بهترین قالب رایگان Evernote

12 بهترین قالب رایگان Evernote برای نویسندگان خلاق

زمان مطالعه 6 دقیقه

برنامه ریزی و ترسیم کتاب شما بسیار مهم است، اما می تواند زمان بر و پیگیری آن سخت باشد. این الگوهای Evernote فرآیند را ساده می کند.

نوشتن یک رمان زمانی آسان‌تر می‌شود که همه چیز را از شخصیت‌ها و طرح داستان گرفته تا مراحل انتشار برنامه‌ریزی کنید، به خصوص اگر به تنهایی آن را پیش ببرید.

خرید با ویزا کارت

Evernote چندین قالب رایگان دارد که به‌طور خاص برای کمک به نویسندگان خلاق طراحی شده‌اند تا داستان‌ها و سفرهای خود را منتشر کنند. به برخی از آنها می توانید مستقیماً از وب سایت دسترسی داشته باشید، اما به لینک های مناسب برای دیگران نیاز دارید.

بهترین قالب های Evernote برای نویسندگان خلاق

در اینجا گزینه های واضح شما در مورد الگوهای نوشتن خلاق Evernote وجود دارد.

1.بهترین قالب رایگان Evernote: داشبورد داستان

اگر یک برنامه ریز ساده برای نوشتن و انتشار رمان خود می خواهید، Evernote الگویی دارد که به شما امکان می دهد طرح کلی کتاب، تعیین اهداف و پیگیری پیشرفت خود را داشته باشید.

این یک افزودنی عالی برای ویجت‌های مفید در داشبورد خانه Evernote شما است، که همگی می‌توانند شما را هنگام سازماندهی کارتان به عنوان نویسنده کارآمدتر کنند.

در مورد خود الگو، می‌توانید عنوان، ژانر، تعداد کلمات و لینک های مهم رمان را اضافه کنید، در عین حال تاریخ‌ها و مهلت‌هایی را برای طرح داستان، نوشتن اولین پیش‌ نویس، دریافت بازخورد خواننده بتا و غیره تعیین کنید.

2. مقدمه داستان

این فرم Evernote به شما امکان می‌دهد بخش‌های کلیدی رمان خود را مشخص کنید، از جمله موقعیت، موقعیت، قهرمان داستان، آنتاگونیست، رویداد محرک و درگیری.

نکته این است که بتوانید تمام عناصر بالا را در دو جمله خلاصه کنید. این الگو کادر مربوطه را در پایین و همچنین خلاصه ای از نمونه را ارائه می دهد.

3.بهترین قالب رایگان Evernote: طرح رمان سه پرده

گاهی اوقات لازم است خط داستانی خود را روی کاغذ بیاورید تا آن را تجسم و معنا کنید. Evernote می‌تواند به الگوی ترسیم داستان‌های سه‌بخشی کلاسیک کمک کند.

این به شما یک طرح کلی ساختار یافته از شروع، میانه و پایان کتاب شما می دهد، که هر قسمت دارای چندین عنصر کلیدی است که یک داستان خوب باید داشته باشد. بنابراین، این الگو به شما امکان می دهد کتاب را برنامه ریزی کنید، اما همچنین شما را راهنمایی می کند که چگونه آن را به خوبی انجام دهید.

4. مشخصات (پروفایل) شخصیت

شخصیت‌ها برای هر طرحی ضروری هستند، و هرچه بهتر آنها را برنامه‌ریزی کنید، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را در کتاب خود وارد کرده و توسعه دهید. اینجاست که الگوی پروفایل شخصیت Evernote به کار می آید.

این شما را وادار می کند تا به جزئیات واضح و مبهم شخصیت خود فکر کنید، مانند ظاهر، شغل، مذهب، بزرگترین ترس و بزرگترین راز. اگر هنر شخصیت دارید، حتی می توانید آن را به پروفایل آنها اضافه کنید.

الگوهای مخفی Evernote برای نویسندگان خلاق

لینک های زیر را به دلیل عدم نمایش آنها در وب سایت Evernote نشانک کنید. برای استفاده از این ابزارها برای نویسندگان، هنوز هم نیازی نیست که چیزی خرج کنید، یک ویژگی برنده برای مقایسه طرح رایگان و پولی Evernote.

5.بهترین قالب رایگان Evernote: بیوگرافی شخصیت

یکی دیگر از الگوهای مرتبط با شخصیت که در Evernote موجود است، مربوط به پیشینه آنها است. برخلاف الگوی پروفایل، این فرم بر لحظات کلیدی زندگی شخصیت تمرکز دارد.

می‌توانید نام و نقش آنها را قبل از تنظیم و قرار ملاقات‌هایی که تجربه کرده‌اند، و همچنین سن آنها در آن زمان در رمان بگنجانید.

6. لیست اصلی شخصیت ها

داشتن یک لیست کامل از شخصیت های کتاب شما که Evernote نیز به آن فکر کرده است، به همان اندازه مفید است.

این الگو به شما کمک می‌کند تا شخصیت‌های اصلی، آنتاگونیست‌ها و بازیگران دیگر، از جمله نام، سن، یادداشت‌ها و تصاویر آن‌ها را تعیین کنید.

7.بهترین قالب رایگان Evernote: طرح کلی فصل رمان

بهترین طرح رمان نویسی شامل تفکیک فصل های آن است. Evernote فقط برای آن یک الگوی کلی دارد.

می توانید خلاصه ای از کتاب خود را در بالا اضافه کنید و سپس از چک لیست ساده فرم برای طرح رویدادهای هر فصل استفاده کنید. حتی اگر طرح شما در حین نوشتن تغییر کند، داشتن یک نمای کلی واضح از جزئیات جزئی برای رجوع در هر زمان که نیاز داشتید مفید است.

8. بیت های داستانی

همچنین می‌توانید برای صحنه‌های مهم کتاب خود برنامه‌ای داشته باشید، بدون اینکه آنها را در فصل‌های خاصی قرار دهید.

الگوی ضربات داستانی Evernote، بر اساس ساختار فیلمنامه نویسی Save the Cat اثر بلیک اسنایدر، عناصر کلیدی داستان، مانند موضوع بیان شده، حادثه تحریک‌کننده، نزدیک شدن افراد بد و پایان را تجزیه می‌کند.

در کنار هر توصیف ضرب، ایده های صحنه خود را با جزئیات هر چقدر که می خواهید اضافه کنید. برای رسیدن به این موارد، به این فکر کنید که چه رویدادهایی می‌توانند اهداف کتاب شما را به بهترین شکل منعکس کنند. ابزارهای رایگان نقشه ذهنی برای مرتب کردن افکارتان عالی هستند.

9. Story Timeline Tracker

اگر روایت شما به یک جدول زمانی بستگی دارد، ممکن است بخواهید برنامه ریزی کنید و دنبال کنید که چه زمانی اتفاق می افتد. سپس، به عنوان مثال، هنگام لینک دادن نمودارهای موازی، کمتر احتمال دارد اشتباه کنید.

یک الگو در Evernote موجود است که به شما امکان می دهد رویدادها را بر اساس تاریخ، روز و زمان مرتب کنید. علاوه بر سازماندهی طرح اصلی کتاب خود، می توانید جدول زمانی شخصیت های مختلف یا رویدادهای پس زمینه داستان را دنبال کنید.

10. مبانی جهان سازی

راه‌های زیادی برای برنامه‌ریزی دنیای خیالی‌تان وجود دارد، بنابراین ببینید کدام یک به شما کمک می‌کند آن را بهتر تجسم کنید. اگر نقشه‌های ذهنی یا برنامه‌های جهان‌سازی در اندروید آن را قطع نکردند، الگوی عملی Evernote را امتحان کنید.

این اساساً یک پرسشنامه در مورد محیط کلی داستان شما، یعنی مکانی که رویدادها در آن آشکار می شوند، و همچنین مردم و فرهنگ آن است.

این قالب دیگری است که می توانید برای بخش های مختلف داستان خود استفاده کنید و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید. مثلاً، اگر طرح شامل کشورهای مختلف باشد، برخی از سؤالات فرم می تواند به شکل گیری هر فرهنگ کمک کند.

11.بهترین قالب رایگان Evernote: روش رمان نویسی دانه برف

رندی اینجرمنسون روش Snowflake را برای طراحی و نوشتن رمان توسعه داد، که Evernote با یک الگوی که شما را از هر مرحله عبور می‌دهد، آن را ساده‌تر کرد.

شما با خلاصه‌ای کوتاه از کتاب خود شروع می‌کنید و آن را با جزئیات بیشتر و بیشتر، از جمله دیدگاه‌های شخصیت‌های مختلف از داستان و فهرست یا صفحه گسترده‌ای از تمام صحنه‌ها، گسترش می‌دهید.

عناصر مناسب را برای روایت خود انتخاب کنید، و در نهایت با یک برنامه ریزی دقیق روبرو خواهید شد که فقط باید آن را در قالب کلمات بیان کنید. برای ایجاد مهارت و اعتماد به نفس، به تمرین و یادگیری از بهترین پلتفرم‌های دوره‌های نویسندگی آنلاین مانند MasterClass ادامه دهید.

12. چک لیست خود انتشار

یک الگوی نهایی در Evernote که ممکن است برای شما جالب باشد حاوی یک چک لیست مفید از مراحل چاپ خود کتاب شما – پس از پایان نوشتن آن است.

تکمیل نسخه خطی اولین موردی است که در لیست تیک و تاریخ دارد. از آنجا، الگو از شما می‌خواهد تا متن را بنویسید، کتاب را ویرایش و طراحی کنید، آن را به عنوان یک کتاب الکترونیکی قالب‌بندی کنید و موارد دیگر.

همچنین می‌توانید از ستون تاریخ برای تعیین ضرب‌الاجل‌ها برای هر کار استفاده کنید و پس از اتمام کار، آن‌ها را علامت بزنید یا برنامه خود را در حین کار تنظیم کنید.

الگوهایی برای نویسندگان خلاق می توانند زندگی شما را آسان تر کنند

رد شدن از مرحله برنامه ریزی برای نوشتن کتاب ایده خوبی نیست زیرا بر کیفیت داستان شما تأثیر می گذارد. خوشبختانه، Evernote بسته به طرح و سبک نوشتاری شما، قالب های زیادی برای انتخاب دارد.

حتی بهتر از آن این است که این تنها منبع برای نویسندگان خلاق در اطراف نیست. به کاوش در وب سایت ها و برنامه ها برای یافتن ابزارهایی که می توانید در رایانه و تلفن هوشمند خود استفاده کنید، ادامه دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT