عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

8 عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

در سال های اخیر، خیلی از افراد به مشاغل از راه دور روی آورده اند و یا مشاغلی که از پیش داشته اند تا به صورت دورکاری انجام می دهند. عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار را بیشتر بشناسید.

داشتن یک شغل از راه دور می تواند مزایای بسیاری برای افراد داشته باشد؛ با این حال کار کردن به این صورت می تواند چالش هایی را نیز در پی داشته باشد.

بسیاری از افرادی که شروع به کار از راه دور می کنند در ابتدای مسیر شغلی خود با مدیریت زمان مشکل دارند و ممکن است تمامی ساعات روز خود را صرف کار کنند و با این حال، در برخی روزها ساعات کاری مفیدی نداشته باشند.

اگر شما هم با مدیریت کارهای خود که به صورت دورکاری آنها را انجام می دهید، مشکل دارید، در این راهنما همراه ما باشید تا در کنار یکدیگر برخی از روش های مفید و کاربردی برای استفاده حداکثری از زمان و انرژی در مشاغل دورکاری را بررسی کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید برنامه های خود را بهبود بخشید و زمان مفید کار خود را افزایش دهید.

بهترین عادات کاری برای مشاغل دورکاری

یک شغل و حرفه از راه دور به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از هر کجای دنیا که هستید بر روی پروژه های خود کار کنید، بهره وری خود را افزایش دهید، در زمان رفت و آمد صرفه جویی کنید، تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنید و بسیاری از مزایای دیگر را در اختیار داشته باشید.

با این حال، اگر یک شغل و حرفه دورکاری به درستی مدیریت نشود، ممکن است شغل شما منجر به استرس، فرسودگی شغلی، حواس پرتی، انزوا و افزایش ساعات کاری غیر مفید شود و رفته رفته روحیه و بهره وری شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

استفاده از برخی عادات در روال کاری می تواند به شما کمک کند تا از این عواقب ناخوشایند نجات پیدا کنید و همچنین این امکان را داشته باشید تا زمان و انرژی خود را بهتر مدیریت کنید.

در ادامه راهنمای همراه ما باشید تا با برخی از عادات خوب کاری آشنا شویم که می توانید برای داشتن یک شغل از راه دور موفق و شاد، از آنها استفاده نمایید.

1. وظایف خود را برنامه ریزی کنید

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

اولین قدم این است که کارها و پروژه های روزانه خود را برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی می تواند شامل روتین صبحگاهی شما قبل از کار، برنامه شما در طول روز و حتی برنامه شما بعد از کار باشد.

در مشاغل از راه دور شما مستلزم این هستید تا برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید وظایف و پروژه های کاری خود را به موقع و در ساعات دقیقی انجام دهید.

استراحت کردن در بین کار به اندازه خود کار مهم هستند. در کنار ساعاتی که برای تمرکز بر روی کار در نظر می گیرید، زمان استراحتی را نیز برای خود تعیین کنید تا از فرسودگی کاری و کاهش انگیزه خود جلوگیری نمایید. ما باید اهداف واقع بینانه را برای خود حفظ کنید و فقط تا آنجایی که لازم است و انرژی دارید، کار خود را انجام دهید.

می توانید برای بهره وری بیشتر نیز برنامه هایی را به جدول برنامه ریزی خود اضافه کنید. علاوه بر این، اگر برای کل هفته، یک ماه و حتی یک سال برنامه ریزی کنید و اهداف بلند مدت خود را در ذهن داشته باشید؛ قطعا می توانید بهره وری خود را بالاتر ببرید و به اهداف کاری خود سریع تر دسترسی پیدا کنید.

2. یک فضای کاری ایجاد کنید و آن را ساماندهی نمایید

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

هنگامی که از خانه کار می کنید، به راحتی ممکن است حواس شما به عوامل مختلف پرت شود و یا بخواهید از تخت خواب خود، کارها را پیش ببرید.

در این صورت، بهره وری شما ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد و این احتمال وجود دارد که به مرور زمان مغز شما به جای کسب آرامش در تخت، استرس و اضطراب بسیاری را به شما وارد کند و بر الگوهای خواب شما تأثیر بگذارد.

از این رو، مهم است که در خانه محیطی را به کار اختصاص دهید و یک فضای کاری و دوستانه برای خود ایجاد کنید تا در آن هم آرامش داشته باشید و هم بتوانید روی وظایف خود تمرکز بیشتری کنید.

سعی کنید فضای کاری خود را دور از تخت خواب ایجاد کنید و با نگهداری منظم، میز کار خود را مرتب نگه دارید و ساماندهی کنید. در نظر داشته باشید که فضای کار شما باید مکانی راحت با نور کافی و بدون نویز باشد.

با حذف اقلام غیر ضروری و جایگزینی آنها با چیزی که انگیزه شما را در کار حفظ می کند، فضای کاری خود را از شلوغی و به هم ریختگی عاری کنید، پیشنهاد می دهیم یک پوستر انگیزشی و یا فهرستی از اهداف بلند مدت خود را آماده کنید و بر روی میز کار خود قرار دهید تا انگیزه شما در حین کار حفظ شود.

3. عوامل حواس پرتی را محدود کنید

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

حواس‌ پرتی ‌های حین کار می ‌توانند شما را از بهره ‌وری و رسیدن به اهدافتان باز دارند. همانطور که در فضای کار شخصی خود کار می کنید، حواس پرتی هایی مانند تلفن، شبکه های اجتماعی و یا جا به جا شدن در اتاق های مختلف خانه می توانند زمان بسیاری از شما بگیرند و نتوانید به برنامه های خود برسید.

چه در خانه کار کنید و چه در کافه ها و فضاهای عمومی، باید اطمینان حاصل کنید که همه وسایل را برای انجام کار و پروژه های خود در دسترس دارید. علاوه بر این، برای جلوگیری از اتلاف وقت، مکانی را برای کار در نظر بگیرید که در آن سر و صدای کمتری وجود داشته باشد.

یک روش دیگر برای کاهش حواس پرتی ها این است که آلارم ساعت و یا زمان‌ سنجی‌ را روی تلفنتان تنظیم کنید تا ذهنتان را از حواس پرتی ها دور نگه دارید؛ درواقع برای اتمام هر یک از پروژه ها زمانی را در نظر بگیرید و سعی کنید در طول همان مدت، کارهای خود را انجام دهید.

علاوه بر این، می توانید از اپلیکیشن هایی که برای جلوگیری از حواس پرتی در حین کار ساخته شده اند استفاده کنید؛ این اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا بتوانید برای ساعات طولانی تری بر روی کار خود تمرکز داشته باشید.

4. آشنایی کافی را با جدیدترین ابزارها و نرم افزارها داشته باشید

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

همانطور که کار کردن از راه دور و تیم هایی که به این صورت پروژه های خود را انجام می دهند، روز به روز رو به افزایش است؛ تعداد نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که در این زمینه می توانند کاربردی باشند و بهره وری افراد را بالا ببرند نیز در حال افزایش هستند.

برای پیشرفت در حرفه و کار خود از راه دور، باید اطلاعات کافی در مورد ابزارهایی که به شما کمک می کنند با هم تیمی های خود به طور مؤثر همکاری کنید را در اختیار داشته باشید.

استفاده از ابزارهای کاربردی کار از راه دور برای ایجاد یک محیط کاری بدون استرس، ضروری هستند و به شما کمک می کنند تا گردش کاری مثبتی را در تیم کاری خود نیز حفظ کنید.

همچنین این نرم افزارها به شما کمک کنند تا کارهای هم تیمی های خود را پیگیری کنید و همگی بتوانید بر روی پروژه های خود متمرکز بمانید. علاوه بر این، پیشنهاد می کنیم نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف را برای افزایش بهره وری در حین کار و دستیابی به اهداف خود را امتحان کنید تا بتوانید بهترین و نتیجه بخش ترین آنها را برای خود انتخاب نمایید.

5. یک چک لیست داشته باشید

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

داشتن یک چک لیست در حین کار به شما کمک می کند تا لیست کارهایی را که برای آن روز برنامه ریزی کرده اید و یا آنها را انجام داده اید را در دسترس داشته باشید و بر روی آنها نظارت کنید. همانطور که وظایف برنامه ریزی شده خود را زمانی که تکمیل شدند در چک لیست خود علامت گذاری می کنید، انگیزه بیشتری برای ادامه کار دریافت خواهید کرد.

6. بر روی ایجاد ارتباط مؤثر تمرکز کنید

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

یکی از چالش برانگیزترین نکات در مورد کار از راه دور، نحوه مشارکت هم تیمی ها برای انجام وظایف مختلف است. در واقع به دلیل غیر حضوری بودن ارتباطات در دورکاری باید روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشید تا بتوانید ارتباطات خود را در طول کار حفظ نمایید.

لازم است این زمان را فراهم کنید و اغلب با هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید و بازخورد خود را مطرح کنید تا از هرگونه سردرگمی یا تأخیر در کارها جلوگیری نمایید.

برای اینکه ارتباط شما مؤثر باشد، بهتر است از جلسات ویدیویی، پیام های متنی، ایمیل ها و تماس های تلفنی برای ارتباطات استفاده کنید. ابزارهای مختلفی برای ارتقای ارتباطات سازنده در هنگام تعامل مجازی با مردم وجود دارند که می توانید از آنها بهره‌مند شوید.

مکالمات ویدیویی هنگام کار از راه دور بهترین راه برای حفظ ارتباط انسانی با هم تیمی هایتان است. سعی کنید در جلسات از راه دور، اهداف و انتظارات خود را مشخص کنید، در طول جلسه حاضر شوید و ارتباط خود را با همه حفظ کنید و پیام خود را به وضوح بیان نمایید.

7. ارتقاء مهارت با دوره های آنلاین

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

زمانی که از راه دور کار می کنید، معمولا تنها هستید و یک هم تیمی و یا مدیر بر روی کارهای شما نظارت ندارد و کسی در کنارتان نیست تا شخصاً به شما برای بهبود روند کاریتان کمک کند.

از همین رو، ارتقاء مهارت برای همگام شدن با فناوری ‌ها و نوآوری‌ های جدید در صنایع رو به رشد ضروری است. علاوه بر این، ارتقا مهارت به شما کمک می کند تا از افراد دیگر متمایز شوید و هنگامی که برای یک موقعیت شغلی درخواستی ارسال می کنید، نسبت به سایر افراد اولویت بیشتری داشته باشید.

اگر در سطح ابتدایی حرفه خود هستید، به دلیل رقابت شدید در صنعت، تلاش برای وارد شدن به کار از راه دور می تواند برای شما چالش برانگیز باشد.

با این حال، با داشتن مجموعه ‌ای از مهارت‌ های پیشرفته، می ‌توانید در فیلدی که کار می کنید به روز بمانید و رزومه کاری خود را با جدیدترین مهارت ها به کارفرمایان بالقوه خود نشان دهید. می ‌توانید از برخی پلتفرم‌های آموزش آنلاین محبوب مانند Udemy، Coursera و LinkedIn Learning برای ارتقای مهارت خود نیز استفاده کنید.

8. خودمراقبتی را از یاد نبرید

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

عادت مؤثر برای افزایش بهره وری در مشاغل دورکار

کار کردن از راه دور می تواند شامل انعطاف پذیری در انتخاب زمان و مکان برای انجام کار باشد که همین موضوع باعث احساس آزادی زیادی در افراد می شود.

با این حال، با گذشت زمان، کار کردن از راه دور می تواند یک عدم تعادل بین کار و زندگی ایجاد کند که منجر به استرس، انزوا و کاهش بهره وری می شود.

بنابراین اولویت دادن به سلامت و مراقبت از خود به همان اندازه کار مهم می باشد و باید در این راه مطمئن شوید که سبک زندگی کاری بر تعادل کار و زندگی شما تأثیر نمی گذارد.

به اندازه کافی استراحت کنید، با همکاران و دوستان خود یک استراحت و صحبت مجازی داشته باشید و در گروه های چت در مورد مسائل غیر کاری با آنها صحبت کنید تا برای خود، یک فضای استراحت دور از کار ایجاد کرده باشید. علاوه بر این، می توانید از زمان آزاد خود برای انجام کارهای دیگر و ایجاد ارتباطات جدید نیز استفاده نمایید.

با عادات کاری مناسب، از پس مسئولیت های دورکاری بربیایید!

اگر راه کارها و عادات کاری که در بالا اشاره کردیم را دنبال کنید، می توانید بهره وری خود را افزایش دهید، زمان کار و استراحت خود را به خوبی مدیریت نمایید و روابط قوی تر و مؤثر تری را در محل کار خود ایجاد کنید؛ همچنین با عادات خود می توانید در مسیر شغلی خود سریع تر پیشرفت کنید و به اهداف بلند مدت خود برسید.

اطمینان حاصل کنید که این راه کارها را در برنامه خود قرار خواهید داد و بر روی انجام دادن آنها تأکید داشته باشید تا بتوانید در شغل دورکاری خود پیشرفت نمایید. برای این کار، می توانید لیستی از موارد ضروری را تهیه نمایید و هر روز آنها را انجام دهید و زمانی که هر یک از وظایف تکمیل شد، جلوی آن را تیک بزنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT