برنامه برتر برای پیمایش مسیرهای دوچرخه سواری

4 برنامه برتر برای پیمایش مسیرهای دوچرخه سواری در کوهستان بدون خطر گم شدن

زمان مطالعه 5 دقیقه

دوچرخه سواری در کوهستان یک ورزش هیجان انگیز و سرگرم کننده برای گشت و گذار در فضای باز است. در این راهنما قصد داریم برنامه هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید مسیر خود را به راحتی پیدا کنید و در کوهستان گم نشوید. برنامه برتر برای پیمایش مسیرهای دوچرخه سواری را در ادامه معرفی کرده ایم.

اگر به تازگی وارد حرفه دوچرخه سواری در کوهستان شده اید، ممکن است به خاطر داشتن مسیرهای محلی کمی برایتان دشوار باشد و آنها را به سرعت از یاد ببرید.

خرید با ویزا کارت

خرید گیفت کارت

یا حتی شاید شما یک سوارکار باتجربه باشید که در حال گشت و گذار در منطقه ای جدید هستید و یا به اندازه کافی در پارک محله خود مسیرهای پیاده روی را طی کرده اید و قصد دارید تجربیات خود را در منطقه ای جدید گسترش دهید.

دوچرخه‌ سواری در کوهستان بدون داشتن مسیریاب می تواند بسیار دشوار و یا خطرناک باشد. در برخی موارد حتی مسیریاب ها نیز مسیرها را به خوبی نشان نمی دهند و مسیرهای پراکنده در کناره‌ های یک کوه ممکن است بیشتر شبیه به اسپاگتی به نظر برسد.

خوشبختانه، فناوری ها و برنامه های جدید، سبب شده اند تا یافتن مسیرهای مناسب برای افراد راحت تر شود و بتوانند به سادگی از دوچرخه سواری خود لذت ببرند.

1.Trailforks

Trailforks یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های دوچرخه سواری در کوهستان است که بدون شک نام آن را شنیده اید. این برنامه مملو از ویژگی های مفید است.

به عنوان مثال، به انجمن‌ های دوچرخه‌ سواری کوهستان اجازه می ‌دهد شرایط مربوط به مسیرهای مختلف را پیگیری کنند تا دوچرخه‌ سواران کوهستان بتوانند اطلاعات مورد نیاز را کشف کنند و برای آن برنامه‌ ریزی نمایند.

Trailforks دارای حدود 500000 مسیر در بیش از 100 کشور است و از همین رو احتمالاً می توانید نقشه مسیرهایی که در آن سواری می کنید را پیدا کنید. Trailforks نقشه‌ های متنوعی را از مسیرهای مختلف ارائه می کند که می توانید به آسانی از آنها استفاده کنید، این پلتفرم هر مسیر را به همراه میزان امتیازی که توسط سایر دوچرخه سواران گرفته، سطح دشواری، مسافت، افزایش ارتفاع و میانگین زمان برای تکمیل آنها را نشان می دهد که همچنین شامل تصاویر و ویدیوهای مرتبط می شوند.

شما می ‌توانید از این برنامه برای رتبه ‌بندی مسیرها و گزارش شرایط، از جمله خرابی ‌ها یا زمانی که مسیرها برای نگهداری بسته هستند، استفاده کنید.

نسخه رایگان این برنامه به شما این امکان را می دهد که یک منطقه را در تلفن خود ذخیره کنید و در حین سواری آنها را با تلفن همراه خود پیمایش کنید.

نسخه پولی نیز دسترسی نامحدودی به نقشه ‌های مختلف سراسر جهان را به صورت آفلاین و بدون نیاز به سرویس تلفن همراه ارائه می کند.

دانلود: Trailforks برای iOS | Android (رایگان، خرید اشتراک در دسترس است)

2.برنامه برتر برای پیمایش مسیرهای دوچرخه سواری: Strava

Strava ادعا می کند که برترین برنامه برای دوندگان و دوچرخه سواران است و که البته تعداد قابل توجه کاربرانی که این برنامه را دانلود کرده اند نیز پشتیبان این ادعا است.

محبوبیت Strava بدون شک به دلیل چندین ویژگی منحصر به فرد آن است. با دانلود برنامه، می توانید هر گوشی هوشمند آیفون یا اندروید را به یک راهنمای پیشرفته دوچرخه سواری تبدیل کنید. Strava به عنوان یک راهنمای دوچرخه سواری قابلیت های بسیاری را به شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال، می توانید با استفاده از GPS گوشی هوشمند خود نقشه را دنبال کنید، سرعت دوچرخه خود را محاسبه کنید و این برنامه را با دستگاه های سازگار همگام سازی کنید.

علاوه بر این امکانات، این برنامه شامل اطلاعاتی در مورد تناسب اندام، اطلاعات ضربان قلب و یک ساعت‌های هوشمند مانند ساعت هوشمند Garmin MARQ می شود. شما می توانید از این پلتفرم برای ردیابی آمار عملکرد و تجزیه و تحلیل داده های سواری خود استفاده کنید.

یکی از ویژگی های Strava که باعث لذت بیشتر در سواری می شود، امکان رقابت در بخش های دیگر با سایر کاربران است. امتیازاتی که در این برنامه دریافت می کنید به شما این امکان را می دهند که عملکرد سایر دوچرخه سواران را مشاهده کنید و با آنها به رقابت بپردازید.

پس از اعمال تنظیمات شخصی، می‌ توانید سواری‌ های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و آنها را به چالش بکشید تا شما را شکست دهند.

نسخه رایگان این برنامه امکان ثبت فعالیت و اشتراک گذاری اجتماعی را فراهم می کند، با این حال، نسخه پولی آن ویژگی های اضافی مانند برنامه ریزی مسیر، تجزیه و تحلیل ضربان قلب و سایر معیارهای پیشرفته را ارائه می دهد.

دانلود: Strava برای iOS | Android (رایگان، خرید اشتراک در دسترس است)

3.برنامه برتر برای پیمایش مسیرهای دوچرخه سواری:Alltrails

ماموریت Alltrails کمک به مردم برای اتصال به طبیعت است و Alltrails از انواع فعالیت های خارج از منزل از جمله دوچرخه سواری در کوهستان پشتیبانی می کند. این برنامه شامل یک نقشه تعاملی، امکان مشاهده و مرتب‌سازی بر اساس سختی و طول مسیر و حتی توضیحی در مورد اینکه آیا می توانید در مسیرهای پیاده سگ خود را به همراه داشته باشید یا خیر، می شود. Alltrails برخلاف سایر برنامه‌ها، بر روی مسیرهای کامل تمرکز دارد و از مسیرهای منفرد پشتیبانی نمی کند.

این موضوع هم یک ویژگی مثبت است و هم منفی. دنبال کردن یک مسیر کامل در صورتی که می خواهید سفر خود را با شخص دیگری برنامه ریزی کنید، بسیار مفید است.

بنابراین در این شرایط، کافی است برنامه Alltrails را باز کنید، مسیرها را بر اساس مدت زمانی که می خواهید و سطح دشواری که در نظر دارید، فیلتر کنید و Alltrails مسیری با قابلیت ردیابی GPS را ارائه می دهد که با پارامترهای شما مطابقت دارد. با این حال، در صورتی که مسیرهای منفرد را انتخاب کنید، ماجراجویی کردن در سایر مناطق ممکن است مشکل شود.

نسخه رایگان Alltrails به شما امکان می دهد مسیرهای مورد علاقه خود را اضافه کنید و لیستی از مسیرهایی که می خواهید در آینده با آنها برخورد کنید را ایجاد کنید. نسخه پولی این برنامه نیز به شما این امکان را می ‌دهد که نه تنها قادر به استفاده از نقشه ‌های آفلاین باشید بلکه در صورت خارج شدن از مسیر دوچرخه سواری، اعلان هایی را ارائه می کند و از همین رو دیگر مجبور نیستید هر ازگاهی تلفن خود را از جیب یا کوله پشتی خود بیرون بیاورید هر بار چک کنید که آیا در مسیر درست هستید یا خیر.

دانلود: Alltrails برای  iOS | Android (رایگان، خرید اشتراک در دسترس است)

4.برنامه برتر برای پیمایش مسیرهای دوچرخه سواری: Google Maps

اگر به دنبال سادگی و هزینه کم هستید، Google Maps ممکن است برای شما مناسب‌ترین برنامه باشد. این برنامه یکی از ساده‌ ترین تجربه‌ های کاربری را در میان همه برنامه ‌های موجود در این فهرست ارائه می ‌کند و مهم‌تر از همه، کاملاً رایگان است و حتی برای استفاده به صورت آفلاین، که یک ویژگی کلیدی برای دوچرخه‌ سواران کوهستانی است، بسیار کارآمد می باشد.

با این حال، نقطه ضعف چنین برنامه ساده ای این است که ویژگی های مهمی که برای برنامه ریزی صحیح و پیمایش یک سفر دوچرخه سواری مفید است، از جمله رتبه بندی دشواری و حتی نام مسیرها، را ارائه نمی دهد.

Google Maps به خودی خود به سایر دستگاه های تناسب اندام متصل نمی شود، اما Google برنامه پیگیری تناسب اندام Google Fit را ارائه می دهد که می تواند به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند. همچنین این برنامه از دستگاه های Fitbit پشتیبانی می کند که دارای ویژگی های زیادی هستند و ممکن است برای شما مفید باشد.

دانلود: Google Maps برای iOS | Android (رایگان)

نحوه دانلود نقشه های گوگل برای مشاهده آفلاین در آیفون به صورت زیر است :

  • در آیفون خود، کافی است روی نماد نمایه خود در گوشه صفحه ضربه بزنید و نقشه های آفلاین را انتخاب کنید.
  • روی Select your own map ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد، منطقه ای را که میخواهید در آن سواری کنید را در وسط صفحه قرار دهید و سپس روی دانلود ضربه بزنید.
  • پس از تکمیل، می‌توانید موقعیت مکانی خود را با استفاده از GPS گوشی هوشمندتان، حتی بدون سرویس تلفن همراه، ردیابی کنید.

با این برنامه ها بهترین مسیرها را برای یک سواری لذتبخش پیدا کنید!

چه بخواهید یک سفر آرام در مسیرهای سبز را تجربه کنید و چه به دنبال یک دوچرخه سواری هیجان انگیز باشید، با استفاده از برنامه ‌های که در این راهنما معرفی کردیم، می ‌توانید بهترین مسیرها را بیابید و سوار دوچرخه خود شوید، تناسب اندام داشته باشید و با ایمنی کامل هر سطح مهارتی که دارید، یک تجربه عالی داشته باشید.

بهترین نکته در مورد این برنامه ها این است که هر کدام یک نسخه رایگان نیز ارائه می دهند، به این معنی که می توانید همه آنها را آزمایش کنید و بهترین برنامه را برای خود پیدا کنید و از آن حتی برای پیاده روی نیز لذت ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT