سایت برای آموزش گیتار

5 سایت برای آموزش گیتار

در این مقاله پنج سایت برای آموزش گیتار را معرفی می‌کنیم. مبتدیان و حرفه ای ها هر دو می‌توانند کاتالوگ بزرگ تب های رایگان گیتار را مرور کنند.

آیا می‌خواهید نحوه نواختن گیتار را یاد بگیرید اما از نت موسیقی وحشت دارید؟ خبر خوب این است که برای شروع درس خود نیازی به خواندن نت ندارید.

قبل از پیدایش اینترنت، فقط نوت های کاغذی را در اختیار داشتیم. خوشبختانه، در حال حاضر چندین زبانه عالی گیتار و سایت های تب وجود دارد که نت هزاران آهنگ را در دست دارند.

1-سایت برای آموزش گیتار: Ultimate Guitar

سایت برای آموزش گیتار: Ultimate Guitar

سایت برای آموزش گیتار: Ultimate Guitar

Ultimate Guitar یکی از جامع ترین منابع گیتار موجود است. در کنار تب های گیتار، بخش هایی برای انتشار اخبار و بررسی ها وجود دارد. همچنین در انجمن Ultimate Guitar یک جامعه کاربران پر رونق وجود دارد.

این سایت از سال 1998 شروع به کار کرده است و از آن زمان تاکنون 10 میلیون کاربر ثبت نام شده و 1.1 میلیون تب گیتار و بیس جمع آوری کرده است. نمودارهایی که مرتبا به روز می‌شوند مانند Fresh Tabs و Top 100 پیدا کردن چیز جدید را آسان می‌کند.

اگر به دنبال الهام هستید، خود خودش است. در کنار برگه ها، این سایت مجموعه وسیعی از آکوردهای گیتار را نیز ارائه می‌کند و آن را در بین بهترین وبسایت ها برای یافتن آکوردهای گیتار برای ساخت آهنگ ها قرار می‌دهد.

نکته مهم این است که برخلاف برخی از سایت های تب گیتار، همه تب ها دارای مجوز رسمی هستند. در گذشته، نوازندگان می‌توانستند کتاب های تب یا نت موسیقی خود را بفروشند. اما این روزها، محتوا به صورت رایگان در اینترنت در دسترس است و به طور بالقوه هنرمندان را از درآمد محروم می‌کند.

Ultimate Guitar با صدور مجوز زبانه ها را از نوازندگان مورد علاقه شما پوشش می‌کند. این تنظیمات به این معنی است که، گاهی اوقات، شما نمی‌توانید برگه ای را که دنبال آن هستید پیدا کنید. با این حال، این شرکت یک برنامه اندرویدی نیز منتشر کرده است، بنابراین شما می‌توانید به راحتی به برگه های گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید.

همچنین، اگر به پشتیبانی و راهنمایی بیشتری نیاز دارید، Ultimate Guitar Pro یک راه تعاملی برای استفاده از زبانه های گیتار و بیس ارائه می‌دهد. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد که همراه با یک نسخه ترکیبی از آهنگ بازی کنید و با جابجایی بین برگه ها و نت های موسیقی خواندن موسیقی را یاد می‌گیرید.

2. آموزش گیتار در  911Tabs

سایت برای آموزش گیتار:  911Tabs

سایت برای آموزش گیتار:  911Tabs

911Tabs از سال 2004 وجود داشته است و اکنون یک منبع مهم برای گیتاریست ها و نوازندگان در سراسر جهان است. با این حال، بر خلاف Ultimate Guitar، 911Tabsبخودی خود میزبان تب نیست، در نتیجه خود را از صدور مجوز حق چاپ و اختلافات مستثنی می‌کند.

در عوض این سایت، یک موتور جستجو متا است که نتایج را از منابع دیگر جمع می‌کند. سازندگان وبسایت حتی از آن را با جمله “مانند گوگل، اما کوچکتر و دقیق تر” یاد می‌کنند.

صفحه اصلی از یک جعبه جستجو تشکیل شده است. هنرمند یا آهنگ مورد علاقه خود را در نوار جستجو وارد کنید، 911Tabs لیست جامعی از هر برگه موجود آنلاین را به شما نشان می‌دهد. حتی یک جعبه پیشنهاد “کاربرانی که این را پلی کردند، این موارد را نیز پسندیدند” در سمت راست صفحه نتایج وجود دارد.

همچنین می‌توانید به برگه هایی که به آنها دسترسی دارید امتیاز دهید، که کمک می‌کند دقیق ترین برگه ها به طور برجسته در نتایج جستجو ظاهر شوند. از آنجایی که 911Tabs دروازه ای به سایر وبسایت ها است، در واقع تب ها را میزبانی نمی‌کند.

هنگامی که برگه مدنظر خود را انتخاب می‌کنید، وبسایت میزبان در 911Tabs بارگیری می‌شود، بنابراین بنر و منوی آنها همچنان برای جستجوهای بیشتر در دسترس است. تا به امروز، 911Tabs بیش از چهار میلیون تب را ایندکس کرده است، بنابراین شما مطمئناً آنچه را که به دنبال آن هستید خواهید یافت.

3. آموزش گیتار با Jellynote

سایت برای آموزش گیتار: Jellynote

سایت برای آموزش گیتار: Jellynote

بسیاری از سایت های تب گیتار از تب های مبتنی بر متن استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند همراه با آهنگ انتخابی خود بنوازید. Jellynote متفاوت است. این سایت در سال 2015 راه اندازی شد. از آن زمان، شرکت فرانسوی سایت را طوری طراحی کرد که تعاملی تر از وبسایت های استاندارد تب گیتار باشد.

بنابراین شما هیچ برگه مبتنی بر متن را پیدا نخواهید کرد. در عوض، کل سایت حول یک سرویس است که بی شباهت به Ultimate Guitar Pro نیست.

یک آهنگ را جستجو کنید و Jellynote مجموعه‌ای از نت های افزوده شده را بارگذاری می‌کند. این نت ها با سازهای MIDI عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید صدای موسیقی را بشنوید.

این شرکت همچنین اپلیکیشن هایی را برای اندروید و iOS توسعه داده است. با این حال، بیشتر محتوای Jellynote رایگان نیست.

هر آهنگ با یک نمونه رایگان با زمان محدود ارائه می‌شود، اما برای دسترسی کامل به کتابخانه آهنگ ها، باید 7.99 دلار اشتراک ماهانه دریافت کنید.

اگر ترجیح می‌دهید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید، یکی از بهترین برنامه های رایگان را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند نواختن گیتار را نیز یاد بگیرید.

به علاوه، می‌توانید سرعت را تنظیم کنید و به شما امکان می‌دهد با سرعت دلخواه خود یاد بگیرید. اگر بخشی وجود دارد که می‌خواهید یاد بگیرید، حتی می‌توانید تایم فریم ‌های خاصی را لوپ کنید.

اگر آهنگی شامل بیش از یک ساز باشد، می‌توانید همه آنها را در یک صفحه مشاهده کنید و سپس آنهایی را که به آنها نیاز ندارید، بی‌صدا کنید. همچنین گزینه ای برای جابجایی بین نت موسیقی و تب گیتار وجود دارد.

4.سایت برای آموزش گیتار: Songsterr

سایت برای آموزش گیتار: Songsterr

سایت برای آموزش گیتار: Songsterr

اگر به دنبال تب های رایگان گیتار هستید که تعامل بیشتری دارند، Songsterr را بررسی کنید. این سایت بهترین عناصر را از پیشنهادات ممتاز می‌گیرد و در عین حال سادگی زبانه های استاندارد گیتار را حفظ می‌کند، بنابراین هیچ مانعی برای استفاده از این سرویس وجود ندارد.

این وبسایت تمیز، منظم و مدرن است تا بتوانید بدون حواس پرتی بر روی کار خود تمرکز کنید. MIDI آهنگ انتخابی شما بر اساس کتابخانه سایت با بیش از 500000 برگه رایگان برای دسترسی به برگه های گیتار است.

جالب اینجاست که به جای میزبانی چندین نسخه از یک آهنگ، Songsterr به کاربران اجازه می‌دهد در صورت مشاهده خطا، برگه را ویرایش کنند. از این نظر، Songsterr ویکی‌پدیای وبسایت های نت است. علیرغم این تنظیمات، این شرکت هنوز باید مجوزهایی برای نمایش هر برگه دریافت کند.

در نتیجه، این سایت یک سرویس اشتراک ممتاز به نام Songsterr Plus ارائه می دهد. طرح های قابل خریداری شامل حق‌الامتیاز هنرمندان است تا برگه ها حق کپی رایت را نقض نکنند. با 9.90 دلار در ماه، می‌توانید به همه برگه ها دسترسی داشته باشید، از برنامه های Android و iOS Songsterr استفاده کنید، تبلیغات را حذف کنید و عناصر تعاملی را تنظیم کنید.

5. آموزش گیتار در YouTube

اگرچه یوتیوب یکی از محبوب ترین سایت های پخش ویدیو در جهان است، اما مجموعه وسیعی از محتوای آموزشی را نیز در خود جای داده است. در نتیجه، یک منبع عالی برای یافتن نوت های گیتار و بیس رایگان است. کانال هایی مانند Tab Sheet Music دارای طیف گسترده‌ای از برگه ها هستند، از موسیقی محبوب گرفته تا موسیقی متن فیلم و بازی های ویدیویی.

تولید یک ویدیو نسبت به رونویسی یک برگه زمانبر تر است، بنابراین نمی‌توانید همه چیز را در YouTube پیدا کنید. با این حال، یوتیوب یک مکان عالی برای تمرین مهارت های شمل است، به خصوص برای برخی از محبوب ترین آهنگ ها.

همچنین، می‌توانید در حین نواختن در کنار تب، اجرای آهنگ را تماشا کنید. یوتیوب همچنین به شما اجازه می‌دهد تا سرعت پخش هر ویدیو را کنترل کنید. بنابراین، اگر برای دریافت جزئیات مهم به زمان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید سرعت ویدیو را کاهش دهید یا مکث کنید.

بهترین سایت های تب گیتار

وقتی شروع به نواختن گیتار می‌کنید یا بیس یاد می‌گیرید، زبانه ها عالی هستند. نیازی به دانش عمیق نت یا تئوری موسیقی ندارند و اعداد مستقیماً با فرت های ساز شما ارتباط دارد. به همین دلیل، گاهی اوقات از آنها به عنوان ابزار مبتدی یاد می‌شود.

با این حال، لازم نیست برگه ها را پشت سر بگذارید. بسیاری از هنرمندان مورد علاقه شما در تئوری موسیقی مهارت ندارند و ترجیح می‌دهند به جای آن بر اساس احساس و درک کلی ساز خود بنوازند.

با این حال، اگر می‌خواهید تجربه‌ای از اصول اولیه داشته باشید، بهترین سایت‌ها را برای یادگیری اصول تئوری موسیقی بررسی کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT