پلاگین ChatGPT

6 پلاگین ChatGPT که ارزش وقت شما را ندارند

زمان مطالعه 6 دقیقه

در حالی که ChatGPT پلاگین های زیادی را ارائه می دهد که می توانند به افزایش عملکرد ابزار کمک کنند، اما همه آنها کامل نیستند. در اینجا چند افزونه وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. پلاگین ChatGPT با بهترین کیفیت را بشناسید.

راه اندازی فروشگاه افزونه ChatGPT قرار بود اکوسیستم ChatGPT را به طور اساسی بهبود بخشد. ایده این بود که قابلیت‌های عظیم ChatGPT را به روی توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز کند، که سپس با استفاده از ربات چت هوش مصنوعی، نوآوری کرده و ابزارهای قدرتمندتری بسازند.

با این حال، چندین ماه در طول خط، راه اندازی افزونه های ChatGPT واقعاً تأثیری که ناظران تصور می کردند نداشته است. در عوض، پلاگین‌های ضعیفی که قابلیت‌های ربات چت را به هیچ وجه افزایش نمی‌دهند، فروشگاه را پر می‌کنند. آیا کار مهمی در دست دارید؟

پلاگین ChatGPT به نام: I Am Rich

افزونه “I Am Rich” یکی از گیج کننده ترین پلاگین ها در پلتفرم ChatGPT است. اگر در مورد کاری که انجام می دهد کنجکاو هستید و به دنبال آن هستید، احتمالاً در حال حاضر وقت خود را تلف می کنید زیرا این افزونه مطلقاً هیچ کاری انجام نمی دهد. و این اغراق نیست.

برای راه‌اندازی افزونه، باید آن را فعال کنید و سپس متن “من ثروتمند هستم” را در دستور خود قرار دهید. وقتی این کار را می کنید چه اتفاقی می افتد؟ خب، ChatGPT قرار است تصویری از یک کریستال را با درخشش در اطراف آن بارگذاری کند. تصویر چه هدفی را دنبال می کند؟ مگر اینکه شما آن را به عنوان “اثر هنری” ارزش گذاری کنید، واقعاً هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

سال ها پیش، اپلیکیشنی در اپل استور وجود داشت که قیمت آن حدود 999.99 دلار بود که همین کار را انجام می داد. هنگامی که برنامه را نصب کردید، تنها کاری که انجام داد این بود که تصویر را به شما نشان داد. تنها ارزشی که ارائه می کرد این بود که به مردم نشان می داد شما آنقدر ثروتمند هستید که بتوانید آن را بپردازید.

این برنامه پس از چندین بررسی بد به سرعت از فروشگاه اپل حذف شد. آیا این افزونه توسط همان شخص ساخته شده است؟ ما مطمئن نیستیم. اما مطمئناً همان عملکرد را دارد – مطلقاً هیچ.

Aaron Web Browser

“ساخته شده برای خراش دادن داده ها از چندین URL وب سایت.” این اولین جمله در توضیحات افزونه است. ممکن است تصور شود که توضیحات به دقت توانایی های افزونه را نشان می دهد، اما با بررسی دقیق تر، کاملاً درست نیست. ما سعی کردیم داده ها را از 20 URL مختلف حذف کنیم و فقط یکی از آنها عبور کرد.

برای افزونه ای که خود را به عنوان یک خزنده وب تبلیغ می کند، نرخ شکست بسیار بالا بود. انصافاً، ما سایر پلاگین‌های اسکراپر وب موجود در فروشگاه افزونه ChatGPT را امتحان کردیم، و آنها نیز در کار خود بهتر نبودند. آیا نیاز به حذف داده ها از یک صفحه وب دارید؟ شاید افزونه های ChatGPT ابزار مناسبی نباشند.

AppyPie App Builder

AppyPie یک پلتفرم محبوب بدون کد برنامه سازی است. استفاده از آن نسبتاً آسان است و می‌توانید برنامه‌های موبایلی کاملاً کاربردی را در مدت زمان بسیار کوتاهی بدون نیاز به نوشتن یک خط کد اجرا کنید.

با در نظر گرفتن چنین شهرتی، وقتی پلاگین AppyPie در فروشگاه افزونه‌های ChatGPT ظاهر شد، به نظر می‌رسید که می‌توانید برنامه‌هایی را بر اساس تقاضا بسازید و آنچه را که می‌خواهید به زبان ساده توصیف کنید. فقط کافیست درخواستی را تایپ کنید که نوع برنامه مورد نظرتان را توصیف کند و از افزونه بخواهید فورا آن را بسازد.

خود این افزونه به عنوان یک پلاگین «متن به برنامه» توصیف می‌شود که به نوعی با انتظارات ما مطابقت دارد. متأسفانه، افزونه ChatGPT AppyPie چیزی جز این است. صرف نظر از جزئیات یا سطحی بودن توضیحات خود، به سادگی به شما می گوید که برنامه آماده است، پیوندی برای سفارشی کردن برنامه ارائه می دهد و این چیزی است که دریافت می کنید.

پیوند به وب‌سایت AppyPie منتهی می‌شود، اما در واقع هیچ برنامه‌ای در انتظار سفارشی‌سازی نیست. در نهایت از شما خواسته می شود که در پلتفرم ساخت اپلیکیشن بدون کد آن ثبت نام کرده و مشترک شوید. این یک تلاش آزار دهنده برای تبلیغات است.

مطمئناً، انتظار داشتن یک افزونه متن به برنامه کاربردی که بتواند برنامه‌ها را در صورت تقاضا از بین ببرد، کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. اما در دوره‌ای که چت‌بات‌ها می‌توانند کد بنویسند و متن به تصویر و متن به ویدیو یک چیز هستند، تبدیل متن به برنامه آنقدرها هم مضحک نیست.

پلاگین ChatGPT به نام: AI Agents

اگر تعریف عامل هوش مصنوعی را دنبال کنید، به راحتی می توانید در مورد آنچه که پلاگین “Agents AI” وعده انجام می دهد هیجان زده شوید. این افزونه خود را به عنوان یک افزونه توصیف می کند که به شما کمک می کند “قدرت چندین هوش مصنوعی را آزاد کنید.” ایده این است که یک هدف پیچیده را در نظر بگیرید، آن را به وظایف فرعی تقسیم کنید، و سپس از قدرت چندین عامل هوش مصنوعی متخصص در هر کار فرعی برای رسیدن به هدف بزرگی که برای آن تعیین کرده اید استفاده کنید.

حداقل در تئوری، قرار است بتواند کاری مشابه آنچه AutoGPT انجام می دهد انجام دهد. متأسفانه، صرف نظر از پیچیدگی وظیفه ای که برای آن تعیین کردیم، این افزونه نتوانست چیزی را ارائه دهد.

به نظر می رسد که فقط چند ترفند سریع را اعمال کرده و یک کپی نه چندان پیشرفته از آنچه ChatGPT ارائه می دهد برمی گرداند. واقعا هیچ حسی از عوامل هوش مصنوعی در کار وجود ندارد. هیچ چیز متفاوتی با آنچه ChatGPT انجام می دهد ارائه نمی دهد.

A Movie Please (FilmFindr)

افزونه “A Movie Please” یک ابزار توصیه فیلم است که به کاربران ChatGPT کمک می کند تصمیم بگیرند چه چیزی را بعدا تماشا کنند. اگر چه این افزونه ساده نیست (در واقع توصیه های فیلم را ارائه می دهد)، بهتر است از ChatGPT بدون افزونه استفاده کنید.

هنگامی که توضیحی در مورد نوع فیلمی که می خواهید ارائه کردید، این افزونه تنها فیلم هایی را توصیه می کند که در سرویس پخش پرایم آمازون در دسترس هستند. اگر در فیلم‌ها ذوق و سلیقه خاصی دارید، توصیه‌ها را در بهترین حالت متوسط خواهید یافت.

برای پیشنهادهای فیلم با کیفیت، بهتر است مستقیماً از مدل اصلی ChatGPT بخواهید تصمیم بگیرید که در مرحله بعد چه چیزی را تماشا کنید. با رفتن به این مسیر، در مقایسه با اتکا به پلاگین “A Movie Please” نتایج بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.

ABC Website Maker

سازنده وب‌سایت ABC قول «کدگذاری مکالمه» را می‌دهد که در آن می‌توانید برنامه‌های وب را در یک لحظه با مکالمه با افزونه به زبان طبیعی بسازید. در تئوری، این توانایی ها باید نسبتاً آسان باشد، زیرا ChatGPT به خودی خود یک ابزار برنامه نویسی محاوره ای چشمگیر است.

با این حال، هنگامی که ما به پلاگین وظیفه ایجاد یک وب سایت نمونه کار ساده را دادیم، نتیجه بسیار ضعیف بود.

فروشگاه پلاگین ChatGPT: کمیت بیش از کیفیت؟

به‌جای تسریع در پیشرفت، مسیر «کمیت بیش از کیفیت» که به نظر می‌رسد فروشگاه افزونه‌های ChatGPT در حال یدک‌کشیدن است، افزونه‌های کم‌رنگی را ترویج می‌کند که فروشگاه را به هم می‌ریزد. این پلاگین ها توجه را از سایر ابزارهای امیدوارکننده تر منحرف می کنند که واقعاً می توانند ChatGPT را به ارتفاعات جدیدی سوق دهند. با این وجود، ما امیدواریم که با بالغ شدن فروشگاه افزونه، پیشنهادات با کیفیت بالاتر ظاهر شود.

هنگامی که توسعه دهندگان قابلیت های ChatGPT را عمیق تر می کنند و در لبه های آن نوآوری می کنند، در نهایت ممکن است پلاگین هایی را ببینیم که تمام قدرت هوش مصنوعی را باز می کنند. اما در حال حاضر، تکیه بر مدل اصلی ChatGPT یا ابزارهای شخص ثالث اثبات شده، شرط بهتری برای اکثر وظایف است. حکم ما؟ پلاگین ChatGPT هنوز طلایی نشده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !