نحوه طراحی یک صفحه وب MVP

نحوه طراحی یک صفحه وب MVP

زمان مطالعه 6 دقیقه

یادگیری نحوه طراحی یک صفحه وب یا وب سایت MVP می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید به عنوان یک سازنده سایت در دنیای دیجیتال امروز انجام دهید. طراحی یک صفحه وب MVP را در ادامه یاد بگیرید.

خرید با پی پال

اگر بخواهیم یک چشم‌ انداز سریعی داشته باشیم، در دنیایی که ترجیحات مشتری و فناوری دائماً در حال تغییر است، بیشتر شرکت ‌ها زمانی برای اختصاص ماه‌ ها یا سال‌ ها به هر پروژه وب ندارند. هر چه بیشتر طول بکشد تا وب سایت خود را تکمیل کنید، احتمال این وجود دارد که طراحی شما تا زمانی که آن را «منتشر» کنید، قدیمی تر خواهد شد. به همین دلیل است که سازندگان بی ‌شماری شروع به اتخاذ رویکردی متفاوت کرده ‌اند.

برای جلوگیری از هدر دادن زمان، پول و تلاش بر روی چیزی که بازده قابل توجهی برای سرمایه گذاری ندارد، اکنون طراحان در حال ساخت «حداقل محصولات قابل عرضه» یا «MVP» هستند.

در ادامه آن چیزی آورده شده است که باید در مورد ایجاد صفحه وب MVP خود بدانید.

طراحی وب سایت MVP چیست؟

به طور معمول، فرآیند توسعه “MVP” در دنیای ایجاد برنامه یا نرم افزار بسیار رایج است. به زمانی اشاره دارد که یک توسعه‌ دهنده ساده ‌ترین نسخه از یک فناوری را می‌ سازد که قادر به دستیابی به اهداف خاص باشد. به عنوان مثال، اگر شرکتی بخواهد یک برنامه تجارت الکترونیک ایجاد کند، ابزار ساده ای را طراحی می کند که قادر به فهرست کردن محصولات، فعال کردن پرداخت ها و ردیابی سفارشات است.

پس از راه ‌اندازی محصول MVP، شرکت یا توسعه ‌دهنده بررسی می ‌کند تا مطمئن شود که تأثیر درستی بر بازار هدف داشته و نتایج مثبتی را به همراه داشته است. با استفاده از بازخورد و تجزیه و تحلیل، توسعه ‌دهنده شروع به اضافه کردن ویژگی ‌های جدید به صورت جداگانه می ‌کند.

هدف طراحی MVP این است که اطمینان حاصل کند که بهترین و با ارزش ترین محصول را برای مخاطبان خود توسعه می دهید و در عین حال راه حل خود را در سریع ترین زمان ممکن به بازار عرضه می کنید.

همین استراتژی در طراحی اپلیکیشن و نرم افزار MVP می تواند برای ایجاد وب سایت نیز اعمال شود. به‌ جای ساختن یک وب ‌سایت بسیار پیچیده با ویژگی ‌های متعدد، طراح بر ایجاد یک صفحه واحد مجهز به عناصر ضروری تمرکز می ‌کند.

به عنوان مثال، به جای ساختن یک سایت کامل برای دوره آنلاین خود، ممکن است یک وب سایت تک صفحه ای ایجاد کنید که مشتریان بتوانند در مورد این سیستم اطلاعات کسب کنند، ثبت نام کنند و هزینه عضویت خود را بپردازند. نکته مهم در مورد یک صفحه وب MVP این است که به شرکت ها اجازه می دهد راه حل، محصول یا خدمات خود را به سرعت و با حداقل سرمایه اولیه شروع کنند.

نحوه ایجاد یک صفحه وب MVP

ایجاد یک صفحه وب MVP مشابه طراحی هر محصول حداقل قابل عرضه است. در طول پروژه، تمرکز بر ساده نگه داشتن فرآیند توسعه و در عین حال جمع ‌آوری بازخورد خواهد بود.

در اینجا نحوه شروع کار با یک صفحه وب MVP آمده است.

مرحله 1: برنامه ریزی

برنامه ریزی یک مرحله مهم در هر پروژه طراحی وب است. این موضوع به ویژه در چشم انداز MVP بسیار مهم است، که در آن شما باید حیاتی ترین ویژگی های صفحه وب یا وب سایت خود را تعریف کنید تا مطمئن شوید که برای نیازهای شما “قابل اجرا” است. مرحله برنامه ریزی اولیه، بسته به میزان تحقیقی که باید انجام دهید، گاهی اوقات می تواند طولانی ترین بخش فرآیند باشد.

در بیشتر موارد، طراحان وب و شرکت ها با انجام تحقیقات بازار شروع می کنند. این به معنای بررسی مفاهیم مهمی است که برای هدایت استراتژی شما در نظر گرفته شده است، مانند:

مخاطبان هدف شما: چه کسانی را می خواهید با این صفحه وب هدف قرار دهید، و آنها به چه چیزی از سایت شما نیاز دارند؟ اگر از قبل مخاطب هدفی نداشتید، یک کاربر نیز می تواند مفید باشد.

رقبا: رقبای اصلی شما در این فضا چه کسانی هستند و صفحات وب آنها چه چیزی را ارائه می دهند؟ کدام ویژگی را باید تکرار کنید یا از آن اجتناب کنید؟

تنظیم هدف: هدف اصلی این صفحه وب چیست؟ برای انجام چه کاری به آن نیاز دارید و ممکن است در آینده چه کارهایی را انجام دهد؟

نکته کلیدی در برنامه ریزی صفحه وب MVP این است که اطمینان حاصل شود که شما به طور کلی نگر به پروژه خود نگاه کنید بدون اینکه زیاد به آینده فکر کنید. سایتی که ایجاد می ‌کنید باید در آینده قابلیت بزرگ شدن و گسترش را داشته باشد، اما از همان روز اول نیاز نیست ویژگی ‌های زیادی داشته باشد.

مرحله 2: فهرست ویژگی های خود را ایجاد کنید

هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و پایه های برنامه خود را شکل دادید، زمان آن است که تمام ویژگی هایی را که صفحه وب MVP شما باید داشته باشد فهرست کنید. متأسفانه، این جایی است که روند ممکن است کمی پیچیده شود. شروع به افزودن قابلیت ‌ها و مؤلفه‌ هایی که برای جذاب ‌تر کردن یا رقابتی کردن سایت شما ضروری نیستند، آسان است.

به همان اندازه که انتشار یک صفحه وب بسیار ابتدایی می تواند نگران کننده باشد، به یاد داشته باشید که تمرکز اصلی شما رشد و توسعه سریع است. با در نظر گرفتن این موضوع، برای محدود کردن لیست ویژگی های خود روی موارد زیر تمرکز کنید:

قابلیت های اولیه ضروری: ابتدا تصمیم بگیرید که صفحه وب شما بدون چه چیزی نمی تواند پیشرفت کند. اگر هدف اصلی صفحه شما فروش اشتراک نرم افزار است، باید ابزارهایی را برای جمع آوری اطلاعات اعضا و پرداخت ها پیاده سازی کنید.

عملکرد مرحله بعدی: ویژگی هایی را که ممکن است پس از اینکه تایید کردید صفحه وبتان موثر است اضافه کنید را در نظر بگیرید. این به شما این امکان را می دهد تا مطمئن شوید که پلتفرمی ایجاد می کنید که می تواند متناسب با نیازهای آینده گسترش یابد.

الزامات احتمالی آینده: همچنین می‌ توانید ویژگی‌ هایی را فهرست کنید که ممکن است در آینده مفید باشند، اما لزوماً نیازی به پیاده ‌سازی فوری ندارند. به عنوان مثال، اگر یک دوره آنلاین می فروشید، ممکن است یک صفحه جداگانه ایجاد کنید که در آن افراد بتوانند برای یادگیری در مورد درس های آینده ثبت نام کنند.

مرحله 3: پیدا کردن نرم افزار مناسب

در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که چگونه صفحه وب خود را بسازید. چندین گزینه در دسترس طراحان امروزی وجود دارد. یک راه حل منبع باز معمولا بهترین مسیر برای طراحانی است که نیاز به ایجاد چیزی خاص از ابتدا دارند. با این حال، اگر عاملی که راه حل شما را “قابل اجرا” می کند منحصر به فرد است، ممکن است برای تحقق بخشیدن به ایده خود به کد نیاز داشته باشید.

از طرف دیگر، اگر در حال ساخت یک صفحه وب اولیه هستید که قادر به چیزی مانند جمع ‌آوری آدرس‌ های ایمیل مشتریان یا تسهیل تراکنش ‌ها باشد، ممکن است بتوانید از یک ابزار آماده استفاده کنید. خدمات CMS برای طراحان وب می تواند کار و هزینه های مربوط به ایجاد حداقل محصول قابل عرضه را کاهش دهد.

به عنوان مثال، ممکن است از ابزاری مانند Wix یا Squarespace برای ویرایش یک قالب از قبل موجود استفاده کنید و به سادگی ویژگی ‌های مورد نیاز خود را در مکان‌ های مناسب به صورت کشیدنی و رها کردنی قرار دهید. از سوی دیگر، اگر قصد دارید قابلیت ‌های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید، باید بررسی کنید که آیا سازنده‌ ای که استفاده می ‌کنید سطح مناسبی از انعطاف ‌پذیری را دارد یا خیر. بسیاری از ابزارها به شما امکان دسترسی به کد، ویژگی های پیشرفته و عملکردهای اساسی ساختار مبتنی بر ماژول را می دهند.

مرحله 4: تجزیه و تحلیل خود را پیاده سازی کنید

یکی از بخش های ضروری یک گردش کار MVP، بازخورد است. هنگامی که MVP خود را معرفی می کنید، به دنبال اطلاعات، راهنمایی و تجزیه و تحلیلی خواهید بود تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که گام های بعدی شما چگونه باید باشد. در نتیجه، گردش کار MVP به شدت بر اساس آزمایش است.

این بدان معنی است که شما به ابزارهای تحلیلی مناسب برای ردیابی اطلاعات مهم نیاز دارید. شما می توانید ابزارهایی را برای جمع آوری بازخورد مشتری به طور مستقیم پیاده سازی کنید. همچنین ارزش دارد که سیستمی برای ردیابی معیارهای زیر داشته باشید:

  • نرخ تبدیل
  • شماره های ترافیکی
  • رفتار کاربر
  • ویژگی های بیشتر استفاده شده/کمتر استفاده شده
  • عملکرد فنی سایت
  • نرخ پرش
  • میانگین زمان صرف شده در صفحه

در عین حال که Google Analytics یکی از محبوب ترین ابزارها برای جمع آوری اطلاعات در دنیای طراحی وب سایت MVP است، گزینه های مختلف دیگری نیز در دسترس هستند. حتی می ‌توانید ابزارهایی را با نقشه ‌های حرارتی داخلی پیدا کنید تا ببینید مردم چگونه به طور مؤثرتری در سایت شما جستجو می‌ کنند.

داشتن اجزای تست A/B نیز ارزش دارد. این به شما این امکان را می ‌دهد تا ویژگی ‌های «جدید» مختلفی را که در طول زمان به صفحات وب خود اضافه می‌کنید آزمایش کنید و بررسی کنید که چگونه بر تبدیل شما تأثیر می ‌گذارند و از اهداف شما پشتیبانی می ‌کنند. برای مثال، می ‌توانید از تست A/B برای بررسی تأثیر همه چیز از رنگ ‌های دکمه CTA گرفته تا کپی صفحه وب و پیشنهادات استفاده کنید.

ایجاد صفحه وب MVP شما

در دنیای توسعه و طراحی وب سریع، رویکرد قدیمی و کند طراحی صفحات وب خیلی کمتر رایج است. در عوض، استراتژی MVP ممکن است بهترین گزینه برای شرکت ‌هایی باشد که به دنبال سریع ‌تر رفتن به بازار، جمع ‌آوری آگاهی و اطلاعات از مخاطبان هدف خود و تسریع رشد هستند.

اگرچه عادت کردن به این استراتژی طراحی در ابتدا می تواند چالش برانگیز باشد، اما می تواند در دراز مدت زمان، منابع و پول قابل توجهی برای شما صرفه جویی کند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT