بهترین برنامه بودجه بندی

6 بهترین برنامه بودجه بندی برای نظم بخشیدن به امور مالی شما

به دنبال بهترین برنامه بودجه برای کنترل امور مالی خود هستید؟ در اینجا چند برنامه عالی وجود دارد که به شما در مدیریت پول کمک می کند.

بیایید آن را نادیده بگیریم – پیگیری امور مالی شما سخت است. با صورت‌حساب‌ها، بدهی‌ها برای پرداخت، و دریافتی‌ها برای پیگیری، حفظ سلامت مالی شما در بهترین شرایط ممکن همیشه ساده‌ترین کار نیست.

دانستن بهترین برنامه های بودجه بندی برای استفاده، این کار را بسیار آسان تر می کند. لازم نیست نابغه ریاضی باشید. شما فقط باید بهترین برنامه بودجه را برای امور مالی خود پیدا کنید. بنابراین، در اینجا یک لیست کوتاه برای کمک به تصمیم گیری شما وجود دارد.

1. شما به بودجه نیاز دارید (YNAB)

در برنامه YNAB، هر دلاری که خرج می کنید هدفی دارد و هر دلاری که به دست می آورید تخصیص می یابد. صورت‌حساب‌ها، مسافرت‌ها، صندوق روزهای بارانی – همه آنها به “پاکت‌های” مختلفی اختصاص می‌یابد که می‌توانید از آنها پول بگیرید. این برنامه همچنین به شما کمک می‌کند بازپرداخت بدهی‌های خود را پیگیری کنید و شما را تشویق می‌کند فقط آنچه دارید خرج کنید و نیاز به کارت‌های اعتباری و وام را کاهش دهید.

YNAB همچنین دارای یک رابط وب مدرن است اگر می خواهید روی امور مالی خود روی دسکتاپ کار کنید. با حساب‌های چک، پس‌انداز و اعتبار شما (اگر در ایالات متحده یا کانادا هستید) همگام می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران ردیابی یا افزودن دستی تراکنش‌های خود باشید.

 

2.بهترین برنامه بودجه بندی: Mint

Mint توسط Intuit توسعه داده شده است، همان شرکتی که Quickbooks را اجرا می کند، یکی از بهترین ابزارهای حسابداری برای فریلنسرها. می‌توانید اکانت ‌های بانکی خود را با Mint همگام‌سازی کنید تا هزینه‌های خود را دسته‌بندی و پیگیری کنید.

می‌توانید نوتیفیکیشن‌هایی را برای صورت‌حساب‌های آینده تنظیم کنید و زمانی که نزدیک به خرج کردن بیشتر از بودجه خود هستید، هشدار دریافت کنید. همچنین می توانید اهداف پس انداز منظمی را تعیین کنید و معاملات متناسب با محصولات مالی مانند وام، کارت های اعتباری و سرمایه گذاری را مشاهده کنید.

به لطف همکاری Mint با Experian، می توانید امتیاز اعتباری خود را بررسی کنید تا ببینید وضعیت مالی فعلی شما چگونه است. زمانی که به دنبال بهبود امتیاز اعتباری خود در دراز مدت هستید، این به شما کمک می کند. نعناع کاملاً رایگان است، بدون هزینه اضافی.

 

3.بهترین برنامه بودجه بندی: Goodbudget

Goodbudget مشابه YNAB است زیرا از پاکت برای مدیریت پول شما استفاده می کند، اما در حالی که YNAB برای افراد بهتر است، Goodbudget برای خانواده ها و زوج هایی که به دنبال ترکیب مالی خود هستند مناسب تر است. شما درآمد مشترک خود را در پاکت های ایجاد شده برای اولویت های مخارج مختلف خود به اشتراک می گذارید. وقتی پول خرج می کنید، آن را از آن پاکت ها می گیرید.

می‌توانید تراکنش‌ها را به‌صورت دستی اضافه کنید یا با استفاده از فایل‌های ارائه‌شده توسط بانکتان، آن‌ها را وارد کنید. متأسفانه، هیچ گزینه ای برای همگام سازی حساب بانکی شما به طور مستقیم با برنامه وجود ندارد، بنابراین حفظ بودجه شما نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

اگر فقط تعداد محدودی اکانت یا اولویت های خرج دارید، Goodbudget برای استفاده اولیه رایگان است. اگر بودجه زیادی دارید، می توانید برای ویژگی های اضافی به اشتراک ماهانه ارتقا دهید.

 

 

4. هر دلار Every Dollar

هر دلار بودجه بندی را ساده نگه می دارد و بیشتر بر مفاهیم اساسی مانند پس انداز پول بیشتر، کاهش سریعتر بدهی و ایجاد ثروت تمرکز می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درآمد ماهانه و هزینه های برنامه ریزی شده خود را اضافه کنید. سپس یک نمای کلی خواهید داشت که به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعف مالی فعلی خود را ببینید.

اگر در Every Dollar Plus مشترک شوید، می توانید تراکنش های خود را به طور خودکار با این برنامه همگام کنید و موجودی حساب خود را مشاهده کنید. شما حتی می توانید در جلسات مربیگری بودجه ثبت نام کنید تا به شما در سازماندهی امور مالی کمک کند. همچنین می‌توانید بودجه خود را در پنج دستگاه همگام‌سازی کنید تا برای خانواده‌های بزرگ‌تر بهتر شود.

 

5.بهترین برنامه بودجه بندی: Spendee

Spendee شبیه به سیستم پاکت نامه و YNAB و Goodbudget است، زیرا به شما امکان می دهد چندین کیف پول و بودجه ایجاد کنید که هر کدام به هدف خاصی اختصاص داده شده است. همچنین می‌توانید به تراکنش‌های خود برچسب‌هایی مانند «خواسته»، «ناهار» و «باید داشته باشید» اضافه کنید یا به صورت دستی برچسب‌هایی ایجاد کنید.

برای جلوگیری از دردسر اضافه کردن دستی تراکنش‌های مکرر مانند حقوق، خواربار و قبوض، می‌توانید یک چرخه تکراری تنظیم کنید که هر روز، هر هفته، هر ماه یا بیشتر تکرار شود. اگر شما یک حرفه ای آزاد یا خوداشتغال هستید و نیاز دارید منابع درآمدی مختلف را بررسی کنید، Spendee را توصیه می کنیم.

Spendee رایگان است، اما می‌توانید با عضویت در یک برنامه ماهانه یا سالانه، قفل نسخه پریمیوم را باز کنید تا از ویژگی‌های اضافی مانند همگام‌سازی حساب بانکی خود و ایجاد برچسب‌های نامحدود برخوردار شوید.

 

6. کیف پول: ردیاب هزینه بودجه

کیف پول توسط BudgetBakers برای کسانی که بودجه مبتنی بر پول نقد دارند عالی است. شما با اضافه کردن موجودی نقدی فعلی خود و ثبت تراکنش ها در حین حرکت شروع می کنید. به هر تراکنش می توان یک دسته و زیر مجموعه اختصاص داد. به عنوان مثال، بنزین ماشین شما در قسمت Vehicle > Fuel قرار می گیرد.

چیزی که ما بیشتر از همه در مورد Wallet دوست داریم این است که چقدر راحت به آن عادت می کنیم. سایر برنامه‌های بودجه‌بندی ممکن است به منحنی یادگیری نیاز داشته باشند، اما رابط کاربری ساده Wallet باعث می‌شود که بودجه‌بندی مانند طبیعت دوم باشد. Wallet همچنین از افزودن تراکنش‌های مکرر، ایجاد بودجه‌های جداگانه مانند Spendee و قفل کردن برنامه با پین برای ایمن نگه داشتن اطلاعات مالی شما پشتیبانی می‌کند.

درست مانند Mint، Wallet زمانی که از بودجه خود فراتر می‌روید یا در خطر خرج کردن هستید به شما اطلاع می‌دهد. می‌توانید اکانت بانکی خود را با برنامه همگام‌سازی کنید و اهداف پس‌اندازی برای چیزهایی مانند ماشین جدید، خانه، سفر تعطیلات، صندوق اضطراری و موارد دیگر ایجاد کنید. نصب این برنامه رایگان است، اما می‌توانید یک برنامه ماهانه، سالانه یا مادام العمر برای دریافت ویژگی‌های ممتاز خریداری کنید.

 

بهترین برنامه های بودجه برای امور مالی شما

امور مالی شخصی ممکن است گاهی اوقات طاقت فرسا باشد، به خصوص برای کسانی که عادت های بد پولی مانند خرید ناگهانی، غذا خوردن بیش از حد، هر سال ارتقاء تلفن خود و دریافت وام های بیشتر از توان بازپرداخت خود دارند.

خوشبختانه، این روزها تعداد زیادی ردیاب بودجه در دسترس هستند تا به شما کمک کنند سریعتر و بدون استرس به اهداف مالی خود برسید. با این حال، به یاد داشته باشید که اگرچه این ابزارها مفید هستند، اما جایگزینی برای نظم و انضباط مالی واقعی نیستند.

ساده ترین راه برای پس انداز بیشتر این است که سبک زندگی خود را کاهش دهید و با صرفه جویی بیشتر زندگی کنید. از این پس انداز برای ایجاد یک صندوق اضطراری به ارزش حداقل سه تا شش ماه از هزینه های خانوار خود استفاده کنید. پس از آن، می‌توانید روی اهداف بزرگ‌ تری مانند پرداخت بدهی و بازنشستگی تمرکز کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT