یا فضای ذخیره سازی ابری خود نگه دارید تا بتوانید هنگام درخواست شغل به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

5. هشدارهای شغلی را در تابلوهای شغلی تنظیم کنید

تابلوهای شغلی به شما این امکان را می دهند که جستجوی شغل خود را خاص تر کنید. به عنوان مثال، می توانید مکان، موقعیت و نوع شغل را در نوارهای جستجو بنویسید. به این ترتیب، هیچ فرصت شغلی مورد علاقه خود را از دست نخواهید داد.

هشدارهای شغلی خاصی را در سایت‌هایی مانند Glassdoor و Indeed تنظیم کنید تا بتوانید به‌جای جستجوی روزانه در تابلوهای شغلی، فرصت‌های شغلی مرتبط را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا شرکت یا سازمانی که می خواهید در آن کار کنید، یک تابلوی کار اختصاصی در وب سایت خود دارد که به شما امکان می دهد هشدارهای شغلی را دریافت کنید.

6. از فیدهای RSS استفاده کنید

فیدهای RSS (Really Simple Syndication) همه به‌روزرسانی‌ها و نوتیفیکیشن ‌ها را در زمان واقعی جمع‌آوری، سازمان‌دهی و جمع‌آوری می‌کنند، بنابراین نیازی نیست که دائماً به بررسی تابلوهای شغلی، رسانه‌های اجتماعی یا صندوق ورودی خود بروید. در عوض، می توانید جستجوهای شغلی خود را ذخیره کنید و فیدهای RSS سایت های مورد علاقه خود را در یک RSS Reader مانند Feedly یا Inoreader اضافه کنید.

استفاده از فیدهای RSS طی سال‌ها محبوبیت خود را کاهش داده است، اما همچنان می‌توانند برای جستجوی شغل شما مفید باشند. در عرض چند دقیقه، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه فیدهای RSS می‌توانند به شما در جستجوی شغل کمک کنند.

7. با مربیان شغلی و استخدام کنندگان ارتباط برقرار کنید

مربیان شغلی و استخدام‌کنندگان می‌توانند شما را به فرصت‌های بیشتری در خارج از رادار خود هدایت کنند، در شبکه‌سازی کمک کنند و در مورد نحوه متمایز شدن از سایر نامزدها مشاوره ارائه دهند. با جستجو در سایت هایی مانند LinkedIn یا JobLeads.com، فردی را پیدا کنید که در صنعت شما متخصص باشد. هنگامی که شخصی را پیدا کردید که می تواند به شما در دستیابی به اهداف شغلی شما کمک کند، می توانید مستقیماً تماس بگیرید یا از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا پیام فوری، قرار ملاقات بگذارید.

هنگام تماس با استخدام‌کنندگان و مربیان شغلی از طریق پیام‌رسانی فوری یا ایمیل، مطمئن شوید:

  • از لحن حرفه ای و مودبانه استفاده کنید.
  • آن را کوتاه و ساده نگه دارید.
  • خود را به درستی معرفی کنید.
  • هدف خود را توضیح دهید.
  • با استفاده از ابزاری مانند Grammarly خطاهای گرامر را بررسی کنید.
  • سوال خود را مطرح کنید (به عنوان مثال، آیا امکان برنامه ریزی یک جلسه مجازی با شما وجود دارد؟)
  • بعد از اینکه درخواست شما را پذیرفتند پیگیری کنید.

8. از پلتفرم های اتوماسیون شغلی استفاده کنید

پلتفرم‌های اتوماسیون شغلی به شما در انجام کارهای تکراری جستجوی شغل کمک می‌کنند. به عنوان مثال، LazyApply یک افزونه پولی است که می توانید آن را به Chrome اضافه کنید. هنگامی که رزومه خود را تکمیل کردید و روی «فیلترهای واکشی» کلیک کردید، ابزار هوش مصنوعی به طور خودکار درخواست های شغلی را برای شما پر می کند در حالی که مشغول نگرانی های دیگر هستید. طرح اولیه به شما امکان دسترسی مادام العمر و 150 درخواست شغلی در LinkedIn و Indeed را می دهد.

9. به گروه های فیس بوک بپیوندید

گروه‌های فیس‌بوک ابزارهای مناسبی هستند که به شما کمک می‌کنند نظرات شرکتی را بخوانید و فرصت‌های شغلی پیدا کنید. برای جستجوی یک گروه فیس بوک، می توانید بر اساس شرح شغل و مکان جستجو کنید.

به عنوان مثال، جستجوی شغل در ایالات متحده آمریکا بر اساس ایالت یا شهر، گروه‌های مشاغل در کلرادو – کار / استخدام / استخدام و مشاغل نیویورک را نشان داد. هنگامی که یک فرصت شغلی جالب پیدا کردید، مطمئن شوید که قبل از درخواست، مراقب باشید که پیشنهاد شغلی شما مشروع نیست.

10. به شبکه خود بگویید

برای جستجوی کار سریعتر به شبکه خود نگاه نکنید. اینها افرادی هستند که شما به صورت آنلاین یا حضوری می شناسید. یک پیام شخصی ارسال کنید یا در مورد جستجوی شغل خود در رسانه های اجتماعی پست کنید. فراموش نکنید که هشتگ های رایج جستجوی کار مانند #opentowork، #jobhunt، #readytowork یا #استخدام را اضافه کنید.

همچنین می‌توانید نشان #opentowork را در عکس پروفایل LinkedIn خود فعال کنید تا به پروفایل شما در نتایج جستجوی استخدام‌کنندگان نشان داده شود. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه این کار را به راحتی انجام دهید، نحوه افزودن یا حذف نشان جستجوی کار را در لینکدین بررسی کنید.

همانطور که در لینکدین پیمایش می کنید، خواهید دید که چگونه یک پست خوب نوشته شده به دنبال مشاغل آزاد می تواند به سرعت حمایت جامعه لینکدین را جلب کند و جویندگان کار را با استخدام کنندگان مرتبط کند. متوجه خواهید شد که برخی از حامی ترین افراد، متخصصان دیگری هستند که درک می کنند که جستجوی شغل چه احساسی دارد.

افتتاح حساب فریلنسر

جستجوی کار سریعتر به تلاش و زمان نیاز دارد

از قضا، جستجوی کار سریع تر نیز زمان می برد. اما هنگامی که شروع به استفاده از این نکات کردید، می‌توانید از کاغذبازی‌های غیر ضروری طفره بروید، تلاش کمتری انجام دهید، از اضافه بار اطلاعات جلوگیری کنید و یک جامعه حمایتی (به علاوه فناوری) به دست آورید تا از شما پشتیبانی کند و سریع‌تر استخدام شوید.

به دنبال نکات شغلی بیشتری هستید؟ همچنین ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید چگونه نوشتن خلاصه رزومه می تواند توجه استخدام کنندگان را جلب کند و شغل بعدی شما را به شما نشان دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT