بهترین شغل امنیت سایبری

7 بهترین شغل امنیت سایبری که می توانید دنبال کنید

زمان مطالعه 5 دقیقه

برخی از بهترین شغل امنیت سایبری را که می توانید بر اساس مهارت و تجربه خود دنبال کنید، بررسی کنید.

آیا به تازگی فارغ التحصیل فناوری اطلاعات یا امنیت سایبری هستید و هنوز تصمیم نگرفته اید که در چه زمینه ای وارد شوید؟ چه دانشجوی کالج با تجربه صفر باشید و چه مدتی در این زمینه کار کرده باشید، می‌دانید که فناوری اطلاعات و امنیت سایبری مشاغل زیادی دارند.

نقد درآمد ارزی

نکته کلیدی این است که بدانید چه شغلی با مهارت های شما مناسب تر است و فضای امنیت سایبری همچنان در حال رشد است.

1.مهندس امنیت فناوری اطلاعات

بهترین شغل امنیت سایبری

بهترین شغل امنیت سایبری

ویروس ها در همه جا وجود دارند، دقیقاً به اندازه تعداد دفعاتی که افراد یا گروه ها دوست دارند داده ها را سرقت کنند. اگر دوست دارید که بتوانید از اطلاعات یک فرد یا شرکت محافظت کنید، یک مهندس امنیت فناوری اطلاعات نقش بسیار خوبی برای پیگیری خواهد داشت. شما اولین خط دفاعی برای طیف وسیعی از کسب و کارها خواهید بود که از اطلاعات شخصی آنها در برابر مهاجمان محافظت می کنید و چشم انداز آنلاین را از خطر ایمن می کنید.

با راه‌اندازی فایروال‌ها و سیستم‌ها، انجام ارزیابی‌های امنیتی منظم، بررسی هرگونه نقض، به‌روز نگه داشتن سیاست‌های امنیتی و حفظ استانداردهای صنعتی، از تهدیدات جلوگیری می‌کنید. هنگامی که پایگاه داده یک شرکت در معرض خطر لو رفتن است، شما حرفه ای خواهید بود که آنها برای پشتیبانی به دنبال آن هستند.

2.بهترین شغل امنیت سایبری: تحلیلگر سایبری

آیا توجه زیادی به جزئیات دارید و از تجزیه و تحلیل اطلاعات و جمع آوری اعداد لذت می برید؟ نقش یک تحلیلگر سایبری برای حفظ امنیت، اجرای طیف وسیعی از پروتکل‌های امنیتی و یافتن نقاط ضعف در سیستم یک شرکت بسیار مهم است. در این شغل، شما اولین خط دفاعی هستید.

به عنوان یک تحلیلگر امنیتی، وظایف روزمره شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ارزیابی ابزارهایی مانند محافظت از رمز عبور و نرم افزارهای ویروسی.
  • گزارش هر گونه فعالیت غیرعادی شبکه.
  • ایمن سازی و تست شبکه شرکت.
  • نظارت بر امنیت کلی.
  • شما همچنین می‌توانید مسئول هکر بودن، که به عنوان تستر نفوذ نیز شناخته می‌شود، باشید.

با بازی در نقش یک هکر، به امید یافتن نقاط ضعف به شبکه شرکت حمله می کنید. با این حال، در اینجا بهترین سیستم‌های تشخیص نفوذ و پیشگیری برای افزایش امنیت سایبری شما وجود دارد. مطمئناً شما را برای صنعت آماده می کند.

3.بهترین شغل امنیت سایبری: مشاور امنیتی

آیا شما علاقه مند به ایجاد تفاوت هستید و در اجرای استراتژی ها عالی هستید؟ اگر چنین است، برای نقش یک مشاور امنیتی عالی خواهید بود. به عنوان بخشی از نقش خود، سیستم ها را ارزیابی می کنید، مطمئن می شوید که هیچ گونه تخلفی وجود ندارد و با شرکت های دیگر مشورت می کنید. به صورت روزانه، می‌توانید یک تیم را هماهنگ کنید، با مشتریان ملاقات کنید، گزارش‌ها را ارائه دهید و کارکنان را آموزش دهید.

همچنین می‌توانید برنامه‌های امنیتی را برای طیف وسیعی از مشتریان طراحی و اجرا کنید، پیشرفت‌ها را پیشنهاد دهید، ارزیابی‌های ریسک و موارد دیگر را پیشنهاد دهید. شما به بسیاری از افراد کمک خواهید کرد تا شرکت خود را ایمن نگه دارند، بنابراین اگر از حمایت از دیگران و شرکت ها و افزایش امنیت آنها لذت می برید، این شغل عالی است.

4.حسابرس امنیت اطلاعات

این شغل با یک تستر نفوذ یا هکر اخلاقی بسیار متفاوت است. به عنوان یک حسابرس امنیت اطلاعات، نقش شما شامل بررسی سیستم‌های اطلاعاتی است، مشابه نحوه بررسی یک نماینده خدمات مشتری برای اطمینان از عملکرد گوشی.

مسئولیت های شما عبارتند از:

  • ارزیابی ایمنی یک سیستم امنیتی.
  • گزارش در مورد نقاط قوت و ضعف یک شرکت.
  • آزمایش پایگاه داده و پیشنهاد بهبود.

شما فردی خواهید بود که به طور مرتب این سیستم را بررسی می کند و در سیستم های امنیتی خانه داری می کند.

5.مهندس امنیت سیستم

آیا از ساخت و توسعه فناوری جدید لذت می برید؟ به عنوان یک برنامه نویس یا مهندس امنیت سیستم، شما مسئول نوشتن نرم افزاری خواهید بود که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا از داده های مهم رایانه محافظت کند.

این برنامه باید از تهدیدهای خارجی ایمن باشد، به اندازه کافی موثر باشد تا اطلاعات شرکت را ایمن، کاربردی نگه دارد و در صورت نیاز کار کند. برای ارتباط با تیم های مهندسی، خلاقیت و دانستن نحوه کار تحت فشار باید سطح بالایی از مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی داشته باشید.

هنگامی که یک شرکت نیاز به محافظت در برابر تهدیدات دارد، شما می خواهید همیشه ابزارهایی برای مقابله با آن داشته باشید. آیا می خواهید محافظت از سیستم های کامپیوتری خود را شروع کنید؟ در اینجا نکات امنیتی مفیدی وجود دارد که هنگام استفاده از حساب مایکروسافت باید در نظر بگیرید.

6. رمزنگار

رمزنگار ممکن است یک گزینه شغلی هیجان انگیز باشد، چه همیشه به زبان های مختلف علاقه داشته باشید یا همیشه از رمزگشایی نمادها یا پیام ها لذت برده باشید. این می تواند تعدادی از کسب و کارها یا شرکت ها را از افشای اطلاعات آنها مانند داده های حساس محافظت کند.

شما ممکن است برای دولت یا صنایع فناوری و مالی کار می کنید و از داده ها با تبدیل آنها به الگوریتم ها و رمزگذاری که رمزگشایی آنها بسیار دشوار است محافظت می کنید. به همین ترتیب، ممکن است توانایی شکستن کدهای پنهان و دسترسی به این پیام ها را به عنوان تحلیلگر رمزگذاری داشته باشید.

رمزنگارها همچنین می توانند برای ارتش و امنیت ملی، از جمله سوابق سلامت یا جزئیات حساب بانکی، کار کنند. اگر می خواهید بر روی این مهارت ها بسازید، برای هر تیمی دارایی خواهید بود.

7.مدیر امنیت سیستم

آیا همیشه خود را یک رهبر تیم می‌دانید و فکر می‌کنید که در مدیریت سیستم‌های امنیتی کار خواهید کرد؟ به عنوان یک مدیر امنیت رایانه، شما در حال تیک زدن کادرها برای امنیت یک شرکت یا سازمان به عنوان یک کل هستید. مدیریت پروژه زبان دوم شماست.

علاوه بر نظارت بر فرآیندهای امنیتی، شما همچنین در حال مدیریت کارکنان، ایجاد رویه‌های امنیتی، آموزش کارکنان جدید، بررسی تخلفات، نظارت بر بودجه شرکت و توسعه سیاست‌ها هستید.

این نقش بسیار مهمی است، بنابراین اگر به دنبال موقعیتی هستید که مردم به شما نگاه کنند، این نقش برای شماست. آیا می خواهید از بازی جلوتر باشید؟ این بهترین ابزارهای رایگان مدیریت پروژه موجود در ویندوز شما را شروع می کند.

امنیت سایبری یک فضای سودآور است

با افزایش مداوم حملات سایبری و هک غیراخلاقی سیستم های رایانه ای، نقش های امنیت سایبری باید پر شود. اگر تصمیم دارید یک نقش امنیت سایبری را دنبال کنید، این یک فضای عالی برای امنیت شغلی، نرخ رقابتی حقوق و فرصت‌های زیادی برای رشد است و همیشه این فرصت را به شما می‌دهد که تغییر ایجاد کنید.

مشاغل امنیت سایبری در حال گسترش هستند و بعید است به این زودی ها کاهش پیدا کنند. صرف نظر از اینکه یک شبکه چقدر تنگ است، طیف وسیعی از اشتباهات امنیت سایبری وجود دارد که باید انجام شود و این وظیفه شماست که آنها را از ایجاد خطر بیشتر برای محل کار متوقف کنید.

امتیاز 2.2/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT