4 ماه حبس برای مدیر عامل سابق بایننس

4 ماه حبس برای مدیر عامل سابق بایننس

زمان مطالعه 4 دقیقه

پیش از صدور حکم این شخص ابراز پشیمانی کرد و از دادگاه فرصتی دوباره خواست، او همچنین در نامه ای که به دادگاه ارائه کرد، از صمیم قلب ابراز پشیمانی کرد و گفت، مسئولیت تصمیمات اشتباه خود را کاملا می پذیرد. در این پست به 4 ماه حبس برای مدیر عامل سابق بایننس می پردازیم.

4 ماه حبس برای مدیر عامل سابق بایننس

وی همچنین در نامه ی خود اعلام کرد که، این اولین برخورد او با سیستم دادگاهی است و اطمینان داد که این سری تصمیمات اشتباه دیگر تکرار نخواهد شد.

من به خاطر تصمیمات ضعیفم عذرخواهی می کنم و مسئولیت کامل را می پذیرم. مطمئن باشید که اشتباهات گذشته ام هرگز تکرار نخواهد شد. لطفاً حرف مرا باور کنید که این اولین و اخرین برخورد من با سیستم عدالت کیفری خواهد بود…

صحبت های جانگ پنگ ژائو در دادگاه به دنبال فرصتی برای جبران

با توجه به درخواست او از مقامات دادگاه در پی عفو کردن و تخفیف در مجازات، وی اعلام پشیمانی کرد و گفت باید خیلی قبل تر تغییرات و کنترل های شدیدتری را در صرافی بایننس اعمال می کرده است.

ژائو بدون بحث و جدل داوطلبانه تسلیم شد و گفت تلاش می کند موضوع را حل کند و یک شروع دوباره داشته باشد.

وی در دادگاه از زندگی شخصی و گذشته ی خود صحبت کرد و توضیح داد در مسیر شغلی خود تا به حال شاهد شکست بوده اما پس از ورشکستگی پول سرمایه‌گذاران را پس داده است.

از برنامه‌های آموزشی در آفریقا گرفته تا بهبود استانداردهای زندگی جوانان محروم در جنوب شرقی آسیا، تا پروژه‌های دانشگاهی در اروپا، من قصد دارم بیشتر وقت و منابع خود را به این حوزه اختصاص دهم و پروژه‌های خیرخواهانه را بدون محدودیت، توسعه دهم.

چنگ پنگ ژائو

سپس در مورد انگیزه های نوع دوستانه خود از روزی که وارد بازار کریپتو شده است صحبت کرد و تاکید کرد؛ علت تمایل او به مشارکت در بازار ارزهای دیجیتال یک دلیل داشته و آن هم؛ فراگیر بودن این فضا و توزیع فرصت برابر برای سرمایه گذاری و کسب درآمد در بین مردم بوده است.

وی افزود؛ برنامه‌های آموزشی در آفریقا برگزار کرده است تا به بهبود استانداردهای زندگی جوانان محروم کمک کند. ژائوهمچنین از پروژه‌های دانشگاهی در اروپا صحبت کرد و گفت، قصد دارد بیشتر وقت و منابع خود را به کمک به مردم اختصاص بدهد و این پروژه‌ها را در سطح جهانی ، بدون محدودیت، توسعه بدهد.

بیش از 160 نفر از دوستان و همکاران ژائو اخیراً به قاضی واشنگتن که ریاست پرونده را برعهده داشت نامه نوشتند و درخواست کردند که به زندگی شخصی ژائو بی تفاوت نباشد. در این نامه ها،از او به عنوان یک مرد خانواده دار، یک دوست وفادار، یک علاقه مند به فن آوری و شخصی متواضع و فداکار یاد شده است؛ که علیرغم موفقیت مالی خیره کننده اش، حرص و طمعی به مال دنیا نداشت.

بررسی جرائم و مجازات مدیرعامل سابق بایننس

در ماه‌های منتهی به صدور حکم، دادستان‌های ایالات متحده در یک یادداشت در پی محکومیت شدید ژائو مدیرعامل سابق بایننس را به عنوان یک قانون شکن معرفی کردند و اعلام کردند که او با عواقب شدید تخلفات خود مواجه خواهد شد، چرا که با بی توجهی آشکار به چارچوب های قانونی و نظارتی عمل می کرده است.

اقدامات ژائو او را متهم به پولشویی کرده است و طبق قوانین بانکی مجازات میشود. دادستان ها اعلام کردند که برکناری مدیرعامل بایننس، به این صرافی این امکان را میدهد تا حجم بی سابقه تراکنش های مرتبط با فعالیت های غیرقانونی؛ از جمله درآمدهای حاصل از قاچاق مواد مخدر، تامین مالی تروریست ها، فرار از تحریم ها، جرایم جنسی و حملات سایبری را پردازش کند.

دادستان‌ها بر عدم گزارش بایننس به بیش از 100000 تراکنش مشکوک غیرقانونی تأکید کردند و اعلام کردند که این صرافی به‌عنوان مرکز جرایم مالی در این پولشویی ها دست داشته است.

به همین علت چنین مدارکی ژائو را متهم می‌کند که به مسایل غیر قانونی بی‌اعتنایی عمدی داشته و او را یک فرصت‌طلب خطاب کردند که سود خود را بر رعایت قانون اولویت می‌دهد.

دادستان ها با توصیه خود برای حبس 36 ماه یعنی دو برابر قانون حبس فدرال، مدیرعامل بایننس را جنایتکار خطاب کردند و خواستار مجازات او شدند اما قاضی پرونده با دادستان ها هم عقیده نبود و درعوض اظهار داشت که هیچ مدرکی وجود ندارد که ژائو تا به حال از فعالیت غیرقانونی در صرافی مطلع شده باشد.

تاثیر حکم مدیر عامل سابق بایننس بر بازار چیست؟

وقتی ژائو در 30 آوریل دادگاهی شد، نفس در سینه فعالان بازار ارزهای دیجیتال حبس شد. مدیرعامل سابق بایننس که زمانی به عنوان یک رویا پرداز و پیشگام در صنعت ارزهای دیجیتال مورد ستایش قرار میگرفت، اکنون خود را در مرکز یک گرداب قانونی یافته است و عواقب آن برای بازار کریپتو می تواند بسیار گسترده باشد.

اتهامات علیه ژائو و حکمی که به او داده اند در مقایسه با اتهاماتی که علیه شاگرد سابقش سام بنکمن-فرید از صرافی FTX، که اخیراً محکومیت 25 ساله را دریافت کرده، کمرنگ تر است، اما عواقب آن برای صنعت کریپتو می تواند بسیار گسترده باشد.

اتفاقی که افتاد عدم نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال را نشان داد و سوالاتی در مورد کل صنعت کریپتو ایجاد کرده است. عده ای باور دارند که علی رغم سبک بودن این حکم، حبس مدیر عامل بایننس باعث می شود که از حالا به بعد تلاش های بیشتری در پی نظارت روی این بازار و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه صورت گیرد.

به نظر می‌رسد که همه منتظر تمام شدن این پرونده و گذشتن از مراحل قانونی هستند، زیرا این صرافی و مشکلات پیرامون مدیر عامل سابقش ابر سیاهی را بر روی روند صعودی کریپتو ایجاد کرده است که منجر به افت قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری شد. یکی از ناظران اظهار داشت:

آیا می‌توانیم این حکم سبک را تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین بدانیم و منتظر شروع رالی صعودی باشیم؟

به نظر می‌رسد که پرونده ژائو پایان پرونده‌های ارزهای دیجیتال پرمخاطب در سال 2024 نیست. امروز، راجر ور، خریدار اولیه بیت‌کوین به اتهام کلاهبرداری از طریق ایمیل و فرار مالیاتی در ایالات متحده در اسپانیا دستگیر شد، گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات و پلیس اسپانیا قصد دارد مجرم را به ایالات متحده برگردانند تا طبق قوانین فدرال مجازات شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT