ارائه دهنده ایمن ایمیل

5 ارائه دهنده ایمن ایمیل

آیا از نظارت دولت و شخص ثالث بر ایمیل های خود خسته شده‌اید؟ از پیام های خود با یک سرویس ایمیل رمزگذاری شده ایمن محافظت کنید. ارائه دهنده ایمن ایمیل در این مطلب را استفاده کنید.

از هکرها گرفته تا سازمان های جهانی، بسیاری به دنبال جاسوسی از ارتباطات ما هستند. ارائه دهندگان ایمیل رایگان به طور مخفیانه از نرم افزاری برای استخراج اطلاعات از ایمیل ها و مخاطبین شما استفاده می‌کنند تا تبلیغات هدفمند به شما بفروشند.

اگر از این وضعیت خسته شده و می‌خواهید ارتباطات خود را از چشمان دیگران ایمن کنید، می‌توانید به گزینه های ایمن ایمیل نگاهی بیاندازید.

چرا باید از سرویس ایمیل رمزگذاری شده استفاده کنید؟

جیمیل گوگل بیش از 1.5 میلیارد کاربر دارد، در حالی که Outlook مایکروسافت 400 میلیون کاربر دارد. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که شما در حال حاضر از یک ارائه دهنده ایمیل رایگان استفاده کنید. این خدمات در ظاهر رایگان هستند، اما هزینه آنها با نقض حریم خصوصی شما پرداخت می‌شود.

ما از ایمیل برای خصوصی ترین مکالمات خود استفاده می‌کنیم، بنابراین منطقی است که بخواهید آنها را خصوصی نگه دارید. با این حال، مانند بسیاری از خدمات رایگان، داده های شما در دست توسعه دهندگان است.

گوگل معروف است که محتوای ایمیل های شما را اسکن می‌کند تا تبلیغات هدفمند را به شما نشان دهد. آنها این ویژگی را غیرفعال کرده‌اند، اما داده های شما همچنان آزادانه در اختیار ارائه دهنده است.

این امر به دلیل روابطی که این ارائه دهندگان، خواسته یا ناخواسته، با سازمان های مجری قانون در سراسر جهان دارند، پیچیده تر می‌شود.

بسیاری از ارائه دهندگان محبوب ایمیل در ایالات متحده مستقر هستند. موقعیت مکانی آنها را در معرض درخواست های مجری قانون و NSA قرار می‌دهد. اگر از این سرویس ها استفاده کنید، باید سرویس ایمیل وب خود را نیز رمزگذاری کنید.

ایمیل رمزگذاری شده امن ترین جایگزین برای ارائه دهندگان ایمیل رایگان است و به شما امکان می‌دهد داده های حساس خود را خصوصی نگه دارید.

اکثر ارائه دهندگان ایمیل رمزگذاری شده در خارج از ایالات متحده قرار دارند و آنها را از دسترس NSA دور می‌کند. حتی اگر آن آژانس ها بتوانند به حساب شما دسترسی پیدا کنند، رمزگذاری به این معنی است که فقط شما می‌توانید داده های خود را مشاهده کنید.

1.ارائه دهنده ایمن ایمیل: ProtonMail

ارائه دهنده ایمن ایمیل

ارائه دهنده ایمن ایمیل

  • قیمت: رایگان. حساب های پریمیوم موجود است.
  • فضای ذخیره سازی: 500 مگابایت تا 20 گیگابایت برای حساب های پریمیوم.
  • کشور: سوئیس

ProtonMail اولین بار در سال 2013 راه اندازی شد و توسط محققان CERN توسعه یافت. پس از یک سرمایه گذاری، ارائه دهنده ایمیل منبع باز و رمزگذاری شده در مارس 2016 از نسخه بتا خارج شد.

ProtonMail از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند تا پیام ها فقط توسط شما و گیرنده قابل مشاهده باشد. بر این اساس، یکی از بهترین ارائه دهندگان ایمیل خصوصی در نظر گرفته می شود.

اگرچه گزینه های پریمیوم وجود دارد، اما بسیاری از کاربران این سرویس دارای حساب های رایگان هستند. پس می‌توانیم استدلال کنیم که این شرکت بدون تبلیغات، از کجا مخارج خود را تامین می‌کند.

خوشبختانه، این شرکت دارای صندوق پس انداز است که می‌تواند تا یک سال بدون هیچ درآمد دیگری از خدمات پشتیبانی کند.

چرا از ProtonMail استفاده کنیم؟

همه داده ها در سرورهای این شرکت در سوئیس ذخیره می شوند. کشوری که به دلیل موضع سخت خود در مورد حریم خصوصی و حفاظت از داده ها شناخته شده است.

نکته مهم این است که ProtonMail بخش های منبع باز سرویس خود را دارد. این کد در GitHub ProtonMail در دسترس است تا همه بتوانند امنیت پلتفرم را ببینند و تأیید کنند.

اگرچه ایمیل های ارسالی از دیگر کاربران ProtonMail رمزگذاری شده‌اند، اما اگر با سرویس های رمزگذاری نشده مانند Gmail ارتباط برقرار کنید، ProtonMail این ایمیل ها را اسکن می‌کند تا از هرزنامه محافظت کند.

با این حال، این پیام ها در حافظه اسکن می‌شوند، به این معنی که نگهداری نمی‌شوند و در زمان بسیار کمی رونویسی می‌شوند. به محض اینکه ایمیل بررسی شد، رمزگذاری می‌شود.

طبق خط‌ مشی رازداری آنها، ثبت IP به طور پیش فرض غیرفعال است، اگرچه می‌توانید این را در تنظیمات حساب خود فعال کنید.

آدرس IP شما می‌تواند موقعیت مکانی شما را نشان دهد، بنابراین عدم ورود به سیستم یک مزیت برای حریم خصوصی شما است. ProtonMail همچنین پس از حذف، هیچ یک از داده های شما را ذخیره نمی‌کند. اگر ایمیلی را حذف کنید، واقعاً از بین رفته است.

تنها استثنا زمانی است که داده ها در یک نسخه پشتیبان ذخیره شده باشند، در این صورت ممکن است تا 14 روز طول بکشد تا به طور کامل حذف شود.

هنگام ثبت نام نیازی به ارسال اطلاعات شخصی نیست. این شرکت حتی به شما اجازه می‌دهد تا برای حساب های پریمیوم، بیتکوین پرداخت کنید.

اگر به دنبال جایگزینی برای سرویس های مختلف Google هستید، حساب ProtonMail شما به ProtonDrive، یک سرویس ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده به سبک Google Drive، و ProtonCalendar، یک تقویم آنلاین رمزگذاری شده، دسترسی دارد.

شرکت مادر ProtonMail یعنی Proton Technologies AGهمچنین ProtonVPN چند پلتفرمی را توسعه می‌دهد. مانند سرویس ایمیل، ProtonVPN سطوح رایگان و ممتاز را ارائه می‌دهد.

برخی از حساب های پریمیوم ProtonMail به ویژگی های برتر ProtonVPN دسترسی دارند. ما حتی ProtonVPN را به عنوان یکی از بهترین سرویس های VPN نامحدود رایگان فهرست کردیم.

2.ارائه دهنده ایمن ایمیل: TutaNota

ارائه دهنده ایمن ایمیل

ارائه دهنده ایمن ایمیل

  • قیمت: رایگان. حساب های پریمیوم موجود است.
  • فضای ذخیره سازی: 1 گیگابایت تا 10 گیگابایت برای حساب های پریمیوم.
  • کشور: آلمان

Tutanota در سال 2011 توسط شرکت آلمانی Tutao GmbH راه اندازی شد. نام این سرویس از کلمه لاتین برای پیام امن آمده است. پس جای تعجب نیست که Tutanota یک سرویس ایمیل رمزگذاری شده رایگان است. سرورهای آنها نیز در آلمان مستقر هستند و آنها را مشمول قانون سختگیرانه حفاظت از داده های فدرال آلمان می‌کند.

از نظر تئوری عالی به نظر می‌رسد، همچنین شایان ذکر است که سرویس اطلاعات فدرال آلمان با همتایان آمریکایی خود، NSA، در برنامه های نظارتی خود همکاری کرده است.

این سرویس بر تمام داده های نگهداری شده در آلمان تأثیر می گذارد، اما هیچ مورد اثبات شده ای وجود ندارد که Tutanota تا به حال با سرویس NSA همکاری داشته باشد.

با این حال، برای افرادی که بر حریم خصوصی متمرکز هستند، باید به عنوان یکی از بهترین سرویس های ایمیل رمزگذاری شده در نظر گرفته شود.

چرا از Tutanota استفاده کنیم؟

مانند ProtonMail، Tutanotaاز رمزگذاری سرتاسری برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی ایمیل های شما استفاده می‌کند. چیزی که متفاوت است نحوه رسیدگی این سرویس به ایمیل های خارجی است.

اگر به سرویس ایمیل دیگری مانند Gmail پیام ارسال می‌کنید، Tutanota پیوندی را به یک حساب موقت ارسال می‌کند که گیرنده می‌تواند پیام را مشاهده کند.

Tutanota منبع باز است، با کد موجود در صفحه Tutanota.GitHub تمام داده های ذخیره شده در صندوق ورودی شما رمزگذاری شده است و فقط ابرداده هایی مانند فرستنده، گیرنده و تاریخ قابل مشاهده است. با این حال، سؤالات متداول آنها بیان می‌کند که آنها به دنبال رمزگذاری ابرداده نیز هستند.

این شرکت از روش های رمزگذاری 2048 بیتی RSA و 128 بیتی AES استفاده می کند. با این حال، آنها از PGP پشتیبانی نمی‌کنند، ویژگی که اغلب برای قضاوت در مورد ارائه دهندگان ایمیل امن استفاده می‌شود. به گفته خودشان، آنها معتقدند که رمزگذاری آنها مزایایی نسبت به PGP دارد، مانند رمزگذاری خط موضوع.

در اوایل سال 2020، این شرکت تقویم Tutanota را راه اندازی کرد. همچنین فضایی برای آنها وجود دارد که در آینده خدمات رمزگذاری شده بیشتری بسازند، مانند فضای ذخیره سازی ابری.

طبق خط ‌مشی رازداری، آنها گزارش های سرور ایمیل را جمع‌آوری می‌کنند. اگرچه فقط به مدت هفت روز نگهداری می‌شوند، اما حاوی آدرس ایمیل فرستنده و گیرنده هستند، اما آدرس IP مشتری را ندارند.

می‌توانید یک حساب Tutanota به صورت رایگان باز کنید، آن نیز گزینه های پولی را ارائه می‌دهد. هزینه یک حساب Premium فقط 12 یورو در سال است و به شما امکان می‌دهد یک کاربر اضافی اضافه کنید، از پنج نام مستعار استفاده کنید و پشتیبانی از دامنه های سفارشی را فعال می کند.

3.ارائه دهنده ایمن ایمیل: Mailfence

ارائه دهنده ایمن ایمیل

ارائه دهنده ایمن ایمیل

  • قیمت: رایگان. حساب های پریمیوم موجود است.
  • فضای ذخیره سازی: 500 مگابایت ایمیل، 500 مگابایت اسناد به صورت استاندارد.
  • کشور: بلژیک

Mailfence یک سرویس ایمیل امن و رایگان است، که توسط ContactOffice ساخته شده است. پس از افشاگری اسنودن در مورد نظارت دولت ایالات متحده، ContactOffice احساس کرد که نیاز به یک سرویس ایمیل متمرکز بر حریم خصوصی وجود دارد.

سرورهای آنها در بلژیک قرار دارد و مانند بسیاری از کشورهای اروپایی پس از GDPR، این کشور قوانین حفظ حریم خصوصی قوی دارد.

این مقررات معمولا به نفع مصرف کننده است و حمایت ها را تقویت می‌کند. طبق ادعای برخی رسانه ها، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد بلژیک در طرح های نظارتی NSA همکاری کرده است.

چرا از Mailfence استفاده کنیم؟

یکی از نگرانی هایی که هنگام انتخاب یک سرویس دیجیتال جدید وجود دارد این است که آیا برای سال های آینده عملیاتی خواهد ماند یا خیر. ContactOffice در سال 1999 شروع به کار کرد و این شرکت عمر طولانی خود را ثابت کرده است.

آنها همچنین با دادن مجوز نرم افزار به کسب و کارها، بودجه عملیاتی برای Mailfence به دست می‌آورند. برای انجام این کار، آنها باید نرم افزار خود را اختصاصی نگه دارند، بنابراین Mailfence منبع باز نیست.

برخلاف سایر خدمات این لیست، Mailfence چیزی بیش از یک ارائه دهنده ایمیل امن است. دسترسی به تقویم ها، مخاطبین و ذخیره اسناد را فراهم می‌کند.

حساب های رایگان دارای فضای ذخیره سازی برای 500 مگابایت ایمیل، 500 مگابایت اسناد و یک تقویم هستند. حساب های Entry، Pro و Ultra این فضای ذخیره سازی را ارتقا داده و ویژگی های اضافی را ارائه می‌دهند. حتی می‌توانید انتخاب کنید که برای حساب خود با استفاده از بیتکوین پرداخت کنید.

برای چندین سال، هیچ برنامه تلفن همراه Mailfence وجود نداشت. با این حال، در ژانویه 2021، این شرکت یک برنامه وب مترقی (PWA) را برای سرویس ایمیل امن راه اندازی کرد. این شرکت به جای ساخت اپلیکیشن های اختصاصی برای اندروید و iOS، رویکردی مبتنی بر تشخیص دستگاه را انتخاب کرد.

این نیز با موضع طرفدار حریم خصوصی این شرکت مطابقت دارد. به جای پیروی از خواسته های اپل و Google، هر کسی که Chrome یا Safari را نصب کرده باشد، می‌تواند به برنامه دسترسی داشته باشد.

با استفاده از PWA، می توانید ایمیل های رمزگذاری شده ارسال و دریافت کنید، به سایر خدمات Mailfence دسترسی داشته باشید و با فضاهای کاری خصوصی یا گروهی خود تعامل داشته باشید.

Mailfence رمزگذاری شده است و از OpenPGP پشتیبانی می کند. می‌توانید کلیدی را در رایانه خود ایجاد کنید که سپس با استفاده از AES ۲۵۵ بیتی رمزگذاری شده و در سرورهای Mailfence ذخیره می‌شود. آنها همچنین از احراز هویت دو مرحله ای برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب شما پشتیبانی می‌کنند.

ContactOffice ، ۱۵ درصد از درآمد حاصل از برنامه های Pro و Ultra خود را به سازمان های طرفدار حریم خصوصی اهدا می‌کند. در حال حاضر، کمک های مالی به بنیاد مرز الکترونیکی (EFF) و بنیاد حقوق دیجیتال اروپا (EDRI) می‌رسد.

4.ارائه دهنده ایمن ایمیل: Disroot

ارائه دهنده ایمن ایمیل

ارائه دهنده ایمن ایمیل

  • قیمت: رایگان
  • فضای ذخیره سازی: 1 گیگابایت، قابل ارتقا.
  • کشور: هلند

Disroot یک ارائه دهنده ایمیل امن رایگان مستقر در هلند است. اگرچه سرویس های ایمیل رایگان، به ویژه آنهایی که گزینه های پرمیوم ندارند، معمولاً توصیه نمی‌شوند، اما Disroot یک استثنا است. این سرویس در پاسخ به فقدان خدمات مشابه توسط داوطلبان اداره می‌شود و توسط کمک های مالی حمایت می‌شود.

این سرویس فقط یک ارائه دهنده ایمیل نیست. Disroot دارای طیف گسترده ای از ابزارهای بهره‌وری و ارتباطات است که در یک سرویس وب به سبک آفیس قرار گرفته اند. بر خلاف بسیاری از همتایان خود، Disroot منبع باز، غیرمتمرکز است و برخی از خدمات آنها نیز فدرال هستند.

چرا از Disroot استفاده کنیم؟

اگرچه دلایل زیادی برای استفاده از نرم‌افزار متن باز وجود دارد، اما بیشتر مردم این کار را به خاطر مفهوم آن انجام می‌دهند.

برای آنها، منبع باز نشان دهنده آزادی و آرمان های اینترنت است. Disroot بخشی از این جنبش است که فراتر از منبع باز به تمرکززدایی و فدرال سازی گسترش می یابد.

فدرال سازی یکی از ویژگی های محبوب شبکه های اجتماعی جایگزین است که به سرویس های مختلف اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با این حال، سرویس ایمیل Disroot قاطعانه خصوصی باقی می‌ماند. این سرویس از سال 2015 عملیاتی شده است.

در واقع، این شرکت امیدوار است تا حد ممکن کمتر از شما بداند. خط‌ مشی رازداری Disroot به صراحت بیان می‌کند که آنها فقط داده های ضروری مورد نیاز برای ارائه خدمات خود را جمع‌آوری می‌کنند.

آنها اطلاعات را نمی‌فروشند، آن را تجزیه و تحلیل نمی‌کنند، یا به هیچ یک از داده های ذخیره شده شما دسترسی ندارند. زمینه ای که Disroot نسبت به سایر ارائه دهندگان این لیست فاصله دارد، رمزگذاری است.

Disroot دارای رمزگذاری سرتاسری نیست و ایمیل های شما روی سرور نیز رمزگذاری نمی‌شوند. طبق سیاست حفظ حریم خصوصی، همه ایمیل ها به صورت متن ساده ذخیره می‌شوند، مگر اینکه آنها را به صورت دستی با استفاده از PGP یا GPG رمزگذاری کرده باشید.

هیچ اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ نیز وجود ندارد. شما فقط می‌توانید از طریق مرورگر وب ایمیل آنها به حساب خود دسترسی داشته باشید.

با این حال، Disroot از IMAP و POP3 پشتیبانی می‌کند تا بتوانید از طریق برنامه های شخص ثالث به ایمیل های خود دسترسی داشته باشید.

5.ارائه دهنده ایمن ایمیل: Posteo

ارائه دهنده ایمن ایمیل

ارائه دهنده ایمن ایمیل

  • قیمت: 1 یورو در ماه
  • فضای ذخیره سازی: 2 گیگابایت، قابل ارتقا.
  • کشور: آلمان

Posteo یک ارائه دهنده ایمیل رمزگذاری شده مستقر در آلمان است. از بسیاری جهات، Posteo بهترین جایگزین برای ProtonMail است و بسیاری از ویژگی های موجود در سرویس های دیگر را تکرار می‌کند.

با این حال، برخلاف ProtonMail، داده های شما به جای رمزگذاری سرتاسری، در سرورهای Posteo به صورت مرکزی رمزگذاری می‌شوند.

این بدان معنی است که ایمن ترین ارائه دهنده ایمیل نیست، اما فقدان رمزگذاری سرتاسری نکات مثبتی نیز دارد. به عنوان مثال، می‌توانید به راحتی حساب Posteo خود را روی هر نرم‌افزار یا برنامه ایمیلی راه‌اندازی کنید و به شما کنترل بیشتری بر نحوه دسترسی به نامه هایتان می‌دهد. حساب شما همراه با دفترچه آدرس و تقویم نیز همراه است که انتقال از Gmail یا Outlook را راحت تر می‌کند.

چرا از Posteo استفاده کنیم؟

Posteo از سال 2009 عملیاتی شده است و آن را به یکی از قدیمی ترین سرویس های ایمیل ایمن تبدیل کرده است. با این حال، محبوبیت و استفاده از آن پس از افشای اطلاعات اسنودن به طور چشمگیری افزایش یافت. تقریباً در همان زمان، Posteo احراز هویت موجودیت های نام‌گذاری شده مبتنی بر DNS (DANE) را معرفی کرد. این فناوری از حملات جلوگیری می کند و در صورت وجود، رمزگذاری ارائه دهنده به ارائه دهنده را اجرا می‌کند.

آنها همچنین گزینه ای با یک کلیک برای رمزگذاری تمام ایمیل ها، پیوست ها و سایر داده های شما با استفاده از ویژگی Crypto Mail Storage ارائه می‌دهند.

پس از فعال سازی رمزگذاری، ایمیل‌های شما دیگر بدون رمز عبور در سرور قابل دسترسی نخواهند بود. این امر از دسترسی Posteo یا هر شخص ثالثی به داده های شما در سرور جلوگیری می‌کند.

با این حال، Crypto Mail Storage یک ویژگی اختیاری است که به طور پیش فرض خاموش است. برای محافظت از داده های خود حتی بدون این رمزگذاری، تمام سرورهای Posteo واقع در فرانکفورت رمزگذاری شده اند.

آنها در یک مرکز داده شخص ثالث میزبانی می‌شوند، اما این رمزگذاری مانع از دسترسی هر کسی به داده های شما می‌شود.

Posteo همچنین بر پایداری مالی و زیست محیطی متمرکز است. همه سرورها و دفاتر آنها با انرژی سبز و تجدیدپذیر از Greenpeace Energy کار می‌کنند.

برای اطمینان از اینکه شرکت می‌تواند به طور مستقل کار کند، آنها هیچ بدهی ندارند، وام نمی گیرند و فقط توسط اشتراک کاربر پشتیبانی می‌شوند. حتی امور مالی آنها از طریق Umweltbank، یکی از بانک های محیط زیست آلمان انجام می شود.

امن ترین ارائه دهنده ایمیل

بسیاری از ارائه دهندگان رایگان ایمیل برای محافظت از حریم خصوصی شما اقداماتی انجام نمی‌دهند یا حتی اقداماتی را برای تضعیف آن انجام می‌دهند.

تغییر به یک حساب ایمیل رمزگذاری شده تغییری ارزشمند است و راهی ساده برای بهبود امنیت شماست. هنگام انتخاب، ارزیابی ارائه دهنده از روش های رمزگذاری، نحوه تأمین مالی سرویس و محل قرارگیری سرورها ضروری است.

البته، بدون توجه به اصول ارائه دهنده، هیچ سرویس آنلاینی کاملاً ایمن نیست. همیشه هکرها و آژانس های نظارتی وجود خواهند داشت که به دنبال گسترش پایگاه های اطلاعاتی خود هستند.

برای افزایش امنیت خود، اصول اولیه را فراموش نکنید. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید امنیت سایبری خود را بهبود بخشید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. علی گفت:

    همه این سرویس دهنده ها چون کلید خصوصی رو دارن، از این نظر غیر قابل اعتماد هستن. بهترین راه برای انتقال امن پیام و ایمیل؛ ساخت کلید خصوصی توی یه دستگاه آفلاین یا سیستم شخصی با یه رمز قوی و انتقال پیام ها به سیستم شخصی برای رمزگشایی {(میشه از Thunderbird نسخه ۹۲ به بالا هم استفاده کرد)} هست. این که پیام یا ایمیل ها توی سرور های ارائه دهنده های ایمیل یا مرورگر رمزگشایی بشه هم سطح امنیت رو کاهش میده. و اینکه اکیدا نباید کلید خصوصی رو توی اینترنت قرار بدید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT