مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

6 مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

زمان مطالعه 6 دقیقه

کار در یک محیط کار از راه دور اغلب می تواند احساس انزوا ایجاد کند. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای موفقیت انجام دهید. در اینجا برخی از مهارت های ارتباطی برای تسلط بر آنها آورده شده است. مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری را یاد بگیرید.

بر کسی پوشیده نیست که جویندگان کار به مهارت های ارتباطی نیاز دارند. در واقع، مهارت‌های ارتباطی همواره یکی از مطلوب‌ترین ویژگی‌هایی است که مدیران استخدام در کاندیداهای شغلی به دنبال آن هستند. کل فرآیند استخدام مستلزم مهارت های ارتباطی است: رزومه کاری خود را برای انجام مصاحبه شغلی، در واقع کار کردن روی کار و در نهایت استعفا (یا اخراج شدن) بسازید.

اکنون که کار از راه دور در حال افزایش است. مهارت های ارتباطی حتی برای موفقیت شغلی حیاتی تر شده اند. اگر سوء تفاهم ممکن است در برخوردهای رو در رو رخ دهد، وقتی بیشتر تعاملات آنلاین انجام می شود چه بهتر؟ در اینجا بهترین مهارت های ارتباطی که برای موفقیت در شغل از راه دور خود به آنها نیاز دارید، آورده شده است.

1.یادداشت برداری

یادداشت برداری یک مهارت مهم در دنیای دیجیتال است، جایی که ما مملو از اطلاعات هستیم. یک مقاله از مرکز تحقیقات پیو در مورد اثرات منفی زندگی دیجیتال به نقل از یکی از پاسخ دهندگان می گوید:

ارتباط بیش از حد، ادامه کار را دشوار کرده است، که برای کارفرمایان و کارگران از راه دور مشکل ایجاد می کند. همانطور که Indeed می گوید، کارفرمایان مایل به اعضای تیمی هستند که بتوانند دستورالعمل ها را تفسیر کنند و به طور موثر آن را به دیگران منتقل کنند. اگر مانند آن پاسخ دهنده ناشناس باشید، قطعاً نمی توانید این کار را انجام دهید.

اگر دائماً متوجه می شوید که وظایف خود را فراموش می کنید، از برنامه های یادداشت برداری استفاده کنید. ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از برنامه‌های بسیار ساده‌ای مانند Microsoft Sticky Notes گرفته تا Obsidian پیچیده‌تر (برای یادداشت ‌برداران پیچیده در مورد استروئیدها) تا Todoist محبوب، که یک نقطه شیرین بین دو مورد اول را اشغال می‌کند.

2.پاسخگویی

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

در محل کار فیزیکی، برای افراد آسان است که در اتاقک یا در ساعات ناهار با شما چت کنند و پاسخ فوری دریافت کنند. در محیط کار مجازی، به راحتی می توانید پاسخ دادن به ایمیل ها، تماس ها یا پیام های فوری را نادیده بگیرید یا فراموش کنید.

اگر نمی خواهید مردم فکر کنند که شما در کار خود سست هستید، تمام تلاش خود را بکنید تا پاسخگو باشید (مگر اینکه در شرایط اضطراری یا در تعطیلات باشید). اگر به مهم ترین پیام ها پاسخ ندهید، به راحتی می توانید اعتماد تیم یا مشتری خود را از دست بدهید. برای اطمینان از اینکه هیچ ارتباط مهمی را از دست نمی دهید، این بهترین شیوه ها را امتحان کنید:

. برای بررسی پیام‌ها در روز برنامه‌ای تنظیم کنید (برخی ترجیح می‌دهند این کار را بعدازظهر انجام دهند و پربازده‌ترین ساعات صبح خود را برای کار عمیق رزرو کنند).

. نوتیفیکیشن ها را در ساعت هوشمند خود مدیریت کنید. برخی از ساعت‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند زمانی که نیاز به انجام کار متمرکز دارید، نوتیفیکیشن ‌ها را به طور موقت خاموش کنید.

. با بهترین تقویم‌های آنلاین رایگان، از رزرو دوبار و از دست دادن قرارهای مهم خودداری کنید.

. اگر در مناطق زمانی مختلف کار می‌کنید یا در برنامه‌های زمانی متفاوتی هستید، تیم خود را از ساعات کاری خود مطلع کنید.

. یک پاسخگوی خودکار تعطیلات تکرارشونده در Gmail راه اندازی کنید.

. پاسخ خودکار به پیام های متنی در اندروید.

. ارسال پیام های متنی خودکار در آیفون.

اگر چیزی را از دست دادید، سریع عذرخواهی کنید و جبران کنید.

3. ارائه آنلاین

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

ارائه آنلاین با ارائه حضوری بسیار متفاوت است. معمولاً باید تجهیزات فنی خود را آماده کنید، یا باید با شخص دیگری که در مکان دیگری است هماهنگ کنید. برقراری ارتباط با مخاطب همچنین به تماس چشمی، ژست‌ها و حرکات بستگی دارد که بسیاری از آنها به صورت آنلاین از بین می‌روند.

با این اوصاف، مطمئن شوید که روی تجهیزات خوب و ابزار آنلاین سرمایه‌گذاری می‌کنید تا حرفه‌ای به نظر برسید و در یک وب‌کم خوب به نظر برسید. با ارائه خود تمرین کنید – شاید حتی خودتان را با استفاده از ضبط کننده صفحه Loom ضبط کنید – تا زمانی که در مورد لحن، صدا، اسلایدها و ظاهر خود مطمئن شوید.

از آنجایی که مخاطبان شما بیشتر اوقات با اسلایدهای شما در تعامل هستند، از ارائه اسلایدهای خسته کننده خودداری کنید. می توانید قالب های جذاب را در سایت هایی مانند 24Slides و Powerpointify دانلود کنید. یا می‌توانید Canva’s Presentations را امتحان کنید، که به تیم‌ها اجازه می‌دهد در یک ارائه با هم همکاری کنند، مخاطب را قادر می‌سازد سؤال بپرسد، و به ارائه‌کنندگان متعدد اجازه می‌دهد اسلایدها را کنترل کنند.

4. گرفتن و دادن بازخورد(فیدبک) سازنده

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

فهمیدن اینکه مشتریان و کارفرمایان از شما چه می خواهند بدون تماس حضوری دشوارتر است. همچنین گزارش پیشرفت کار و انتظارات در یک محیط کار از راه دور چالش برانگیزتر است. شما حتی نشانه‌های غیرکلامی ندارید و نمی‌توانید لحن را بر اساس ایمیل «تفسیر» کنید.

فرآیند کاری خود را طوری تنظیم کنید که شامل یک سیستم بازخورد(فیدبک) سازنده باشد که به اعضای تیم شما فرصتی می دهد تا صادقانه یکدیگر را ارزیابی کنند. شما می توانید این کار را از طریق:

. فرم های بازخورد(فیدبک): پیشنهاد استفاده از فرم بازخورد(فیدبک) با استفاده از الگوهای قابل ویرایش از Formstack یا 123FormBuilder.

. پیام‌رسانی فوری: از طریق کانال پیام‌رسانی فوری مورد علاقه مشتری/رئیس خود سؤالات روشن‌کننده بپرسید. ممکن است بپرسید، “بنابراین، بر اساس آخرین ایمیل خود، از من می خواهید…” یا “شما اشاره کردید که من باید… آیا این درست است؟”

. ایمیل: پس از دریافت فیدبکی که از شما می‌خواهد کارتان را بهبود ببخشید، یک برنامه اقدام بسازید و ارسال کنید.

5. نوشتن حرفه ای

بسیاری از ارتباطات دیجیتال در حال حاضر به صورت کتبی انجام می شود، به ویژه برای تیم هایی که به جلسات ویدیویی طولانی و غیرمولد پشت کرده اند. ما چت می کنیم، ایمیل می زنیم، و اسناد رسمی را ارسال می کنیم، که همه آنها نیازمند نوشتن واضح هستند.

مهارت‌های نوشتاری نمی‌توانند ویژگی‌های ارتباط حضوری را به‌طور کامل نشان دهند، اما اگر به خوبی انجام شوند، می‌توانند به طور مؤثر اطلاع‌رسانی، متقاعد کردن، ایجاد انگیزه یا ساده‌سازی این کار را انجام دهند. نوشتن خوب همچنین می تواند فضاهای صمیمی ایجاد کند و احساس بی واسطه بودن را ایجاد کند (اگر به موقع ارتباط برقرار کنید).

برای افزایش قدرت نوشتن خود، همیشه کار خود را ویرایش و تصحیح کنید. نصب یک چک کننده گرامری مانند Grammarly یا Hemingway و استفاده از اصطلاح نامه آنلاین برای کمک به ایجاد اسناد بدون خطا بسیار آسان است. برای یادگیری سبک و صدا، می توانید کتاب های Kindle را دانلود کنید یا به بهترین انجمن های آنلاین برای نویسندگان بپیوندید.

6. استفاده از کانال های ارتباطی مختلف

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

مهارت ارتباطی برای موفقیت در دورکاری

امروزه با وجود بسیاری از ابزارهای ارتباطی موجود، دانستن مناسب ترین آنها برای استفاده بسیار مهم است. آیا باید ایمیل بفرستید یا از پیام فوری استفاده کنید؟ Slack بهتر است یا Microsoft Teams؟ ایمیل معمولا برای ارسال اطلاعات دقیق بهتر است و برخی تجربه کاربری Slack را ترجیح می دهند، اما کارفرمایان و مشتریان شما ممکن است متفاوت فکر کنند.

بهترین راه برای انجام این کار این است که بپرسید آنها چه چیزی را ترجیح می دهند. در حالی که دیگران ممکن است اسکایپ را قدیمی بدانند، برخی از مشتریان هنوز آن را ترجیح می دهند. شاید حتی تماس های تلفنی را به تماس های ویدیویی ترجیح دهند.

به محض اینکه کانال ارتباطی مورد نظر آنها را شناختید، خودتان این کانال ها را امتحان کنید. اگر پلتفرم پیچیده به نظر می رسد، سؤالات متداول را بخوانید و آموزش های آنلاین را تماشا کنید. با کمی صبر، می توانید بر ابزارهای جدید مسلط شوید و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید.

ارتباطات ماهر کارمندان از راه دور را بهتر می کند

امروز یک ارتباطگر ماهر باید یاد بگیرد که چگونه به طور مؤثر بنویسد، یادداشت برداری کند، پاسخگو باشد، ارائه آنلاین ارائه دهد، فیدبک بدهد و از کانال های ارتباطی مختلف استفاده کند. آنها همچنین باید بسته به موقعیت یا ترجیح کارفرما بهترین ابزارهای ارتباط دیجیتال را برای استفاده بدانند.

برای جلب اعتماد کارفرما یا مشتری و موفقیت در کار از راه دور، بر این مهارت های ارتباطی مهم مسلط شوید. آیا در جستجوی کار هستید یا امیدوارید مهارت های دیگر خود را برای کار بهبود بخشید؟ ممکن است بخواهید در مورد مهارت هایی که برای یافتن شغل نیاز دارید یاد بگیرید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.