سوال مهم در مورد هاستینگ

5 سوال مهم در مورد هاستینگ وب سایت

زمان مطالعه 4 دقیقه

داشتن درک درستی از هاستینگ وب سایت یک چیز مهم است. این مقاله مهم ترین سوالاتی را که باید قبل از هاستینگ وب سایت خود بپرسید را پوشش می دهد. سوال مهم در مورد هاستینگ را در ادامه پاسخ داده ایم.

ساختن یک وب سایت ممکن است ساده به نظر برسد، اما اصطلاحات و مفاهیم مربوط به هاستینگ وب می تواند گیج کننده باشد.

خرید هاست خارجی

1. انواع مختلف راه حل های هاستینگ چیست؟

هنگام جستجو برای هاستینگ وب سایت، احتمالاً با اصطلاحاتی مانند اشتراک گذاری، VPS، وردپرس، ابر و فروشندگان مواجه شده اید. در اینجا توضیح خواهیم داد که آنها چیست:

هاستینگ اشتراکی اقتصادی ترین نوع هاستینگ وب است که تقریباً توسط همه هاست های وب ارائه می شود. با هاستینگ مشترک، وب سایت شما منابع سرور را با بسیاری از وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارد. این گزینه برای افراد دارای بودجه یا وب سایت های کوچک با حداقل پهنای باند مورد نیاز مناسب است. با این حال، از آنجایی که منابع به اشتراک گذاشته می شوند، اگر یکی از سایت ها ترافیک بالایی داشته باشد، ممکن است گاه به گاه کاهش یابد.

برای مشاغل بزرگتر که ترافیک وب سایت بالایی را پیش بینی می کنند، VPS یا هاست اختصاصی توصیه می شود. هر دو گزینه مشخصات سرور قدرتمندتری نسبت به هاستینگ اشتراکی ارائه می دهند. هاستینگ اختصاصی وب سایت شما را روی یک سرور جداگانه قرار می دهد و به آن امکان دسترسی به کل منابع سرور را می دهد. این قدرتمندترین راه حل هاستینگ است.

هاستینگ Reseller به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به ایجاد زیرساخت از ابتدا یک کسب و کار هاستینگ وب به نام خود ایجاد کنید.

هاستینگ وردپرس شما را قادر می سازد تا یک وب سایت در محیطی ایجاد کنید که از سیستم مدیریت محتوای پرکاربرد پشتیبانی می کند.

هاستینگ ابری، اگرچه به طور جهانی در دسترس نیست، اما مقیاس پذیری را در چندین سرور ارائه می دهد و قدرت سایت را افزایش می دهد.

2. تفاوت بین انتقال داده و پهنای باند چیست؟

در حالی که “پهنای باند” و “انتقال داده” اغلب به جای یکدیگر برای اشاره به مقدار داده ای که وب سایت شما به بازدیدکنندگان ارائه می دهد استفاده می شود، آنها تعاریف متمایز دارند.

انتقال داده مربوط به مقدار واقعی اطلاعاتی است که می تواند در یک بازه زمانی خاص، معمولاً یک ماه، استفاده شود. از طرف دیگر، پهنای باند نشان دهنده کل مقدار داده ای است که می تواند در هر زمان معین منتقل شود. به عنوان مثال، یک هاست وب ممکن است حداکثر پهنای باند 5 گیگابایت را ارائه دهد، اما بسته به بسته هاستینگ شما، وب سایت شما ممکن است فقط 1 گیگابایت انتقال داده در ماه را انجام دهد.

3. آیا منابع نامحدود در واقع نامحدود هستند؟

هاست های وب اغلب کاربران را با وعده های ذخیره سازی نامحدود یا انتقال ماهانه داده جذب می کنند. با این حال، این ادعاها کاملاً دقیق نیستند.

اگرچه برنامه های مشترک یا وردپرس ممکن است فضای ذخیره سازی نامحدود و انتقال داده را فراهم کنند، اما هنوز محدودیت هایی وجود دارد. در حالی که وبلاگ شما با ترافیک ثابت به خوبی کار می کند، آپلود یا پخش حجم عظیمی از داده ها، مانند 50 ترابایت روزانه، غیر واقعی است. برای درک کامل مرزهای پیشنهاد نامحدود طرح خود، توصیه می شود با یک نماینده خدمات مشتری مشورت کنید یا شرایط خدمات ارائه شده توسط هاست وب خود را به دقت بررسی کنید.

4. آیا باید از هارد دیسک به درایوهای حالت جامد تغییر دهید؟

هاستینگ وب اشتراکی معمولاً فضایی را روی سرور استاندارد هارد دیسک (HDD) ارائه می دهد. سرورهای HDD فضای ذخیره سازی مقرون به صرفه و کافی را فراهم می کنند. همانطور که به سمت سرویس های هاستینگ پیشرفته تر مانند VPS و هاستینگ اختصاصی پیشرفت می کنید، هاست های وب ممکن است گزینه ای را برای ایجاد وب سایت شما بر روی یک درایو حالت جامد (SSD) ارائه دهند. سرورهای مبتنی بر SSD دستگاه های ذخیره سازی فوق العاده سریعی هستند.

5.سوال مهم در مورد هاستینگ: هاستینگ لینوکس یا ویندوز؟

لینوکس انتخاب غالب برای سیستم عامل های سرور در میان هاست های وب است. با این حال، اگر ویندوز با نیازهای شما هماهنگی بیشتری دارد، باید در نظر گرفته شود. اگر سایت شما به چارچوب های برنامه نویسی ASP یا ASP.NET نیاز دارد، باید از سیستم عامل ویندوز سرور استفاده کنید. محیط های مبتنی بر ویندوز از اسکریپت هایی که می نویسید و صفحات وبی که ایجاد می کنید پشتیبانی می کنند.

با این حال، شایان ذکر است که لینوکس سیستم عاملی است که در اکثر موارد برای هاستینگ وب در دسترس است. به دلیل ثبات، امنیت و پشتیبانی گسترده از جامعه هاستینگ وب، انتخاب ارجح است. لینوکس طیف گسترده ای از ابزارها و نرم افزارهای منبع باز را ارائه می دهد که برای توسعه وب و مدیریت سرور مناسب هستند.

مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد سیستم عامل سرور مناسب، الزامات وب سایت خود و فناوری هایی که قصد استفاده از آنها را دارید، به دقت ارزیابی کنید. عواملی مانند سازگاری، پشتیبانی و ویژگی ها و عملکردهای خاص وب سایت شما را در نظر بگیرید.

سوال مهم در مورد هاستینگ: نتیجه

در حالی که ایجاد یک وب سایت ممکن است ساده به نظر برسد، درک جنبه های مختلف هاستینگ وب بسیار مهم است. با گزینه های هاستینگ مختلف آشنا شوید، تمایز بین انتقال داده و پهنای باند را درک کنید، از محدودیت های منابع “نامحدود” آگاه باشید، انتقال از هارد دیسک به درایوهای حالت جامد را در نظر بگیرید و سیستم عامل سرور مناسب را بر اساس وب سایت خود انتخاب کنید. الزامات. با داشتن درک کامل از این مفاهیم اساسی هاستینگ وب، برای هدایت فرآیند ساخت و مدیریت وب سایت خود به طور موثر مجهزتر خواهید شد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT