سایت نقد و بررسی کتاب

11 بهترین سایت نقد و بررسی کتاب و سایت های رتبه بندی کتاب

زمان مطالعه 6 دقیقه

دانستن محل خرید کتاب می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، در اینجا بهترین سایت های نقد کتاب وجود دارد که به شما کمک می کند از خرید کتاب هایی که از خواندن آنها پشیمان می شوید، اجتناب کنید. بهترین سایت نقد و بررسی کتاب را در ادامه معرفی کرده ایم.

هیچ کس دوست ندارد برای یک کتاب جدید پول خرج کند، فقط برای مواجهه با احساس ناامیدی که انتظارات شما را برآورده نمی کند.

راه حل این است که قبل از ورود به فروشگاه، چند سایت نقد کتاب را بررسی کنید. هرچه تنوع نظرات بیشتری را جمع آوری کنید، اطمینان بیشتری خواهید داشت که از عنوان لذت خواهید برد.

1.بهترین سایت نقد و بررسی کتاب Goodreads

گودریدز مسلماً انجمن آنلاین پیشرو برای دوستداران کتاب است. اگر می خواهید برای خواندن رمان یا زندگی نامه الهام بگیرید، این سایت نقد و بررسی کتاب است.

تعداد بی پایانی از لیست های خواندنی تولید شده توسط کاربر برای بررسی وجود دارد، و Goodreads خود ده ها لیست “بهترین” را در تعدادی از دسته ها منتشر می کند. می‌توانید کتاب را بر اساس طرح یا موضوع جستجو کنید، یا به بحث‌های کتاب و گروه‌های کتابخوانی با هزاران عضو بپیوندید.

می‌توانید با افزودن رتبه‌بندی‌های خود به کتاب‌هایی که خوانده‌اید و نظر گذاشتن برای بررسی دیگران، در انجمن شرکت کنید. گاهی اوقات، حتی رویدادهای اضافی مانند جلسات پرسش و پاسخ با نویسندگان وجود دارد.

2. LibraryThing

LibraryThing بزرگترین باشگاه کتاب در جهان است. این سایت بیش از 2.3 میلیون عضو دارد و یک سایت فهرست نویسی جزئی/سایت شبکه اجتماعی است.

با یک اکانت کاربری رایگان، می توانید تا 200 کتاب به کتابخانه خود اضافه کنید و آنها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اما در حوزه‌های دیگری است که LibraryThing می‌تواند ادعا کند که یکی از بهترین سایت‌های نقد کتاب است.

طبیعتاً رتبه‌بندی‌ها، نظرات کاربران و برچسب‌ها وجود دارد. اما حتما روی تب Zeitgeist در بالای صفحه کلیک کنید. این شامل انبوهی از اطلاعات، از جمله کتاب های برتر بر اساس رتبه بندی، تعداد بررسی ها، توسط نویسندگان، و بارهای دیگر است.

3. Book Riot

Book Riot یک وبلاگ است. فهرست هایی را در مورد ده ها موضوع مختلف منتشر می کند که بسیاری از آنها بهترین کتاب ها را در یک ژانر خاص بررسی می کنند. برای اینکه به شما ایده بدهیم، برخی از مقالات اخیر عبارتند از Keeping Hoping Alive: 11 Thrilling YA Stories Survival و بهترین کتاب های داستانی تاریخی که هرگز در مورد آنها نشنیده اید.

البته، محتوای لیست غیر خواندنی زیادی نیز وجود دارد. اگر تمایلی کلی به ادبیات دارید، کتاب Riot قطعا ارزش افزودن به لیست وب سایت هایی را دارد که هر روز مرور می کنید.

4.بهترین سایت نقد و بررسی کتاب Bookish

Bookish سایتی است که همه اعضای باشگاه های کتابخوانی باید درباره آن بدانند. این به شما کمک می کند تا برای جلسه بعدی خود با راهنماهای بحث، آزمون های کتاب و بازی های کتاب آماده شوید. حتی پیشنهادات غذا و نوشیدنی و همچنین توصیه های لیست پخش وجود دارد.

اما این سایت چیزی فراتر از جلسات باشگاه کتاب است. همچنین محتوای سرمقاله ای زیادی ارائه می دهد. این به صورت مصاحبه با نویسنده، مقاله های نظری، نقد و توصیه کتاب، چالش های خواندن، و هدایا ارائه می شود.

حتماً به طور منظم به بخش مطالب ضروری سایت مراجعه کنید تا آخرین نقدهای کتاب را دریافت کنید. همچنین، ناگفته نماند که افراد پشت سر Bookish نیز عاشق کتاب هستند. برای اینکه نگاهی اجمالی به آنچه می خوانند داشته باشید، مقالات Staff Reads آنها را بررسی کنید.

5. Booklist

Booklist یک مجله چاپی است که یک پورتال آنلاین نیز ارائه می دهد. کارشناسان مورد اعتماد انجمن کتابخانه‌های آمریکا همه نقدهای کتاب را می‌نویسند.

می‌توانید تکه‌هایی از نقدهای کتاب‌های مختلف را ببینید. با این حال، برای خواندن کامل آنها، باید مشترک شوید. یک برنامه سالانه برای این سایت بررسی کتاب 174.95 دلار در سال هزینه دارد.

6. Fantasy Book Review

نقد کتاب فانتزی برای هر کسی که طرفدار آثار فانتزی است باید در بالای فهرست قرار گیرد. سایت نقد و بررسی کتاب نقدهایی را هم برای کتاب های کودک و هم برای بزرگسالان منتشر می کند.

این کتاب دارای بخشی در مورد برترین کتاب‌های فانتزی در تمام دوران است و فهرستی از کتاب‌هایی که باید برای هر سال به‌طور مداوم به روز شود. همچنین می‌توانید کتاب‌های پیشنهادی را بر اساس زیرژانرهایی مانند شمشیر و جادو، جهان‌های موازی و فانتزی حماسی جستجو کنید.

7.بهترین سایت نقد و بررسی کتاب LoveReading

LoveReading یکی از محبوب‌ترین سایت‌های نقد کتاب در بریتانیا است، اما مخاطبان آمریکایی آن را به همان اندازه مفید می‌دانند.

این سایت به دو دسته داستانی و غیرداستانی تقسیم می شود. در هر منطقه، برگزیده‌های هفتگی کارکنان، کتاب‌های ماه، اولین کتاب‌های ماه، کتاب‌های الکترونیکی ماه، کتاب‌های صوتی ماه و پرفروش‌ترین‌های سراسری را منتشر می‌کند. هر کتاب در هر فهرست دارای یک بررسی کامل است که می توانید به صورت رایگان آن را بخوانید.

برای دریافت نقد کتاب برای عناوین منتخب ماه، مطمئن شوید که برگه برجسته آنها را نیز بررسی کنید. در مجموعه‌ها، فهرست‌های خواندنی مضمونی مانند ادبیات جنگ جهانی اول و کتاب‌های سبز را نیز خواهید یافت.

8. Kirkus

کرکوس از دهه 1930 در تولید نقد کتاب مشارکت داشته است. این سایت نقد و بررسی کتاب به پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته نگاه می‌کند و برای هر کدام نقدهای طولانی ارائه می‌کند.

همانطور که انتظار دارید، ده‌ها فهرست «بهترین» و نقد کتاب‌ها را در دسته‌ها و ژانرهای مختلف پیدا خواهید کرد.

و در حالی که در سایت هستید، مطمئن شوید که روی بخش کرکوس Prize کلیک کرده اید. می‌توانید تمام برندگان و فینالیست‌های گذشته را همراه با بررسی‌های کتاب‌هایشان مشاهده کنید.

9.بهترین سایت نقد و بررسی کتاب r/books

اگرچه Reddit یک سایت رسانه اجتماعی است، اما می‌توانید از آن برای دریافت نقد کتاب‌های معروف یا تقریباً هر کتاب دیگری در این زمینه استفاده کنید! Reddit یک subreddit به نام r/books دارد که به بررسی کتاب‌ها و فهرست‌های خواندن اختصاص دارد.

subreddit دارای موضوعات برنامه ریزی شده هفتگی در مورد یک موضوع یا ژانر خاص است. سپس هرکسی می‌تواند نظرات خود را درباره کتاب‌هایی که توصیه می‌شود، بررسی کند. هر روز چندین موضوع جدید منتشر می‌شود و مردم در مورد آخرین کشف خود با رتبه‌بندی یا نقد کتاب بحث می‌کنند.

همچنین یک رشته توصیه هفتگی را کشف خواهید کرد. موضوعات اخیر شامل موضوعاتی مانند کتاب های مورد علاقه درباره علوم آب و هوا، ادبیات مردمان بومی، و کتاب هایی که در صحرا می گذرد، هستند. همچنین یک هفته نامه What are Reading وجود دارد؟ بحث و گفتگو و AMA های مکرر.

برای پلتفرم‌های بیشتر شبیه رسانه‌های اجتماعی، این برنامه‌های ضروری را برای دوستداران کتاب بررسی کنید.

10. YouTube

یوتیوب جایی نیست که وقتی به بهترین سایت های نقد آنلاین کتاب فکر می کنید بلافاصله به ذهنتان خطور کند.

با این وجود، چندین کانال جذاب YouTube وجود دارد که اغلب نظرات خود را درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند ارائه می‌دهند. در اینجا به راحتی می توانید نقد کتاب های معروف را پیدا کنید.

برخی از برجسته‌ترین کانال‌های یوتیوب نقد کتاب عبارتند از Better Than Food: Book Reviews، Little Book Owl، PolandBananasBooks، و Rincey Reads.

11.بهترین سایت نقد و بررسی کتاب Amazon

آمازون احتمالاً یکی از سایت‌هایی است که می‌خواهید چیزی بخرید. اگر از نسخه‌های دست دوم بدتان نمی‌آید، یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای خرید کتاب‌های دست دوم است.

اکنون، برای دریافت نقدهای کتاب، کافی است جستجو کنید و روی عنوان کلیک کنید، سپس به پایین بروید تا رتبه‌بندی‌ها و آنچه دیگرانی که کتاب را خریده‌اند را ببینید. این یک راه سریع برای داشتن یک مرور کلی از رتبه بندی کتاب است. اگر کلمات Look Inside را در بالای جلد کتاب مشاهده کردید، به این معنی است که می‌توانید چند صفحه اول کتاب را نیز پیش‌نمایش کنید!

صرف نظر از تمجیدها یا انتقاداتی که از سایر سایت‌های نقد کتاب شنیده‌اید، خواندن یک نمونه مستقیم‌ترین راه برای کمک به شما در سنجش پتانسیل محتوا و بررسی اینکه آیا سبک نگارش نویسنده با سلیقه شما مطابقت دارد یا خیر است.

قبل از خرید، نقد کتاب را بخوانید

سایت های نقد کتاب که در مورد آنها صحبت کردیم برای انواع مختلف خوانندگان جذاب خواهد بود. برخی از افراد با سیستم های رتبه بندی کتاب که تفسیر آسانی دارند، راحت تر خواهند بود. دیگران نظرات گسترده ای را که توسط متخصصان با تجربه نوشته شده اند ترجیح می دهند.

اگرچه وسوسه شدن توسط یک جلد کتاب زرق و برق دار آسان است، اما همیشه بهتر است قبل از خرید یک نسخه، نگاهی گذرا به بررسی های کتاب بیندازید. به این ترتیب، می توانید پول خود را پس انداز کنید و آن را خرج کتاب هایی کنید که برای مدت طولانی مفتخر به نمایش آن ها در قفسه های خود خواهید بود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT