دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

7 دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

زمان مطالعه 5 دقیقه

Apple Pay یک کیف پول دیجیتالی است که هدف آن جایگزینی پول فیزیکی شما با تراکنش های دیجیتالی است. در این مقاله دلایلی را بررسی می‌کنیم که شما باید استفاده از آن به عنوان یک مصرف کننده و تاجر را متوقف کنید. دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay را بدانید.

پرداخت با ویزا کارت

پرداخت با پی پال

با Apple Pay، نیازی به حمل کارت های پرداخت یا پول نقد خود ندارید. همه چیز به راحتی در برنامه گنجانده شده است. شما می‌توانید هنگام حرکت ضربه بزنید و پرداخت کنید. میلیون ها نفر در سراسر جهان در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند. اما شما هم باید از آن استفاده کنید؟

چه خریدار باشید و چه فروشنده، ما فکر می‌کنیم که باید این مسئله را با دقت بررسی کنید. اگرچه Apple Pay مزایای غیرقابل انکاری دارد، اما معایب زیادی نیز دارد.

معایب Apple Pay به عنوان یک مصرف کننده

به عنوان یک مصرف کننده، اگر فقط به Apple Pay متکی باشید، ممکن است با تهدیدات امنیتی روبرو شوید.

1. آسیب پذیری در برابر حملات سایبری

دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

به طور کلی، Apple Pay یک سیستم ایمن است که در برابر حملات سایبری مقاوم است و آن را به یک گزینه عالی برای پرداخت تبدیل می‌کند. با این حال، jailbreak کردن آیفون شما محدودیت های نرم افزاری را لغو می‌کند.

اگر آیفون jailbreak شده دارید، قبل استفاده از Apple Pay دوباره فکر کنید. هکرها ممکن است محدودیت های تراکنش شما را لغو کنند و پرداخت های قبلی شما را تکرار کنند.

2. اتصالات عمومی Wi-Fi امنیت را به خطر می‌اندازند

Apple Pay از تراشه های NFC برای انجام تراکنش های پرداخت بدون تماس استفاده می‌کند، بنابراین نیازی برای اتصال به اینترنت ندارید. این فوق العاده است، زیرا می‌توانید بدون محدودیت از آن استفاده کنید.

با این حال، آیفون ها به طور پیش فرض Wi-Fi موجود را به طور خودکار جستجو می‌کنند. شبکه های عمومی اغلب توسط هکرها و مجرمانی هدف قرار می‌گیرند که منتظرند تا تراکنش های مالی ناامن را لغو کنند.

ممکن است به طور تصادفی از دستگاه خود برای Apple Pay استفاده کنید بدون اینکه متوجه شوید به یک شبکه عمومی متصل است. از این گذشته، تراکنش های بدون تماس خیلی سریع اتفاق می‌افتند. بسیاری از مردم قبل از پرداخت، به خود زحمت بررسی سیگنال و وضعیت اتصال تلفن خود را ندارند.

با خاموش کردن ویژگی Ask to Join می‌توانید به سرعت این مشکل را حل کنید. به Settings > Wi-Fi > Ask to Join Networks، سپس Off را انتخاب کنید. پس از غیرفعال کردن این تنظیم، حتی شبکه های شناخته شده به طور خودکار متصل نمی‌شوند.

3. امکان دور زدن محدودیت های بدون تماس

تحقیقات دانشگاه Birmingham نشان می‌دهد که در صورت فعال بودن حالت ترانزیت سریع آیفون، Apple Pay در معرض خطر پرداخت کارت های ویزا است.

هکرها می‌توانند به طور بالقوه محدودیت های بدون تماس را در پرداخت های کوچک دور بزنند. به عنوان مثال، فرض کنید از Apple Pay برای خرید بلیط قطار استفاده کرده اید. از آنجایی که به حداقل احراز هویت نیاز دارد، هکرها می‌توانند تراکنش را لغو کرده و چندین بار بدون اطلاع شما آن را تکرار کنند.

تا زمانی که تراکنش ها و پرداخت های خود را به طور منظم بررسی کنید، قربانی این نوع کلاهبرداری نخواهید شد.

4. اپل داده های شخصی شما را جمع آوری می‌کند

Apple Pay از شما می‌خواهد که اطلاعات شخصی مختلفی را وارد برنامه کنید. جدا از داده های استاندارد مانند نام و آدرس، شرکت به تاریخچه تراکنش های شما نیز دسترسی خواهد داشت که می‌تواند شامل تمامی خرید های شما و اطلاعاتی مانند عادات خرید و مراکز خرید مورد علاقه شما شود.

اگرچه اپل اطلاعات کاربران را نمی‌فروشد، اما از اطلاعات شخصی شما برای اهداف بازاریابی (مانند تبلیغات هدفمند، پست های پیشنهادی و غیره) استفاده می‌کند. اگر به شرایط حریم خصوصی اپل شک دارید، ممکن است بخواهید در استفاده از Apple Pay تجدید نظر کنید.

5. Apple Pay فقط روی دستگاه های اپل کار می‌کند

دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

اگرچه یک مسئله خنده دار است، اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشید. اگر می‌خواهید از Apple Pay استفاده کنید، باید از یکی از دستگاه های اپل، iPhone، iPad، Mac یا Apple Watch استفاده کنید. این بدان معناست که اگر مثلاً تصمیم بگیرید از آیفون به اندروید بروید، نمی‌توانید دیگر از این سرویس استفاده کنید.

روزی که نقل مکان می‌کنید، زمانی است که دسترسی به کیف پول Apple Pay خود را از دست می‌دهید. رقیب اپل، Google، این کار را بهتر انجام می‌دهد زیرا می توانید از Google Pay برای پرداخت در Android و iOS استفاده کنید. بنابراین، قبل از شروع استفاده از Apple Pay، مطمئن شوید که آماده پذیرش اکوسیستم اپل برای مدت طولانی هستید.

معایب Apple Pay به عنوان یک تاجر

اگر صاحب یک فروشگاه یا آنلاین شاپ هستید، قبل از اینکه به پرداخت های غیرلمسی ارائه شده توسط Apple Pay اعتماد کنید، ادامه متن را بخوانید. در غیر این صورت، سیستم پرداخت خود را در معرض خطرات زیر قرار خواهید داد:

6. سردرگمی و تحریک پذیری برای کاربران جدید

بر اساس نظرسنجی 2021 توسط Finder ۱۵۰ میلیون آمریکایی از کیف پول های تلفن همراه برای پرداخت هزینه های خود استفاده می‌کنند. کمتر از نیمی از این جمعیت Apple Pay را نصب کرده اند.

در نتیجه، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه مشتریانتان از کیف پول دیجیتالی مانند Apple Pay استفاده کنند. باید برای ارائه روش های پرداخت جایگزین آماده باشید.

در رابطه با مشتریانی که برای اولین بار از Apple Pay استفاده می‌کنند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. در صورت نیاز به کمک برای پرداخت های مشتریان، احتمالاً زمان بیشتری را صرف مشتریان می‌کنید. که این خلاف رویکرد Apple Pay است: تراکنش های سریع و بدون لمس.

7. تراکنش های ناموفق به دلیل Clash شدن کارت

دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

دلیل برای عدم استفاده از Apple Pay

سیستم های پرداخت سریع با خطر بالای Card Clash مواجه هستند. این مسئله زمانی به وجود می‌آید که دو یا چند پرداخت با تراکنش های یکدیگر تداخل می‌کنند.

این یک نقص منحصر به فرد برای Apple Pay نیست، به ویژه اگر مشتری کارت بدون تماس را در تلفن خود ذخیره کند، بسیار حساس است. این مشکل می‌تواند باعث شود که پرداخت ها تکرار شوند، از منبع اشتباه گرفته شوند یا پردازش نشوند. اینها دردسر هایی برای شما ایجاد می‌کند.

آیا Apple Pay ارزش خطراتش را دارد؟

اگرچه پرداخت های بدون تماس را به طور قابل توجهی سریع تر می‌کنند، اما آنها نیز دارای معایبی هستند. به خاطر راحتی، آن معایب را نادیده نگیرید.

با این حال، ممکن است متوجه شوید که مزایای Apple Pay بیشتر از خطرات آن است و اپل مطمئناً ویژگی ها و امنیت Apple Pay را در طول زمان بهبود می‌بخشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT