استریمینگ زنده

5 پلتفرم پرارزش استریمینگ زنده برای سازندگان

زمان مطالعه 8 دقیقه

سازندگان گزینه های زیادی برای استریمینگ زنده دارند. اما اجازه دهید آن را به بهترین پلتفرم ها محدود کنیم.

هیچ چیز مانند ارتعاش با چت شما در حین انجام بازی مورد علاقه شما نیست. استریمینگ زنده به سازندگان این امکان را داده است تا جوامع قوی را تقویت کنند و به طور مؤثر عشق خود را به محتوا گسترش دهند.

بازار استریمینگ زنده به طور قابل توجهی رشد کرده است. در نتیجه، منجر به در دسترس بودن بسیاری از پلتفرم‌های انتخابی برای سازندگان می‌شود. بنابراین، چگونه این پلتفرم ها از دیدگاه سازنده مقایسه می شوند؟ بیاید مرور کنیم.

1.استریمینگ زنده Twitch

Twitch مترادف با استریمینگ زنده در دوران مدرن شده است. این پلتفرم پیشگام بسیاری از ویژگی‌های مرتبط با این مسیر شغلی بود، مانند چت زنده و هدیه دادن اشتراک به بینندگان.

در حالی که Twitch به رساندن استریمینگ زنده به جایی که امروز است کمک کرد، قبل از اینکه به عنوان خالق روی پلتفرم بپرید، باید عواملی را در نظر بگیرید.

مشوق ها

سرویس اشتراک هدیه Twitch به بینندگان این امکان را می‌دهد تا در ازای موقعیت بالاتر در استریم‌ها و مشوق‌های متنوع، از سازندگان مورد علاقه خود حمایت کنند.

متأسفانه، این پلتفرم 50 درصد از تمام اشتراک‌ها را کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث تضعیف روحیه سازندگان کوچک‌تر شود. خوشبختانه، این درصد به طور مداوم در حال بررسی است و ممکن است در آینده تغییر کند.

پشتیبانی جامعه

Twitch حس اجتماعی قوی ای دارد و به سازندگان اجازه می دهد تا تجربه تماشای خود را با احساسات، هشدارها و رویدادهای شخصی سازی شده شخصی سازی کنند. بینندگان می توانند با تماشای استریم های مورد علاقه خود و شرکت در چت امتیاز کانال کسب کنند. این به حفظ بیننده کمک می کند و در نهایت به نفع شما، استریمر است.

تعدیل پلتفرم

پلتفرم Twitch به شدت تعدیل شده است تا قابلیت بازار را حفظ کند و برندها را جذب کند. سازندگانی مانند شما همچنین می‌توانند بینندگان قابل اعتمادی را برای دوستانه نگه داشتن گپ خود منصوب کنند.

سازندگانی که شرایط خدمات توییچ را نقض می‌کنند، برای دوره‌های مختلف ممنوع شده و به آنها اعتصاب داده می‌شود. پس از سه حمله، ممکن است کانال توییچ خود را به طور کامل از دست بدهید و از پلتفرم محروم شوید.

ارتباط خالق

متأسفانه، ارتباط بین سازندگان و Twitch نقطه بالایی نیست. سازندگان بزرگ‌تر یک خط مستقیم با Twitch دارند، در حالی که سازندگان کوچک‌تر معمولاً صدایی ندارند و برای شنیده شدن باید سخت‌تر لابی کنند.

قابلیت کشف

Twitch به وضوح دسته‌هایی را برچسب‌گذاری کرده است که سازندگان می‌توانند استریم‌های خود را متناسب با آن‌ها تنظیم کنند. این امر تا حدی به کشف پذیری کمک می کند. با این حال، استریم هایی با بیننده‌های بزرگ‌تر در بالای اکثر دسته‌ها قرار دارند و یافتن استریم‌های کوچک‌تر می‌تواند کار زیادی را ببرد.

2. YouTube

یوتیوب یک پلتفرم محتوای ویدیویی برتر است اما برای بهبود تجربه استریمینگ زنده برای سازندگان تکامل یافته است. برای این منظور، در اینجا عواملی وجود دارد که باید قبل از استریمینگ زنده در YouTube در نظر بگیرید.

مشوق ها

تقسیم سازنده YouTube یک سخاوتمندانه 30/70 به نفع سازندگان است. بدیهی است که نگه داشتن بیشتر پولی که به دست می آورید، انگیزه خوبی برای ادامه دادن فشار است.

این پلتفرم همچنین یک برنامه عضویت را اجرا کرد که به بینندگان شما امکان می داد بهتر از شما حمایت کنند. همچنین می توانید سطوح مختلف را با قیمت های بالاتر و مزایای بهتر در برنامه عضویت خود قرار دهید.

پشتیبانی جامعه

یوتیوب صفحه ای از کتاب توییچ با قابلیت چت زنده گرفته است. پیام‌ها تقریباً فوراً وارد می‌شوند، بنابراین در حین استریمینگ زنده بازی‌های مورد علاقه‌تان چیزی را از دست ندهید.

یوتیوب همچنین دارای یک تب انجمن کانال است که در آن می توانید پست های کوچک ایجاد کنید و نظرسنجی ها را برای تعامل بهتر با جامعه آپلود کنید. این پلتفرم همچنین قصد دارد استریم اشتراکی را پیاده سازی کند، بنابراین سازندگان می توانند به راحتی با هم کار کنند و جوامع خود را ادغام کنند.

تعدیل پلتفرم

یوتیوب برای مدت طولانی تری نسبت به اکثر پلتفرم ها در بازی تعدیل محتوا بوده است. به این ترتیب، آنها توانسته‌اند سیستم‌های خودکاری را توسعه دهند تا اطمینان حاصل کنند که سازندگان به شرایط خدمات پایبند هستند.

یوتیوب به کانال هایی که شرایط خدمات را نقض می کنند اخطار می دهد. سه ضربه، و شما بیرون هستید. در نتیجه چند کانال بزرگ مانند Fact Universe، Expert Gaming، و Toy Freaks در هاله ای از ابهام قرار گرفته اند.

ارتباط خالق

یوتیوب سازندگان خود را در اولویت قرار می دهد. نام‌های بزرگ‌تر خطوط مستقیمی با شرکت دارند، اما سازندگان کوچک‌تر هر روز ایمیل‌های تشویق‌کننده و نکات مفید دریافت می‌کنند. سازندگان همچنین می‌توانند در صورت احساس بی‌گناهی، به محتوای خود اعتراض کنند.

قابلیت کشف

متأسفانه، یوتیوب قابلیت کشف استریم بدی دارد. این پلتفرم برای استریمینگ جدید است و بخشی برای تبلیغ محتوای زنده ندارد.

یک راه خوب برای جبران این کار، کار با برچسب ها و کلمات کلیدی هنگام تنظیم استریم خود است. این کمک می‌کند که استریم شما را در مکان مناسبی در YouTube قرار دهید تا بینندگان آن را پیدا کنند و تنها یکی از راه‌هایی است که به افراد کمک می‌کند ویدیوهای YouTube شما را پیدا کنند.

3.استریمینگ زنده Kick

پلتفرم استریم Kick برای رقابت مستقیم با Twitch ایجاد شده است. به این ترتیب، انگیزه های خالق بزرگی دارد. در اینجا اطلاعات مهمی وجود دارد که باید قبل از ثبت نام در Kick در نظر بگیرید.

مشوق ها

Kick یکی از رقابتی ترین تقسیم درآمد در بازی را در زمان نگارش دارد. آنها یک تقسیم 5/95 را به نفع سازندگان خود ارائه می دهند و معتقدند افرادی که سخت کار می کنند باید تشویق شوند تا این کار را ادامه دهند.

این تا حد زیادی به لطف لینک های پلتفرم با Stake.com و مشارکت سازندگان بزرگی مانند Trainwreckstv امکان پذیر است.

پشتیبانی جامعه

Kick همان ویژگی‌های انجمن را به عنوان Twitch ارائه می‌کند. این پلتفرم از پلاگین های کانالی پشتیبانی می کند که مشارکت بینندگان را افزایش می دهد، مانند چت ربات Streamlabs و Stream Elements.

همچنین دارای یک چت زنده با صدها احساس است که بینندگان می توانند برای بیان خود از آنها استفاده کنند.

تعدیل پلتفرم

Kick نسبت به رقبای خود کمتر تعدیل می شود. این پلتفرم به این دلیل بوجود آمد که توسعه دهندگان تا حدی به آزادی بیان اعتقاد داشتند. با این حال، Kick همچنین به شدت محتوا و پلتفرم‌های مسابقه را تبلیغ می‌کند، که می‌تواند برای شرکت‌های بزرگ راهگشا باشد.

ارتباط خالق

Trainwreckstv خط باز با توسعه دهندگان پلتفرم دارد و برای پیشنهادات دیگر سازندگان باز است. این شکل ترکیبی ارتباط تضمین می کند که ویژگی های مورد نیاز را می توان در آینده اضافه کرد.

قابلیت کشف

Kick همان مشکلات کشف‌پذیری Twitch را دارد. با این حال، این پلتفرم دارای سازندگان کمتری است، که بازار را برای سازندگان جدیدتر بهبود می‌بخشد.

4. Facebook Gaming

فیس بوک پتانسیل استریمینگ زنده را دید و بازی فیس بوک را برای استفاده از بازار راه اندازی کرد. این پلتفرم در طول سال ها تکامل یافته است و شامل بسیاری از ویژگی های شگفت انگیز برای سازندگان است.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از امتحان کردن Facebook Gaming در نظر بگیرید.

مشوق ها

بازی فیس بوک با تمرکز بر راحتی سازنده وارد بازار شد. به این ترتیب، در مدل اولیه، سازندگان 100 درصد حق عضویت خود را دریافت می کردند. این به پلتفرم رونق بسیار مورد نیاز کمک کرد. با این حال، این تقسیم برای بررسی است و ممکن است تغییر کند.

پشتیبانی جامعه

بازی فیس بوک بر اساس پلتفرم اصلی است و ویژگی هایی را با فیس بوک به اشتراک می گذارد. این بدان معناست که بینندگان و مشترکین می توانند خلاقانه با پست های شما تعامل داشته باشند.

فیس بوک همچنین دارای سیستمی است که به بینندگان اجازه می دهد ستاره ها را خریداری کنند تا از خالق مورد علاقه خود بیشتر حمایت کنند و در عین حال شخصیت خود را بیان کنند.

تعدیل پلتفرم

فیس بوک اهمیت زیادی به بازارپذیری می دهد و آن را در دست سازندگان قرار داده است تا صفحات خود را تعدیل کنند. کاربران می‌توانند یک فیلتر کلمه شخصی ایجاد کنند تا تعاملات در چت دوستانه و شاداب بماند. کاربران همچنین می توانند محتوای خود را با محدودیت سنی محدود کنند و در صورت تمایل دسترسی به برخی کشورها را محدود کنند.

ارتباط خالق

فیس بوک یک شرکت بزرگ است و نمی تواند مستقیماً با همه سازندگان ارتباط برقرار کند. با این حال، پلتفرم سعی می کند تا حد امکان به خوبی گوش کند و تغییرات درخواستی را اجرا کند.

سازندگان یک خط پشتیبانی در زرادخانه ابزارهای ارائه شده در هنگام راه اندازی صفحه خود دارند که آنها را در تماس مستقیم با یک عامل زنده قرار می دهد. به این ترتیب، می توانید هر گونه شکایتی که ممکن است داشته باشید را جدول کنید.

قابلیت کشف

Facebook Gaming دسته‌های فوق‌العاده‌ای دارد که سازندگان می‌توانند استریم ‌های زنده خود را متناسب با آن تنظیم کنند. سازندگان با هزاران بازدید در صفحه اصلی ویژگی دارند. این یک سکوی پرتاب برای سازندگان جوان فراهم می کند.

5.استریمینگ زنده TikTok Live

TikTok علیرغم اینکه به دلیل محتوای کوتاه شناخته شده است، استریم زنده ارائه می دهد. این پلتفرم همچنین دارای برخی پیشنهادات شگفت آور برای سازندگان است.

قبل از راه‌اندازی حرفه استریمینگ زنده خود در TikTok، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

مشوق ها

TikTok تقسیم درآمد تبلیغاتی 50/50 را با سازندگان خود انجام می دهد. آنها همچنین یک صفحه از توییچ گرفتند و اشتراک‌های زنده را برای سازندگان پیاده‌سازی کردند.

متأسفانه، تقسیم سازنده بدترین حالت فعلی در بازار است. TikTok دارای یک تقسیم 30/35/35 است که سازندگان تنها 35% از اشتراک های زنده خود را به دست می آورند، 35٪ به TikTok و 30٪ باقی مانده به Appstore اپل یا Playstore گوگل می رسند.

پشتیبانی جامعه

انجمن TikTok حداقل تعامل بیننده را تسهیل می کند. بینندگان می‌توانند هنگام استریم، پیام‌هایی را در چت ارسال کنند و برای نشان دادن خود، برچسب‌ها و احساسات سفارشی را بپردازند. اما این در مورد آن است.

به این ترتیب، حفظ بیننده به دلیل مشارکت و تعامل محدود بیننده کم است. علاوه بر این، هیچ امتیاز کانالی برای جمع آوری بینندگان وجود ندارد.

تعدیل پلتفرم

TikTok دستورالعمل های جامعه سختگیرانه ای دارد که همه کاربران باید از آنها پیروی کنند. محتوایی که از این دستورالعمل ها پیروی نمی کند حذف می شود. علاوه بر این، تخلفات مکرر احتمالاً شما را از TikTok محروم می کند.

ارتباط خالق

TikTok از سازندگان قابل عرضه در بازار حمایت می‌کند و ممکن است با سازندگانی که آنها فکر می‌کنند ارتباط برقرار کند. با این حال، این امر اکثر سازندگان را بدون صدا می گذارد.

قابلیت کشف

TikTok یک بخش زنده اختصاصی دارد که هر نوع استریم را تبلیغ می کند. این به همه سازندگان اجازه می دهد تا بر اساس آن کشف شوند و جامعه خود را رشد دهند.

این پلتفرم ترافیک بالایی دارد و الگوریتمی دارد که به همه سازندگان فرصتی مناسب برای کشف شدن می دهد. در نهایت، تنوع محتوا و مقیاس پذیری حضور چند دلیل عالی هستند که چرا TikTok واقعاً یک پلتفرم عالی است.

کسب درآمد با انجام کاری که دوست دارید

تکامل استریمینگ زنده آن را به یک مسیر شغلی ممکن برای سازندگانی تبدیل کرده است که عاشق تعامل با جامعه خود هستند. بر روی شانه های شما قرار می گیرد تا بستر مناسبی را برای استریم پیدا کنید. برای محدود کردن گزینه های خود، همیشه ابتدا نیازهای خود را به عنوان یک خالق در نظر بگیرید، و انتخاب درست مشخص خواهد شد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT