محکومیت CZ به ۳۶ ماه زندان

محکومیت CZ به ۳۶ ماه زندان

زمان مطالعه 2 دقیقه

انتظار می رود چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل سابق بایننس، پس از اعتراف به جرم پولشویی در نوامبر 2023، در 30 آوریل محکوم شود. در این پست به بررسی محکومیت CZ به ۳۶ ماه زندان می پردازیم.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

محکومیت CZ به ۳۶ ماه زندان

دادستان های ایالات متحده گفتند که چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، عمداً قوانین ایالات متحده را برای جذب کاربران و گسترش شرکت خود نقض کرده است.
در یک پرونده قضایی در روز سه‌ شنبه، 23 آوریل، دادستان‌ های ایالات متحده گفتند که چانگ‌ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، باید به اتهام نقض قوانین مبارزه با پولشویی 36 ماه در زندان بگذراند. طبق آخرین گزارش ها، ژائو که نوامبر گذشته از سمت مدیر صرافی بایننس کنار رفت، در 30 آوریل محکوم خواهد شد.

چانگ پنگ ژائو برای مواجهه با 36 ماه زندان باید آماده شود!

طبق دستورالعمل های صدور حکم فدرال، CZ باید حداکثر با 18 ماه زندان روبرو شود. طبق گزارش ها، ژائو و تیم حقوقی اش توافق کرده اند که در هیچ جلسه استماع تا این مدت مخالفت نکنند. موسس صرافی بایننس در حال حاضر با یک اوراق قرضه 175 میلیون دلاری در ایالات متحده به سر می برد.

با این حال، در جریان جلسه دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه غربی واشنگتن، دادستان ایالات متحده گفت:

با توجه به بزرگی نقض عمدی ژائو از قوانین ایالات متحده و عواقب آن، مجازات 36 ماهه از دستورالعمل های فوق حتمی است.

دادستان های ایالات متحده بیشتر CZ را به بازی عمدی با قوانین ایالات متحده متهم کردند. به گفته آنها، ژائو و بایننس عمداً کاربران آمریکایی را به عنوان بخشی از استراتژی توسعه بایننس هدف قرار داده اند. علیرغم آگاهی از این موضوع که این رویکرد بایننس را تحت قوانین ایالات متحده قرار می دهد، آنها آگاهانه شرکت را با نقض این قوانین برای مدت طولانی اداره کردند.

خود ژائو اذعان داشت که نادیده گرفتن مقررات ایالات متحده برای رشد و سودآوری بایننس بسیار مهم است. دادستان ها در پرونده اشاره کردند، او می گوید که پایبندی به قوانین ایالات متحده، اندازه و درآمد بایننس را در دو سال گذشته محدود کرده است، از جمله درآمد حاصل از اثر شبکه.

به گفته دادستان های ایالات متحده، نقض عمدی ژائو از قوانین ایالات متحده یک اشتباه یا نادیده گرفتن نبوده است. در عوض، این یک انتخاب تجاری حساب شده با هدف جذب کاربران، گسترش شرکت و ثروتمند کردن خود بود.

انجام تراکنش های مشکوک توسط بایننس

به گفته مقامات ایالات متحده، دادستان ها مدعی شده اند که بایننس بیش از 100000 تراکنش مشکوک مربوط به گروه های تروریستی تعیین شده مانند حماس، القاعده و داعش را گزارش نکرده است.

علاوه بر این، پلتفرم بایننس ظاهراً فروش مواد سوء استفاده جنسی از کودکان را تسهیل کرده و بخش قابل توجهی از درآمدهای باج‌ افزار را دریافت کرده است. به عنوان بخشی از توافق، ژائو، همچنین به عنوان CZ، موافقت کرد که 50 میلیون دلار بپردازد و خود را از بایننس که در سال 2017 تاسیس کرده بود جدا کند. بایننس با مجازات هایی از جمله 1.81 میلیارد دلار جریمه کیفری و 2.51 میلیارد دلار برای جبران خسارت مواجه شد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT