مبانی تجارت فارکس

مبانی تجارت فارکس – قسمت 2

زمان مطالعه 6 دقیقه

اکنون که اصول تجارت فارکس و همچنین اصطلاحات و مفاهیم کلیدی آن را آموختید، بیایید قدم بعدی را برداریم و به سه نوع بازار ارز و نحوه استفاده شرکت ‌کنندگان از آنها برای کسب سود یا محافظت از سرمایه نگاه کنیم.

شارژ حساب بروکر

شارژ بروکر ویندزور

به عنوان یک معامله گر، بسته به خدمات ارائه شده توسط کارگزار خود، به همه یا برخی از این مکان ها دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، بیایید سه نوع سبک معاملاتی را که می ‌توانید انتخاب کنید، بسته به اندازه حساب، تمایل به تماشای بازار فارکس در «زمان واقعی» و اهداف بلندمدت، معرفی می‌کنیم.

نکات کلیدی

  • ارزها را می توان از طریق بازارهای نقدی، فوروارد و آتی معامله کرد.
  • معامله‌ گران فارکس می ‌توانند پوزیشن ‌هایی بین چند ثانیه تا چند ماه یا سال داشته باشند.
  • اکثر استراتژی های معاملاتی فارکس از روند، بالاتر یا پایین تر پیروی می کنند.
  • روندها و متضادها را می توان به بازه های زمانی بسیار طولانی تر و کوتاه تری تقسیم کرد.
  • کار چارلز داو روی روندهای بیش از 100 سال پیش هنوز هم هر روز توسط معامله گران فارکس استفاده می شود.
  • بازار نقطه ای و بازارهای آینده و آتی

فعالان بازار می توانند در سه نوع بازار فارکس ریسک کنند: بازار نقدی، بازار پیش فروش و بازار آتی:

بازار نقطه ای: محبوب ترین از این سه، با معامله گران در سراسر جهان که “دارایی های واقعی” را از طریق یک شبکه ارتباطات الکترونیکی، میز معاملات کارگزار، قراردادهای مابه التفاوت یا سیستم مستقیم بین بانکی مبادله می کنند. قیمت ها در بازار نقدی بر اساس عرضه و تقاضا است.

بازار پیش فروش: مکان پیچیده ‌تری که شرکت‌های بین‌المللی و سرمایه‌ گذاران بزرگی که به دنبال پوشش ریسک ارز هستند به آن دسترسی دارند. به عنوان مثال، مک دونالد ممکن است برای کاهش ریسک نوسانات نرخ ارز و شوک های قیمتی در سایر نقاط جهان، قراردادهای پیش فرض منعقد کند. طرفین قرارداد فوروارد قیمت توافقی را انتخاب می کنند که می تواند تفاوت زیادی با قیمت های بین بانکی یا آتی داشته باشد.

بازار آتی: محبوب ترین محل برگزاری فارکس قبل از ظهور کارگزاران خرده فروشی فارکس. قراردادهای آتی بر اساس اندازه استاندارد و تاریخ تسویه در بورس کالای شیکاگو (CME) در ایالات متحده است و توسط انجمن ملی آتی تنظیم می شود. صرافی های کوچکتر در کشورهای دیگر نیز قراردادهای آتی ارز ارائه می کنند. حداقل افزایش قیمت، تاریخ تحویل و تسویه در قرارداد تعیین می شود و در تمام موارد صرافی طرف مقابل است.

سبک های مختلف معاملاتی

اکثر معامله گران فارکس خرده فروشی یک یا چند مورد از سه استراتژی و روش اصلی را دنبال می کنند:

  • معاملات روزانه
  • اسکالپینگ
  • معامله نوسان (موقعیت).

معاملات روزانه و اسکالپینگ دو تا از تهاجمی ترین و فعال ترین سبک های معاملاتی هستند. در هر دو حالت، موقعیت ها قبل از پایان جلسه فعال بسته می شود. با این حال، این سبک ها در فراوانی تجارت و دوره نگهداری متفاوت هستند.

مبانی تجارت فارکس

مبانی تجارت فارکس

مبانی تجارت فارکس

مبانی تجارت فارکس

مبانی تجارت فارکس

مبانی تجارت فارکس

تکنیک‌های اسکالپینگ از حرکات بسیار کوچک استفاده می‌کنند، اغلب در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه خرید و فروش می‌کنند. اسکالپرها نمودارهای بسیار کوتاه مدت را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به قیمت 1 دقیقه تا 5 دقیقه برای سرنخ‌ های تکانه‌ های جهت‌ دار نگاه می ‌کنند. هزینه‌های بالای تراکنش با این استراتژی معاملاتی با حجم بالا، بازده را افزایش می‌دهد و به نسبت برد به باخت بالا برای ثبت سود ثابت نیاز دارد.

تکنیک‌های معاملاتی روزانه بر روی نمودارهای 5 دقیقه ‌ای تا ساعتی تمرکز می‌کنند و به‌ عنوان یک قانون کلی به دنبال تکانه‌ های جهت‌ دار هستند که از یک تا شش ساعت طول می‌کشد. گاهی اوقات، معامله گران روزانه یک موقعیت را «خانه می گیرند»، آن را یک شبه نگه می دارند در حالی که به دنبال سود بیشتر یا حرکت مهم در شروع جلسه بعدی هستند.

تکنیک‌های معاملاتی نوسانی طولانی ‌مدت هستند و موقعیت‌ها برای روزها یا هفته‌ ها حفظ می ‌شوند. اقلیت قابل توجهی از معامله ‌گران نوسانی نیز سیگنال‌های بلندمدت را بررسی می‌ کنند و موقعیت‌های خود را برای چندین ماه حفظ می‌کنند. روش انتخابی تعیین می‌کند که کدام نمودار قیمت را دنبال کند و به دنبال سیگنال‌های خرید یا فروش در نمودارهای ساعتی، روزانه و حتی هفتگی باشد.

معامله گران فارکس بسته به سبک معاملاتی خود از انواع مختلفی از سفارش های ورود و خروج استفاده می کنند. به عنوان مثال، اسکالپرها بیشتر از سوئینگ تریدرها از سفارشات بازار استفاده می کنند، زیرا به آنها اجازه می دهد فوراً وارد یا خارج شوند. سفارشات محدود برای معامله گران روزانه و معامله گران نوسانی مفیدتر است زیرا می توان موقعیت ها را با قیمت های از پیش تعیین شده اتخاذ کرد. علاوه بر این، استفاده از توقف در معاملات روزانه و نوسانی برای محدود کردن ضرر، در صورتی که بازار تصمیم بگیرد که شما اشتباه می کنید، مهم است.

اهمیت روند در معاملات فارکس

معامله گران فارکس از نرخ های بهره و اقتصاد جهانی پیروی می کنند، اما بیشتر آنها برای ارزیابی روندهای اصلی و تصمیم گیری های تجاری به تحلیل تکنیکال تکیه می کنند. این رویکرد کلاسیک به سه فرض اساسی بستگی دارد:

  • قیمت ها همه چیز را تخفیف می دهد.
  • تاریخ تمایل به تکرار دارد.
  • قیمت ها در روند حرکت می کنند.

اکثر تازه واردان فکر می ‌کنند قیمت‌ها فقط بالا یا پایین می‌روند، اما تئوری داو ادعا می‌کند که در واقع سه روند در بازار وجود دارد: بالا، پایین، و “یک طرف” یا محدوده. بر اساس کار چارلز داو، 100 سال پیش، سرمایه گذاران و معامله گران باید به دنباله اوج و فرودها نگاه کنند تا جهت بلندمدت و کوتاه مدت یک روند را تعیین کنند.

به طور خاص، تئوری او بیان می کند که یک روند صعودی توسط اوج های بالاتر و پایین تر ایجاد می شود در حالی که یک روند نزولی توسط اوج های پایین تر و پایین تر ایجاد می شود. علاوه بر این، زمانی که نه خریدار و نه فروشنده کنترل بازار را ندارند، قیمت‌ها در یک ادغام جانبی تغییر می‌کنند که «محدوده معاملاتی» نیز نامیده می‌شود.

این نظریه روابط بین روندها را در بازه‌های زمانی مختلف طبقه‌ بندی می ‌کند که ممکن است با یکدیگر همگرا شوند یا از یکدیگر واگرا شوند. به گفته داو، هر روند توسط سه روند دیگر شکل می‌گیرد: «اولیه»، «ثانویه» و «فرعی».

یک روند اولیه بیش از یک سال طول می کشد و نشانه یک بازار گاو نر یا نزولی است. در یک روند اولیه، یک روند ثانویه در جهت دیگر حرکت می کند و یک عقب نشینی بین سه هفته تا سه ماه حک می کند. در نهایت، قیمت جزئی در روند ثانویه رایج است که کمتر از 3 هفته طول می کشد.

تاجران و تکنسین ها مشاهدات روند درخشان داو را در قرن گذشته اصلاح کرده اند. ما اکنون در بازارهای الکترونیکی مدرن خود که به سرعت در حال حرکت هستند، درک می کنیم که روندهای اولیه، ثانویه و فرعی می توانند در طی روزها یا هفته ها به جای ماه ها یا سال ها تغییر کنند. حتی اسکالپرها در قرن بیست و یکم هنگام چرخاندن موقعیت‌ها، از نمودارهای ۱ دقیقه ‌ای تا ۵ دقیقه ‌ای برای تعیین روند اولیه استفاده می‌کنند.

خلاصه

فعالان بازار می توانند از طریق انواع بازارهای نقدی و مشتقات در معرض دید فارکس قرار بگیرند، اما بیشتر آنها در بازار نقدی از طریق یک کارگزار فارکس یا قراردادهای متفاوت معامله می کنند. بیشتر معامله‌ گران فارکس از طریق استراتژی‌ های مبتنی بر زمان که شامل اسکالپینگ، معاملات روزانه، معاملات نوسانی و سرمایه‌ گذاری بلندمدت می ‌شود، روی قیمت‌های ارز گمانه ‌زنی می ‌کنند. اکثر معاملات فارکس در بین این افراط‌ ها قرار می‌ گیرند و موقعیت‌ها برای چند ساعت تا چند روز باز هستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT