سرمایه گذاری شغلی

8 سرمایه گذاری شغلی که در آینده نتیجه خواهد داد

زمان مطالعه 5 دقیقه

سرمایه گذاری روی رشد حرفه ای یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در تمام مراحل شغلی خود انجام دهید. همیشه می توانید تغییراتی انجام دهید. سرمایه گذاری بر روی رشد شخصی و شغلی را در اولویت خود قرار دهید. سرمایه گذاری شغلی را در ادامه بررسی کرده ایم.

1. خود ارزیابی و کشف

روی شناخت نقاط قوت، مهارت ها و علایق خود سرمایه گذاری کنید. اگر می‌خواهید قدم‌های بعدی در حرفه‌تان را مشخص کنید و رشد کنید، باید بدانید که چه کسی هستید. مقاله‌ای از دانشگاه یوتا می‌گوید که دانستن نقاط قوت به شما کمک می‌کند فرصت‌های شغلی را شناسایی کنید، از سایر کارمندان متمایز شوید و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود ببخشید.

تست های آنلاین شناسایی نقاط قوت می توانید نقاط قوت خود را شناسایی کنید. یکی پرفروش‌ترین تست های آنلاین CliftonStrengths است که اولین بار با نام Strengthsfinder شناخته شد. CliftonStrengths نقاط قوت شما مشخص می کنید، بنابراین می توانید از آنها برای بهره وری بیشتر در محل کار استفاده کنید.

همچنین می توانید از7 Levels Deep که یک تست رایگان است، استفاده کنید تا مشخص شود چه چیزی شما را به انجام عمل ترغیب می کند. این آزمون شامل هفت سوال است و قطعا از نتایج آن شگفت زده می شوید.

2. یادگیری مستمر

اگر می‌خواهید فرصت‌هایی برای شما باز شود باید مهارت‌ها و دانش های جدیدی بیاموزید. با استفاده بیشتر مشاغل از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری بر روی مهارت‌های ضروری برای موفقیت بسیار سودمند است.

افراد در تمام سنین و سطوح شغلی می توانند در دوره های آنلاین خودآموز، گواهینامه های مختلف و کمپ بوت شرکت کنند. بازگشت به دانشگاه برای مدرک دوم را نیز می توانید در نظر بگیرید. از طرف دیگر می توانید بررسی کنید که آیا شرکت شما برنامه های ارتقاء مهارت و بورسیه تحصیلی را برای کارمندان ارائه می دهد یا خیر.

3. رزومه حرفه ای

استخدام کنندگان را با رزومه ای خوش ساخت تحت تاثیر قرار دهید. مطالعه TopResume در مورد استخدام کنندگان و جویندگان کار نشان می دهد که یک رزومه حرفه ای به شما برتری رقابتی نسبت به سایر متقاضیان می دهد. استخدام کنندگان می گویند که داوطلبانی که رزومه حرفه ای دارند در کار نیز عملکرد بهتری دارند. آنها همچنین در معرفی این نامزدها به مشتریان اطمینان بیشتری دارند.

راه های مختلفی برای ایجاد یک رزومه حرفه ای وجود دارد. می‌توانید یک رزومه‌نویس را استخدام کنید، از بهترین رزومه‌سازهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید، یا از سایت‌های برتر رزومه‌ساز برای ایجاد رزومه آنلاین خود استفاده کنید. فراموش نکنید که رزومه نهایی را قبل از تحویل به کارفرما بررسی کنید.

4. وب سایت نمونه کار

یک وب سایت نمونه کار به استخدام کنندگان دید عمیق تری از مهارت ها، شخصیت و دانش شما می دهد. یک رزومه باید کوتاه و ساده باشد، یک وب سایت نمونه کار به شما فضایی را می دهد تا تاریخچه شغلی، پروژه های کلیدی و فرآیند کاری خود را شرح دهید.

بعید است که استخدام‌کنندگان زمان زیادی را صرف بررسی وب‌سایت شما کنند، بنابراین آن را کاربرپسند و ساده کنید. در حالت ایده آل شما باید در صفحه اول نشان دهید که چه کسی هستید و چه کاری می توانید انجام دهید. اگر زمان یا پول زیادی ندارید، می توانید از سایت سازهای رایگان برای ایجاد یک نمونه کار آنلاین شخصی بدون کدنویسی استفاده کنید.

5. تجهیزات کار

تجهیزات محل کار یکی از بهترین سرمایه گذاری های برای افراد دورکار یا یا فریلنسر است. سرمایه گذاری در تجهیزات به شما کمک می کند بهره وری خود را افزایش دهید. همچنین وقتی از تجهیزاتی که با پولی که به سختی به دست آورده‌اید خریده‌اید استفاده می‌کنید، انگیزه بیشتری برای کار کردن دارد.

خرید تجهیزات ارگونومیک نیز موضوع مهم است. تجهیزات ضعیف می تواند منجر به مشکلات مربوط به سلامتی مانند کمردرد و سندرم تونل کارپال شود. نشستن طولانی مدت نیز می تواند منجر به خطرات جدی برای سلامتی شود. به گفته انتشارات سلامت هاروارد، خطرات نشستن شامل چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی است.

6. کوچینگ و منتورینگ

می توانید یک مربی یا منتور پیدا کنید یا از خدمات منتورینگ استفاده کنید تا به شما در دستیابی به اهداف شغلی و پیشرفت به عنوان یک حرفه ای کمک کند. یادگیری همیشه در یک کلاس فیزیکی یا آنلاین انجام نمی شود. شما می توانید از کسی که چندین قدم جلوتر از شما است یاد بگیرید.

اگر هدف شغلی خاصی دارید، از یک کوچ کمک بگیرید که می تواند به طور مرتب با شما ملاقات کند، به شما در ایجاد یک برنامه شغلی کمک کند و در مورد عملکرد شما بازخورد بدهد. اگر می خواهید به عنوان یک حرفه ای پیشرفت کنید، یک کوچ در محل کار پیدا کنید یا از پلتفرم های برتر برای پیدا کردن یک کوچ استفاده کنید.

7. شبکه سازی

شبکه سازی باید یک فرآیند مداوم در طول حرفه شما باشد. حتی اگر در حال حاضر شغلی با درآمد خوب دارید، سرمایه گذاری در روابط حرفه ای مفید است. شبکه‌سازی به سایر متخصصان کمک می‌کند شما را بشناسند و جستجوی شغل‌های آینده و فرصت‌های دیگر مانند شراکت های تجاری را برای شما آسان‌تر می‌کند.

راه های مختلفی برای جستجوی فرصت های شبکه سازی وجود دارد. می توانید وب سایت هایی مانند Eventbrite یا Meetup را جستجو کنید. همچنین می‌توانید یک جلسه انفرادی به صورت آنلاین یا حضوری با شخص دلخواه برگزار کنید.

8. صلاحیت فرهنگی

شایستگی فرهنگی مهارتی است که شما را قادر می سازد تا به طور مؤثر با افراد با فرهنگ های مختلف کار کنید و تعامل داشته باشید. طبق یک مقاله پژوهشی شایستگی فرهنگی در NebGuide مهاجرت و فناوری دنیا را متنوع‌تر و جهانی‌تر کرده است. بنابراین یادگیری نحوه کار کردن با دیگران نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

شایستگی فرهنگی را می توان آموخت. ابتدا مهارت های گوش دادن را یاد بگیرید. هنگام صحبت با دیگران به جای ارائه راه حل بر آنچه گفته می شود تمرکز کنید و سوالات بیشتری بپرسید. همچنین همدلی در محیط کار را یاد بگیرید و با فرهنگ های مختلف آشنا شوید. با این کار می توانید کارمندان را درگیر کنید و با تمرین روابط خود را در محل کار بهبود بخشید.

روی رشد شغلی خود سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری در شغل باید در اولویت برنامه و بودجه شما باشد. کارفرمایان می توانند شما را اخراج کنند و شرکت ها می توانند شما را تعدیل نیرو کنند. با این حال هیچ‌کس نمی‌تواند مهارت‌ها، دانش و روابطی که ایجاد کرده‌اید را از شما بگیرد. این مهارت ها در آینده به شما کمک خواهند کرد.

هر اتفاقی که در حرفه شما بیفتد خارج از کنترل شما نیست. اگر می خواهید برای آینده آماده باشید، روی خود سرمایه گذاری کنید و رشد شخصی و شغلی خود را نیز در نظر بگیرید.

امتیاز 4.3/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT