مهاجرت به خارج از کشور

8 نکته ای که باید هنگام مهاجرت به خارج از کشور به عنوان یک مترجم آزاد در نظر بگیرید

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا شما یک فریلنسر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که می تواند به انتقال شما به یک کشور جدید کمک کند.

اگرچه مهاجرت به یک کشور جدید هیجان انگیز است، اما بسیار استرس زا نیز هست. و اگر برای خودتان کار می کنید، باید چندین نکته را در نظر بگیرید که ممکن است به ذهن یک کارمند حقوق بگیر نرسد. شما اغلب با تنظیم خود به تنهایی ادامه می دهید، و شرایط لازم برای اجازه اقامت اغلب متفاوت است.

باید راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کشور جدیدتان، نحوه دریافت حقوق و قوانین محلی برای افراد خوداشتغال را در نظر بگیرید.

1. آیا می توانید به طور قانونی در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید زندگی و کار کنید؟

هنگامی که به عنوان یک فریلنسر به خارج از کشور مهاجرت می کنید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که اجازه زندگی و کار در کشوری را دارید که به آن مهاجرت می کنید. قوانین مهاجرت نه تنها بر اساس محل نقل مکان، بلکه بسته به ملیت شما نیز متفاوت خواهد بود.

اگر تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (27 کشور عضو اتحادیه اروپا به اضافه نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین) را داشته باشید، زمان بسیار آسان تری برای حرکت در اکثر کشورهای اروپا خواهید داشت. اگر سوئیسی باشید همین موضوع صادق است. به طور کلی، شهروندان این کشورها می توانند به راحتی به عنوان شغل آزاد راه اندازی شوند – به شرطی که بتوانند از نظر مالی از خود حمایت کنند.

اگر اهل خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا، یا سوئیس هستید، هنگام نقل مکان به یکی از این کشورها باید مدارک اضافی را در نظر بگیرید. گاهی اوقات، شما ممکن است محدود به ایجاد یک کسب و کار باشید که به طور خاص نیاز محلی را برآورده می کند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس شامل افرادی از بریتانیا (از سال 2021 به بعد)، ایالات متحده، استرالیا و کانادا هستند.

برخی از کشورها ویزای عشایری دیجیتال خاص را ارائه می دهند. نمونه هایی در اروپا شامل پرتغال، جمهوری چک و استونی است. دورتر، شما همچنین می توانید در کاستاریکا، مکزیک، مالزی و چندین کشور دیگر زندگی کنید.

2. آیا حداقل آستانه درآمد را دارید؟

هزینه زندگی بسته به مکانی که به آن نقل مکان می کنید، به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. و در نتیجه، کشورهای مختلف ممکن است از شما بخواهند که شرایط درآمد متفاوتی را برآورده کنید.

به عنوان مثال، ایسلند به عنوان یکی از گران ترین کشورهای جهان شناخته می شود. برای واجد شرایط بودن برای ویزای شش ماهه دیجیتال عشایری، باید ثابت کنید که ماهانه 1 میلیون کرون ایسلند درآمد دارید. در زمان نگارش این مقاله در مارس 2023، این تقریباً 7025 دلار در ماه است.

بسیاری از کشورها آستانه بسیار پایین تری دارند. به عنوان مثال، برای واجد شرایط بودن برای ویزای عشایری مالزی، باید ثابت کنید که حدود 2000 دلار در ماه درآمد دارید. اگر شما تازه کار فریلنسری هستید، توصیه می کنیم مهارت های خود را برای چند سال افزایش دهید تا مطمئن شوید که این کار پایدار است. شما می توانید با اجتناب از این اشتباهات فریلنسینگ مبتدی، منحنی یادگیری خود را کاهش دهید.

3. دریافت با ارزهای مختلف

بسیاری از فریلنسرها از دسترسی جهانی اینترنت برای همکاری با شرکت ها در کشورهای مختلف استفاده می کنند. و در حالی که این از منظر فرصت عالی است، ممکن است لازم باشد به دریافت پول به ارز خارجی فکر کنید.

اگر به یکی از کشورهای منطقه یورو نقل مکان می کنید و مشتریان شما می توانند پول شما را به یورو پرداخت کنند، مشکلی نخواهید داشت. همین امر در مورد نقل مکان به جایی که دلار آمریکا را به عنوان پول قانونی می پذیرد نیز صدق می کند. با این حال، در بسیاری از موارد، راه اندازی اکانت های بانکی بین المللی ایده خوبی است.

خوشبختانه، خدمات بانکی زیادی خواهید یافت که به مشتریان جهانی اجازه می دهد به شما پرداخت کنند. به عنوان مثال می توان به Wise و Revolut اشاره کرد. در صورت نیاز، می توانید با استفاده از این خدمات به راحتی درآمد خود را به ارز محلی خود تبدیل کنید.

4. آیا باید درآمد خود را در کشور خود گزارش دهید؟

در بیشتر موارد، باید به مقامات مالیاتی محلی خود اطلاع دهید که در حال حرکت به خارج از کشور هستید. اما هنگامی که این کار را انجام دادید و مالیات‌های معوقه‌ای را که مدیون هستید پرداخت کردید، معمولاً تعهدات زیادی برای گزارش درآمد خود نخواهید داشت.

با این حال، اگر شهروند ایالات متحده هستید، اوضاع متفاوت است. حتی اگر در ایالات متحده زندگی نمی کنید، باز هم باید درآمد خود را در هر سال مالی گزارش دهید. علاوه بر این، باید هر حساب بانکی غیرآمریکایی را که دارید شناسایی کنید.

مگر اینکه درآمد شما بالاتر از یک آستانه مشخص باشد (این میزان سالانه تغییر می کند)، نباید مالیاتی بپردازید. بسیاری از کشورها همچنین دارای معاهده مالیات دوگانه با ایالات متحده هستند که از دوبار مالیات بر درآمد یکسان جلوگیری می کند. دانستن تعهدات شما پیچیده است، و توصیه می کنیم به دنبال مشاوره مالی حرفه ای باشید. برای ثبت مالیات، می توانید از ابزارهایی مانند expatfile و H&RBlock استفاده کنید.

5. دریافت بیمه برای تجهیزات شما

فریلنسرها اغلب در تجهیزات گران قیمت مانند کامپیوتر و دوربین سرمایه گذاری می کنند. و اگر آنها را از دست بدهید یا به آنها آسیب بزنید، نه تنها باید برای جایگزینی آنها هزینه کنید – بلکه کسب درآمد نیز بسیار دشوارتر می شود.

اگر به خارج از کشور مهاجرت می کنید، دریافت بیمه برای تجهیزات شما ایده خوبی است و چندین شرکت را پیدا خواهید کرد که از این نوع کمک می کنند. می توانید با بررسی طیف وسیعی از برنامه ها و راهنماها برای کمک به شما در هنگام کار و مسافرت، آماده سازی بیشتری را انجام دهید.

6. آیا به بیمه درمانی نیاز دارید؟

سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان به طور چشمگیری متفاوت است و رویکرد هر کشور به آنها نیز متفاوت است. در حالی که برخی از کشورها سیستم های مراقبت های بهداشتی خود را با پول مالیات دهندگان تامین می کنند، برخی دیگر بخش های خصوصی بیشتری دارند.

بسته به محل نقل مکان، ممکن است قبل از شروع کار نیاز به خرید بیمه درمانی داشته باشید. قوانین واجد شرایط بودن و عدم واجد شرایط بودن متفاوت است، اما شما باید اطلاعات را در پورتال مهاجرت کشور خود بیابید.

7. افتتاح یک اکانت بانکی محلی

هنگامی که به عنوان یک فریلنسر به خارج از کشور مهاجرت می کنید، باید به نحوه پرداخت صورت اکانت های خود در کشور جدید محل اقامت خود فکر کنید. برخی از کشورها از شما می خواهند که یک اکانت بانکی تجاری در آن قسمت از جهان باز کنید و همچنین اغلب برای شرکت در زندگی روزمره به یک اکانت شخصی نیاز دارید.

اگر شما یک فریلنسر هستید، باز کردن یک اکانت بانکی در یک کشور جدید می تواند چالش برانگیز باشد، اما گزینه هایی وجود دارد. برای شروع می توانید به دنبال خدمات بانکداری فقط تلفن همراه مانند Monzo (فقط ساکنان انگلستان) و N26 باشید.

توجه داشته باشید که اگر مرتباً پرداخت‌های بین‌المللی دریافت می‌کنید یا پول خود را به واحد پول محلی خود تبدیل می‌کنید، ممکن است بانک از شما بخواهد تأیید کنید که درآمد شما از منابع قانونی است.

8. ثبت کسب و کار خود در یک کشور جدید

علاوه بر ثبت نام به عنوان مقیم در کشور جدید خود، اغلب باید کسب و کار خود را ایجاد کنید. شما باید انتخاب کنید که آیا مالکیت انحصاری دارید یا خیر. بسیاری از کشورها نیز معادل LLC و S Corp دارند.

شما اغلب می توانید کسب و کار خود را بصورت آنلاین ثبت کنید. الزامات حسابداری و سایر فعالیت ها ممکن است بسته به وضعیت حقوقی شرکت شما متفاوت باشد و شما مسئول بررسی آنها هستید. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد یک طرح تجاری یا آنچه را که انتظار کسب درآمد دارید ارائه دهید – و ممکن است نیاز به تایید یک حسابدار داشته باشید.

برای مهاجرت به برخی کشورها، قبل از اینکه بتوانید به عنوان مقیم خوداشتغال ثبت نام کنید، باید ثابت کنید که یک کسب و کار ایجاد کرده اید. اما ممکن است این گزینه را داشته باشید که ابتدا به عنوان خودکفا ثبت نام کنید و بعداً وضعیت خود را تغییر دهید. قبل از نقل مکان مطمئن شوید که پول کافی پس انداز کرده اید. ما حداقل 6 تا 12 ماه هزینه شخصی و تجاری را توصیه می کنیم.

مهاجرت به خارج از کشور به عنوان یک مترجم آزاد استرس کمتری داشته باشد

ایده کار کردن از هر جایی اغلب عاشقانه است، و استقلال موقعیت مکانی فوق‌العاده ثمربخش است، زمانی که خودتان را آماده کنید. اما شما اغلب مراحل اولیه کثیف را نمی بینید. به عنوان یک فریلنسر، اغلب باید با بوروکراسی بیشتری نسبت به افراد معمولی سر و کار داشته باشید.

اطمینان از اینکه همه چیز را قبل از حرکت سازماندهی کرده اید، برای یکپارچه سازی این فرآیند تا حد امکان بسیار مهم است. تمام مدارک مورد نیاز خود را دریافت کنید و برای پوشش هزینه های اولیه خود پس انداز کنید. همچنین ارزش آن را دارد که روی کسب و کار خود کار کنید تا آن را به جایی ارتقا دهید که نیازی به نگرانی در مورد رسیدن به آستانه درآمد نباشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT