ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی

13 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی برای افزایش گردش کار شما

زمان مطالعه 7 دقیقه

هوش مصنوعی می تواند به افزایش بهره وری شما به عنوان یک طراح گرافیک کمک کند، اما بهترین ابزارهایی که می توانید استفاده کنید چیست؟ ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی را در ادامه معرفی کرده ایم.

ابزارهای هوش مصنوعی همیشه نباید تازگی داشته باشند. در حالی که ایجاد یک نسخه ترسناک از ستاره پاپ مورد علاقه شما که سوار بر اسب تک شاخ در فضا می‌شود، می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما می‌توانید از افزودن ابزارهای هوش مصنوعی به گردش کار طراحی گرافیکی خود نیز سود زیادی ببرید. هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا در زمان و ناامیدی در بخش های کوچک و آزاردهنده فرآیند صرفه جویی کنید و به شما امکان می دهد در پروژه های طراحی گرافیکی خود بر روی تصویر بزرگ تمرکز کنید.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Khroma

Kroma یک ابزار رنگی هوش مصنوعی است که برای طراحان ساخته شده است. این یک الگوریتم شخصی سازی شده را بر اساس رنگ های اولیه ای که انتخاب می کنید تنظیم می کند. این الگوریتم بی نهایت ترکیب رنگی را ایجاد می کند که به رنگ های انتخابی شما مربوط می شود. اگر هرگز رنگی را انتخاب نکرده‌اید – مانند زرد – در الگوریتم ساخته‌شده با هوش مصنوعی شما ظاهر نمی‌شود مگر اینکه کروما را که رنگ زرد را دوست دارید دوباره آموزش دهید.

انتخاب رنگ و ترکیب رنگ برای پروژه ها یک کار دشوار است. کروما فلج انتخاب را از بین می برد. با قالب‌های مختلف، می‌توانید نحوه عملکرد رنگ‌های خود را در انواع مختلف طراحی مانند تایپوگرافی، طراحی پوستر، گرادینت‌ها، دوتونی و پالت‌های رنگی مشاهده کنید.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Midjourney

Midjourney یک ابزار هوش مصنوعی متن به تصویر است که به شما این امکان را می دهد که یک درخواست بنویسید و به سرعت آن را تجسم کنید. با استفاده از سرور Midjourney’s Discord، می توانید چهار نتیجه تولید شده در هر درخواست دریافت کنید. استفاده از این ابزار هوش مصنوعی آسان است و ما راهنمای استفاده از Midjourney را نوشته ایم.

اگر برای طراحی خود به عکس یا وکتور نیاز دارید، اما نمی توانید خودتان آن را ایجاد کنید، Midjourney به شما کمک می کند. در حالی که همه نتایج کامل نیستند، اما برای اکثر اهداف با موفقیت کار می کند. اگر نمی توانید گاهی اوقات عکاسی کنید یا مهارت های هنر دیجیتال را ندارید، این یک ابزار مفید است.

Adobe Sensei

Adobe Sensi یک ابزار داخلی Adobe است که در سراسر محدوده Creative Cloud از جمله پر کردن محتوا آگاهانه، تشخیص فونت، تطبیق خودکار رنگ و موارد دیگر قابل استفاده است. اگرچه این ویژگی خاصی نیست که بتوانید پیدا کنید و از آن استفاده کنید، ادغام آن با نرم افزار Adobe کل گردش کار طراحی گرافیک شما را بالا می برد، مهم نیست در کدام برنامه کار می کنید.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Fontjoy

Fontjoy یک ابزار منبع باز است که به ایجاد بهترین ترکیب فونت ها با استفاده از فناوری بردار فونت کمک می کند. انتخاب نوع حروف برای استفاده ممکن است گاهی فلج کننده باشد، اما Fontjoy از فیلترها و ژنراتورها استفاده می کند تا زمان جستجوی شما را کاهش دهد و زمان کامل شدن شما را افزایش دهد.

Fontjoy سه نوع فونت – header، subheader و text body را ارائه می دهد و می توانید برای ایجاد گروه بندی فونت های جدید، بین کنتراست بالا و کنتراست کم انتخاب کنید. این یک ابزار ساده است که به شما امکان سفارشی سازی مهم را می دهد تا به طراحی شما به بهترین شکل کمک کند.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Nero AI

Nero AI Image Upscaler تصاویر را با کیفیت بالا بزرگ و ارتقا می دهد. اگر تصویر پیکسلی دارید که با وضوح بالا به آن نیاز دارید، از Nero AI برای بهبود سریع آن استفاده کنید.

در حالی که طراحان سعی می کنند همه تصاویر را با کیفیت بالا نگه دارند، گاهی اوقات این امکان پذیر نیست. شاید مشتری یک آرم با وضوح پایین را ارسال کرده یا با دوربین تلفن سیب زمینی عکس گرفته است. Nero AI می تواند آن را در عرض چند ثانیه برطرف کند، بنابراین کار طراحی شما آسیب نبیند.

Microsoft Designer

Microsoft Designer یک ابزار طراحی قالب مبتنی بر هوش مصنوعی است. این برنامه مشابه Canva و Adobe Express کار می کند، اما کاملاً بر روی هوش مصنوعی اجرا می شود. از دستورات متنی برای یافتن تصاویر و الگوها، تولید پالت رنگ و موارد دیگر استفاده کنید. این ابزاری است که می‌تواند باعث شود طراحی شبکه‌های اجتماعی شما به جای چند ساعت، چند دقیقه طول بکشد.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی RemoveBG

RemoveBG یک ابزار هوش مصنوعی است که پس‌زمینه‌ها را حذف می‌کند. به همین سادگی. یک تصویر آپلود کنید و از Remove BG برای حذف پس‌زمینه استفاده کنید و فقط پس‌زمینه شفاف باقی بماند.

می توانید Remove BG را به عنوان یک افزونه برای Photoshop، Figma، Sketch، Gimp و موارد دیگر دریافت کنید. خلاص شدن از شر پس‌زمینه تصویر یک کار رایج در جریان‌های کاری طراحی گرافیک است، بنابراین این ابزار کلیک سریع واقعاً به بهبود گردش کار شما کمک می‌کند.

Galileo AI

هوش مصنوعی Galileo خود را خلبان کمکی برای طراحی رابط می نامد. این طراحی UX/UI را با استفاده از هوش مصنوعی فقط از یک پیام متنی که توسط شما نوشته شده است ایجاد می کند.

با استفاده از دستور تایپ شده خود، می توانید رابط های UX/UI با کیفیت بالا، عناصر و نمادهای رابط کاربری، و حتی کپی محصول در طرح های خود ایجاد کنید. در حالی که این مفهوم را اضافه می کند که اگر هوش مصنوعی همه کارها را برای شما انجام می دهد، دیگر یک طراح نیستید، با این وجود، ابزاری هیجان انگیز است.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Flair AI

با استفاده از هوش مصنوعی Flair می توانید پیام های متنی را به عکاسی محصول تبدیل کنید. فقط تایپ کنید که می‌خواهید از محصول شما چگونه عکس گرفته شود – پس‌زمینه، وسایل، نور و تم‌ها – و Flair عکس را تولید می‌کند.

ما چند ایده عالی برای عکاسی محصول شما داریم، اما گاهی اوقات امکان عکاسی وجود ندارد. اگر طراحی محصول شما فقط مفهومی است، هوش مصنوعی Flair می تواند به شما در تجسم نتایج آینده کمک کند.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Uizard

 

Uizard چند ابزار مفید هوش مصنوعی برای طراحی رابط کاربری دارد، مانند طراحی اپلیکیشن و وب. شما می توانید از Uizard برای طراحی وایرفریم ها، ماکاپ ها و نمونه های اولیه برای طراحی وب استفاده کنید، اما ویژگی های هوش مصنوعی آن باعث درخشش ابزار می شود.

با هوش مصنوعی Uizard می‌توانید از اعلان‌های متنی برای تولید طرح‌های UI، تولید فریم‌های سیمی از طرح‌های طراحی‌شده دستی و تبدیل اسکرین‌شات‌ها به طرح‌های وب قابل ویرایش استفاده کنید. این مانند افزونه Figma است که به شما امکان می دهد HTML را به طرح های Figma تبدیل کنید – اما این بدون هوش مصنوعی است.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Fronty

 

فرونتی از هوش مصنوعی برای تبدیل تصاویر به کدهای HTML و CSS استفاده می کند. شما می توانید بدون نیاز به توسعه دهنده وب در عرض چند دقیقه یک وب سایت کارآمد ایجاد کنید.

طراحی یک وب سایت یا برنامه زیبا می تواند خسته کننده باشد اما دانش کدنویسی آن را خودتان نداشته باشید. Fronty به راحتی این مشکل را برطرف می کند و شما را از واگذاری به یک تیم توسعه دهنده نجات می دهد.

ChatGPT

در حالی که ChatGPT خود یک ابزار طراحی نیست، ابزار قدرتمند چت ربات هوش مصنوعی آن می تواند برای هر طراح بسیار مفید باشد. می‌توانید از ChatGPT برای ایجاد طرح‌های انبوه در Canva استفاده کنید یا از ChatGPT برای ایجاد درخواست‌هایی برای تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی استفاده کنید.

گاهی اوقات، حتی بهترین طراحان برای ایده ها گیر می کنند. استفاده از ربات چت مانند ChatGPT می تواند به تقویت ذهن شما کمک کند و ایده های سریعی را برای طرح های شما جمع آوری کند. در مرحله ایده گیر نکنید.

 ابزار طراحی گرافیک هوش مصنوعی Adobe Firefly

 

Adobe Firefly یک ابزار بتا برای جدیدترین مجموعه ابزارها و ویژگی‌های هوش مصنوعی Adobe است. برخی از این ابزارهای هوش مصنوعی در محصولات Adobe مانند Adobe Express Beta ادغام شده اند. در حالی که Firefly هنوز در حالت بتا است، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که چگونه همه ابزارها یکپارچه خواهند شد.

Firefly انواع ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند رنگ‌آمیزی وکتور هوش مصنوعی را برای کمک به صرفه‌جویی در زمان تغییر پالت‌های رنگ، تولید متن به تصویر، و پر کردن مولد برای کمک به زنده شدن تخیل شما و افکت‌های تولید متن سه بعدی ارائه می‌کند. اینها می توانند به طرق مختلف در جریان طراحی شما مورد استفاده قرار گیرند.

کار سخت را از جریان طراحی گرافیک خود بردارید

با این 13 ابزار، می توانید مطمئن باشید که یک ابزار هوش مصنوعی برای کمک به گردش کار طراحی گرافیکی شما وجود دارد. نرم افزار طراحی گرافیک هر سال بیشتر در حال تغییر است و دیگر لازم نیست در تمام جنبه های طراحی خون، عرق و اشک بپاشید. از هوش مصنوعی برای به اشتراک گذاشتن بار قسمت‌های طراحی که کمتر مورد پسندتان قرار می‌گیرد استفاده کنید، بنابراین می‌توانید بیشتر روی جایی که مهارت‌هایتان برتری دارد تمرکز کنید. هوش مصنوعی نباید دشمن یک طراح گرافیک باشد. آن را به جریان کاری خود دعوت کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT